Snacktråd för AR-frälsta!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Du är galen som tackar nej.:(

Dessa mediciner gör , med största sannolikhet, dig inte bara bättre nu utan bromsar även att dina leder blir förstörda på sikt.

Gilla läget, blunda och stick-om inte annat så måste du känna någon annan som kan sticka?:)

Möjligtvis galen, då jag har akut intermittent porfyri (medicinallergi i stora drag pga en mutation i mina blodkroppar)
Avaktar & ser då jag även väntar på en övervikts operation nu ivår.
Känns inte riktigt ok att börja stoppa i mig en massa preparat just nu.
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Suberdoo: Åh, vad synd att inte sadeln kommit! Hoppas den anländer inom kort!
Det var inte alla för långt! Jätteintressant att höra hur någon annan gör!
Jag jobbar ju i träns, eller någon häst i kandar om de går på det annars.
Och så går jag bredvid. Typ strax bakom huvudet. Innertygeln har jag i min främre hand fattat strax bakom spännet. Yttertygeln har jag över halsen lite längre bak, nära manken och håller med min bakre hand. Där har jag spöet också.
Jag har börjat trampet ur samlad skritt. Efter att de kan jogga sakta och efter man kan precisionsplacera benen på dem. Antingen på rakt spår eller svagt öppnatänk. Då har jag främst toucherat korset i den takt jag vill ha dem.
Galoppen har jag bara fifflat med på två hästar. Och har inte hunnit med så mkt lektioner där än.
Men även det har vi tagit ur rak linje eller lite öppnatänk. Då har vi sagt galopp och toucherat kors i galopptakt. Jag vet inte riktigt vad jag gör fram då. Men ngt lite annorlunda gör jag. Måste återkomma.

Min tränare gör ju skolsprång avsuttet själv i långa tyglar. Så hur han lär ut är nog mkt baserat på det. Det måste vara ett extremt säkerhetstänk och en extrem lydnad. På spanska ridskolan är de ju två vid inlärning. Han måste fixa det själv då frugan tycker det är äckligt med 600 kg som är över huvudhöjd strax bredvid. ;)
Jag kommer väl aldrig syssla med sånt. Men levad iaf borde jag och Tino hinna med innan vi dör. :p
Och sen vill jag kunna länga steget på dem vid hand med. Då måste jag springa rättvänt med de flesta av dem.

Haha, skönt att höra att du inte blev uttråkad. Jag har också fått ett antal lektioner när jag går så som du beskriver, men jag tycker det är svårt. Jag tror det beror på att min lille ponny är såpass känslig i munnen, och jag blir såpass okänslig för att jag är ovan och inte riktigt kan, så det blir antaglöigen alldeles för stora hjälpen vid alldeles fel tillfällen.. :grin:
Däremot ställer jag gärna mig i den rollen/positionen som du använder när jag hjälper någon som inte riktigt får till det när de rider min häst. Därifrån kan jag hjälpa honom att förstå vad klumpen på ryggen vill och få klumpen på ryggen att koppla rätt och känna vad det är jag är ute efter.. :p
Ja, skolsprång har jag svårt att tro att jag och lille Skip någonsin kommer att göra. Däremot är jag övertygad om att vi kommer komma till levaden och en fin användbar skolgalopp innan vi dör, så vida vi får hålla oss friska. Och att du o Tino kommer dit med, det är jag helt övertygad om! :laugh:
Skolsprången lämnar jag åt framtiden och den häst som ska få äran att visa mig detta, med det är ju som sagt då!

Jag har jobbat mycket ur slutan för att Skip har lättare att hitta rätt kopplingar i slutan än i öppna-tänk. I öppnan har han (p g a sin oförstående matte) lätt att tappa innerhöft, och därmed rakställer han sig i kroppen och arbetar inte korrekt. Vi jobbar mycket med det både uppsuttet och i öppna i markarbetet i skritt. Har även känt lite på det i traven i markarbetet, men det är svårare att hänga med där.. :o
Sen har jag ju jobbat mer med anslagen än uppgången till halva steg, och det beror ju mest på att jag påbörjade arbetet för hand för att höja energin i Skip. Jag inbillar mig dessutom att dessa anslag stärker honom väldigt mycket (har väl eg ingen aning, men kan konstatera att efter någon månad med galoppansatser på ridbanan varvat med långgalopp ute så har han blivit stark igen och orkar galoppera på banan, så skönt!).



Kl

Jag är kanonsjuk igen. Sååå trist! Hoppade av julfirande för att försöka bli frisk. Men icke.
En elev mockade Zeb idag. Och jag avbokade alla ridlektioner och tränande av hästar.
Lilltjejen red själv. Och det gick bra. Skönt! "Hon gick nog inte i så fin form hela tiden. Men hon var iaf inte dum och läskig!"
Toppen!
Jag red ut hästen igår och fräste på rejält så hon fick blåsa ur. Hon var bättre än sist jag red ut redan från start. Trots att jag var febrig och borta.
Svarade bättre för skänkeln och gick att runda bättre i galoppen. I gengäld blev bytena bättre. Så jäkla rolig häst att rida! Vilken trav! Det är annat än mina egna krakar. ;)

Lilla gulle är inte alls gullig nu. Matte har fått ta honom själv. Och han är riktigt dum mot henne. Så när jag blir frisk måste vi lösa det där. Mer lektioner och inte bara att jag tar.

Måååste bli frisk nu! Övriga kunder klarar sig. Men de där två vill jag inte släppa just nu. :s

Ta det lugnt, du kommer att bli frisk, om du vilar. Och inget blir antagligen katastrof för att du kommer en dag senare.. Skicka lite krya på dig energi från mig!
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Angående rörelsemönstret - det är verkligen jättekul, man märker en enorm skillnad eftersom jag tyckt att jag haft en "markbunden" häst när det bara funnits skritt och trav i registret. Vilket väl iofs är lyxigt också, slippa sånt oönskat ovan mark! ;) Men det är tufft när det plötsligt finns uppåt i registret också och lite annat rörelsemönster! Märks i traven också eftersom han ofta ligger och tänker galopp, blir högre och med mycket energi/tonus! :) Kul när man märker av såna positiva bieffekter, känns som att man gjort något konstruktivt!

Ska rota i om det finns häst att sitsträna på! Några speciella övningar du hade i åtanke eller bara en massa sits- och balansövningar i allmänhet?
Tycker dock det kan vara svårt att överföra känslan när ridkänslan och rörelsemönstret skiljer mycket. Bara om man jämför ett galoppanslag vs. en galoppfattning, ganska stor skillnad, och sen rörelsemönstret överlag hästar emellan och beroende på hur de ridits, hur känsliga de är för sitsen osv. Min är ju ändå väldigt tacksam på så vis att det märks stor skillnad med små ändringar i sitsen, hinner man med att känna efter och vara lyhörd kan man på sikt lära sig mycket!
När jag får lite bättre med tid över (har semester 1½ vecka strax efter nyår! :banana: ) tänkte jag komma igång igen med lite mental träning och core-träning, vilket jag tyckt har underlättat enormt bara man har tid att göra det regelbundet. Använder en flexi-bar och svängningarna gör att det blir gratis balansträning men från backen där man har tid att känna efter i kroppen! Och det sitter ju mycket i skallen, att man ska ha tid att visualisera hur jag vill att det ska kännas, repetera hur jag ska fokusera så det sitter mer per automatik även om man inte får så många chanser och det går betydligt snabbare när man väl sitter där på hästryggen och ska göra! Kan man inte visualisera "rätt" och känna det i kroppen utan häst så kan man inte göra det med häst heller! ;)



Usch vad jobbigt att du är sjuk! :( Med så mycket på gång! Håller tummarna att det går över fort!
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Oj vad du ofta verkar sjuk och utarbetad?:confused: Vad jobbar du exakt med, jag har nog inte lyckats förstå det, trots att du skriver massor:D
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Nu får du skärpa till dig och TA HAND OM DIG! det verkar helt vansinningt som du kör på :cry:

Du måste tänka på framtiden så du inte blir sängliggandes vid 50! Kan du inte hitta något "bekvämare" innearbete som du kan kombinera på halvtid med hästeriet så du inte sliter ut dig så mkt?
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Jag blir sjuk för att jag eg inte orkar så här mkt. Jag snittar 4h sömn per natt pga värk. Har en whiplash och lite annat. Den gör också att jag inte fixar stillasittande. Så kontorsjobb är uteslutet.
Jag mår bra i kroppen av ridningen, jobbet vid hand etc. Men jag får inte vila nog.
Tyvärr är jag utförsäkrad. Så det är bara att bita ihop om jag vill ha råd med mat och boende. Jag vet också att det är vansinne. Men nu är reglerna så här.

Sen har jag lite svårt att säga nej om folk verkligen behöver hjälp. De rent farliga hästarna är det få som vill jobba med. Jag vill inte att andra ska skada sig. Jag vet ju hur jag gör det lite säkrare iaf.
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Ja, jag minns känslan då Zeb först började bjuda på uppåt. Han kunde börja trampa eller terre a terre istället för att bara vräka på framåt/neråt så man trodde han skulle gräva ner sig i spånet som någon underjordisk lämmel liksom. ;)
Det var så himla härligt!

Just att få igenom rörlighet i bäckenet och faktiskt få in känsla. Så man inte bara monotont och per automatik repeterar en rörelse är supernyttigt med att rida andra hästar. Då måste man tänka om i rörelsemönster och känna aktivt här och nu. Inte bara rida i det man "alltid" gjort på sin hemtama sak. Annars sitter man ju gärna och bara rör sig som man brukar utan att eg känna och få till så stora förändringar i sitsen.

Det finns lite superövningar som man gör för att trötta ut de felaktiga knipmusklerna. Man aktiverar de felaktiga musklerna så de blir helslut för att då komma djupare i sadeln. Sen ingår lite annan balansträning och core-styrka automatiskt i dem. Och man får en annan känsla för sin balans och sina sittben i en av dem speciellt.

Grodlår:
Börja med att utan stigläder dra ut benen från sadeln så att allt som vidrör sadeln är rumpan. Öppnar upp höftlederna rejält. Luta bakåt för att trycka ner sittbenen i sadeln och aktivera magmuskulaturen. Kör hårt så länge du orkar och sen lite till.
Dra sedan upp benen framför sadeln. Fortfarande får inte innerlår eller underskänkeln vidröra sadeln. Allt som får vara i sadeln är bakdelen. Benen kan vara raka för hårdare jobb och böjda likt grodlår för att minska jobbet lite. Att variera kan vara bra för balansen. Man flyttar ju tyngdpunkten lite.
Man lutar sig gärna bakåt så man nästan känner som att man ligger på hästen.
Sittbenen trycks ned i sadeln och man hittar en annan känsla med hur stor kontakt man vill ha med dem och sadeln. Dvs man lär sig att inte skumpa/glappa utan ge konstant kontakt. Blir det skumpigt lutar man sig mer bakåt.
Gärna också upp med armen och rita cirklar. Och andra cirklar med tårna. Super för koordinationen. Och tuffare för magen med armen upp.

Rida lätt utan stigläder görs också i samband med detta. Gärna så man står två steg och sitter ett för att efter ett tag växla.

Fältsits a la jockey utan läder görs också. Upp med benen i grodlår på sadeln och knip fast för att sen stå.

Att sitta och luta sig fram och bak utan att skänkeln rör sig är också bra.

Så när man känner att man kniper i sadeln så lossar man höftleder och benen likt i övning ett genom att dra dem rakt ut och lägga an igen utan spänning. Ofta behöver man då vrida om uppe i höftleden så man sitter mer på framsidan av låret.

Man är heeeldöd efter såna här pass. Men det funkar suveränt!
Kör man tre dagar i rad så får man ofta en helt förändrad sits om man haft lite problem.

Att stretcha måste också till.

Lite mer vardagsträning kan vara att rida lätt i olika kombinationer av sitta och stå. Även i galopp. Och att ställa och sätta sig utan att skänkeln rör sig i stillastående tex.

Kan man släppa igenom rörelsen i höften men hålla balansen i bålen så blir man inte så orolig om de skvätter till.
Min ena tränare är lite mer galen än att utsätta en för bara sånt här. Han brukar försöka rida upp jämte mig och rycka av mig. Första gången det skedde blev jag så här::eek:
Jag satt på 3-årig hingst som jag ridit en gång innan. I snorhal gammal allroundsadel och sadelgjord som under turen blivit lite smått halv-förlång. Jag piper ngt om det och får till sva(på finlandssvenska)r: Det är väl för faaasen inte saaadelgjorden som ska hålla balaaansen åt dig flicka!? Det har du väl i maaagen?
Det börjar jag få mer och mer efter fler och fler turer med den dåren. :P

Heja dig säger jag bara! Jag fick träningsvärkskänningar i magen bara av att skriva det här. :D
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Haha, vilken underbar människa! Jag gillar den där gamla hårda varianten som verkligen kör järnet.
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Haha, nästan så jag fick träningsvärk bara av att läsa det också! :D Tack så jättemycket för tipsen! :) Gäller bara att hitta ett lämpligt offer!.. eh, häst menar jag! :devil:
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Haha.. Ja, han är helt fantastisk!
Nog fasen lär man sig fort. Man måste ju!;)
Han jobbar främst med problemlösning. Och vi har ju rätt olika utlärningssätt. Vi har diskuterat tanken bakom. Och hans kunder måste ju kunna hantera kris och problem. Jag försöker bädda på ett annat sätt för att folk ska vara lite lugna och lära in optimalt om jag har vanliga dressyrlektioner.
Han har beskrivit sin filosofi som "learning trough chaos". Det tycker jag är rätt kul!
Nu är han ju tuffare mot mig än kunder. Men han pressar dem rätt bra de med. Och inget "jäkla cuuurlande!".:p

Usch! Jag fick mess av lilla tjejen med hästen som börjat balla ur med henne. Herr tysk beridare skulle ju kommit två dagar. Men han var sjuk. Jag har varit sjuk. Och hon har försökt klara sig själv. Tyvärr har hästen ballat ur rejält och tjejen är ledsen och rädd.
Så imorgon pallrar jag mig ut dit frisk eller ej. Tycker så synd om henne och är så ledsen för hennes skull! Det riktigt skär i hjärtat.. Om man är 16 år och fått en så fin häst ska det ju vara roligt att rida.
Så jag ska rida den och hoppas den coolar ner så hon kan hoppa upp lite sen.
Tyvärr har det snälla stoet vi lånade till sitsträning fått hålvägg och boxvila. Jag har just hyrt ut Tinos box i andrahand iom att det verkar funka på lösdriften. Så jag har ingen box att låna hem snäll häst i heller. Försöker fundera ut om vi har någon cooling vi kan få låna på gården.
Skulle verkligen vilja att tjejen får sitta på en riktigt lugn sak och bara få upp självförtroendet och träna sin balans.
Zeb skulle kanske gått någon gång om han vore igång. Men nu är han ju prillig till tusen av sin egen vila. Så jag vill inte sätta upp henne där.
Måste försöka komma på någon annan.
I värsta fall får vi väl ta ner våra sadlar till Polo-hästarna och ta den som passar under sadeln.:p
Ne, usch! Det är bara så jobbigt att se någon man tycker om så ledsen.
Men nu ska väl jag börja rida stoet mer igen. Och har bett en hopptränare hoppa hästen lite. Så den får blåsa ur.

Totola: Lycka till! Hoppas du hittar någon!
Gullhästen vi fick låna var perfekt. Hon bara sprang runt.. inte slött. Men inte ngt bus eller någon åsikt om att ryttaren satt och vevade m armar och ben. Och inte rädd för något utanför. Världens bästa kviiiinna!:love:
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Minns själv när jag var en 13-14 år och syrran tvingade upp mig på den galna fjordingen, har fortfarande inte sett någon komma i närheten av hans bocksprång. Man fick ju bara lära sig att sitta kvar, och det gjorde jag ju.


Ang. tjejen, hade det funkat att hon longerade/löslongerade/löshoppade den? Tänker inte nu när den har hunnit bygga upp massa överskottsenergi, utan för att underhålla sen efter. Om hästen får ur sig det värsta en kvart innan hon sitter upp kanske den lugnar sig tillräckligt för att hon ska våga rida ur den resten. Eller är det en sån som ligger på max hela passet?
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

kl.

Är det bara jag eller är det inte jäkligt svårt att hitta en hyfsad tränare inom den akademiska ridkonsten??? Och då menar jag på ett någorlunda nära avstånd. Hur många mil har ni till er tränare?

Jag fundrar på att kanske ta nån helt vanlig tränare, dressyr. Har två islandshästtränare jag gillar, men det blir oregelbundet pga av avstånden. Finns några andra, men har hört att den personen som är relativt nära är rätt hård och så, visserligen tävlar på relativt hög nivå. men det är totalt ointressant, genom SIF alltså. fast kanske ska prova denna iaf.? Alltså jag blir väldigt irriterad på att det ska vara svårt att kunna träna regelbundet utan att det ska kosta skjortan :(. aja nu har ja iaf nytt jobb på g, så får se. vill ha en rejäl spark i röven... måste utvecklas mer. och nej nån ridbana på gården finns inte fortfarande så det blir till att åka iväg :mad:.
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Jag har rek att de ska löshoppa den och lina av den/släppa lös. Men tjejen lyckades inte longera hästen. Den försöker låtsas som den inte fattar. Jag tror nog den måste blivit longerad förr. Den är ju 10 år och tävlad MSV. Så jag ska testa i helgen. Om den inte kan det(vilket jag inte tror) så är det ju inte så svårt att lära in.
Men löshoppa har hon gjort en gång. Jag rek att någon ska hoppa hästen med. Jag är värdelös på det. Så jag sa att de får ta en hopptränare/hoppryttare till det. Nu testade de en igår. Och det blev väl kanske inte helt bra. Fel typ av ridning för känslig häst.. Herr beridare kom idag och red hästen. Och han tyckte hon kändes stel och märklig. Så han rek att de använder sig av mig ist. Han visste inte att jag varit sjuk. Jag kom in sen och kunde berätta det.
Men jag har en tjej som rider lite för mig och för min ena tränare. Hon rider med lite mindre kraft och sätter inte spänning i en redan spänd häst. Henne skulle de kunna testa. Så kan hästen gymnastikhoppa lite.
Det blev ju så dumt när jag blev sjuk, beridarmannen sjuk, tjejens mamma/pappa bortresta.. Hon blev liksom själv både med hästen och med tankarna. Hon undrade om hästen var dålig, om det var fel köp etc etc. Men nu är vi tillbaks allihop. Så nu kör vi! Imorgon får hon hjälp av beridaren igen. Sen kör vi tills han kommer igen.
Jag, som är jäkligt kinkig med tränare, måste säga att jag gillar denna. Han säger samma saker som mina egna för det mesta. Och det är mycket saker jag aldrig hört en annan tränare på gården säga. Saker jag tycker saknats. Som han säger. Jag blir glad av att se lektioner med någon som har så gedigen utbildning och förstår sig på saker. Kul!
Han säger ju själv att det är samma tänk i vår ridning. Han har ju ridit för min ena tränare. Så jag tror vi tänker rätt lika. Även om han då kan mkt mer givetvis.

Första dagen tillbaks i stallet för mig. Och jag har iiingen ork kvar alls. Blev helt slut av att tömma kärran.

Tog en häst från marken idag, lilla gulle. Han har stått nu då jag varit sjuk. Har bara gått i skritten och släppts i ridhuset.
Så han var lite stel. Han är ju inte helt igång än och har en skada som är utläkt, men stelnar till lätt igen. Så nu fick vi backa en del och bara lossa.
Men han tyckte det var skoj att jobba. Bara han såg mig visste han och började försöka leva rövare på gången där han stod. Han brukar vara så lugn och fin så. Han försökte bjuda på mer än han orkar när vi väl jobbade. Så vi fick talas vid ang att bara gå fram lite och böja sig lite och flytta sidvärts idag. Inget samlande för den stela kraken. ;)

Hääärligt att få träffa sina hästar och de andra små liven idag! Åh, vad jag har saknat dem!:love:
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Jag vet inte riktigt hur långt det är till mina, inte AR dock. Det är några mil. Med trailer tar det väl runt timmen att åka dit. Kanske lite mindre.

Som tur är kommer någon av dem nästan varje v.
Där emellan kommer även min andra tränare. Han har dock ingen gård. Så honom kan man inte åka till.

Jag är superkinkig med tränare och bor där jag bor just för att jag vill träna för de jag rider för. Jag stallar upp där de kan komma till. Och i perioder har jag bott hos dem för att få träna mkt, eller alls om de inte åkt just då av ngt skäl.
Måste jag byta har jag dock en ny kandidat. Förr visste jag inte alls någon. Men den här har impat.
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Är det bara jag eller är det inte jäkligt svårt att hitta en hyfsad tränare inom den akademiska ridkonsten??? Och då menar jag på ett någorlunda nära avstånd. Hur många mil har ni till er tränare?

Det verkar som om de flesta finns runt Mälardalen.... Det finns visserligen en del mycket unga personer i min närhet som undervisar i akademisk ridkonst, men jag känner att dessa inte inte har något att lära mig. Jag vill ha en tränare med mer livserfarenhet.
Jag bor i Skåne och min tränare femtio mil norröver. Till Bent på Lolland är det bara runt 25 mil, men att köra dit för med sig så mycket annat (veterinärintyg från distriktaren mm) så det faller bort.
Min tränare kommer till mina trakter 6-7 gånger/år och då har jag en given plats på kursen. Mellan kurstillfällena rider jag för min gamle ridskolelärare som kommer hem till oss varannan fredag.
 
Senast ändrad:
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Bara runt 25 mil... Jag vet inte om det var så bara och sen detta med vet intygen. Men har du åkt dit nån gång med häst? Dessa unga personer i din närhet, är de riddare lr liknande?
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Nej, jag har inte haft med hästen ner till Bent men jag vill gärna göra det någon gång. Som jag skrev innan så medför det en del extra utgifter, som exempelvis friskintyg (tror man behöver nytt innan man åker tillbaks till Sverige, dessutom) och så gäller det att ordna med både häst- och hundpassning hemma också.

Riddare finns det inga i närheten. De jag menade är väpnare, men det är jag själv också, och jag tror inte att en 22-årig väpnare ska kunna lära mig något jag inte redan kan efter att ha ridit i snart 50 år (varav AR i nio).
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Nej, jag har inte haft med hästen ner till Bent men jag vill gärna göra det någon gång. Som jag skrev innan så medför det en del extra utgifter, som exempelvis friskintyg (tror man behöver nytt innan man åker tillbaks till Sverige, dessutom) och så gäller det att ordna med både häst- och hundpassning hemma också.

Riddare finns det inga i närheten. De jag menade är väpnare, men det är jag själv också, och jag tror inte att en 22-årig väpnare ska kunna lära mig något jag inte redan kan efter att ha ridit i snart 50 år (varav AR i nio).

Immer - i dec var jag och tittade på en helt vanlig träning med två elever som hölls av en - typ - 20-åring. Efter 15 min gick jag ut till bilen och hämtade en penna och satt sedan och plitade "bra-att-ha-saker" på baksidan av kvitton. Passa dig du tanten! :laugh: (sagt av en annan tant)
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Ja, det är naturligtvis individuellt. Jag dömer inte ut alla unga tränare, men jag känner att just dessa här inte har någonting som helst att ge mig. De saknar helt enkelt förankring bakåt.

Jag vill kunna prata om tränare, hästar och ryttare från "förr i tiden" utan att den jag pratar med ser ut som en fågelholk. Typ "Gaspari? Har jag aldrig hört talas om". "Müselers ridlära? Vad står det i den?"
 
Senast ändrad:
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Jag skojade lite där som du förstår. Men (allvarligt nu) - jag söker mig till det som jag kan lära mig av - vilket innebär "de som inte är som jag". Jag vill vara den som står för fågelholkandet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 343
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 214
Senast: Emtherlia
·
Skola & Jobb Det här blir ganska personligt och lite som ett dagboksinlägg men känner att jag hellre lägger det under allmänt då jag vill ha lite...
Svar
14
· Visningar
2 112
Senast: VLMF
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 185
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp