Oseriös avel, ämnet som aldrig tar slut!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Icke EU ´land, 3 mån ,rabies,30 dagar väntan,blodprov,vänta 90 dagar
Ok. Vad är det för blodprov?
Tänkte bara att man behövde inte vänta 90 dagar från EU-länder. Parasiter tar väl liksom ingen hänsyn till om de bor i ett EU-land :p

Efter att ha kikat i dobbistråden,så är valpen från Serbien då det är en Max avkomma,undrar om det inte var samma person som var på tapeten en annan gång.

Såg att en bekants bekant skaffat den tjusiga korsningen cane corso/boxer :meh: Man får väl hoppas för alla inblandades skull att den får mentaliteten enbart från boxer för det är icke hundvant folk och tja, jag hade väl kanske kunnat se dem skaffa hund nån dag men hade jag GISSAT hade jag tänkt att nåt snällt o harmlöst hade passat dem. Det känns lika otippat som att Maria motazami skulle komma knallandes med en ovtjarka.

Skit skum typ. Nu är hunden tydligen 4,5 mån eftersom någon ifrågasatte tidspannet mellan importen från Jugoslavien och annan fakta. :D Och nu vill han inte diskutera längre så han ber alla att skicka pm ist, så då har folket i tråden börjat med personliga påhopp på varandra istället. Kag älakar såna trådar :rofl::rofl: :up:

Jugoslavien, importerad ifrån 90-talet? :D

Och vi har nog alla hört ursäkterna för "ingen stamtavla", men det komiska i detta fallet är ju hur det skröts om hur hundens släktingar är alla sorts utställningschampions... men sen inte vilja sälja till just dom som den infon och de meriterna som finns lär intressera, alltså utställare? :idea: Hmm... logiskt!

Jugoslavien, importerad ifrån 90-talet? :D

Och vi har nog alla hört ursäkterna för "ingen stamtavla", men det komiska i detta fallet är ju hur det skröts om hur hundens släktingar är alla sorts utställningschampions... men sen inte vilja sälja till just dom som den infon och de meriterna som finns lär intressera, alltså utställare? :idea: Hmm... logiskt!
Admin var ju inte nådig direkt, hon rensade rubbet. Av 90 plus kommentarer är det 15 kvar :rofl:

Admin var ju inte nådig direkt, hon rensade rubbet. Av 90 plus kommentarer är det 15 kvar :rofl:
Nu har den dykt upp i andra "djur säljes" grupper..Han skriver ingenting om registrering eller att den är importerad, tills någon ifrågssätter kuperingen.. :cautious: Tycker att det är bra att folk reagerar faktiskt, det kan få potentiella köpare att tänka till, för det verkar vara väldigt svårt ibland.. :meh:

Då ska vi se vad blocket har att bjuda på idag.... Ah! Här har vi;

Tax/Welsh Corgi.
Samojed/Labbe.
Chihuahua/Jack Russel.
Amstaff/Dogo Argentino.
Boxer/Amstaff.
Amstaff/Boxer.
Rottweiler/Schäfer.
Chinese Crested/Yorkshireterrier. (Alltså hur se de ut??)

Och sedan allehanda mög, typ blandrasvalpar där de inte ens nämner vad som är i dem.

Men av alla annonser på blocket så tycker jag det är sorgligast att se bruksblandningar eller oreggade brukshundar. Liksom, dessa hundar behöver antagligen komma till väldigt träningsintresserade, seriösa hem, men eftersom de inte får tävla i bruks så ska det ju till en väldig tur att de hamnar i rätt händer..

Då ska vi se vad blocket har att bjuda på idag.... Ah! Här har vi;

Tax/Welsh Corgi.
Samojed/Labbe.
Chihuahua/Jack Russel.
Amstaff/Dogo Argentino.
Boxer/Amstaff.
Amstaff/Boxer.
Rottweiler/Schäfer.
Chinese Crested/Yorkshireterrier. (Alltså hur se de ut??)

Och sedan allehanda mög, typ blandrasvalpar där de inte ens nämner vad som är i dem.

Men av alla annonser på blocket så tycker jag det är sorgligast att se bruksblandningar eller oreggade brukshundar. Liksom, dessa hundar behöver antagligen komma till väldigt träningsintresserade, seriösa hem, men eftersom de inte får tävla i bruks så ska det ju till en väldig tur att de hamnar i rätt händer..
Hur fasen kan dem kalla den ena naken? Den har ju mer päls än nakenhet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 962
Senast: mamman
·
  • Låst
Hundavel & Ras På avelsdata anges inavelsökningen som inavelsgrad. Därför kan det stå att en hund har en inavelsgrad på 0% , 3.25%, 0.02% osv fastän de...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
27 674
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 880
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 135
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar