Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Absolut, jag använder Han, hon, den, personen i fråga, namn

Jag har aldrig träffat någon irl som använder uttrycket hen. Enbart sett det i skriven form här på forumet och andra ställen på internet
Fast du bor ju inte i Sverige?
Jag hör det frekvent. Både i mina sociala sammanhang och på t.ex. radio.

Det är vedertaget och frekvent använt. Varför störa sig?

Min släkt kommer från grannlandet och där finns inte hon elelr han - bara ett enda hän som kan vara bägge. Jag välkomnar alternativet hen!
Själv använder jag det ofta när jag inte vill ange vilket kön det är på en person. Det kan ha sina orsaker. T.ex. att man inte vill att kontexten ska störas av könstillhörighet.
 
Jag stör mig på attmin facebook plötsigt blivit full av reklaminlägge. Den absoluta majoriteten av poster är just eklam.

Jag är noll intressrad av reklam. Jag är intresserad av det mna vänner lägger upp. Nu får jag söka aktivt på personen för att se vad hen ( :D ) skrivit

Det går åt orimligt mycket tid åt att dölja reklam. Mest irriterad blir jag på all BH-reklam. :rage:
(har bara ett bröst och använder inte BH)
 
Jag stör mig på attmin facebook plötsigt blivit full av reklaminlägge. Den absoluta majoriteten av poster är just eklam.

Jag är noll intressrad av reklam. Jag är intresserad av det mna vänner lägger upp. Nu får jag söka aktivt på personen för att se vad hen ( :D ) skrivit

Det går åt orimligt mycket tid åt att dölja reklam. Mest irriterad blir jag på all BH-reklam. :rage:
(har bara ett bröst och använder inte BH)
Jag stör mig på samma fast på YouTube. Helt plötsligt är det reklam 3-4 gånger i en 10-minuters video? Korta, visst, men det går ju inte att kolla på något om en blir avbruten konstant. Helt sjukt. Fortsätter det såhär så får jag tyvärr sluta kolla på YouTube, klarar inte av det.
 
Jag stör mig härmed också på hen...
Nåja, inte ordet hen, det är klockrent. Men jag har för första gången hört folk uttala det "heeen" och det är i en podd jag verkligen gillar annars så ehm... Är det här ett vanligt uttal eller? Har bara hört hen med snabbt e innan och sett till övriga pronomen känns det mycket rimligare.
 
Jag stör mig härmed också på hen...
Nåja, inte ordet hen, det är klockrent. Men jag har för första gången hört folk uttala det "heeen" och det är i en podd jag verkligen gillar annars så ehm... Är det här ett vanligt uttal eller? Har bara hört hen med snabbt e innan och sett till övriga pronomen känns det mycket rimligare.
Aldrig hört det uttalet innan och hoppas att jag aldrig behöver det hellerO_o
 
Kunder som skickar in material sent å förväntar sig att få det gjort samma dag. Ännu roligare när dom vill ha något gjort och jag säger jag behöver det här å det här. Sen hör dom av sig nästa vecka å säger att dom fortfarande inte fått jobbet gjort. Nä det är lite svårt när jag fortfarande inte fått det jag har bett om, inte lätt att fixa grejerna då.
 
Eva Rööse lägger ut en bild på sig själv på Instagram. En kommenterar: ”still looking so good”!
Antar att det var menat som en komplimang men vaddå? Skulle hon helt plötsligt bli ful när hon passerat en viss ålder? Stör mig också lite på att det var en kvinna som kommenterade (har lite högre förväntningar på kvinnor ändå).
 
Jag stör mig på attmin facebook plötsigt blivit full av reklaminlägge. Den absoluta majoriteten av poster är just eklam.

Jag är noll intressrad av reklam. Jag är intresserad av det mna vänner lägger upp. Nu får jag söka aktivt på personen för att se vad hen ( :D ) skrivit

Det går åt orimligt mycket tid åt att dölja reklam. Mest irriterad blir jag på all BH-reklam. :rage:
(har bara ett bröst och använder inte BH)
Prova gå in på Inställningar —> Annonser och se om du kan radera några Intressen och ändra annonsinställningarna.
Om man gillar ett inlägg eller sida som Facebook knyter samman med ett ”intresse” så får man annonser om det ”intresset”. Jag hade tydligen ett intresse som hette ”M” O_o:confused: Vad det var för nåt har jag ingen aning om så tog bort det. Brukar ta bort så många intressen som möjligt och får inte så mycket annonser.
 
På att inlägg från nya personer försvinner från messenger om man läser, men inte svarar direkt!?! 😡 Är det bara för mig eller? Vart tar de vägen??
 
Eva Rööse lägger ut en bild på sig själv på Instagram. En kommenterar: ”still looking so good”!
Antar att det var menat som en komplimang men vaddå? Skulle hon helt plötsligt bli ful när hon passerat en viss ålder? Stör mig också lite på att det var en kvinna som kommenterade (har lite högre förväntningar på kvinnor ändå).

Jag stör mig alltid på att kvinnors utseende ska komenteras när en bild läggs upp.
 
Jag stör mig alltid på att kvinnors utseende ska komenteras när en bild läggs upp.

Medhåll! Värsta var ju när Kunskapskanalen delade nån dokumentär om konstnärskvinnor på 1800-talet. Och en snubbe i kommentarsfältet ba ”hon hade inte direkt utseendet för sig” (Minns inte de exakta orden men det var kontentan, att hon inte var speciellt snygg). Och det var en dokumentär om kvinnors KONSTNÄRSSKAP. Da fuck? :banghead:
 
Medhåll! Värsta var ju när Kunskapskanalen delade nån dokumentär om konstnärskvinnor på 1800-talet. Och en snubbe i kommentarsfältet ba ”hon hade inte direkt utseendet för sig” (Minns inte de exakta orden men det var kontentan, att hon inte var speciellt snygg). Och det var en dokumentär om kvinnors KONSTNÄRSSKAP. Da fuck? :banghead:
Det är väl tyvärr jättevanligt, och Susan Boyle är väl ett utmärkt exempel på detta? Hon har en helt UNDERBAR röst men ingen trodde på henne på grund av att hon inte var vacker nog..... :meh:
 
Min bil påstår att bakluckan är öppen men bakluckan går överhuvudtaget inte att öppna :confused:
Och bilen vill inte låsa sig för den påstår att bakluckan är öppen :rage: men bakluckan går ju inte att få upp :arghh:

Min förra bil fick det felet också, bara att den gick att låsa, men eftersom bilen trodde att bakluckan var öppen så började den larma efter en stund. Det var någon givare (och något annat) som hade gått sönder, de sa vid verkstaden att det inte var helt ovanligt, eftersom kablarna som går till bakluckan är ganska utsatta av öppnandet och stängandet.
 
Min förra bil fick det felet också, bara att den gick att låsa, men eftersom bilen trodde att bakluckan var öppen så började den larma efter en stund. Det var någon givare (och något annat) som hade gått sönder, de sa vid verkstaden att det inte var helt ovanligt, eftersom kablarna som går till bakluckan är ganska utsatta av öppnandet och stängandet.
Jag funderar på att köpa mig en Volvo 245 igen :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
28 29 30
Svar
594
· Visningar
30 278
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 324
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 758
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 894
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp