Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som i hästannonser ber om mejl som första kontakt och sen inte svarar. Vill de inte sälja?
Annonsen ligger kvar.
 
Flera saker stör mig just nu.

Spotifys algoritm som envisas med att spela Hellström för mig. Jag gillar inte Hellström! Och det har jag sagt till algoritmen men den ger sig inte.

Arbetsförmedlingen. De skickade meddelande om arbetslöshet till fel akassa och vägrar erkänna att de gjort fel. Det var dessutom väldigt besvärligt att få dem att skicka ett nytt meddelande till rätt akassa.

Mitt syrum. Det är ett bombnedslag. Och det är helt och hållet mitt fel.
 
Happ.
Blev varken skola, jobb eller förskola för någon här idag. Alla går och hostar, snorar och har ont i halsen. Så blev hemmadag idag för allihop. Så typiskt
 
Flera saker stör mig just nu.

Spotifys algoritm som envisas med att spela Hellström för mig. Jag gillar inte Hellström! Och det har jag sagt till algoritmen men den ger sig inte.

om du går in på artisten du inte vill lyssna på så kan du tycka på de tre punkterna och där finns det ”spela inte den här artisten” om du verkligen, verkligen inte vill höra något av Håkan Hellström :)
 
Människor som hela tiden ska komma med förslag och synpunkter på saker jag gör och som sen blir skitsura när jag frågar om inte de kan fixa det själva istället då, om det är så petigt....
 
Cellförändringar... Ska tydligen få göra en konisering, äntligen! Men jag får så äckligt jävla asont bara av att ta vävnadsprover med bedövning att jag får ångest deluxe vid blotta tanken - så trots att jag utlovats mycket bedövning nu så lär väl ångesten vara total inför koniseringen framöver :down:
 
Cellförändringar... Ska tydligen få göra en konisering, äntligen! Men jag får så äckligt jävla asont bara av att ta vävnadsprover med bedövning att jag får ångest deluxe vid blotta tanken - så trots att jag utlovats mycket bedövning nu så lär väl ångesten vara total inför koniseringen framöver :down:

Jag har gjort en, var livrädd innan men det var verkligen hur lugnt som helst! Kändes noll och intet när de la bedövningen :)
 
Jag har gjort en, var livrädd innan men det var verkligen hur lugnt som helst! Kändes noll och intet när de la bedövningen :)
Ja bedövningen i sig är jag inte rädd för. Det är mer om den inte tar tillräckligt, som varit fallet vid vävnadsproverna... Och när jag tänker efter även när jag lagat en tand :cautious:
Jag är inte så kinkig annars, gör nånting ont så biter jag ihop och står ut bara. Men när de knipsar i tappen... Fy fan, där går min gräns liksom, det är den värsta smärta jag varit med om. Får hellre en filjard nålar inkörda i stortån. Och det säger jag efter att faktiskt ha fått ett mindre antal nålar inkörda i stortån ett antal gånger (det gör ont, för de som inte testat).

Kanske är lika bra att be om narkos så jag slipper tänka på skiten alls :cautious:
 
Grr, rätt vecka att resa bort. :banghead:

När hundarna äntligen behagade komma hem efter mitt slarv med grinden var det bara att packa bilen och åka med en kör från Le Miserables sjungande från burarna. Kattfröken kom på att det kunde vara läge att köra lite löpvrål som underhållning, ackompanjerade med lite skrik från Pip och gruff från hundarna.

Valde att inte ge mig i kast med rusningstrafiken genom Sthlm utan tog E18/E20 till Göteborg och stannade till efter vägen för att äta i Laxå. Big misstake, HUGE misstake! Beställde panerad rödspätta med ångkokt potatis och grönsaker. In kommer en fisk(?) med ben, blek panering, flottiga grönsaker, potatis som legat så länge att de fått ett skinn och hemmagjord remouladsås = majonnäs med lite oidentifierbart + en kvist gäsig dill. Inte ens grönsakerna var goda, gurkan smakade gammalt.

Upptäckte även innan vi åkte när jag stängde åt hönsen att jag fått tillökning, ville verkligen inte alls åka idag utan stanna hemma och se efter kycklingarna. :(

Större delen av resan gick bra, tills vi hamnade bland allt vägarbete, svart asfalt, regn och kaos. Ställde bilen dyrt över natten, kort promenad med hundarna och sen i säng ASAP. Mammas soffa är ingen hit direkt. :meh:

Upp, ut med hundarna, leta ny parkering och ca 11:45 ska jag ut och parkera om bilen igen och ny hundpromenad. Hoppas det inte börjar regna då. :down:
 
Jag stör mig på att jag vill ha en poster på väggen men jag kan inte hitta den! Jag har sett en bild på nätet som jag älskar! Jag vill köpa den som poster och rama och hänga på väggen men det verkar inte gå! :rage: :rage: :rage:
 
Jag stör mig på att jag vill ha en poster på väggen men jag kan inte hitta den! Jag har sett en bild på nätet som jag älskar! Jag vill köpa den som poster och rama och hänga på väggen men det verkar inte gå! :rage: :rage: :rage:
Om du har bilden tillräckligt högupplöst finns det ju så att du kan skicka in och få den tryckt själv. Men huruvida det är lagligt beror nog på vilken bild det är.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
28 29 30
Svar
591
· Visningar
29 797
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 313
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 740
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 884
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp