Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
I urprungstrådens anda(”orimliga saker jag stör mig på”) stör jag mig på att folk har så svårt att hantera dörren till lunchrummet i *ort*. Det är kodlås. Är dörren låst slår man * följt av sifferkod. Är dörren öppen låser * istället dörren. Det är olika sorters pling/ljud så man vet vad man precis gjorde.

Mitt sätt(dvs det RIMLIGA :rage:) är att känna på dörren, gå in om det är öppet, slå koden om det är låst.
Hur minst en person varje jävla gång jag sitter där inne gör:
Tryck på *. Dvs lås dörren eftersom den är öppen efter att jag gått in. Vilket man alltså borde höra iom det unika plinget.
Känn på dörren.
Svär förvånat när det är låst?!
Börjar slå siffrorna direkt för han(hittills 100%) har ju redan tryckt på *, följt av
A) han blir förvånad över att nån var där inne när jag inte står ut utan går dit och låser upp inifrån.
Eller
B) han svär ännu mer i det sjukligt lyhörda trapphuset, rycker i dörren några gånger, försöker öppna den inåt(??? För den kanske plötsligt har hängts om efter 20 år?), börjar om, och gör till slut rätt och tar sig in.

BARA KÄNN PÅ DÖRREN för guds jävla skull. Läs instruktionerna som sitter en cm ifrån handtaget om det känns svårt. Bespara mig ljudeffekten av alla knapptryckningar och dig själv blodtryckshöjningen när dörren är ”trasig” herrejävlagud jag ORKAR inte mer 😂
Folk (inklusive jag själv :o ) kan verkligen inte läsa.

Orimligheten i att lotten hela tiden avgör om jag kommer in på kurser.

Det är inga 'viktiga' kurser utan sådant jag vill gå för att det är intressant. Och reservplats 1 efter första urvalet är ju väldigt stor chans för en plats i andra. Men störigt.

1639650048924.webp

Jag stör mig på människor som bara ser fel och problem i precis allt! Det måste ju ta en förskräckligt massa energi... Tänk om vissa personer, ingen nämnd och ingen glömd, någon enstaka gång kunde tänka en positiv tanke typ, aha men det var ju en tänkbar lösning på problemet. Istället kör de samma gamla trall, det går inte, det kan jag inte, vad ska grannen, moster etc säga.

Stör mig på att skickade spontan förfrågan till ett par nära vänner om vi ska ses idag.
Vet att de har mycket nu så petade in att vi absolut kan köra en annan dag isf.

Så nu har vi bestämt att ses senare idag och JAG har bestämt att de nog inte egentligen vill träffa mig. Men tack då hjärnan :meh:

De är vuxna människor och hade nog kunnat säga nej isf 😅

Hade min hjärna 1000% fel?
Svar ja. När ska jag lära mig? :p

Stör mig på att jag är så trött att jag skulle kunna natt-sova nu. Har noll ork att ens ta mig upp ur soffan.

Jag förstår inte hur man ska göra annars? 😅 Jag försöker se det framför mig men misslyckas.
MvH cafénovis
Man handlar och går sen och sätter sig, fikar klart, lämnar sin plats och ställer bort brickan så andra kan sitta. Det blir ju bara värre om en del paxar sittplatser och sen ställer sig i kö, bättre flyt om de som handlat slipper leta en sittplats bland tomma bord som ingen sitter vid men där nötter paxat plats.

På att min sambo är så jäkla sansad och lugn och bra på att hantera sina känslor att jag framstår som ett instabilt vrak i jämförelse. Och sedan får jag dåligt samvete när jag ibland överreagerar på saker och ting (vilket jag faktiskt gör också, så att ingen tror att mina känslor förminskas här) och tar ut min ilska/frustration på honom, som är lika förbannat lugn och snäll och fin som alltid. 🙄🙃 Han har naturligtvis andra dåliga sidor istället, men just i sådana här situationer är det alltid jag som känner mig lite hemsk och jobbig.

Man handlar och går sen och sätter sig, fikar klart, lämnar sin plats och ställer bort brickan så andra kan sitta. Det blir ju bara värre om en del paxar sittplatser och sen ställer sig i kö, bättre flyt om de som handlat slipper leta en sittplats bland tomma bord som ingen sitter vid men där nötter paxat plats.
Jag trodde att man gjorde som på puben. Man går in, väljer ett bord och tar av sig ytterkläder och väskor och stuff och går sedan upp till baren och beställer mat och dricka. :D
Direkt i kön trodde jag bara man ställde sig om man skulle ha takeaway, som på Starbucks eller liknande. Jättejobbigt att stå där påpälsad och bärande på eventuella väskor och grejer.
Jag HAR verkligen inte varit någonstans utanför byn på vääääldigt länge. 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
85 86 87
Svar
1 727
· Visningar
79 512
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 637
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 637
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008