Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min familj i form av mamma och syster. Fyllde jämnt i våras men blev sjuk så det blev inget firande när det var tänkt. Mamma har efter det tagit upp det många gånger om de inte ska få komma och fira mig snart.
Det har inte blivit av då jag ofta mår väldigt dåligt av värmen på sommaren på grund av min ms och att vi alla har varit bortresta på semester i omgångar.

Nu kände jag att pressen blev så stor att jag måste göra något. Ringde mamma och förklarade att jag verkligen inte orkar bjuda hem dom. Min MS-fatigue (extrem trötthet/utmattning) gör att jag helt enkelt inte fixar det. Jag sa att jag vill att vi går ut och äter ihop istället. Fick svaret att jaha, bjuder du oss då för det är den som fyller som ska bjuda.

Är det jag som är helt dum i huvudet som inte tycker att jag ska bjuda?

Blev ganska ledsen faktiskt 😕

Men fy så elakt! :mad:

Grattis i efterskott :heart
 
Stör mig på att mina grannar, två vuxna med tre ungar, hör ett ljud ute och ringer mig vid kl 22 och skickar sms att jag ska ringa dem. Varför går de inte ut och kollar själva om de hör något? Nej, jag har inte hört något jättehögt ljud som om någon rev ett staket. Nej, mina hundar har inte heller hört något, det måste vara något utanför ert hus för hemma hos mig hörs det inte. :meh:
Det här var ju lite småroligt, tänk konversationen sinsemellan. "Det är något där ute! Tänk om det är en galen seriemördare!" "Vi kan offra grannen, hon kan gå ut och se om det är något farligt. Om hon blir mördad så ringer vi polisen."

Jag menar, det är inget fel på deras överlevnadsinstinkt i alla fall. :angel:
 
Det här var ju lite småroligt, tänk konversationen sinsemellan. "Det är något där ute! Tänk om det är en galen seriemördare!" "Vi kan offra grannen, hon kan gå ut och se om det är något farligt. Om hon blir mördad så ringer vi polisen."

Jag menar, det är inget fel på deras överlevnadsinstinkt i alla fall. :angel:

Haha, för ett tag sedan så ringde det hemma hos mina föräldrar, runt midnatt så inte riktigt vanlig tid. Det var en dam som bor lite avsides, ca 1km från mina föräldrar. Hon var på övervåningen och hade hört något nere/ute och vågade inte gå ner och titta själv så min pappa fick klä på sig och åka dit - gå ett varv runt huset, och ropa upp till damen som stod i fönstret att kusten var klar :angel:
 
Saknar internet. Ringer Comhem. Efter sedvanligt tjafs med att kolla min utrustning och jag envist hävdat att det är osannolikt att hela byn skulle ha samma fel på sina grejor - så frågar de om jag inte har några SÖNER som kan komma hem och hjälpa mig
:rage::rage::rage::rage:

Åh herregud... där hade jag bränt många säkringar :banghead: :rage: :mad:
 
Avundsjuka.

Visst drabbas vi väl alla nu som då av en släng av den, men ofta är vi kanske medvetna om det och inte vädrar den hit och dit.

Men nu pratar jag om den där fula versionen där man inte har någon medvetenhet alls om vilka fördelar man själv har. Den vuxna versionen av när två barn får lika mycket godis var. Den ena äter upp allt direkt, och den andra sparar. Den som är utan tycker sedan att det är orättvist att den andra har godis kvar :banghead:
 
Det här
IMG_20191001_175049.webp


Så öppnar min man ett knäckepaket. Inte okej :mad:
 
Utgifter! Har precis beställt en asbillig jacka (pga går i ofodrad vårjacka nu och dör av köld) och bävar inför att behöva betala den, och har precis köpt nya torkarblad och bilen ska besiktas nu i oktober och det finns säkert femtielva utgifter till relaterat till det och jag behöver köpa byxor och touchvantar och halsduk och fan vet allt som prompt ska ut samtidigt.
Meanwhile har hissjäveln inte kommit igång än så jag sitter med en voljär som inte kan levereras till sin köpare och således en inkomst som inte kommer :arghh:

Also, varför finns inte touchvantar överallt längre?! :rage:
 
Utgifter! Har precis beställt en asbillig jacka (pga går i ofodrad vårjacka nu och dör av köld) och bävar inför att behöva betala den, och har precis köpt nya torkarblad och bilen ska besiktas nu i oktober och det finns säkert femtielva utgifter till relaterat till det och jag behöver köpa byxor och touchvantar och halsduk och fan vet allt som prompt ska ut samtidigt.
Meanwhile har hissjäveln inte kommit igång än så jag sitter med en voljär som inte kan levereras till sin köpare och således en inkomst som inte kommer :arghh:

Also, varför finns inte touchvantar överallt längre?! :rage:

Angående touch-vantar så finns det på Lindex barnavdelning för tjejer iaf. Jag provade ett par för nån vecka sen och deras största stl passar mig. Är ju såna där "magiska vantar" eller vad det kallas så passar ju även vuxna :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
511
· Visningar
25 876
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 167
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 674
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 567
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp