Nyårsfesten (Ulvlek)

Jag funderar på karamell som god, inte för att LenaH trodde det utan för att jag tror att goda lyan tror det. Och tänkte iom det att hon kunde ana något om art som inte vi andra visste, siare eller ej.
Vad skulle hon fått för info som pekar på Art som ond, menar du? Den mesta infon från goda lyan pekar väl mot goda spelare, om det inte handlar om en sia - men vet inte vem som annars skulle siat Art som ond om inte Karamellen?
 
Vad skulle hon fått för info som pekar på Art som ond, menar du? Den mesta infon från goda lyan pekar väl mot goda spelare, om det inte handlar om en sia - men vet inte vem som annars skulle siat Art som ond om inte Karamellen?
Jag tänker att infon måste inte ha varit att art är ond, men det kan ha varit info som gjort att hon sedan läst vad som framkommit i leken med annat perspektiv och då dragit slutsatsen att art är ond? Behöver ju inte vara att art är den som siats, kanske är det istället info som har gjort att hon kan sortera in andra som goda?

Och då kan det ha kommit ny info i natt som ändrar den räkningen för henne iom att hon inte vill lägga en direkt röst på art igen (alltså uppfattar jag det som att hon inte längre är lika säker).

Eller så är hon ond som spelade väldigt högt spel igår.
 
Jag vet inte vad jag ska tro om K faktiskt. Är hon siare och hade en sia DL2 känns det som att Art troligt är siad, men jag vet inte. Jag kände inte igår att det var klockrent siare, även om LenaH och några andra tyckte det. Det som är skumt är att jag inte upplevde (igår) att någon sa ifrån. Det kan ju vara så att K är siare, men att hon inte siat Art utan bara har röstat där på känsla. Idag däremot är det några som ifrågasätter K.

LenaHs roll i det hela förstår jag inte alls. Om hon inte har fått någon spioninfo kan hon inte ha vetat att K var god och hela fadderitan med att Artline och fio är bara spekulationer från LenaHs sida. Men jag kanske missar något här? Jag fattar inte varför hon verkade så säker på sin sak.

Jag känner inte att jag har tid att prestera med tankar om ämnet just nu, men har någon frågor eller vad som ska jag se om jag kan svara, annars återkommer jag troligt om detta i em/kväll, när jag har mer tid att utveckla mina tankar.

Tillägg: K kan vara ond också, oavsett om hon låtsas sia eller inte. Hon skrivit mer teorier senaste, men i början var hon rätt vag. Plockade bort Q (och cirkus) utan att motivera varför. Har sedan lagt in cirkus på sin misstankelista igen (nej jag har inte citat just nu), men när hon blir ifrågasatt verkar hon backa. Jag har inte citat om det heller, men kan fixa ikväll.
 
Varför tror du att goda lyan tror det?
För jag funderade redan i tisdags på om hon antingen fått info om att q var siad eller själv siat q och därför kunde lägga undan henne ur funderingarna. Var dock inte säker iom att jag funderade på om Hedinn siat LenaH som ond.

Men nu när vi vet LenaH var god så tänker jag att om hon hade siat q så kan ju goda lyan ha räknat ut hennes roll och skicka nästa dags info till henne.
Och är det så så har hon ju haft möjlighet att sia en ny person i natt.
 
Jag vet inte vad jag ska tro om K faktiskt. Är hon siare och hade en sia DL2 känns det som att Art troligt är siad, men jag vet inte. Jag kände inte igår att det var klockrent siare, även om LenaH och några andra tyckte det. Det som är skumt är att jag inte upplevde (igår) att någon sa ifrån. Det kan ju vara så att K är siare, men att hon inte siat Art utan bara har röstat där på känsla. Idag däremot är det några som ifrågasätter K.

Jag tror att när det gäller LenaH så ville hon rädda sitt eget skinn i första hand. hon hade ändå en namngiven roll. Sen måste man ju rösta nånstans och Ks inlägg såg UT som ett siarinlägg till viss del och att ingen protesterade är väl för att den inte ville outa sig som siare2, den har förmodligen siat en god.

Jag säger inte nödvändigtvis att K är ond men hon har inte siat A. Det är en konstruktion av lyan tror jag
 
Jag tror att när det gäller LenaH så ville hon rädda sitt eget skinn i första hand. hon hade ändå en namngiven roll. Sen måste man ju rösta nånstans och Ks inlägg såg UT som ett siarinlägg till viss del och att ingen protesterade är väl för att den inte ville outa sig som siare2, den har förmodligen siat en god.

Jag säger inte nödvändigtvis att K är ond men hon har inte siat A. Det är en konstruktion av lyan tror jag
Ja, din teori här känns rätt trolig. Jag känner spontant att jag inte heller tror K siat A, utan att hon bara röstat pga magkänsla - eller för att hon är ond.
 
Men nu när vi vet LenaH var god så tänker jag att om hon hade siat q så kan ju goda lyan ha räknat ut hennes roll och skicka nästa dags info till henne.
Det är snarare en vettig tanke. Att hon siat q alltså. Om hon alls har siat någon
 
Senast ändrad:
Det är snarare en vettig tanke. Att hon siat q alltså.
Ja, och igår tänkte jag att om hon var god så hade jag henne antingen som siare1 eller en annan god roll och främst det senare. Så reagerade då när hon skrev vad jag uppfattade som ett "siarinlägg" när siare2 siat, och blev då misstänksam, särskilt när LenaH hängde på så snabbt, men när Lena nu var god så började jag fundera om hon var siare1 ändå, och då kan hon ju ha fått info igår.
 
Tänkte, det kan ju vara så att någon faktiskt HAR sagt ifrån när K upplevdes som siare av många (LenaH, Ceta och hemlig). Men man behöver ju inte skrika och fäkta med armarna och alltså vara supertydlig med att säga ifrån, det kan ju vara någon som bara valt att teoria om K, och det har flera gjort om jag inte minns fel. Jag känner att jag vill kolla noggrannare på vad folk skrivit om K efter att hon upplevts ha siat Art, dvs igår. Och detta skriver jag mest för att jag ska komma ihåg när jag kommer hem.
 
Ja, och igår tänkte jag att om hon var god så hade jag henne antingen som siare1 eller en annan god roll och främst det senare. Så reagerade då när hon skrev vad jag uppfattade som ett "siarinlägg" när siare2 siat, och blev då misstänksam, särskilt när LenaH hängde på så snabbt, men när Lena nu var god så började jag fundera om hon var siare1 ändå, och då kan hon ju ha fått info igår.

Absolut ingen omöjlig tanke. Summan av kardemumman är att hon troligen inte är siare2 som siat Art som ond, möjligen är hon siare1 som siat q som god. Det som i så fall skaver för mig är att inte ulvarna försökt att käka henne. (eller det kanske de gjorde i natt förresten) Eller så är nån annan siare1.
 
Absolut ingen omöjlig tanke. Summan av kardemumman är att hon troligen inte är siare2 som siat Art som ond, möjligen är hon siare1 som siat q som god. Det som i så fall skaver för mig är att inte ulvarna försökt att käka henne. (eller det kanske de gjorde i natt förresten) Eller så är nån annan siare1.
Det kan vara någon mer än ängeln och ulvarna som vet vem ulvarna försökte käka i natt, om goda lyan skickade den raden till någon, som då kanske vågar säga bu eller bä om en person utifrån det (tänker att ängeln vill nog tala tyst om saker som ens kan antyda på vem den skyddade för att inte röja sig själv)
Men det kräver ju att vem som siades i natt inte är någon som goda lyan tycker är viktigt att föra vidare att den har siats.
 
Det kan vara någon mer än ängeln och ulvarna som vet vem ulvarna försökte käka i natt, om goda lyan skickade den raden till någon, som då kanske vågar säga bu eller bä om en person utifrån det (tänker att ängeln vill nog tala tyst om saker som ens kan antyda på vem den skyddade för att inte röja sig själv)
Men det kräver ju att vem som siades i natt inte är någon som goda lyan tycker är viktigt att föra vidare att den har siats.
Det är väl ingen garanti att ängeln vet? Vi har väl en välsignad kvar i spelet också?
 
Vi har tydligen en jägare kvar också. Där ser man :rofl:

(skyller på att jag mest läst på mobilen och den lila texten syns dåligt i mörkt läge, inte alls jag som är glömsk och förvirrad :angel:)
 
Lyan? Det var väl LenaH som var himla säker på att K siat Artline? Har missat att någon annan lanserat den idén? Vem?
Nej, det var LenaH. Ceta och Hemlig trodde dock på idén, även om den förstnämna i slutändan valde att rösta på annan.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 869
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 113
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 332
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 106
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp