Sv: spädbarn o fysisk kontakt
Avvänj hundarna från sängen innan barnet är fött. De gör då knappast någon koppling mellan den nya vanan och barnet som föds senare.
Låter för mig helt vansinnigt att inte ha barnet i sängen pga. hundarna. Barn går för djur, alltid. Mina katter får aldrig vara i sovrummet, men hade de fått vara det hade de åkt ur sängen före barnet kan jag säga.
Jag kommer inte att våga låta vår baby sova i sängen när vi sover som nyfödd (dock gärna så länge man själv är vaken) utan i en ehen liten säng bredvid av den enkla anledningen att hundarna sover i sängen (och de ska inte motas bort - det känns ju som ett klockrent sätt att få dem att känna sig undanskuffade av babyn). När babyn blir lite större och risken att bli kvävd av cocker spaniel minskar är det ju en annan sak.
Avvänj hundarna från sängen innan barnet är fött. De gör då knappast någon koppling mellan den nya vanan och barnet som föds senare.
Låter för mig helt vansinnigt att inte ha barnet i sängen pga. hundarna. Barn går för djur, alltid. Mina katter får aldrig vara i sovrummet, men hade de fått vara det hade de åkt ur sängen före barnet kan jag säga.