Nyårsfesten (Ulvlek)

Röstlista DL 3 kl 21.30

10.44 Karamelldrottningen röstar på Artline
16.50 LenaH röstar på Artline
17.16 Sasse röstar på LenaH
18.40 cirkus röstar på LenaH
19:37 Ceta röstar på fio
20.02 hemlig röstar på Artline
21.07 fio röstar på LenaH
21.21 Madalitso röstar på LenaH
21:25 Artline röstar på LenaH
21.27 LenaH röstar på fio

Artline 3
LenaH 5
Fio 2
Fel?
 
Röstlista DL 3 kl 21.30

10.44 Karamelldrottningen röstar på Artline
16.50 LenaH röstar på Artline
17.16 Sasse röstar på LenaH
18.40 cirkus röstar på LenaH
19:37 Ceta röstar på fio
20.02 hemlig röstar på Artline
21.07 fio röstar på LenaH
21.21 Madalitso röstar på LenaH
21:25 Artline röstar på LenaH
21.27 Snurrfian röstar på fio
21.28 Hedinn röstar på hemlig

Artline 3
LenaH 5
Fio 2
Hemlig 1

Edit: Jag skrev ju innan att jag förväxlar dig @LenaH och @Snurrfian :p
 
Uppdatering Dag 3!

Gästerna äter förrätten med god aptit och kockarna jobbar för fullt i köket med att få huvudrätten klar i tid. Till huvudrätt blir det oxfilé med hasselbackspotatis och sås efter önskemål. I takt med att gästerna ätit upp huvudrätten återgår de till minglandet medan köket gör klart det sista.

Några av gästerna ser att kockarna verkar ha händerna fulla och erbjuder sig vänligt att hjälpa till. Sagt och gjort, de börjar duka upp kött, potatis och alla tio olika såser. Så snart de är klara börjar gästerna ta för sig en efter en och gästerna sätter sig åter igen vid bordet. Strax därefter hörs ett högt hostande ljud, samtidigt som gästen kämpar med att få luft - någon har smusslat ner en enorm mängs chilli i såsen! Gästen tar sig med stor ansträngning ut till toaletterna, där hen blir kvar ett långt tag...

LenaH var häxa



NattDL imorgon kl 08.00

Edit: Stavfel
 
:meh: Om du inte har lurat mig tidigare @LenaH Nåja du upptäcker så småningom att min röst var genuin. Men det här gör att jag blir allt mer fundersam på rösterna på dig, framför allt Cirkus och Fio.
 
Attans!
Men då tror jag jag vet var jag har karamell och Artline iaf.

Sen när det nu visat sig inte stämma vågar jag erkänna att jag trodde LenaH siats ond igår av hedinn, men vill inte säga något för att inte röja Hedinn för lyan. Trodde också LenaH specifikt siats som ledarvargen och tänkte då att det stödde teorin om klara som ulv. Dock stämmer ju det tydligen inte, så då är det en roll mindre jag har en person på.
 
Attans!
Men då tror jag jag vet var jag har karamell och Artline iaf.

Sen när det nu visat sig inte stämma vågar jag erkänna att jag trodde LenaH siats ond igår av hedinn, men vill inte säga något för att inte röja Hedinn för lyan. Trodde också LenaH specifikt siats som ledarvargen och tänkte då att det stödde teorin om klara som ulv. Dock stämmer ju det tydligen inte, så då är det en roll mindre jag har en person på.
I lyan med dig?

Alltså, lyan ät mig i natt. Jag orkar inte :p.
 
Ledsen @LenaH :( Jag får försöka skärpa mig eftersom jag uppenbart haft helfel två dagar nu.

Jag tror fortfarande @cirkus är god pga hennes förstaröst på Elo DL1. Jag har väldigt svårt att tro att hon lagt en sådan röst på en ulvkollega med specialförmåga.

@hemlig tycker jag hade konstigt resonemang nu vid DL, jag håller med @Hedinn här. Jag får lite känslan över att hemlig hade föredragit att vara en röst i mängden istället (eftersom hon inte heller lade en uddaröst), och det skaver hos mig. Är man genuin så spelar det väl ingen roll om man blir granskad dagen efter? Ulvar däremot brukar inte gilla det.

Jag har funderat jättemycket på LenaHs inlägg;

Just nu är "problemet" att de två mem godförklarade spelarna har snöat in på att jag är ond och därför missar andra möjligheter.
Att avfärda @Artline som ond för att jag lagt min röst där och att tycka att @fio inte är skum är att inte se skogen för alla träd.

Jag kan naturligtvis ha fel i att @karamelldrottningen siat Artline men jag tror faktiskt inte det.

Jag köper förklaringen om q och tror ff att hon inte lyckades motivera rösten igår.

Alla har inte samma förutsättningar för att leka, vissa har mer tid, andra mindre, vissa kan argumentera, andra kan lyssna.

Ibland är det viktigt att lyssna på dem som inte framför sin sak lika enkelt som andra. :)
I egenskap av Häxa har LenaH ingen info, däremot kan hon ju ha fått info från goda lyan om jag förstått rätt. Här verkar hon i alla fall rätt säker på att hon är något på spåren, att vi borde följa Karamelldrottningen.

"Goda lyan – här hamnar goda deltagare när de dör. Goda lyan får spioninfo som de får ge en rad vidare av till en deltagare de väljer. Får inte ge till samma deltagare två dagar i rad. DagDL. Raden skickas ut så fort mottagare valts, men valet ska vara gjort senast tills DagDL, annars missas chansen."

Fast ärligt talat. Nu får det vara nog med att misstänkligöra mig. Jag vet ju att du uppskattar utmärkande uddaröster och hatar drev men ändå påstår du att jag är ulv för att jag lägger utmärkande uddaröster och inte går med Idre. Nä det skaver så
fio röstar på LenaH

Jag är på mobilen så om någon kan uppdatera för mig vore jag tacksam

Fast det där har jag förtydligat.
Om du läser tråden så har jag skrivit att det handlar om VEM du valde att lägga uddaröst på i DL2.

Eftersom du inte varit så aktiv idag heller fio (som du lovade ;)) så undrar jag vad du tänker om LenaHs inlägg här? Det är alltså rösten på mig i DL2 som hon tyckte var skum och inte att du lade rent generellt lade en uddaröst.

Eftersom LenaH verkade tycka att jag inte såg hur skum du var för alla träd - eller nåt :p - så vill jag gärna ha svar på frågan.


Vet inte med resten.
 
DL 1

18:35 Artline röstar på Klara
19:00 cirkus röstar på Elo
19:32 Niyama röstar på Elo
19:40 Ceta röstar på Karamelldrottningen
19:57 Sasse röstar på Elo
20:03 Karamelldrottningen röstar på hemlig
20:11 Snurrfian röstar på Hedinn
21:06 Hedinn röstar på LenaH
21:08 Klara röstar på Niyama
21.12(?) qitis röstar på ceta
21:21 LenaH röstar på Niyama
21.25 fio röstar på sasse
21.28 Elo röstar på niyama
21.29 Hemlig röstar på qitis
21.29 Madalitso röstar på klara

DL 2

20:03 Cirkus röstar på LenaH
20:12 Ceta röstar på Karamelldrottningen
20:59 Klara röstar på LenaH
21:04 Sasse röstar på Klara
21:06 Hedinn röstar på LenaH
21:08 hemlig röstar på Klara
21.15 (?) Qitis röstar på Klara
21: 18 Artline röstar på Klara
21:19 Snurrfian röstar på Klara
21:23 LenaH röstar på Klara
21:23 Madalitso röstar på Klara
21:26 Fio röstar på Sasse

Försenad röst: Karamelldrottningen röstar på Artline


DL 3

10.44 Karamelldrottningen röstar på Artline
16.50 LenaH röstar på Artline
17.16 Sasse röstar på LenaH
18.40 cirkus röstar på LenaH
19:37 Ceta röstar på fio
20.02 hemlig röstar på Artline
21.07 fio röstar på LenaH
21.21 Madalitso röstar på LenaH
21:25 Artline röstar på LenaH
21.27 Snurrfian röstar på fio
21.28 Hedinn röstar på hemlig
 
Kvällsfodringen mitt i dl tid. Har nu läst igenom vad som har hänt. Behöver nog smälta allt här i lugn och ro innan några slutsatser. Intressant utgång och blir nästan lite rörd av Lenas motiv, men ja vad ska man säga.
 
