Hämtade ut min bil i onsdags, 57350kr tog verkstaden men jag betalde tack och lov bara 5000kr i självriskDet skulle man kunna tro! Men här är skadan, bilen är alltså nästan 20 år gammal.
Visa bifogad fil 81795
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hämtade ut min bil i onsdags, 57350kr tog verkstaden men jag betalde tack och lov bara 5000kr i självriskDet skulle man kunna tro! Men här är skadan, bilen är alltså nästan 20 år gammal.
Visa bifogad fil 81795
Min självrisk är knappa 2500.Hämtade ut min bil i onsdags, 57350kr tog verkstaden men jag betalde tack och lov bara 5000kr i självrisk
Visa bifogad fil 81819
Har du vägarna förbi borde du kunna göra en retur och sen köpa det igen på presentkortetGlömde ju det mest störiga av allt!! Fick presentkort via jobbet, skulle köpa kläder. Köpte faktiskt ett par jeans och en tröja, det blev lite dyrt men tänkte det fick gå ändå. Betalade och kände mig rätt nöjd.
TROR NI JAG ANVÄNDE PRESENTKORTET?!
Du kan inte be om pengarna för värdet från försäkringen istället? Om inte skadan stör dig Så gjorde jag på min gamla bil, trevligt att få lite kontanterNej, inte alls. Min egen verkstad ska kolla på den på måndag så får vi se vad de säger om det hela.
Ja min bil är ju bara 6 år, ville mer visa att små skador kostar tydligen massor.Min självrisk är knappa 2500.
Din bil är lite yngre än min också va?
Tror inte riktigt att jag hänger med?Du kan inte be om pengarna för värdet från försäkringen istället? Om inte skadan stör dig Så gjorde jag på min gamla bil, trevligt att få lite kontanter
Aha, nej det kanske inte går, dumt av mig! Jag fick pengar istället för att laga min bil, det är ju inte samma sak så klartTror inte riktigt att jag hänger med?
Fb tycker skadan är för dyr att laga och vill lösa in bilen, de får den och jag får dess värde i pengar. Men jag hoppas att min egen verkstad säger att de kan fixa bucklorna "billigt", om fb vill ge mig pengar utan att få bilen? Går det verkligen?
Ja, det blir väl fort dyrt när det kommer till plåt och lackskador.Ja min bil är ju bara 6 år, ville mer visa att små skador kostar tydligen massor.
(Min bil klarade ju sig ändå väldigt bra med tanke på att det är närkontakt med ett vägräcke i 110km/h )
Väääldigt dyrtJa, det blir väl fort dyrt när det kommer till plåt och lackskador.
Oj, vi får se om de väljer att laga jobbets bilHämtade ut min bil i onsdags, 57350kr tog verkstaden men jag betalde tack och lov bara 5000kr i självrisk
Visa bifogad fil 81819
Jo, rent praktiskt skulle det gå men det är nära så får använda det en annan gång iställetHar du vägarna förbi borde du kunna göra en retur och sen köpa det igen på presentkortet
Du kan inte be om pengarna för värdet från försäkringen istället? Om inte skadan stör dig Så gjorde jag på min gamla bil, trevligt att få lite kontanter
Det kommer nog bara automatiskt att fråga, och du kanske väntade på vänner... eller också ville du sitta där och äta bullar. Vem vet!Var in på ett bageri och köpte 4 bullar.
"Ska du äta här eller ta med?"
Nog för att jag är tjock men kom igen?
Ja absolut jag tror att det säkert var så! Jag reflekterade inte ens över vad hon sade förrän efter jag gått ut men nu ligger det liksom och skaver i hjärnan tyvärr oavsett hur orimligt det kanske är.Det kommer nog bara automatiskt att fråga, och du kanske väntade på vänner... eller också ville du sitta där och äta bullar. Vem vet!
Sedan är det fritt fram att störa sig ändå förstås, men jag vet hur rutinfrågor kommer oavsett när man står bakom disk.
Vad blir brevbärareMin svärfar ska "köna" allt och alla. Lärare, frisör, kock, till och med brevbärare. Är det en kvinna måste han lägga till ett -inna eller -ska i slutet. Det som stör mig mest är nog ändå satt när vi har träffat honom gör min man likadant. Det är väl inte fel per se men det skaver i mig ändå..
Det kan vara värt att fråga! För många år sedan fick jag besked att fb ville lösa in min krockade bil. Jag kunde då välja att ha kvar bilen eller att de hämtade den. Om jag hade kvar bilen fick jag ut mer pengar än om de hade hämtat den.Tror inte riktigt att jag hänger med?
Fb tycker skadan är för dyr att laga och vill lösa in bilen, de får den och jag får dess värde i pengar. Men jag hoppas att min egen verkstad säger att de kan fixa bucklorna "billigt", om fb vill ge mig pengar utan att få bilen? Går det verkligen?
Ok! Spännande! Jag ska oavsett prata med fb efter att min egen verkstad kollat på bilen på måndag. Kan jag behålla bilen och ändå få pengar så win win. Men får väl se.Det kan vara värt att fråga! För många år sedan fick jag besked att fb ville lösa in min krockade bil. Jag kunde då välja att ha kvar bilen eller att de hämtade den. Om jag hade kvar bilen fick jag ut mer pengar än om de hade hämtat den.
Han kör på brevbärerska. Det stör mig nåt så vansinnigt!Vad blir brevbärare
Brevbärarinna?
Brevbäreska?
Så utomordentligt fånigtHan kör på brevbärerska. Det stör mig nåt så vansinnigt!