Sv: spädbarn o fysisk kontakt
Många som sover ihop har dessutom bebisen i spjälsängen precis intill sängen, så bebis har en egen säng fast ligger nära ändå.
Vem har sagt att man bär barnet HELA tiden? Min lilla (som du ju har träffat) gick vid 8 månader. Hade knappast hänt om jag bar ständigt.Om man både sover tillsammans och bär barnet dagtid så finns det väldigt lite tid över för barnet att lära sig vara utan mamma.
Varför skulle jag inte kunna göra allt det där för att barnet sover i min säng? Inte sjutton sover jag alltid med barnet! Då skulle det ju inte gå att få något gjort, särskillt inte när barnet är under året och sover kanske 16 timmar/dygn... det faller liksom på sin egen orimlighet.För mig är vuxenliv mycker mer än sex dessutom. Jag vill kunna knata runt och göra det jag vill efter barnet somnat, gå och lägga mig när jag själv blir trött utan att riskera att väcka en bebis, kanske slå på tv:n där inne och så var det då sexet. Att kunna breda ut sig i sänge är också en viktigt faktor.
Barnet torde helt enkelt sova både lugnare och bättre i eget rum.
Många som sover ihop har dessutom bebisen i spjälsängen precis intill sängen, så bebis har en egen säng fast ligger nära ändå.