Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick en ny bok av en förlagsredaktör på Norstedts en gång och redan när jag öppnade boken och bara snabbt bläddrade igenom den hittade jag rena sakfel. Jag talade om vad jag hittat och redaktören blev irriterad att den inte korrekturlästs bättre men jag tror det lämnades utan åtgärd. Det var nog ingen som hade lust att dra in hela upplagan för att rätta faktafelen. :meh:
 
Stör mej på människor i allmänhet. Blir bara irriterad på allt dom gör och allt dom säger. Att dom överhuvudtaget vistas i min närhet stör mej. Känns som att jag borde flytta ut i urskogen och undvika allt vad folk heter. Bli eremit. Skulle må så mycket bättre.
Alltså jag skulle vilja säga något uppmuntrande men det hade bara blivit hyckleri då jag själv sitter i en stuga i skogen och stör mig på människor. Kan inte annat än att rekommendera det.
 
Åh...fy..... :( Vilken tur (i oturen) du hade ändå. Badrum är rätt farliga platser..... :nailbiting:
Verkligen! Har klarat mig bra hittills men det är en sån där grej som alltid skrämt mig lite 😬
6FF39A2B-AC23-40C7-93A3-0C6430B6542F.webp
 
Jag stör mig på FOLK. Folk i affären, folk i stallet, folk på internet, folk på radio, folk i familjen... En väldig massa människor helt enkelt!
Det jävliga är ju att jag samtidigt inte vill bo i en stuga på nåt fjäll långt från all civilisation, så jag måste stå ut med allt störigt folk :meh:
 
Idag stör jag mig på att min arbetsgivare - hårt styrd av Microsoft som alla andra - nästa vecka i en samlad insats överger Office 2010 till förmån för Office 365. Programmen (Outlook, Excel, Word etc) i den senare, webbaserade, programsviten är ur mitt användarperspektiv sämre på precis varje punkt, inte minst användargränssnittet. Visst kommer man att vänja sig, men det suger alltid att vara tvungen att vänja sig vid en försämring.

I praktiken dikterar Microsoft unilateralt våra arbetssätt, arbetsflöden och arbetsverktyg på IT-sidan, för oss som för alla andra användare.
 
Senast ändrad:
Jag stör mig på samma fast på YouTube. Helt plötsligt är det reklam 3-4 gånger i en 10-minuters video? Korta, visst, men det går ju inte att kolla på något om en blir avbruten konstant. Helt sjukt. Fortsätter det såhär så får jag tyvärr sluta kolla på YouTube, klarar inte av det.
Jag stör mig lite på såna som stör sig på reklam på Youtube :rofl: Eller iallafall de som måste kommentera det på YT under videorna :angel:
Jag tycker att de är så korta, och oftast lätta att klicka bort efter fem sekunder att det är lätt att få dras med. Till skillnad från reklam på TV..! :nailbiting::banghead:
 
En av mina marsvinshonor har äggstockscystor och beter sig som en idiot mot kompisarna. När jag ringde veterinären för att boka en kastreringstid, så hade de slut på bokningsbara operationstider, så jag får höra av mig igen om ett par veckor.

Det finns en veterinär i någorlunda närområdet som kastrerar med flanksnitt, så det går inte att vända sig någon annanstans heller.
 
Jag stör mig lite på såna som stör sig på reklam på Youtube :rofl: Eller iallafall de som måste kommentera det på YT under videorna :angel:
Jag tycker att de är så korta, och oftast lätta att klicka bort efter fem sekunder att det är lätt att få dras med. Till skillnad från reklam på TV..! :nailbiting::banghead:
Jag har blockerare på min dator hemma så jag slipper reklamen helt på YT och även typ TV4Play. :up:
 
Jag ska jobba övertid ikväll och kan inte ringa mamma som är på besök då hon glömt bort att slå på telefonen och jag får inte tag på grannen så han kan inte gå ner och meddela henne. :mad:
 
Just YT känner jag lite att det ger pengar till skaparna vars videor vi får se gratis, så jag unnar dem det för det mesta.
Nja, YT får in pengar på reklamen. Om de sen väljer att skicka det till skaparen är olika. Såg senast igår reklam på en som jag *vet* inte får av YT sen länge.
 
1: Dotterns cykelkedja har hoppat av idag, igen :banghead: Jag får väl göra det ordentligt och spänna kedjan men det orkar jag inte idag.

2: Grannens pool piper konstant, igen. Så ännu en dag som jag inte kan ha altandörren öppen :mad:
 
Jag stör mig lite på såna som stör sig på reklam på Youtube :rofl: Eller iallafall de som måste kommentera det på YT under videorna :angel:
Jag tycker att de är så korta, och oftast lätta att klicka bort efter fem sekunder att det är lätt att få dras med. Till skillnad från reklam på TV..! :nailbiting::banghead:
Fast det är skillnad på en reklam i början och en i slutet, och fyra-fem reklamer som avbryter under videons gång. De avbryter mitt i meningar och resonemang, eller mitt i ett musikstycke, eller vad fan som helst. Gör det helt omöjligt att njuta av videon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
28 29 30
Svar
594
· Visningar
30 226
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 322
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 757
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 893
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp