Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle plocka ut pengar från Volvobanken. Det är kopplat till min gamla bank och jag hittar ingenstans hur man lägger till ett nytt mottagarkonto. Störigt!

Stör mig på att jag vill ha proteinbars och glass men går jag och köper och äter kommer jag väl gå upp de 0,5 kg jag gått ner senaste veckorna. Redan ätit dagens ranson av proteinbars.
:(:arghh:

Jag frågade :D sopgumma, men det är inget jobb för en kvinna.

Ja, precis så sunkig är han.
Ska meddela vår tjej på jobbet att hon fått en ny yrkestitel.. :D

Brandman blir väl brandkvinna då antar jag? Just brandman är ju ett lite dåligt ord på svenska, bättre med engelskans firefighter som dels är könsneutralt och dessutom låter coolare.

Brandbekämpare klingar ju dock inte så bra och brandperson kan vi ju verkligen inte säga så ja.. Släckningstekniker..? :D

Sökte ett jobb jag ville ha. Sen begärde de in studieintyg och arbetsintyg för att gå vidare till intervju. Jag fixade det och blev kallad till intervju, till den ville de ha två referenser från chefer. Det fick dom. Igår kom det mail om att de behöver även personernas mailadresser om man ska gå vidare i rekryteringen. Så det fick jag leta reda på igår, vilket är lätt på en helg.

Just nu känner jag vad f*n vad krångligt allt blev när allt ska efterkompletteras. Ge rätt instruktioner från början!

Titeln diplomerad/certifierad och att den inte betyder.. någonting? Jag har arbetat med utbildning i 10 år nu och vi har aldrig använt de titlarna, eftersom vi tyckt att det är komplicerat att sätta en nivå för vad det innebär. Många skolor har stora och dyra utbildningsprogram, och när man är klar blir man certifierad någonting. Ändå okej, känner jag. Men vi har konkurrenter i vår bransch som kallar folk certifierade inom ett område efter 1 dags kurs. Just nu sitter jag och spanar på inredningskurser att ta privat och det är flera som kallar en ”diplomerad inredare” eller ”certifierad inredare” efter en onlinekurs 😳 Snacka om att urvattna titlar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
85 86 87
Svar
1 733
· Visningar
79 904
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 637
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 638
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008