Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förkortningar i mail. Mina kollegor verkar älska dem? Jag anser mig vara ganska bra på "sms-språk" men inte när förkortningarna kommer från dinosaurier och är i jobbsammanhang. Dessutom... i mail? för mig är förkortningar bara för snabbmeddelanden och då använder man endast förkortningar som man vet att den andra förstår.

"Kolla i vp där står det, det är viktigt att vp är korrekt ..." Jaha och vad är vp? Då måste jag maila tillbaka och fråga vad vp är vilket tar bra mycket längre tid än det tar för kollegan att skriva VERKSAMHETSPLAN. :arghh:

Nu sist var det vb... "Vb bara info om nedan bokning ..." vad betyder vb? orkar inte ens fråga längre.

:arghh::cautious::banghead::wtf:
 
Förkortningar i mail. Mina kollegor verkar älska dem? Jag anser mig vara ganska bra på "sms-språk" men inte när förkortningarna kommer från dinosaurier och är i jobbsammanhang. Dessutom... i mail? för mig är förkortningar bara för snabbmeddelanden och då använder man endast förkortningar som man vet att den andra förstår.

"Kolla i vp där står det, det är viktigt att vp är korrekt ..." Jaha och vad är vp? Då måste jag maila tillbaka och fråga vad vp är vilket tar bra mycket längre tid än det tar för kollegan att skriva VERKSAMHETSPLAN. :arghh:

Nu sist var det vb... "Vb bara info om nedan bokning ..." vad betyder vb? orkar inte ens fråga längre.

:arghh::cautious::banghead::wtf:
Vb är ju jätteetablerat? Det ska man nog kunna utgå från att alla förstår.

Vp framgick av sammanhanget till och med för mig. ;)
 
Vb är ju jätteetablerat? Det ska man nog kunna utgå från att alla förstår.

Vp framgick av sammanhanget till och med för mig. ;)
Jo men jag fattar ju inte? Det tar liksom inte ens sen sekund att skriva verksamhetsplan.
Vad betyder vb då?

Enligt wikipedia är det ljust lageröl från australien, programmeringsspråk, befattningshavare (vakthavande befäl) eller vikbolandets järnväg. Ingen av dem känns rimlig :confused:
 
Förkortningar i mail. Mina kollegor verkar älska dem? Jag anser mig vara ganska bra på "sms-språk" men inte när förkortningarna kommer från dinosaurier och är i jobbsammanhang. Dessutom... i mail? för mig är förkortningar bara för snabbmeddelanden och då använder man endast förkortningar som man vet att den andra förstår.

"Kolla i vp där står det, det är viktigt att vp är korrekt ..." Jaha och vad är vp? Då måste jag maila tillbaka och fråga vad vp är vilket tar bra mycket längre tid än det tar för kollegan att skriva VERKSAMHETSPLAN. :arghh:

Nu sist var det vb... "Vb bara info om nedan bokning ..." vad betyder vb? orkar inte ens fråga längre.

:arghh::cautious::banghead::wtf:
Verksamhetsberättelse eller vidarebefordra

/använt av den här dinosaurien i minst 45 år...
 
:idea: tack.
Googlade och fick upp tusen andra grejer, typ vad beträffar, vid behov och vårdbiträde men ingen av de förklaringarna kändes särskilt vettiga heller. Nu slipper jag känna mig korkad igen dock. (får fråga om förkortningar minst 2 gånger i veckan på jobbet) :cry::D
Ingen anledning att känna sig korkad.

det är förkortningar och de betyder olika i olika sammanhang.
Jag som varit föreningsaktiv hela livet har använt olika förkortningar för att det är enklare att skriva en lapp med "kopiera upp VB" än att skriva ut alltihop. Och så följer det med. :) För att inte tala om när man skrev protokoll för hand. Då var det tvunget att gå undan. ;)

Om man inte frågar får man inte veta nåt!
 
Alltså ingen ordning här på jobbet, så nästan alla har köpt egna kanelbullar och bjuder runt på. Jag har ätit 5 kanelbullar sedan i morse och nu säger magen ifrån OCH jag har fått hicka. Stör mig att magen inte är evighetsstor så jag kan äta fler kanelbullar, och att hickan gör det omöjligt att njuta av kanelbullar :rage:
Jag har 10 kvar att äta. vi får se om jag lyckas :angel:
 
Alltså ingen ordning här på jobbet, så nästan alla har köpt egna kanelbullar och bjuder runt på. Jag har ätit 5 kanelbullar sedan i morse och nu säger magen ifrån OCH jag har fått hicka. Stör mig att magen inte är evighetsstor så jag kan äta fler kanelbullar, och att hickan gör det omöjligt att njuta av kanelbullar :rage:
Jag har 10 kvar att äta. vi får se om jag lyckas :angel:
Här var det en per man som gällde. Jag hade absolut hjälpt dig!
 
Stör mig på Rhodos. (Obs privilegierad störning)

B103F197-9AE5-4804-80B2-0B8E7A055A1B.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
511
· Visningar
25 728
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 165
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 674
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 566
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp