R
Raderad medlem 94602
Låter som hon har pratat med exteriöravlare då. E- hundarna brukar ligga 2000-3000:- under brukshundarnaHade hon varit in på deras sida hade hon även fått tips på seriösa uppfödare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Låter som hon har pratat med exteriöravlare då. E- hundarna brukar ligga 2000-3000:- under brukshundarnaHade hon varit in på deras sida hade hon även fått tips på seriösa uppfödare
Det är lite det jag menar, hur många sekunders googling tar det att hitta rasklubbens hemsida, och är inte det bland det första man gör som ny valpköpare? Vart gör man "noggranna efterforskningar" om inte på SKK och rasklubben?Hade hon varit in på deras sida hade hon även fått tips på seriösa uppfödare
Det är lite det jag menar, hur många sekunders googling tar det att hitta rasklubbens hemsida, och är inte det bland det första man gör som ny valpköpare? Vart gör man "noggranna efterforskningar" om inte på SKK och rasklubben?
I dag finns ju så otoligt mycket info att hitta på nätet och rasforum att deltaga på.Det är lite det jag menar, hur många sekunders googling tar det att hitta rasklubbens hemsida, och är inte det bland det första man gör som ny valpköpare? Vart gör man "noggranna efterforskningar" om inte på SKK och rasklubben?
Tror det är 7 år på hanhundar?"Fransk bulldog hane på 5 år söker Fodervärd.
Du ska bo inom rimligt avstånd från Skåne och va hundvana sedan innan.
Bosse är 5 år gammal och en väldigt snäll kille. Han är uppväxt på landet och van vid att ströva omkring fritt på en hästgård och vill helst inte bli lämnad själv. Därför är det lämpligast om Du som Fodervärd bor på landet och är mycket hemma.
Givetvis är alla intresserade att höra av sig oavsett hur man bor.
Att vara Fodervärd innebär att du får hunden "gratis" mot att jag behåller avelsrätten."
... Går inte avtalet om bibehållen avelsrätt ut när hunden fyllt 5år?
7 år för hanhundar."Fransk bulldog hane på 5 år söker Fodervärd.
Du ska bo inom rimligt avstånd från Skåne och va hundvana sedan innan.
Bosse är 5 år gammal och en väldigt snäll kille. Han är uppväxt på landet och van vid att ströva omkring fritt på en hästgård och vill helst inte bli lämnad själv. Därför är det lämpligast om Du som Fodervärd bor på landet och är mycket hemma.
Givetvis är alla intresserade att höra av sig oavsett hur man bor.
Att vara Fodervärd innebär att du får hunden "gratis" mot att jag behåller avelsrätten."
... Går inte avtalet om bibehållen avelsrätt ut när hunden fyllt 5år?
7 år för hanhundar.
Det kan det vara för tikar också med de nya avtalen. De gäller i fem år, men som mest tills hunden fyllt sju.7 år för hanhundar.
Inte oseriös avel egentligen, men blev lite bestört när en väldigt känd profil med många yngre följare sitter och stolt säger att hunden inte kommer från en kennel ( dock renrasig), för de stödjer inte kennelverksamhet då detta är "massproduktion" av hundar. Blir så bestört att någon som har stort inflytande på folk sitter och säger så, när de uppenbart inte har någon kunskap om ämnet. Seriös kennelverksamhet är ju så långt ifrån "massproduktion" som man kan komma.
Hon ska ha valpat innan sin 7-årsdag. Krav från SKK. Om det innefattar hundar utanför SKK står nog på jordbruksverkets hemsida.Att tiken inte får vara äldre än 7 år vid första parning är det rekomendation eller lag?
Och är det fram till den dag de fyller 7 eller får de paras de 7e året?
Men, allvarligt talat... det här kan ju gå riktigt illa om någon nu ser detta som ett ypperligt tillfälle att ta några kullar med valpar som får "udda och speciella" merlefärger som de kan sälja dyrt till ovetande.
Särskilt som tiken är röd alternativt ljus sobel. Ser framför mig hur eventuella valpköpare avlar vidare på hundar med dold merle
Men nu är hon prissänkt till 4', hemmet är ju numera viktigare än priset så skynda-fynda
Ursäkta men Åttatusen för en sjuk hund med svajig mentalitet!!!!!
Och vad ska man med den där fina stamtavlan till? Det går ju varken att avla och troligtvis inte tävla hunden ändå med tanke på allergier och stress. Den kunde lika gärna vara en blandras utan stam.
Fast det är väl inte så jävla smart att avla fram phantom merleAtt ni bara orkar!