Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att en butik helt seriöst tar 89 spänn för ett Burt's bees-läppbalsam.
Givetvis totalt orimligt då jag helt enkelt kan skita i att handla just där. Vilket jag givetvis gör för kom igen liksom.
 
image.webp
 
Idag stör jag mig på lärare som låter sin frustration över att det är låg frånvaro på föreläsningen gå ut över oss som faktiskt är där. :mad:
Ni borde ju få värsta bästa föreläsningen. En sådan där som ni hjular utifrån deklamerandes "Oh captain, my captain". Så att alla som inte var där aldrig missar någon föreläsning igen om så deras mamma ligger på sjukhuset.
 
Jag reagerade på att det skulle vara en kvinnlig medarbetare i en livsmedelsbutik. Som personlig assistent kan jag förstå varför man söker en kvinna. I en livsmedelsbutik not so much.
Jag tyckte också först att det var konstigt men sen insåg jag att min arbetsgivare ofta skriver i platsannonserna att de gärna ser kvinnliga sökande. Det beror på att personalstyrkan till 90% består av män och de vill ha en jämn könsfördelning. Det kanske är likadant i det här fallet. :)
 
Ska vara med på föreläsningar i helgen. Anmälde mig i början på augusti då inbjudan gick ut.
IDAG klämmer de ur sig att det är obligatorisk närvaro på kvällen. Men tack för den framförhållningen, kanske är så att man har annat i livet att planera, som stall och hästar (det är ett häst-evenemang). Och familjen har planerat in annat.
Sen kommer det sura kommentarer om att alla vi som då idag anmälde veggo/gluten etc för maten borde sagt det tidigare... Ingen hade någon aning om hur maten skulle ordnas. :cautious: :meh: :cool:
 
Jag tyckte också först att det var konstigt men sen insåg jag att min arbetsgivare ofta skriver i platsannonserna att de gärna ser kvinnliga sökande. Det beror på att personalstyrkan till 90% består av män och de vill ha en jämn könsfördelning. Det kanske är likadant i det här fallet. :)
Här lätt det dock som ett krav att man var av kvinnligt kön.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
511
· Visningar
25 728
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 165
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 674
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 566
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp