Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Angående touch-vantar så finns det på Lindex barnavdelning för tjejer iaf. Jag provade ett par för nån vecka sen och deras största stl passar mig. Är ju såna där "magiska vantar" eller vad det kallas så passar ju även vuxna :)
Barnvantar passar inte mina dasslock tyvärr :D
Ser vid en sökning att både Jula och Clas Ohlson har så jag får köpa vantar på vägen hem imorrn. Borde vara standard med touch dock! :p
 
Stör mig på att jag är vaken nu.
Bebis var klarvaken vid 4 och ligger och leker och är hur pigg som helst. Jag har sovit 3 timmar och håller på krevera av trötthet. Hoppas verkligen hon blir trött snart igen
 
Mitt tredje störande inlägg idag!!

Fick samtal från Australienska "djurskyddsföreningen " idag angående en ponny som bor i en hage mitt emot ranchen.

Dom sa att tydligen har ponnyn en kraftig ögoninflammation och inget vatten i hagen.

Well....

1. Ponnyn i fråga är inte våran

MEN

2. Den är 28 år gammal och har precis haft en ögonoperation samt chemo för en tumör under ögat. Kostade runt $6000AUD (~45 000sek ur egen ficka). Den är väl omhändertagen.

Angående vatten så har den ett badkar med vatten som _vad vi vet_ rengörs och fylls på var och varannan dag, men karet syns inte från vägen.


Jag kan dock förstå att hästens ena öga ser obehagligt ut för en som inte vet. Anledningen till att de inte har flughuva på eller grimma med flyweil är att det skulle trycka mot såret samt hästen kliar mer = riskera att klia sönder sår/öga.

Men om den som ringt in till rspca hade ringt oss eller ägaren till ponnyn istället hade vi kunnat berätta detta direkt.

Samtidigt tycker jag väl någonstans att det ÄR bra att folk är uppmärksamma... så kanske inte helt så störande ändå....
 
E4! Den är alltid rätt kass men idag i regnet var den rent ut skitläskig att köra. Spårig i högerfil och glasblank i vänsterfil. Blev landsväg sista halvan hem för mina nerver pallade inte mer :o
 
Just nu på en vän som vill ha med mig i en facebook grupp där jag ska skämmas för att jag är "vit"

Jag är absolut inte rasist. Jag säger till om jag ser/hör något som är nedsägande/rasistiskt både till vänner och okända men jag vill inte behöva be om ursäkt för att jag är född här i Sverige.

Ja jag vet att jag har en massa fördelar mm och jag gör vad jag kan för att sudda ut gränserna men jag tänker inte ta på mig vad någon enskild t.ex vit man med starka rasistiska åsikter gör borta i USA. Jag kan påverka här och nu men inte hela världen och tydligen ska jag skämmas för hur alla andra beter sig.

Vete tusan hur min vän tänkte där.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
511
· Visningar
25 876
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 167
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 674
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 567
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp