Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på snö. Jag gillar vintern med snö och lagom kyla, men fan inte i början på oktober!
Inte hade jag några vinterdäck heller så jag var nära på att inte ta mig till jobbet imorse. (står dock just nu och väntar på att få hjulen skiftade)

Jag stör mig också på att jag inte kan bestämma mig för vad för skor hästen ska få nästa vecka. Sommarskor? Vinterskor med knappar, vinterskor utan brodd? Eller kanske guldskor? Guldskor är nog vettigast men surt att behöva köpa skor när jag har både sommarskor och vinterskor hemma... Dessa beslut...
 
Jag stör mig på att behöva möta ineffektivitet, slarv, oengagemang. Hemsidor som inte är uppdaterade, mail som inte besvaras, telefonsvarare som är på under angiven telefontid, folk som varken hör av sig eller dyker upp enligt överenskommelse... det tycks inte finnas någon ände på det. Må de alla gå i konkurs å det snaraste; min blåslampa är utsliten.
 
Stör mig på klantarslet i huset som lånar ljudböcker på biblan och sen dräller bort dem, så jag blir tvungen att betala straffavgift per dag för alla jag slarvat bort...
 
Jag stör mig på att ett företag kör med "Strong is sexy" och sen har en bild på en kvinna där allt handlar om bröst och långa, smala lemmar. Hon är kanske skitstark, men "Shit vad stark hon ser ut!" är inte direkt min första tanke. Jag menar, vad ska den här posen ens föreställa?

lesmills2.webp
 
Jag stör mig på att morsan har skrapat ihop en massa grejer som inte ska vara kvar - handväskor, oöppnad förpackning med hundleksaker, en skärmaskin, en fritös och gud vet allt, och tänkte slänga allting. Men för helvete liksom! Sånt kan man väl skänka bort, antingen till någon som behöver eller bara vill ha eller till second hand.

Nu hade hon inte hunnit slänga de än så jag sa åt henne att vi lastar in det i bilen och åker med det till Erikshjälpen sen så det gör lite jävla nytta istället, men fan! Att folk är så jävla snabba med att slänga fullt fungerande grejer är så jävla irriterande :arghh:
 
Jag stör mig på att morsan har skrapat ihop en massa grejer som inte ska vara kvar - handväskor, oöppnad förpackning med hundleksaker, en skärmaskin, en fritös och gud vet allt, och tänkte slänga allting. Men för helvete liksom! Sånt kan man väl skänka bort, antingen till någon som behöver eller bara vill ha eller till second hand.

Nu hade hon inte hunnit slänga de än så jag sa åt henne att vi lastar in det i bilen och åker med det till Erikshjälpen sen så det gör lite jävla nytta istället, men fan! Att folk är så jävla snabba med att slänga fullt fungerande grejer är så jävla irriterande :arghh:

Eller hur! Det kan väl knappast vara mer besvärligt att åka till secondhand med grejerna än till tippen.. Och vilket resursslöseri!

/Sthu, som lämnade in fyra stora påsar kläder till Erikshjälpen idag.
 
Eller hur! Det kan väl knappast vara mer besvärligt att åka till secondhand med grejerna än till tippen.. Och vilket resursslöseri!

/Sthu, som lämnade in fyra stora påsar kläder till Erikshjälpen idag.
Jo det är det ju däremot om man saknar bil och har en bit att åka (hon åker inte till tippen utan går ut till sophuset bara). Däremot är det ju hur enkelt som helst att lägga ut en annons på facebook och ställa ut skiten på verandan för upphämtning om det är så illa, då behöver hon inte ens gå ut genom dörren och grejerna kommer ändå till nytta.
Nu är det för hennes del bara att be om skjuts eller bara att dumpa i min skuff dock. Vi bor 50 meter ifrån varann och hon vet att jag är på några second hand-butiker i tid och otid så det är liksom bara att hojta så lämnar jag in när jag ändå är iväg - vilket gör det extra störigt att hon tänkt slänga allting. Det är ett sånt jävla slöseri både på miljö och på resurser som annars a) gör nytta för den de går till och b) gör nytta för de fattiga människor som får hjälp av second hand-butikernas intäkter.
 
Visa bifogad fil 37668

Jag avskyr prickigt. Det innebär alltså att jag inte vågar ta ansvar för mig själv? Och ”för allt som hon omger mig med”, vad betyder det ens?

:banghead:
Fattar inte vad det är som är "livsstilen"? :confused:
Att ha en prickig signaturbag? Låter för snävt för att definiera en hel livsstil... Trodde inte alla människor med likadan väska hade samma värderingar och livsinnehåll...
Att ta ansvar för sig själv? Låter för brett för att vara en speciell stil... Trodde det hörde till de flestas normala kvinnors (människors?) vuxenhet...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
504
· Visningar
25 329
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 163
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 672
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 566
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp