Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det skulle man kunna tro! :laugh: Men här är skadan, bilen är alltså nästan 20 år gammal. :cry:
Visa bifogad fil 81795
Hämtade ut min bil i onsdags, 57350kr tog verkstaden men jag betalde tack och lov bara 5000kr i självrisk
F92021C1-D01F-4EEE-AD93-E93D545BB70F.webp

Glömde ju det mest störiga av allt!! Fick presentkort via jobbet, skulle köpa kläder. Köpte faktiskt ett par jeans och en tröja, det blev lite dyrt men tänkte det fick gå ändå. Betalade och kände mig rätt nöjd.

TROR NI JAG ANVÄNDE PRESENTKORTET?! :arghh:
Har du vägarna förbi borde du kunna göra en retur och sen köpa det igen på presentkortet :)
Nej, inte alls. Min egen verkstad ska kolla på den på måndag så får vi se vad de säger om det hela.
Du kan inte be om pengarna för värdet från försäkringen istället? Om inte skadan stör dig :) Så gjorde jag på min gamla bil, trevligt att få lite kontanter 😅

Du kan inte be om pengarna för värdet från försäkringen istället? Om inte skadan stör dig :) Så gjorde jag på min gamla bil, trevligt att få lite kontanter 😅
Tror inte riktigt att jag hänger med?
Fb tycker skadan är för dyr att laga och vill lösa in bilen, de får den och jag får dess värde i pengar. Men jag hoppas att min egen verkstad säger att de kan fixa bucklorna "billigt", om fb vill ge mig pengar utan att få bilen? Går det verkligen?

Fb tycker skadan är för dyr att laga och vill lösa in bilen, de får den och jag får dess värde i pengar. Men jag hoppas att min egen verkstad säger att de kan fixa bucklorna "billigt", om fb vill ge mig pengar utan att få bilen? Går det verkligen?
Aha, nej det kanske inte går, dumt av mig! Jag fick pengar istället för att laga min bil, det är ju inte samma sak så klart 🙈

Har du vägarna förbi borde du kunna göra en retur och sen köpa det igen på presentkortet :)

Jo, rent praktiskt skulle det gå men det är nära så får använda det en annan gång istället :)

Var in på ett bageri och köpte 4 bullar.

"Ska du äta här eller ta med?"

Nog för att jag är tjock men kom igen? :meh:
Det kommer nog bara automatiskt att fråga, och du kanske väntade på vänner... eller också ville du sitta där och äta bullar. Vem vet!
Sedan är det fritt fram att störa sig ändå förstås, men jag vet hur rutinfrågor kommer oavsett när man står bakom disk. :)

Det kommer nog bara automatiskt att fråga, och du kanske väntade på vänner... eller också ville du sitta där och äta bullar. Vem vet!
Sedan är det fritt fram att störa sig ändå förstås, men jag vet hur rutinfrågor kommer oavsett när man står bakom disk. :)
Ja absolut jag tror att det säkert var så! Jag reflekterade inte ens över vad hon sade förrän efter jag gått ut men nu ligger det liksom och skaver i hjärnan tyvärr oavsett hur orimligt det kanske är.

Min svärfar ska "köna" allt och alla. Lärare, frisör, kock, till och med brevbärare. Är det en kvinna måste han lägga till ett -inna eller -ska i slutet. Det som stör mig mest är nog ändå satt när vi har träffat honom gör min man likadant. Det är väl inte fel per se men det skaver i mig ändå..

Det kan vara värt att fråga! För många år sedan fick jag besked att fb ville lösa in min krockade bil. Jag kunde då välja att ha kvar bilen eller att de hämtade den. Om jag hade kvar bilen fick jag ut mer pengar än om de hade hämtat den.

Det kan vara värt att fråga! För många år sedan fick jag besked att fb ville lösa in min krockade bil. Jag kunde då välja att ha kvar bilen eller att de hämtade den. Om jag hade kvar bilen fick jag ut mer pengar än om de hade hämtat den.
Ok! Spännande! Jag ska oavsett prata med fb efter att min egen verkstad kollat på bilen på måndag. Kan jag behålla bilen och ändå få pengar så win win. :D Men får väl se.

Jag beställde paket i slutet på november. Nu var jag in och kollade på hemsidan vart det tagit vägen. Låg då som completed?

Visade sig att det ligger i butik för upphämtning sen nästan en vecka tillbaka. Har inte sett mailet pga alla "Dagens lucköppning".
Tur det skulle vara kvar 15 dagar iallfall så jag kan hämta ut det imorgon. 😴

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
85 86 87
Svar
1 733
· Visningar
79 887
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 637
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 638
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008