Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså nog för att jag är nykterist... Men man blandar väl inte rödvin? Jag kan däremot hälla upp en utmärkt Chardonnay från 1973.
Jag har en kompis som blandar i sprite i vinet. Men jag tar gärna vinet som det är samt en beskrivning om hur man ändrar färg på texten.

Hittat hit!

Information från LL (obligatoriska frågan)

Eftersom det tar en stund att ta sig till Åre och bilkön bara rör sig långsamt framåt så måste vi fördriva tiden med något, så vad är bättre än lite frågesport?

Vilken av Sällskapsresan-filmerna tycker du är bäst och varför :D
(eller minst sämst, hur man nu ser på saken ;) )

Ska besvaras innan DL1

Du menar att jag ska komma ihåg vad som händer i vilken film? :D

Jag vet inte om jag sett någon hel film men många bitar här och där bland det senaste jag minns var när stig-helmer och hans norska vän hade klätt ut sig och lagt sina vanliga klädder i en plastpåse som de sedan tappade bort och fick leta efter i en hög med soppåsar, vet inte vilken film det var men jag säger den fär att säga nåt:p

I ett fåfängt försök till nybörjarseriositet (kanske ngn erfaren spelare kan kolla om jag tänkt rätt?):

13 spelare
7 goda specialroller
minst en bybo?
=> minst 8 goda
ergo
max 5 onda, varav en psykopat

Stämmer det?

Det står bybor i rollistan, alltså plural skulle därför tro på 2 bybor och 4 onda. Verkar rimligare balansmässigt också tycker jag.

Hur fick det här till :confused: Shaggy har åkt vilse. Det var ju Iran jag skulle besöka eller vandra i lapplandsfjällen hur hamnade jag i Jämtlandsfjällen? Skidor är livsfarliga saker som man ska hålla sig långt ifrån. Visst har jag sett Åre... genom bilfönstret. Vi åkte snabbt igenom och tog oss till Vålådalen och en veckas vandring, i augusti för ett par år sedan. Det var mycket vackert men snö såg vi bara småglimtar av och de glimtarna räckte. LL du har kidnappat mig :arghh:
Angående den obligatoriska frågan så måste jag direkt erkänna min okunskap i ämnet (som sagt vilse). Jag har sett en film, tror det var den om kanarieöarna. Minns egentligen inget av den men tror jag skrattade.

På A svarar jag B:angel:
Erkänner att jag fick lov att googla för att se om jag ens sett filmerna. Jag har dessvärre bara sett snuttar av dom. Så därför svarar jag "Den oförglömlige golfaren" som var den enda VHS-film mormor och morfar hade när jag var liten så den har jag sett x antal gånger istället :rofl:
Visst är han oförglömlig men i filmen är han ofrivillig :)

Hittat hit!

Du menar att jag ska komma ihåg vad som händer i vilken film? :D

Jag vet inte om jag sett någon hel film men många bitar här och där bland det senaste jag minns var när stig-helmer och hans norska vän hade klätt ut sig och lagt sina vanliga klädder i en plastpåse som de sedan tappade bort och fick leta efter i en hög med soppåsar, vet inte vilken film det var men jag säger den fär att säga nåt:p

Det är ju samma film som jag tog. Innebär det här att jag misstänker dig mer eller mindre? ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 648
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025