Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men alltså lyssnar inte läkaren är det ju helt meningslöst att ens försöka få hjälp :down:
Nä, han var helt inne på att mina problem kom av rökning och ville inte lyssna på mig. Har inte brytt mig om att söka igen, det går förmodligen ändå inte göra nåt åt det. Fast jag erkänner att det är rätt jobbigt när händerna svullnar upp så jag knappt får av mig handskarna på jobbet..

Nä, han var helt inne på att mina problem kom av rökning och ville inte lyssna på mig. Har inte brytt mig om att söka igen, det går förmodligen ändå inte göra nåt åt det. Fast jag erkänner att det är rätt jobbigt när händerna svullnar upp så jag knappt får av mig handskarna på jobbet..
Men så uruselt :mad:
Finns det någon annan läkare/vc du kan vända dig till?

Jag krävde en gång en annan läkare då fick jag träffa en hyrläkare som bara var där några veckor men som i alla fall lyssnade på vad jag sa

Jag försökte byta läkare en gång, damen i växeln suckade och stönade som om jag bett om något helt omöjligt. Fick en tids till slut men det blev om möjligt ännu sämre..

Min vanliga läkare är bra för det mesta. Men ibland verkar han ha extremt dåliga dagar för då lyssnar han inte alls utan kör på sitt eget race. Visst, de är människor de också.

Att män, och håll i hatten nu för här kommer en grov och bitter generalisering, inte bara kan GÖRA saker utan att man håller dem i handen. Maken ringde just från affären och frågade om kvargen jag vill ha står i hyllan för laktosfritt. Jag svarade ja och 1 sek senare säger han ”Ah, ser den!”. Hur svårt kan det vara att bara TITTA MED SINA EGNA ÖGON? Han frågade även tidigare idag om jag ville ha den eller den soppan till middag, och om han skulle handla nu eller vänta tills jag kom hem. Alltså älskade karl, tack för att du ordnar middag men om du ska ställa tusen frågor så är det mindre jobbigt för mig att bara göra det själv.

Såhär har alla mina relationer varit. ”Älskling, jag har en förjävlig dag. Skulle du kunna bara se till att det finns middag när jag kommer hem så jag slipper tänka på det?”, ”Absolut, vad vill du äta?” DET SPELAR INGEN ROLL HALVA GREJEN ÄR LIKSOM ATT INTE BEHÖVA PLANERA :arghh:

När ska män inse att det är projektledandet, planerandet och bestämmandet som är betungande. Att du gör men jag bestämmer VAD du gör och NÄR avlastar mig absolut inget alls, jag blir typ MER stressad av det. PLEEEEEEEEEAAAASE?

Slut på rant. Bitter och på dåligt humör idag 😅

Alltså, ni vet det här när man noggrant skalar en satsumas, äter den första klyftan och liksom bara känner ”ah det här måste vara livets frukt” och så när man ätit upp den, så tar man en satsumas till … och så är det plötsligt som att tugga på en barkbåt (eller majskrokar tydligen, enligt aktuell Buke-tråd). Träigt, smaklöst, äckligt, oätbart. VARFÖR? Varför kan inte alla satsumas bara vara lika goda? Som en banan smakar banan, typ. Störigt är vad det är.

Alltså, ni vet det här när man noggrant skalar en satsumas, äter den första klyftan och liksom bara känner ”ah det här måste vara livets frukt” och så när man ätit upp den, så tar man en satsumas till … och så är det plötsligt som att tugga på en barkbåt (eller majskrokar tydligen, enligt aktuell Buke-tråd). Träigt, smaklöst, äckligt, oätbart. VARFÖR? Varför kan inte alla satsumas bara vara lika goda? Som en banan smakar banan, typ. Störigt är vad det är.
Det här fick mig att sluta sukta efter satsumas. De kan vara sjukt goda, men också riktigt äckliga. ☹

Mycket intressant fråga! Det är lite som lotto med vilken som är en vinst och vilka är nitar :crazy:

Med satsumas är det tydligen olika vad man tycker är bra satsumas dessutom. Jag tycker att de ska vara sura. Smakar de bara sött är de liksom helt meningslösa att äta, som att någon liksom redan snott smaken av dem.

(Och andra gillar inte när de är sura. Alls.)

Jag stör mig på när folk är alltför styva i korken.

Hund som vägrar fångas in från rastgård. Vana och kunniga personer hjälper till men de blir ändå tvungna att ge upp under gårdagskvällen. En person uttrycker på facebook att hon är 110% säker på att hon skulle ha kunnat fånga in hunden och antyder (uppfattar jag det som) att de som kämpat i flera timmar har gjort fel.

Det kan förstås finnas en teoretisk möjlighet att hon har rätt (även om jag tvivlar) men det är ganska otrevligt att komma och vara besserwisser på det viset, när flera personer lagt många timmar och ansträngningar på att hjälpa hunden och hussen.

Hunden i fråga hade i alla fall fångats in under morgonen idag 🧡.
Det låter som om vi delar hemstad, en tyskägd hund?
Skönt att de fick tag på den till sist.

Det låter som om vi delar hemstad, en tyskägd hund?
Skönt att de fick tag på den till sist.

Jag är uppvuxen i staden i fråga men bor inte där nu. Tycker ändå det är roligt att vara med i ett par lokala hundgrupper då vi i alla fall åker dit några gånger om året 😊. Så det stämmer med hunden att den är tyskägd 🙂.

FB_IMG_1638220129110.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 608
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
64 65 66
Svar
1 306
· Visningar
61 730
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 990
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002