Nyårsfesten (Ulvlek)

Jag tycker inte alls om hemlig än utan undrar varför cirkus anser att LenaH är mer skum än Hemlig när hon skriver att hemlig har låtsas vara siare och siat LenaH ond utifrån att Klara skulle vara ulv. Nu när det visade sig att klara var god så bordet det snarare stärka misstankarna mot Hemlig istället för LenaH
Jag förstår vad du menar nu, tack för förtydligandet.
 
Jag tycker inte alls om hemlig än utan undrar varför cirkus anser att LenaH är mer skum än Hemlig när hon skriver att hemlig har låtsas vara siare och siat LenaH ond utifrån att Klara skulle vara ulv. Nu när det visade sig att klara var god så bordet det snarare stärka misstankarna mot Hemlig istället för LenaH
Varför? Får inte ihop varför LenaH skulle vara god bara för att Klara var det.
 
Varför? Får inte ihop varför LenaH skulle vara god bara för att Klara var det.
Nej det har jag heller inte sagt, just nu reagerar jag mest på att du inte verkar vilja förstå, jag undrar varför Cirkus sätter dig som god men fortsätter hålla LenaH som ond.
 
Fio la en märklig röst på Sasse igår. Fine att hon har ont om tid, och att inte vilja följa strömmen är en sak, men att rösta på någon som de flesta satt som god utan en starkare motivering är märkligt.
Känner att jag behöver rösta, och vågar inte riktigt lita på att det finns en sia bakom rösterna på Artline. Väljer därför att rösta på Fio. Tycker hennes sistaröst igår var väldigt märklig, och det finns i allmänhet inte mycket inlägg att gå på från henne. Visst har hon meddelat tidsbrist, men det kan ju också gynna en ulv som vill ligga lite lågt?

Basererat på detta - Ceta röstar på Fio.
 
Röstlista DL 3 kl 21.30

10.44 Karamelldrottningen röstar på Artline
16.50 LenaH röstar på Artline
17.16 Sasse röstar på LenaH

cirkus röstar på LenaH
19:37 Ceta röstar på fio

Artline 2
LenaH 2
Fio 1
 
Jag tycker att cirkus gör det lite lätt för sig, jag hänger inte riktigt med vad det är som gör LenaH mer ulvig än @hemlig som verkade vilja se ut som en siare som sen visade sig ha fel. I det fallet känns Hemlig mer skum än LenaH?
Nu svarar jag i @cirkus ställe, men @LenaH s teori var att @hemlig siat henne pga, och jag citerar för att få LenaHs egna ord;
Min teori var att @hemlig låtsats sia mig ond för det var ett sånt där uppradande av lösryckta citat och väldigt liten egen reflektion.

Min tolkning av vad cirkus skrev är att LenaHs teori om hemlig rimligen bör ha fallit eftersom hemlig röstade på Klara DL2 och inte på LenaH. Jag ser inte att cirkus håller hemlig som god, bara inte mer skum än vanligt, typ. Cirkus får såklart rätta detta om jag är helt fel på banan.
 
Just nu är "problemet" att de två mem godförklarade spelarna har snöat in på att jag är ond och därför missar andra möjligheter.
Att avfärda @Artline som ond för att jag lagt min röst där och att tycka att @fio inte är skum är att inte se skogen för alla träd.

Jag kan naturligtvis ha fel i att @karamelldrottningen siat Artline men jag tror faktiskt inte det.

Jag köper förklaringen om q och tror ff att hon inte lyckades motivera rösten igår.

Alla har inte samma förutsättningar för att leka, vissa har mer tid, andra mindre, vissa kan argumentera, andra kan lyssna.

Ibland är det viktigt att lyssna på dem som inte framför sin sak lika enkelt som andra. :)
Alla har inte samma förutsättning, absolut, men om man inte är övertygad om det du är övertygad om - varför skulle man då följa den rösten? Men jag fattar varför du röstade där när du skriver så.
 
Röstlista DL 3 kl 21.30

10.44 Karamelldrottningen röstar på Artline
16.50 LenaH röstar på Artline
17.16 Sasse röstar på LenaH
18.40 cirkus röstar på LenaH
19:37 Ceta röstar på fio

Artline 2
LenaH 2
Fio 1
 
Alla har inte samma förutsättning, absolut, men om man inte är övertygad om det du är övertygad om - varför skulle man då följa den rösten? Men jag fattar varför du röstade där när du skriver så.
Övertygad är man väl bara om man själv sitter på facit men ja, jag har spelat med karamell förut och väljer att tro på henne.

Alternativet är fio iom att Ceta röstar där och jag tycker fio också är skum. 🙂
 
Jag vet inte var jag vill rösta idag. Funderar på om Karamell har information om Artline. Väljer i nuläget att tro på det. Ska lägga barn och vill inte riskera missa röstningen om det drar ut på tiden.

hemlig röstar på Artline

Då jag tror karamelldrottningen kan ha information i och med att hon la en så tidig röst.
 
Röstlista DL 3 kl 21.30

10.44 Karamelldrottningen röstar på Artline
16.50 LenaH röstar på Artline
17.16 Sasse röstar på LenaH
18.40 cirkus röstar på LenaH
19:37 Ceta röstar på fio
20.02 hemlig röstar på Artline

Artline 3
LenaH 2
Fio 1


Och nu såg jag ju att min röst vägde över för Artline i nuläget. Känns inte jättekul, men är ju några kvar att rösta.
 
Just nu är "problemet" att de två mem godförklarade spelarna har snöat in på att jag är ond och därför missar andra möjligheter.
Att avfärda @Artline som ond för att jag lagt min röst där och att tycka att @fio inte är skum är att inte se skogen för alla träd.

Jag kan naturligtvis ha fel i att @karamelldrottningen siat Artline men jag tror faktiskt inte det.

Jag köper förklaringen om q och tror ff att hon inte lyckades motivera rösten igår.

Alla har inte samma förutsättningar för att leka, vissa har mer tid, andra mindre, vissa kan argumentera, andra kan lyssna.

Ibland är det viktigt att lyssna på dem som inte framför sin sak lika enkelt som andra. :)

Jag känner mig värdigt tvekam till att en god Lena hade trott ett jag var siad ond.


Jag har ont i huvudet idag och så vi får se hur det går att läsa ikapp. Som det ser ut nu så kommer jag rösta på Lena för att rädda mig själv. Då hoppas jag verkligen inte att jag eller någon annan Lena röstare är förhäxad.
 
Jag vet inte var jag vill rösta idag. Funderar på om Karamell har information om Artline. Väljer i nuläget att tro på det. Ska lägga barn och vill inte riskera missa röstningen om det drar ut på tiden.

hemlig röstar på Artline

Då jag tror karamelldrottningen kan ha information i och med att hon la en så tidig röst.
Karamell har ingen info. Iallafall inte om mig.
 
Baserat på inlägg 76 men framförallt inlägg 360 (dumt att det är så svårt att Citera) gjorda av Artline med båda rösterna på Klara i dl 1 och dl 2. Framförallt är inlägg 360 slapp. Motiveringen alltså.
Inlägg 427 kan tolkas på olika sätt. Återigen att prata om sig själv i tredje person som att vilja ta avstånd från sig själv utan att skriva för mycket. Sådant upplever/tolkar jag som mer av ett ont beteende än typiskt som en typiskt god.

Långt till dagens DL men vill inte riskera att missa igen så lägger min röst redan nu. Kan komma att ändras senare under dagen men då vet jag att jag iaf redan lagt min röst och slipper känna stress över det. Hoppas ni inte tycker det är dumt eller så och om min motivering är kass här så ska jag försöka att utveckla efter bästa förmåga.
Läser givetvis mer av alla deltagare under dagen nu.

DL 3

Karamelldrottningen röstar på Artline
Håller på att läsa ikapp.

Känns jätte märkligt om detta inlägget gör att Lena och hemlig tror att jag är siad ond.

Säger mer om Lena och hemlig än om karamell
 
Jag är så otroligt fundersam, just nu känns de flesta onda eller skumma. Det finns en hel del som skulle kunna sitta på information, inte bara siarlärlingarna. Men det gör även att ulvarna kan låtsas sitta på information. :(
 
Röstlista DL 3 kl 21.30

10.44 Karamelldrottningen röstar på Artline
16.50 LenaH röstar på Artline
17.16 Sasse röstar på LenaH
18.40 cirkus röstar på LenaH
19:37 Ceta röstar på fio
20.02 hemlig röstar på Artline

Artline 3
LenaH 2
Fio 1


Och nu såg jag ju att min röst vägde över för Artline i nuläget. Känns inte jättekul, men är ju några kvar att rösta.
Varför är det ett problem? Tror du inte på din teori?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 872
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 122
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 332
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 106
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp