Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Men om jag bär munskydd så gör det ju inget"

Eh, jo... har du feber ska du inte komma till skolan. Det är liksom inte ens något att diskutera :meh:

Flera lärare har redan haft förkylningssymptom och fått ställa in lektioner och vi är inte ens två veckor in i terminen :(
Munskydd fungerar som ett trollspö och eliminerar all smitta inom dess magiska räckvidd på två meter. ;)
 
Prova gå in på Inställningar —> Annonser och se om du kan radera några Intressen och ändra annonsinställningarna.
Om man gillar ett inlägg eller sida som Facebook knyter samman med ett ”intresse” så får man annonser om det ”intresset”. Jag hade tydligen ett intresse som hette ”M” O_o:confused: Vad det var för nåt har jag ingen aning om så tog bort det. Brukar ta bort så många intressen som möjligt och får inte så mycket annonser.
Jag försökte detta, men varje gång jag raderat intressen fylldes det på med nya :( Blir det inte så för dig?
 
Hej "xx". Produkten jag har köpt fungerar dåligt. Jag har köpt två stycken och de motsvarar inte mina förväntningar, så jag vill reklamera.

Typ en månad senare får jag svar.
"Hej! Skickar två nya produkter till dig!"

:meh:
 
Plockade upp den bok som låg på Akademibokhandelns pocket-topplista och läste på baksidan. Inte mindre än två särskrivningar! "Sigurd lämnar ett svår tolkat meddelande på Saras telefon svarare", lyder en av meningarna.

Är inte detta helt sjukt? Jag skäms nästan över hur upprörd jag blev :o Nog för att gemene man kan råka särskriva lite här och där, men när det gäller baksidan av en BOK (som dessutom ska vara väldigt populär) borde man väl ändå kunna förvänta sig lite högre kvalitet på språket?!
 
På mina bågar till glasögonen, var inne vecka 35 för att hämta ut mina nya ersättningsbågar för de gamla hade ärgat efter ca 1 1/2 år, Nu har mina nya börjat göra samma sak :cry: Hoppas på snabbt svar från synsam, vill inte behöva byta modellen då jag trivs så bra i dessa!
 
Plockade upp den bok som låg på Akademibokhandelns pocket-topplista och läste på baksidan. Inte mindre än två särskrivningar! "Sigurd lämnar ett svår tolkat meddelande på Saras telefon svarare", lyder en av meningarna.

Är inte detta helt sjukt? Jag skäms nästan över hur upprörd jag blev :o Nog för att gemene man kan råka särskriva lite här och där, men när det gäller baksidan av en BOK (som dessutom ska vara väldigt populär) borde man väl ändå kunna förvänta sig lite högre kvalitet på språket?!
Hade jag varit författare till den boken hade jag blivit fly förbannad. Vem vill skriva en hel bok och sen ha särskrivning på baksidan? Urk.


Stör mig på att jag igår hade ont i ryggen och idag har ont i knäna. Fattar inte riktigt vad min kropp har för sig.
 
Plockade upp den bok som låg på Akademibokhandelns pocket-topplista och läste på baksidan. Inte mindre än två särskrivningar! "Sigurd lämnar ett svår tolkat meddelande på Saras telefon svarare", lyder en av meningarna.

Är inte detta helt sjukt? Jag skäms nästan över hur upprörd jag blev :o Nog för att gemene man kan råka särskriva lite här och där, men när det gäller baksidan av en BOK (som dessutom ska vara väldigt populär) borde man väl ändå kunna förvänta sig lite högre kvalitet på språket?!
Det verkar ju VÄLDIGT mysko, tycker jag..... :confused:O_o
 
Hade jag varit författare till den boken hade jag blivit fly förbannad. Vem vill skriva en hel bok och sen ha särskrivning på baksidan? Urk.
Det verkar ju VÄLDIGT mysko, tycker jag..... :confused:O_o
Men visst är det helt knäppt?! Jag var lite sugen på att fråga personalen på Akademibokhandeln om det fanns någon särskild anledning eller om det verkligen bara är slarv, men jag fegade ur och tänkte att jag skulle låta alldeles för språkpolisig...

Du kanske vet @bettysmatte, vem är det som är ansvarig för att skriva texten på baksidan av en bok? Jag har alltid trott att författaren var inblandad där, men mamma sa att det kanske är förlaget? Oavsett vilket är det ju definitivt någon som slarvat rejält här!
 
Men visst är det helt knäppt?! Jag var lite sugen på att fråga personalen på Akademibokhandeln om det fanns någon särskild anledning eller om det verkligen bara är slarv, men jag fegade ur och tänkte att jag skulle låta alldeles för språkpolisig...

Du kanske vet @bettysmatte, vem är det som är ansvarig för att skriva texten på baksidan av en bok? Jag har alltid trott att författaren var inblandad där, men mamma sa att det kanske är förlaget? Oavsett vilket är det ju definitivt någon som slarvat rejält här!
Jag vet inte. Men efter en googling verkar det vara förlaget som gör det. Om inte boken är egenutgiven, för då är det väl förmodligen författaren som har skrivit texten.
 
Plockade upp den bok som låg på Akademibokhandelns pocket-topplista och läste på baksidan. Inte mindre än två särskrivningar! "Sigurd lämnar ett svår tolkat meddelande på Saras telefon svarare", lyder en av meningarna.

Är inte detta helt sjukt? Jag skäms nästan över hur upprörd jag blev :o Nog för att gemene man kan råka särskriva lite här och där, men när det gäller baksidan av en BOK (som dessutom ska vara väldigt populär) borde man väl ändå kunna förvänta sig lite högre kvalitet på språket?!
Katastrof 🤯
Jag hade blivit lika upprörd som dig!
 
Jag vet inte. Men efter en googling verkar det vara förlaget som gör det. Om inte boken är egenutgiven, för då är det väl förmodligen författaren som har skrivit texten.
Ok. Den är utgiven av Polaris, funderar på att skicka ett mail till dem från Upprörd Potentiell Kund (som la ifrån sig boken illa kvickt när hon såg alla särskrivningar)...
 
Här är en bild på eländet förresten, bara så att ni kan se det med egna ögon ;)

20200901_161038.jpg


(och nu när jag tittar på det igen kan jag se två andra saker jag hade ändrat, utöver särskrivningarna då)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
28 29 30
Svar
594
· Visningar
30 278
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 324
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 758
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 894
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp