Nyårsfesten (Ulvlek)

Är rätt trött idag, så teorierna blir där efter. Som många påpekat så följer jag många andras teorier, det gör jag alltid i lekarna för jag har inte samma blick som många andra vid att hitta nya sammanhang.

karamelldrottningen är fortfarande väldigt märklig i sinna inlägg tycker jag, men då hon (i mina oerfarna ögon) ser ut som att hon kan ha siat q som god. Möjligen istället artline som ond, men nog hade hon sett till att rösta, ens med en dålig teori i så fall? Får avvakta på henne nu.

artline får jag inte särskilt mycket grepp om, få inlägg som inte säger så mycket. Kan ju givetvis sammanfalla med en ulv som inte har mycket tid och försöker glida undan i bakgrunden? Jag känner att jag behöver sluta fega med mina singelröster, men har inte sett tillräckligt med motiv att lägga en tredjeröst på Art just nu bara på det som skrivits hittills.

Fio la en märklig röst på Sasse igår. Fine att hon har ont om tid, och att inte vilja följa strömmen är en sak, men att rösta på någon som de flesta satt som god utan en starkare motivering är märkligt.

lenaH känns mycket snällare än vanligt 😅 vet inte om det tyder på ulv eller god dock. Ska läsa lite mer och se om jag får lite mer insikter där (och om fler spelare).
 
@Ceta jag missade helt bort tiden igår kväll. Hade absolut tänkt rösta och sedan vet jag inte vad som hände :o pratade i telefon om helt andra saker och tiden försvann så det var verkligen inte meningen.
 
Går igenom några här i taget för överblick:

Ceta: röstat på mig båda gångerna. Vet inte om det säger så mycket om ceta är ond eller god. Just nu neutral.

Sasse: tredje rösten på Elo igår. Vill få leken framåt med teorier osv. Just nu åt det godare hållet.

Hemlig: inte helt enkelt men neutral åt det godare hållet för tillfället. Ingen som stuckit ut.

Fio: närmast osynlig. Möjlig ond.

Hedinn: knepig. Behöver analysera henne mer.

Snurrfian: möjlig ond. Behöver gå igenom snurrs inlägg mer.

Madalisto: teoriar och är inne i leken. Just nu åt det godare hållet.

Lena H: vete fan.
 
hemlig påstås ha gjort en ”låtsas-sia” över LenaH. Har sett inlägget i frågan, men förstår inte hur det är en sia. Litar dock på er andra om ni säger att det ser ut så. Och stämmer det agg inlägget syftar till att vara en låtsas-sia så tyder det ju på att hemlig ör ond. Tänker att fler borde ha henne på sin ulv-lista i så fall?

madalisto har skrivit mycket inlägg efter dl1 och verkar genuint missat att leken börjat, så första rösten känns rätt oviktig. Skrev väldigt mycket igår men tycker det är svårt att reda ut vad allt betyder,

Inser att det är svårt stt få grepp både om de som skriver mycket och de som skriver lite i denna leken 😂 Ska hålla ögonen på leken under kvällen, och hoppas få mer idéer åt vilket håll att rösta ikväll. Känner mig dock lite bränd i hjärnan och kommer inte gå igenom bakåt mer kväll mer än att kolla specifika teorier som skrivs.
 
Hemma igen nu, men ska äta och natta barn, men kommer in lite mer innan dl!

Spontana tankar från att ha läst ikapp: vet inte hur mycket jag vågar lita på karamell, och känns olustigt med två snabba röster på Artline som knappt varit inne om inte LenaH vet något mer om karamell än jag gör.

Tycker Sasse fortsatt vänder och vrider, och håller med henne om det hela med att hemlig skulle ha spelat siare igår, hur jag än läser de inläggen förstår jag inte på vilket sätt hon skulle göra det?

Fortsatt tyst från Hedinn, hemlig, snurr, fio och art

Cirkus verkar som hon funderade i lite nya banor innan hon gick på dejt, hoppas hon kan komma tillbaks och utveckla.

Ceta fortsätter mest sammanfatta, osäker på om det är en följsam ond eller orutinerad god (eller orutinerad ond för den delen)
 
Nu har jag läst igenom snurrfians inlägg och det var inte många rätt där. Förutom inlägg 112 som handlar om Hedinn. Där vet jag inte hur det ligger till.
Men annars:
Tycker att jag inte står för mina åsikter och släpper direkt. Håller inte med snurr där alls.

