Icke EU ´land, 3 mån ,rabies,30 dagar väntan,blodprov,vänta 90 dagarÄr det sju månader från vissa länder?
Vad är det som håller hunden kvar så länge?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Icke EU ´land, 3 mån ,rabies,30 dagar väntan,blodprov,vänta 90 dagarÄr det sju månader från vissa länder?
Vad är det som håller hunden kvar så länge?
Ok. Vad är det för blodprov?Icke EU ´land, 3 mån ,rabies,30 dagar väntan,blodprov,vänta 90 dagar
Är du säker??. Jag trodde dem hade så pass med hyfs att dem iaf försökte ansöka om visumOk. Vad är det för blodprov?
Tänkte bara att man behövde inte vänta 90 dagar från EU-länder. Parasiter tar väl liksom ingen hänsyn till om de bor i ett EU-land
Haha I vilken grupp är detta?Haha nån taggade admin som var mitt i matlagningen så hon stängde av kommentarsfältet då hon inte ville greja med det nu
Koll av rabies titerOk. Vad är det för blodprov?
Tänkte bara att man behövde inte vänta 90 dagar från EU-länder. Parasiter tar väl liksom ingen hänsyn till om de bor i ett EU-land
Hundar säljes, omplaceras och sökes eller något liknande på fb.Haha I vilken grupp är detta?
Behöver det alltså fortfarande göras när man ska ta in från icke eu-land?Koll av rabies titer
Japp om inte landet är listat, listor över dessa länder finns på sjv sida.Behöver det alltså fortfarande göras när man ska ta in från icke eu-land?
Aha, där ser man det hade jag ingen aning omJapp om inte landet är listat, listor över dessa länder finns på sjv sida.
Jag som bara har import hundar,har stenkollAha, där ser man det hade jag ingen aning om
Skit skum typ. Nu är hunden tydligen 4,5 mån eftersom någon ifrågasatte tidspannet mellan importen från Jugoslavien och annan fakta. Och nu vill han inte diskutera längre så han ber alla att skicka pm ist, så då har folket i tråden börjat med personliga påhopp på varandra istället. Kag älakar såna trådar
Admin var ju inte nådig direkt, hon rensade rubbet. Av 90 plus kommentarer är det 15 kvarJugoslavien, importerad ifrån 90-talet?
Och vi har nog alla hört ursäkterna för "ingen stamtavla", men det komiska i detta fallet är ju hur det skröts om hur hundens släktingar är alla sorts utställningschampions... men sen inte vilja sälja till just dom som den infon och de meriterna som finns lär intressera, alltså utställare? Hmm... logiskt!
Nu har den dykt upp i andra "djur säljes" grupper..Han skriver ingenting om registrering eller att den är importerad, tills någon ifrågssätter kuperingen.. Tycker att det är bra att folk reagerar faktiskt, det kan få potentiella köpare att tänka till, för det verkar vara väldigt svårt ibland..Admin var ju inte nådig direkt, hon rensade rubbet. Av 90 plus kommentarer är det 15 kvar
Hur fasen kan dem kalla den ena naken? Den har ju mer päls än nakenhet.Då ska vi se vad blocket har att bjuda på idag.... Ah! Här har vi;
Tax/Welsh Corgi.
Samojed/Labbe.
Chihuahua/Jack Russel.
Amstaff/Dogo Argentino.
Boxer/Amstaff.
Amstaff/Boxer.
Rottweiler/Schäfer.
Chinese Crested/Yorkshireterrier. (Alltså hur se de ut??)
Och sedan allehanda mög, typ blandrasvalpar där de inte ens nämner vad som är i dem.
Men av alla annonser på blocket så tycker jag det är sorgligast att se bruksblandningar eller oreggade brukshundar. Liksom, dessa hundar behöver antagligen komma till väldigt träningsintresserade, seriösa hem, men eftersom de inte får tävla i bruks så ska det ju till en väldig tur att de hamnar i rätt händer..
Chinese Crested/Yorkshireterrier. (Alltså hur se de ut??)
Det är faktiskt så att kineserna har en 4-5-gradig skala på nakenhet, det där är nog en trea typ. Den mest håriga "nakna" kan man nästan inte skilja från en puff, när de är riktigt små kan man typ se skillnaden på behåringen på magen eller vad det var.Hur fasen kan dem kalla den ena naken? Den har ju mer päls än nakenhet.