S
secret smurf
Sv: spädbarn o fysisk kontakt
Det var inte specifikt dig jag reagerade mot, utan mot att så många verkade tycka att resonemanget var så fruktansvärt.
Ingen risk , maten är borta inom en halvminut vid utfodring av glupska spaniels morgon och kväll. Och jag tror inte jag signalerar att hundarna står över babyn i rang genom sovplatsen, då i praktiken barnet kommer att ligga i precis samma höjd och (minst) lika nära mig i sin spjälsäng som hundarna gör i fotändan.
Och oavsett vilket måste man ju se till att hundarna förstår att lillen är total fredad zon, och att de bara ska gå därifrån om de tycker han är jobbig när han blir lite större och inget annat.
Det var inte meningen att jaga upp dej, jag är inte aggressiv på något sätt. Om folk har barnen i egen säng eller föräldrarnas säng spelar absolut ingen roll för mig. Men att ha ett nyfött barn i ett annat rum är för mej oförklarligt.
Och det jag reagerade på att du skrev var att hundarna inte ska motas bort. I min värld signalerar du då (om du är flockledare) att den nya "valpen" får sova längre bort, medan de sover med flockledaren, alltså har de högre rang. Jag tvivlar inte på att de skulle vara jättesnälla mot barnet ändå, men om det uppstår en situation, t ex om barnet kryper bort och ska äta ur deras skål, och de anser att de är högre i rang än barnet, vad gör de då?
Bara mina tankar.
Det var inte specifikt dig jag reagerade mot, utan mot att så många verkade tycka att resonemanget var så fruktansvärt.
Ingen risk , maten är borta inom en halvminut vid utfodring av glupska spaniels morgon och kväll. Och jag tror inte jag signalerar att hundarna står över babyn i rang genom sovplatsen, då i praktiken barnet kommer att ligga i precis samma höjd och (minst) lika nära mig i sin spjälsäng som hundarna gör i fotändan.
Och oavsett vilket måste man ju se till att hundarna förstår att lillen är total fredad zon, och att de bara ska gå därifrån om de tycker han är jobbig när han blir lite större och inget annat.