Att jag lyckades krossa en keramikvas en person gjort till mig då jag var oförsiktig när jag letade grejer i källaren. Så himla onödigt!
Enda minnet jag har av henne.
Enda minnet jag har av henne.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så därför ska man förstärka den kopplingen genom att vara superförsiktig med att någonsin låta mörkhyade och apor figurera i ett sammanhang..? Sorry men jag får inte ihop logiken. Att stoppa den bilden känns för mig som en bekräftelse på att jo, mörkhyade ÄR ju lite lika apor så detta blir för mycket bensin på rasisternas eld typ.Fast mörkhyade har ju blivit kallade för apor. Det är ju så mycket av rasismen har sett ut, att man har sett dem som mer djuriska och mindre mänskliga. Fördomar som fortfarande lever kvar hos många. Så det var otroligt tondövt av H&M att använda den bilden.
Funderar nu på män.. Och att be dem göra enkla saker (OBS DISCLAIMER INTE ALLA MÄN), typ handla mat.
"Okej. Vad behöver vi?"
Alltså DU är hemma, kolla?
På samma tema, "Vad ska vi äta?"/"Finns det någon mat?". Titta. Efter. Själv. Du är inte fem år gammal.
Men nu har jag bara mig själv ett tänka på, mvh en rad choklad till första frukost
Prisa gudarna! Lilly är i frihet igen.Skulle bara tvätta dotterns gosedjur + lite filtar och annat oviktigt och nu verkar vår tvättmaskin gått sönder. Det står bara typ error, värsta är att jag inte får upp luckan. Dottern kommer bli förstörd om vi inte får ut Lilly.
Fast det var ju exakt det tröjan menade? Att personen som bar den skulle vara "the coolest monkey in the jungle". Det var ju inte att det råkade vara en referens till en apa samtidigt som det var ett mörkhyat barn i samma bild. Rasism frodas på antydningar och dolda meddelanden. Bara för att det inte stod "det här barnet är en apa" betyder det inte att bilden helt saknade rasistiska undertoner.Så därför ska man förstärka den kopplingen genom att vara superförsiktig med att någonsin låta mörkhyade och apor figurera i ett sammanhang..? Sorry men jag får inte ihop logiken. Att stoppa den bilden känns för mig som en bekräftelse på att jo, mörkhyade ÄR ju lite lika apor så detta blir för mycket bensin på rasisternas eld typ.
De står och bli dammiga i sina stakar, alternativt ligger undangömda och bortglömda någonstans.Jag stör mig på fina stearinljus. Jag vill alltid köpa dem, eftersom de är just fina, men sen inser jag att jag ju aldrig kommer att vilja elda upp dem eftersom att, ptja, de är fina. Men jag vill fortfarande ha dem, och så börjar karusellen om igen... Vad gör folk med den sortens ljus egentligen?
Jag eldar upp dom och sen springer jag snabbt iväg och köper nyaJag stör mig på fina stearinljus. Jag vill alltid köpa dem, eftersom de är just fina, men sen inser jag att jag ju aldrig kommer att vilja elda upp dem eftersom att, ptja, de är fina. Men jag vill fortfarande ha dem, och så börjar karusellen om igen... Vad gör folk med den sortens ljus egentligen?
Fast nu syftar ju inte texten till att bäraren bokstavligen skulle vara en apa utan innebörden är ju typ "coolaste snubben i stan" eller liknande, oavsett vilken hudfärg bäraren har. Samma barn har ju varit modell för hundratals andra plagg med andra motiv.Fast det var ju exakt det tröjan menade? Att personen som bar den skulle vara "the coolest monkey in the jungle". Det var ju inte att det råkade vara en referens till en apa samtidigt som det var ett mörkhyat barn i samma bild. Rasism frodas på antydningar och dolda meddelanden. Bara för att det inte stod "det här barnet är en apa" betyder det inte att bilden helt saknade rasistiska undertoner.
Det är exakt samma här! Ibland låtsas jag att jag inte vet bara för att se hur lång tid det tar för honom att hitta grejen men oftast tröttnar jag och mumlar ”jag tror den är under all post på bänken i hallen...”Med exet var det som om man skulle vara dejourerande assistent om han gjorde något i hushållet, med nuvarande sambo är det nästan så tvärtom så det är i andra diket
Sambon är expert på att lägga ifrån sig saker på de mest konstiga ställen, jag har ganska bra detaljminne och märker ganska fort om något är annorlunda. Ändå kan han gå och leta och leta utan att fråga, så till sist brukar det istället vara jag som frågar om han söker efter något.
"Dina bilnyckar? Ja, jag tror jag såg dem ovanpå badrumsskåpet"
Jag stör mig på fina stearinljus. Jag vill alltid köpa dem, eftersom de är just fina, men sen inser jag att jag ju aldrig kommer att vilja elda upp dem eftersom att, ptja, de är fina. Men jag vill fortfarande ha dem, och så börjar karusellen om igen... Vad gör folk med den sortens ljus egentligen?