Skeptisk mot Lena inlägg 339 men är visst alltid skeptisk mot Lena så frågan är vad det säger om dem.

Funderar om qitis är ledarvargen.

Kanske Snurrfian är i lyan och försöker luska ut vem som är ledarvargen men får ingen kläm på det.

Inlägg 333 ser jag att jag missat innan. Ursäkta för uteblivet svar! Kan gå tillbaka om jag hittar hur jag tänkte där.

En märklig grej är att gå på mig så mycket om qitis men inget om cirkus. Får mig att misstänka att de kanske är i lyan tillsammans. Eller så är snurrfian inte så mån om att faktiskt hitta onda i leken.
Något konstigt är det definitivt.
 
Fio la en märklig röst på Sasse igår. Fine att hon har ont om tid, och att inte vilja följa strömmen är en sak, men att rösta på någon som de flesta satt som god utan en starkare motivering är märkligt.
Har de flesta satt Sasse som god?
 
  • Gilla
Reactions: fio
hemlig påstås ha gjort en ”låtsas-sia” över LenaH. Har sett inlägget i frågan, men förstår inte hur det är en sia. Litar dock på er andra om ni säger att det ser ut så. Och stämmer det agg inlägget syftar till att vara en låtsas-sia så tyder det ju på att hemlig ör ond. Tänker att fler borde ha henne på sin ulv-lista i så fall?
Jag tror att det bara är jag, cirkus, hemlig och LenaH som diskuterat detta. Och med diskutera menar jag att LenaH kommit med påståendet att hemlig låtsats sia henne och ingen av oss som kommenterat det har hållit med henne om det, typ.
Nu har jag läst igenom snurrfians inlägg och det var inte många rätt där. Förutom inlägg 112 som handlar om Hedinn. Där vet jag inte hur det ligger till.
Men annars:
Tycker att jag inte står för mina åsikter och släpper direkt. Håller inte med snurr där alls.

Skeptisk mot Lena inlägg 339 men är visst alltid skeptisk mot Lena så frågan är vad det säger om dem.

Funderar om qitis är ledarvargen.

Kanske Snurrfian är i lyan och försöker luska ut vem som är ledarvargen men får ingen kläm på det.

Inlägg 333 ser jag att jag missat innan. Ursäkta för uteblivet svar! Kan gå tillbaka om jag hittar hur jag tänkte där.

En märklig grej är att gå på mig så mycket om qitis men inget om cirkus. Får mig att misstänka att de kanske är i lyan tillsammans. Eller så är snurrfian inte så mån om att faktiskt hitta onda i leken.
Något konstigt är det definitivt.
Det fetade: Menar du att du tror att Snurrfian och cirkus kan vara i lyan ihop? Eller att vem är i lyan med Snurrfian?
 
Förövrigt gillar jag inte att du röstar på Artline :p Jag känner mig förvirrad.
Det gillar inte jag heller.
Jag har just sorterat in Art som troligt icke-ulv. När det dessutom kommer askonstig röst på henne från Karamell som också är skum så känner jag bara NEJ. Inte Artline.

Jag tror att LenaH är ulv och har trott länge och nu har de riktat in sig på Artline. Så jag tänker följa Sasse

Så antingen är Sasse något på spåren angående Lena H. Eller så har Sasse fel gällande Lena. Vet inte vilket än men att de båda skulle vara onda ser inte ut att vara fallet.

Och iom med att Sasse la tredjerösten på Elo tycker jag nog att du gott kan sortera in henne som godare än LenaH i allafall som lyckats ha ut två goda. Tror du i så fall att det är två goda? Jag tror att du vet att det är en ond och en god.

cirkus röstar på LenaH

och fortsätter livet utanför buke med att gå på middag hos nån som snällt bjudit bort mig. Jag har tur men jag kan ha fel
 
Det här tycker jag är lite intressant.

Snurrfian ogillar strömröstningen på Elo dag 1, då Elo fick 3 röster. Men igår, 21:19, la hon en femteröst på Klara…

Så trots den uttryckta osäkerheten över att Klara röstade på LenaH, så var strömröstningen ändå okej att delta i då?

Nu har jag läst igenom snurrfians inlägg och det var inte många rätt där. Förutom inlägg 112 som handlar om Hedinn. Där vet jag inte hur det ligger till.
Men annars:
Tycker att jag inte står för mina åsikter och släpper direkt. Håller inte med snurr där alls.

Skeptisk mot Lena inlägg 339 men är visst alltid skeptisk mot Lena så frågan är vad det säger om dem.

Funderar om qitis är ledarvargen.

Kanske Snurrfian är i lyan och försöker luska ut vem som är ledarvargen men får ingen kläm på det.

Inlägg 333 ser jag att jag missat innan. Ursäkta för uteblivet svar! Kan gå tillbaka om jag hittar hur jag tänkte där.

En märklig grej är att gå på mig så mycket om qitis men inget om cirkus. Får mig att misstänka att de kanske är i lyan tillsammans. Eller så är snurrfian inte så mån om att faktiskt hitta onda i leken.
Något konstigt är det definitivt.
Det blev en intensiv dag jag inte riktigt hade räknat med vilket gör att jag först nu har tid med leken.
@Hedinn jag trodde verkligen att jag var rätt ute med min röst på Klara och tänkte att det vore bra att få ut den som jag trodde var ulv. Men generellt gillar jag inte strömröster när det inte finns något att gå på.

@karamelldrottningen Det är väl ganska många som har gjort och röstat fel hittills i leken? Jag vet att du är helt fel ut och bör leta på andra ställen för att hitta ulvar. Gå på dig så mycket om Q? Jag ställde frågan en gång och du svarade aldrig? Det om något är bra skumt, speciellt när det visade sig att Q var god.
 
Jag tror att det bara är jag, cirkus, hemlig och LenaH som diskuterat detta. Och med diskutera menar jag att LenaH kommit med påståendet att hemlig låtsats sia henne och ingen av oss som kommenterat det har hållit med henne om det, typ.

Det fetade: Menar du att du tror att Snurrfian och cirkus kan vara i lyan ihop? Eller att vem är i lyan med Snurrfian?
Inte omöjligt men är osäker. Snurrfian tror jag är ond efter att ha läst igenom och funderat.
 
Det blev en intensiv dag jag inte riktigt hade räknat med vilket gör att jag först nu har tid med leken.
@Hedinn jag trodde verkligen att jag var rätt ute med min röst på Klara och tänkte att det vore bra att få ut den som jag trodde var ulv. Men generellt gillar jag inte strömröster när det inte finns något att gå på.

@karamelldrottningen Det är väl ganska många som har gjort och röstat fel hittills i leken? Jag vet att du är helt fel ut och bör leta på andra ställen för att hitta ulvar. Gå på dig så mycket om Q? Jag ställde frågan en gång och du svarade aldrig? Det om något är bra skumt, speciellt när det visade sig att Q var god.
Men vänta nu. Det om något är skumt att jag hade rätt om q? Hur menar du med det?

Edit och din fråga jag hade missat handlade ju om Niyama O_o
 
Jag säger som igår - det är inte the end of the world om ni lynchar mig, det kanske rätar ut några frågetecken, men jag tycker att flera av er behöver tänka om lite och inte bara tröska vidare i fixa idéer.

Jag har INTE blivit siad ond, det är iaf ett som är säkert (om nu någon fått för sig det).
 
Jag säger som igår - det är inte the end of the world om ni lynchar mig, det kanske rätar ut några frågetecken, men jag tycker att flera av er behöver tänka om lite och inte bara tröska vidare i fixa idéer.

Jag har INTE blivit siad ond, det är iaf ett som är säkert (om nu någon fått för sig det).
Rätar ut några frågetecken :cautious: Betyder detta att du har någon specialroll *gnuggar geniknölarna*
 
Hur tänker du i så fall att cirkus lade förstarösten på Elo DL1? Det känns ju lite lätt korkat att välja att alibirösta på enda ulven med specialförmåga, tycker jag.
Ja just det får mig att sätta cirkus mer åt det goda hållet och därför jag uteslöt henne. Men sedan har jag funderat några jordklot till och vet inte riktigt vad jag ska tro. Cirkus är just nu ingen jag vågar riktigt sätta åt något håll. Velat för mycket fram och tillbaka från att ha varit åt det godare hållet.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 873
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 122
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 333
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 106
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp