I urprungstrådens anda(”orimliga saker jag stör mig på”) stör jag mig på att folk har så svårt att hantera dörren till lunchrummet i *ort*. Det är kodlås. Är dörren låst slår man * följt av sifferkod. Är dörren öppen låser * istället dörren. Det är olika sorters pling/ljud så man vet vad man precis gjorde.
Mitt sätt(dvs det RIMLIGA
) är att känna på dörren, gå in om det är öppet, slå koden om det är låst.
Hur minst en person varje jävla gång jag sitter där inne gör:
Tryck på *. Dvs lås dörren eftersom den är öppen efter att jag gått in. Vilket man alltså borde höra iom det unika plinget.
Känn på dörren.
Svär förvånat när det är låst?!
Börjar slå siffrorna direkt för han(hittills 100%) har ju redan tryckt på *, följt av
A) han blir förvånad över att nån var där inne när jag inte står ut utan går dit och låser upp inifrån.
Eller
B) han svär ännu mer i det sjukligt lyhörda trapphuset, rycker i dörren några gånger, försöker öppna den inåt(??? För den kanske plötsligt har hängts om efter 20 år?), börjar om, och gör till slut rätt och tar sig in.
BARA KÄNN PÅ DÖRREN för guds jävla skull. Läs instruktionerna som sitter en cm ifrån handtaget om det känns svårt. Bespara mig ljudeffekten av alla knapptryckningar och dig själv blodtryckshöjningen när dörren är ”trasig” herrejävlagud jag ORKAR inte mer