Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet inte om det lärs ut egentligen, min lärare tycker inte om ordet och använder det inte själv. Jag säger ofta "den" om jag inte vet vad jag ska använda, men om jag fått det från skolan vet jag inte.Innan orden hen började användas lärde de ut i Svenskan i skolan "den", vet inte om det ordet försvunnit ur de lektionerna idag och ersatts med "hen".
Tillhör skaran som inte använder "hen" och som @Seabaz nämde stör det mig när en TS tydligt specifierat han/hon i inlägget och de som svarar skriver hen. Det är något jag inte förstår mig på och det stör mig varje gång jag ser det.
Jag tycker dock att det är rätt otrevligt att bli tilltalad som hen när jag redan gjort klart att jag är en hon och jag vet att jag inte är ensam om den åsikten.Jag gör det ofta när jag inte orkar gå tillbaka och söka i texten för att veta om det är en han, hon eller hen. Tusen gånger enklare att skriva hen och ha rätt en skriva han och råka ha fel
Otrevligt? Ookej.Jag tycker dock att det är rätt otrevligt att bli tilltalad som hen när jag redan gjort klart att jag är en hon och jag vet att jag inte är ensam om den åsikten.
Du ska så klart se till att alltid ha tre sekunder på digHur kommer det sig att när man står kl 05.15 och har 3 sek på sig att fylla i ögonbrynen så blir de on fleek. Men när man gör de inför en fest/kalas/tillfälle när man vill se fin ut så blir de sneda och ojämna.
Hur kommer det sig att när man står kl 05.15 och har 3 sek på sig att fylla i ögonbrynen så blir de on fleek. Men när man gör de inför en fest/kalas/tillfälle när man vill se fin ut så blir de sneda och ojämna.
Nu dog den visstEn enda fluga och den måste va på och irritera mej hela tiden
Jag skänker inte bort saker, av denna orsak. Folk skiter i det. Jag brukar be om Swish innan de kommer när de strular första gången. Då brukar man slippa dom fort! Är varan till salu upplever jag att folk är mer seriösa!Nästa. Samma vara. Fortfarande bortskänkes. Tror ni de har hört av sig?!
Och det värsta är att jag sen tackade nej till en som skrev efter eftersom denna sa att de skulle komma ikväll
Visa bifogad fil 56180
Ja, kanske är så... haft de ute ett tag som säljes dock så nu ville jag bara bli av med det. Gick ju sådär...Jag skänker inte bort saker, av denna orsak. Folk skiter i det. Jag brukar be om Swish innan de kommer när de strular första gången. Då brukar man slippa dom fort! Är varan till salu upplever jag att folk är mer seriösa!