Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att mina grannar har utekatt trots att vi bor i lägenhet. Det är -11 ute just nu och de har varken mat, vatten eller möjlighet att gå in om ingen öppnar just när de sitter där. Såg den ena sitta instängd i fel trapphus nu när jag kom hem. Gick genom källaren och lockade med honom till rätt trapphus. Nu får jag bara hoppas att han slipper sitta där hela natten. Gav honom lite mat. Tycker det är så fruktansvärt oansvarigt. De är helt beroende av att någon annan öppnar både ut och in. Har funderat på att anmäla ägarna men jag kan inte bevisa att de missköts.

Skoskav, i storleksordning grönland och djup som en rysk gruva på min häl. I skor jag haft och använt ett tag, liksom bara pang så var hälen bortskavd och jag fick hoppa på ett ben i två kvarter innan jag hyperventilerande kröp upp för trappan hem. Och när jag skulle öppna en ny compeedask med skavsårsplåster så skar jag upp pekfingret - hur i helskotta kan det vara tillåtet med så svåröppnade förpackningar på en plåsterförpackning? Så jefla dumt! :rage:

Stör mig på att snön ska komma och det är inte ens någon ordentlig tjäle.
Om det nu ska komma så mycket som väderprognoserna säger så stör det mig också, kommer bli så mycket problem på jobbet. Längtar inte.

När ska män inse att det är projektledandet, planerandet och bestämmandet som är betungande. Att du gör men jag bestämmer VAD du gör och NÄR avlastar mig absolut inget alls, jag blir typ MER stressad av det. PLEEEEEEEEEAAAASE?

Slut på rant. Bitter och på dåligt humör idag 😅
Påminner om vännen som gick av barnledigheten. Maken som tagit över ringer och fråga var blöjorna är. Att han är ingenjör förmildrar inte det hela,
Hon tappade det.

Jag tar emot synpunkter/klagomål i jobbet och fördelar vidare, eller utreder om det är större klagomålsärenden.

Det kommer ett mail som väldigt kort undrar hur man lägger en riskobservation mot en förskola?
Jag svarar tillbaka och undrar vad man menar med riskobservation? Kan man beskriva lite mer?
Får tillbaka först en wikipediabeskrivning av vad "riskobservation" betyder (:cautious:) och sen en beskrivning av de faktiska riskerna på förskolan.
Tackar för detta och frågar vilken enhet det gäller? Ska jag kunna ta det vidare så måste jag veta var det är.
Personen svarar igen, men talar fortfarande inte om vilken enhet det gäller utan undrar om jag tänkt vidarebefordra mailet till rektor? för det är ingen idé. Eller hur har jag tänkt?

Jag, suckar inombords, och svarar tillbaka att jag måste veta vilken enhet det gäller för att kunna gå vidare med informationen, t ex kolla upp om det kanske redan gjorts felanmälningar/beställning av åtgärd osv......

:rage::rage::rage::rage::rage::rage: Jag vill göra typ Ronjas vårskrik, fast ett högt och ljudligt vinterskrik av raseri och personlig kränkning. Eller som Ernst-Hugo fast ”VINTERDJÄVELLLL!!!!!!” Fucking-skit-årstid.:arghh:

D7C5FBFE-8B81-46BA-8744-D8F3401F8524.jpeg

Däckverkstäder.
Jag har något slags hatkärlek till dem för de är förstås väldigt värdefulla - samtidigt som jag vid nästan varje kundkontakt (empiri från 30+ år) fascineras över hur låg produktkunskap många har. Kundmottagare som inte vet om ett 195/60-16 är bredare eller smalare än ett 205/55-16... ingen koll på aktuella däcktester... ingen koll på produktegenskaper som våtgrepp, ljudnivå, rullmotstånd etc... med inte sällan, framför allt hos de stora kedjorna, brutala påslag... har inget(!) hemma utan beställer med 3 dagars leveranstid... Och då skall vi inte ens nämna kunskaperna om mc-däck. :crazy:
Att be om däckråd på en typisk däckverkstad upplever jag som ungefär lika förtroendeingivande som att be om hifi- eller TV-råd på Elgiganten... :meh:

Sjukt irriterande på mig själv som glömde bort att gå av tunnelbanan på rätt station. Vanligtvis går jag inte av där men tänkte göra det idag så att jag kunde köpa en kaffe på Expresso house. Därmed beställde jag via deras app en kaffe för takeaway. Och så glömmer jag att gå av vid den stationen :arghh: :cautious::meh: Har inte tid att vända (kan fortsätta med samma tunnelbana och då en annan väg till jobbet). Så nu sitter min kaffe goda där :cry:. Och inte ens kan jag be butiken ge bort den till någon då jag inte kommer fram när jag ringer. Suck!

Haft bättre morgnar...

Ett hus där jag regelbundet kör förbi har en "gårdsbelysning" som snarare är en byggstrålkastare. Monterad på fasaden utan någon skärm eller annan anordning för att rikta ljuset. Så den lyser upp en halv lägda till typ dagsljusnivå. Vilket är en trist ljusförorening, men vill de ha så får de väl det...
Dock är problemet att vägen går 5 meter från huset. Så när man kör där är det som att möta en bil som inte bländar av.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 607
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
63 64 65
Svar
1 296
· Visningar
61 436
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 990
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002