Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänkte köpa en julklapp från sonen till exet. Snubblade över en bra sak. Köpte den. Kände mig nöjd. Mycket nöjd. Börjar tveka. Börjar övertänka. Börjar ångra mig. Ska nog lämna tillbaka den imorgon :meh:

Tycker det är fint! Ni har ju ändå ett barn tillsammans även om ni inte är ihop längre, speciellt när det är från barnet som väl är för litet för att köpa själv är det väl en jättebra grej!

Tycker det är fint! Ni har ju ändå ett barn tillsammans även om ni inte är ihop längre, speciellt när det är från barnet som väl är för litet för att köpa själv är det väl en jättebra grej!
Ja, jag ska köpa något :) Det tycker jag är fint! Men det här blev nog lite för ”personligt” från mig så jag ska nog försöka få barnet att komma på nåt annat som han kan vara med på. Det här blev lixom mer från mig, svårt att förklara men ja. Ska köpa nåt annat helt enkelt 😊

Vad körde på din bil egentligen :confused:
En stridsvagn
Det skulle man kunna tro! :laugh: Men här är skadan, bilen är alltså nästan 20 år gammal. :cry:
20211210_081059.webp

Stör mig på att jag ska va stallvärdinna i stallet imorgon (sista gången) och typiskt nog har min "kollega" blivit sjuk (jag som ville säga hejdå ordentligt så typiskt).
Stallchefen skrev något om att 8 hästar ska va ute för att underlätta mockningen, fixar dock inte att ta in 8 hästar själv (man behöver va 2) så hoppas innerligt att någon kan hjälpa. Ser inte fram emot imorgon, så typiskt att detta ska hända för det är sista gången, är det Murphy's lag i farten eller vadå bara för jag ska sluta...

Stör mig på att jag ska va stallvärdinna i stallet imorgon (sista gången) och typiskt nog har min "kollega" blivit sjuk (jag som ville säga hejdå ordentligt så typiskt).
Stallchefen skrev något om att 8 hästar ska va ute för att underlätta mockningen, fixar dock inte att ta in 8 hästar själv (man behöver va 2) så hoppas innerligt att någon kan hjälpa. Ser inte fram emot imorgon, så typiskt att detta ska hända för det är sista gången, är det Murphy's lag i farten eller vadå bara för jag ska sluta...
Varför kan du inte ta dem själv? 8 hästar är ju inte mycket?

Varför kan du inte ta dem själv? 8 hästar är ju inte mycket?
De går i samma hage och alla vill gå in samtidigt. Funkar inte att va själv, en får va vid grinden och den andra tar emot inne i stallet. Säkerhetsrisk att man bör va 2 också. Jag hinner inte ta in dom en och en heller, ska mocka hela stallet 17 boxar och har ingen tid innan jag själv måste göra i ordning den hästen jag ska ha på lektionen.

Stör mig på att jag höll på att fronta ett länsbuss idag, var måttligt road när jag ser att det är en buss som kör om, först när jag såg den trodde jag det var en mopedbil eller liknande den skulle köra om, då de först va långt bort, men ja närmade mig rätt snabbt å inser att bilen den kör om inte är en mopedbil.
Jag började fundera på om jag var tvungen att bromsa för att slippa fronta, hade jag behövt det hade både helljus blinkat å starkhornet ljudit. Jag tycker det är så dålig stil att utsätta sina passagerare för det, dessutom hade vägarna börjat frysa på och så långsamt körde inte bilen den körde om.
Jag stör mig något enormt på busschaufförer som inte respekterar sina passagerare och utsätter dom för onödiga risker. Att utsätta andra människor nä fy fan rent ut sagt. Lite som när jag ser barnfamiljer på idiotomkörningar med hela familjen i bilen, gör den där omkörningen när du är själv och ingen annan blir drabbad eller bäst gör dom inte alls, så bråttom är det inte till döden. 😤😤😤

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
85 86 87
Svar
1 730
· Visningar
79 650
Senast: Catsu
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 637
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 637
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008