Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortsättningen:
Hann inte ens svara innan hon lämnade gruppen... :banghead:
96DCD784-6991-4CDC-AB64-EF0103091BE2.webp
 
Innan orden hen började användas lärde de ut i Svenskan i skolan "den", vet inte om det ordet försvunnit ur de lektionerna idag och ersatts med "hen".

Tillhör skaran som inte använder "hen" och som @Seabaz nämde stör det mig när en TS tydligt specifierat han/hon i inlägget och de som svarar skriver hen. Det är något jag inte förstår mig på och det stör mig varje gång jag ser det.
Jag vet inte om det lärs ut egentligen, min lärare tycker inte om ordet och använder det inte själv. Jag säger ofta "den" om jag inte vet vad jag ska använda, men om jag fått det från skolan vet jag inte.
 
Hur kommer det sig att när man står kl 05.15 och har 3 sek på sig att fylla i ögonbrynen så blir de on fleek. Men när man gör de inför en fest/kalas/tillfälle när man vill se fin ut så blir de sneda och ojämna. 💁‍♀️

Det beror på samma naturlag som gör så att håret en vanlig, sketen vardagstorsdag kan se helt fantastiskt ut när man fönat det, utan att man ens försökt, men inför en fest när man lägger tid på det ser det ut som om man just stigit upp ur sängen, hur man än gör.
 
Nästa. Samma vara. Fortfarande bortskänkes. Tror ni de har hört av sig?! :arghh:
Och det värsta är att jag sen tackade nej till en som skrev efter eftersom denna sa att de skulle komma ikväll :arghh::arghh::arghh:
Visa bifogad fil 56180
Jag skänker inte bort saker, av denna orsak. Folk skiter i det. Jag brukar be om Swish innan de kommer när de strular första gången. Då brukar man slippa dom fort! Är varan till salu upplever jag att folk är mer seriösa!
 
Jag skänker inte bort saker, av denna orsak. Folk skiter i det. Jag brukar be om Swish innan de kommer när de strular första gången. Då brukar man slippa dom fort! Är varan till salu upplever jag att folk är mer seriösa!
Ja, kanske är så... haft de ute ett tag som säljes dock så nu ville jag bara bli av med det. Gick ju sådär...

Var i alla fall en som hämtade en annan vara idag som planerat:up:
 
Just nu stör jag mig på att kära sambon tycker det är en bra idé att kratta gårdsplanen samtidigt som hundarna är ute och springer på tomten och sen bli sur på dem när de springer och gör märken där han precis krattat... Känns som detta är kvällens debattämne hos oss...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
28 29 30
Svar
594
· Visningar
30 309
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 327
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 759
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 894
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp