Stör mig på att jag är så trött trots att jag sovit riktigt bra i natt… varför?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Folk (inklusive jag själv ) kan verkligen inte läsa.I urprungstrådens anda(”orimliga saker jag stör mig på”) stör jag mig på att folk har så svårt att hantera dörren till lunchrummet i *ort*. Det är kodlås. Är dörren låst slår man * följt av sifferkod. Är dörren öppen låser * istället dörren. Det är olika sorters pling/ljud så man vet vad man precis gjorde.
Mitt sätt(dvs det RIMLIGA ) är att känna på dörren, gå in om det är öppet, slå koden om det är låst.
Hur minst en person varje jävla gång jag sitter där inne gör:
Tryck på *. Dvs lås dörren eftersom den är öppen efter att jag gått in. Vilket man alltså borde höra iom det unika plinget.
Känn på dörren.
Svär förvånat när det är låst?!
Börjar slå siffrorna direkt för han(hittills 100%) har ju redan tryckt på *, följt av
A) han blir förvånad över att nån var där inne när jag inte står ut utan går dit och låser upp inifrån.
Eller
B) han svär ännu mer i det sjukligt lyhörda trapphuset, rycker i dörren några gånger, försöker öppna den inåt(??? För den kanske plötsligt har hängts om efter 20 år?), börjar om, och gör till slut rätt och tar sig in.
BARA KÄNN PÅ DÖRREN för guds jävla skull. Läs instruktionerna som sitter en cm ifrån handtaget om det känns svårt. Bespara mig ljudeffekten av alla knapptryckningar och dig själv blodtryckshöjningen när dörren är ”trasig” herrejävlagud jag ORKAR inte mer
Haha, detta är jag typ varje gång jag går på café :PSjukt störande på folk som tar sittplatser och sen går och köper fika/lunch.
Nu går jag typ aldrig på café, men är det inte så man gör? Annars kan man ju bli stående med sin lunch/sitt fika och inte ha någonstans att sitta! Det går ju till likadant på restauranger.Sjukt störande på folk som tar sittplatser och sen går och köper fika/lunch.
Nästa gång jag ser någon göra det ska jag sätta mig och mitt sällskap på de andra stolarna vid samma bord,Haha, detta är jag typ varje gång jag går på café :P
Så de som redan betalat ska stå och vänta på de som står i kö?Nu går jag typ aldrig på café, men är det inte så man gör? Annars kan man ju bli stående med sin lunch/sitt fika och inte ha någonstans att sitta! Det går ju till likadant på restauranger.
Stör mig på att skickade spontan förfrågan till ett par nära vänner om vi ska ses idag.
Vet att de har mycket nu så petade in att vi absolut kan köra en annan dag isf.
Så nu har vi bestämt att ses senare idag och JAG har bestämt att de nog inte egentligen vill träffa mig. Men tack då hjärnan
De är vuxna människor och hade nog kunnat säga nej isf
Jag förstår inte hur man ska göra annars? Jag försöker se det framför mig men misslyckas.Så de som redan betalat ska stå och vänta på de som står i kö?
Man handlar och går sen och sätter sig, fikar klart, lämnar sin plats och ställer bort brickan så andra kan sitta. Det blir ju bara värre om en del paxar sittplatser och sen ställer sig i kö, bättre flyt om de som handlat slipper leta en sittplats bland tomma bord som ingen sitter vid men där nötter paxat plats.Jag förstår inte hur man ska göra annars? Jag försöker se det framför mig men misslyckas.
MvH cafénovis
Jag trodde att man gjorde som på puben. Man går in, väljer ett bord och tar av sig ytterkläder och väskor och stuff och går sedan upp till baren och beställer mat och dricka.Man handlar och går sen och sätter sig, fikar klart, lämnar sin plats och ställer bort brickan så andra kan sitta. Det blir ju bara värre om en del paxar sittplatser och sen ställer sig i kö, bättre flyt om de som handlat slipper leta en sittplats bland tomma bord som ingen sitter vid men där nötter paxat plats.