Meh Lena din jäkel. Var inte skum när du är god.

Då kan jag konstatera att jag hade fel om Lena.

Jag är säker på att ulvarna har kunnat luta sig tbx i två lyncher nu.

Jag fattar ju om jag blir misstänkt nu när jag drivit på så mot LenaH.
 
Något som är intressant med @karamelldrottningen är att folk har gissat hennes roll flera gånger, och hon har inte sagt ifrån, och ingen annan heller för den delen. Det kan ju tyda på att hon har den rollen som antyds. Det i kombination med att LenaH verkar så säker på sin sak gör att det känns som att LenaH kan ha fått spioninfo, vilket åtminstone gör att mina ögon går upp för Artline. Jag misstänkte ju henne redan innan (innan LenaH och K röstade där dvs) men då inte med en teori som längre är duglig. Men jag tycker detta är intressant med LenaH och Karamelldrottningen, och Artline.

@cirkus Vad tänker du?
 
Något som är intressant med @karamelldrottningen är att folk har gissat hennes roll flera gånger, och hon har inte sagt ifrån, och ingen annan heller för den delen. Det kan ju tyda på att hon har den rollen som antyds. Det i kombination med att LenaH verkar så säker på sin sak gör att det känns som att LenaH kan ha fått spioninfo, vilket åtminstone gör att mina ögon går upp för Artline. Jag misstänkte ju henne redan innan (innan LenaH och K röstade där dvs) men då inte med en teori som längre är duglig. Men jag tycker detta är intressant med LenaH och Karamelldrottningen, och Artline.

@cirkus Vad tänker du?
Jag tycker du tänker rimligt. Och om jag är kvar efter natten och ni vill kolla mig efter min röst idag så visst, varsågoda.
 
Meddelande från LL:

Tyvärr har det skett ett misstag i ett PM där en LL råkade avslöja en roll från motståndarna. Tråkigt, men shit Happens. Andra sidan kommer kompenseras med en sia.
 
Något som är intressant med @karamelldrottningen är att folk har gissat hennes roll flera gånger, och hon har inte sagt ifrån, och ingen annan heller för den delen. Det kan ju tyda på att hon har den rollen som antyds. Det i kombination med att LenaH verkar så säker på sin sak gör att det känns som att LenaH kan ha fått spioninfo, vilket åtminstone gör att mina ögon går upp för Artline. Jag misstänkte ju henne redan innan (innan LenaH och K röstade där dvs) men då inte med en teori som längre är duglig. Men jag tycker detta är intressant med LenaH och Karamelldrottningen, och Artline.

@cirkus Vad tänker du?



Om jag suttit i goda lyan hade ängeln fått veta vem siarlärling1 siat första natten. Nästa info som gått ut är om goda lyan fattat vem siarlärling1 siat så har de skickat vem som blivit skyddad natt2 till just siarlärling1. Alltså finns inte möjlighet att häxan skulle fått info, därför tror jag inte att LenaH visste nånting och alltså tror jag inte att Karamell siat Artline som ulv. Eller åtminstone så har inte LenaH fått den infon.
 
Jag tycker du tänker rimligt. Och om jag är kvar efter natten och ni vill kolla mig efter min röst idag så visst, varsågoda.
Och hur tror du att de har listat ut att skicka info till just häxan?
Se mitt svar till Sasse här ovanför. Jag tycker tanken är mycket osannolik.
 
Om jag suttit i goda lyan hade ängeln fått veta vem siarlärling1 siat första natten. Nästa info som gått ut är om goda lyan fattat vem siarlärling1 siat så har de skickat vem som blivit skyddad natt2 till just siarlärling1. Alltså finns inte möjlighet att häxan skulle fått info, därför tror jag inte att LenaH visste nånting och alltså tror jag inte att Karamell siat Artline som ulv. Eller åtminstone så har inte LenaH fått den infon.
Jag vet inte om jag någonsin varit med i en lek med god lya, men hur menar du att goda lyan skulle veta vem ängeln är? Ser inte valen ut som t.ex. ”vi skickar info om ditt o datt till Mammas”? Dvs att en deltagare väljs, som goda lyan inte nödvändigtvis vet rollen på?

Edit: Du behöver inte svara. Jag är för trött för att tänka klart. Godnatt :p
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 870
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 115
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 332
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 106
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp