Oseriös avel, ämnet som aldrig tar slut!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir så fruktansvärt irriterad på dessa annonser som dyker upp titt som tätt och inte skriver ut ras.
Utan något i stil med blandras eller hund säljes hör av dig om du är intresserad.
Men hur i helvete ska jag veta om jag är intresserad om jag inte vet ras.
Visst statistiskt sätt är det stor sannolikhet en amstaffmix eller liten pluttblandning
Vilket absolut inte intresserar mig.
Spyr på dessa amstaffs överallt. Är det inte dags för en ny trendras snart ???

Av chipnumret att döma verkar tiken vara importerad från Serbien, måste vara därför valparna gått att regga trots brutet MH?

Det är inga problem att regga avkommor efter hund med brutet MH, det räknas fortfarande som känd mental status. Det kommer att ändras nästa år för hundar födda från och med i år.

Hanen hade för övrigt inte ett särskilt imponerande MH heller med tanke på rasen, på en malle vill jag inte se 5 på rädsla på spökena och dålig nyfikenhet överlag.

Det är inga problem att regga avkommor efter hund med brutet MH, det räknas fortfarande som känd mental status. Det kommer att ändras nästa år för hundar födda från och med i år.

Hanen hade för övrigt inte ett särskilt imponerande MH heller med tanke på rasen, på en malle vill jag inte se 5 på rädsla på spökena och dålig nyfikenhet överlag.

Jaha! :) Fastnade på att det inte räknas som känd mental status om föraren bryter när jag läste i reglerna, men där stod ju även att det visst räknas om beskrivaren bryter såg jag nu.

Det är helt sjukt att en sån här kull kan få reggas... :down:

Det känns lite tragiskt att det garanterat inte kommer att vara några som helst problem att sälja en gudomligt söt aussie-valp. För vilken köpare går in och dechiffrerar siffrorna på Avelsdata/Hunddata som visar att tiken gjort MH med 1 på hantering och 5 på skott?

Åh, det där kommer bli riktigt roliga hundar :crazy:

Alltså varför har Cavaliern gått från att se ett som en normal liten hund av spanielstyp till att se ut som en sönderavlad -vettefan- med ett klothuvud och ögon som har svårt att sitta kvar i ansiktet på de stackars hundarna?

Förlåt mig på förhand om ni har en, finns säkert normala exemplar kvar. Men tycker nästan alla jag ser nu för tiden är halvt missbildade? Skallen är alldeles för oproportionerlig på alla möjliga sätt. Jag förstår inte. :crazy::wtf:

Det känns lite tragiskt att det garanterat inte kommer att vara några som helst problem att sälja en gudomligt söt aussie-valp. För vilken köpare går in och dechiffrerar siffrorna på Avelsdata/Hunddata som visar att tiken gjort MH med 1 på hantering och 5 på skott?
Aussien som ras är för söt som valp och för vacker som vuxen för sitt eget bästa :cry:
Jag har sett folk avla på hundar där hela kullar har 4-5 i skott, massvis med rädslor och ingen nyfikenhet alls :mad: (och 5'or i kontakt och hantering, men det är mer personlig smak. jag tycker det är för mycket för en ras som ska vara reserverad. 5'a på hantering och kontakt känns mer labbe än aussie)

Aussien som ras är för söt som valp och för vacker som vuxen för sitt eget bästa :cry:
Jag har sett folk avla på hundar där hela kullar har 4-5 i skott, massvis med rädslor och ingen nyfikenhet alls :mad: (och 5'or i kontakt och hantering, men det är mer personlig smak. jag tycker det är för mycket för en ras som ska vara reserverad. 5'a på hantering och kontakt känns mer labbe än aussie)
Jag tycker inte De är ett dugg vackra dock :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 962
Senast: mamman
·
  • Låst
Hundavel & Ras På avelsdata anges inavelsökningen som inavelsgrad. Därför kan det stå att en hund har en inavelsgrad på 0% , 3.25%, 0.02% osv fastän de...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
27 674
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 880
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 135
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar