Nyårsfesten (Ulvlek)

Inte alls omöjligt.
Då tror jag i så fall att resten av lyan är fio, snurrfian, hemlig, hedinn och/eller ceta. Lyan är fan proppfull nu igen.

Varför har du mig som ulv? Det är jag inte så vad ska jag göra för att ändra på det?

Jag ska försöka komma med lite mer tankar under dagen.
 
Mina röstningar har ju hitintills kommit ur tidsbrist dock tyckte jag ändå Lena betedde sig ulvigt eller vargigt med sitt sätt att resonera angående mina röstningar. Jag är faktiskt inte alls lika säker på att Sasse är god som alla verkar tro, lika lite som jag trodde att karamell hade siat Artline ond som Lena var säker på!

Har väl hänt flera ggr att lyan offrat en ulv. Visserligen var Elo fårulv men varför räddade inte lyan henne då? Dom kanske hade bestämt från början att offra henne om dom hade fått otur med lotten när hon redan fått två röster på sig innan Sasse la sin tredje och Elo la sin tredje på niyama. Jag är ganska allergisk av sådana här nästan godförklaringar bara för att man röstar på ett vis i ett avgörande skede. Det har vi väl alla blivit lurade av.
 
Öh?
Vad menar du? Menar du den som var skyddad inatt?

Jag tänker att om den skyddade och den som ulvarna försökte käka är två olika lär de ha försökt käka den välsignade och i så fall bör goda lyan ha skickat den raden(vem ulvarna försökte käka) till den som var skyddad. Då bör de två i så fall ha hittat varandra. Om den skyddade är samma som den som ulvarna försökte käka tror jag att de kanske skickat siarens val till den som var skyddad av ängeln. Såvida de inte skickat info till samma natten innan vilket jag då inte tror.

Sen bör det vara två sior i omlopp, dels siare1s och dels den extrasian som blev som kompensation. Frågan är ju hur den är utformad i spioninfon tänker jag. @Idahoe @heffaklumpen hur är kompensationssian utformad i spioninfon? är den som jag tänker mig: den som fick kompensationssia valde att sia xxx?
Jag hade glömt att vi hade en välsignad denna leken. När jag skrev inlägget du citerar tänkte jag att om det var så att den goda lyan kunde ha velat skicka vem som skyddades/försökte käkas till någon de tror sig veta är god, för att denne ska veta en annan god. Men dock beror det ju också på om de vill skicka sian till någon för att dom ska kunna titta efter den. Och iom att det är en välsignad med så är det ju också som du säger att är den skyddade och försöket till käk inte detsamma så är det relevant att skicka till ängeln.
 
Dessa är kvar

2. cirkus
Var lite tyst i början men verkar ha kommit igång nu med grävande och bra tankar, inte så högt upp på min ulvlista

4. Artline
Jag har alltid så jäkla svårt att kunna tyda henne, hon kan vara vad som helst så alltså ingen aning.

7. hemlig
Hon är alltid skum, det är ju hennes spelstil så hon blir ju ofta utröstad för det även när hon är god så hon kan lika gärna vara god som ulv. Hon har levt ovanligt länge för att vara hemlig i denna leken så bara genom det kan jag tänka mig att hon sitter i lyan.

8. Ceta
Känns lite medglidande och har inte riktigt några egna teorier, känns mest ulvig för mig just nu.

9. Karamell
Är inte sia har hon fått alla att förstå iallafall :D Jag trodde inte det heller men det lutar åt att hon är på den goda sidan , kanske inte en specialroll.

10. Hedinn
Väldigt anonym för att vara på den goda sidan tycker jag, hon brukar vara mkt vassare som god så hon är på min ulvlista just nu iallafall, får se om hon steppar upp lite i diskussionerna så kan jag kanske ändra åsikt.

11. Snurrfian
Känns definitivt ulvig eller möjligtvis ledarvarg ska kolla lite mer på henne och återkomma

13. Madalitso
Började väldigt övertygande med bra diskussioner och frågor även om hon misstänker mig, har svalnat av lite men liksom jag så glömde hon leken igår. Får se vad hon kommer med idag.

15. Sasse
Känns liksom snurris som ulv eller ledarvarg, kanske mest trolig som ulv om det var så att lyan offrade Elo eller så jobbar hon ensam som varg. Hon kan väl vinna ensam som varg eller hur funkar det?

Tror det var alla.
 
Men så här
Jag tror att Ceta är ulv, det är väl den jag mest tycker är ulvig just nu.

Ffa baserar jag det på inlägg #628
Även Mada i #640 verkar ha polisonger.

exakt vad skulle K kunnat veta om Artline om hon inte var siare (och god) undrar jag? Ingenting som pekar på Art som ulv i allafall. Nu kan A vara ulv ändå men K hade inte kunnat vetat det som god ifall hon inte var siare.
Jag menade på att karamell kanske inte visst något säkert om just art, men visste eller hade aningar om andra som gjorde att när hon pusslande ihop saker blev art kvar som ulv. Tänker att det kan höra ihop med att hon är mindre säker nu, när hon kan ha ny information. Vilket jag redan förklarat i ett senare inlägg?
Håller med om att de inläggen är skumma. Finns det fler anledningar till varför Ceta är mer misstänkt än mada?

#640 inlägget av mada i kombination med att jag tror att hon försökte rädd mig igår gör att hon känns mest misstänkt just nu.
Jag har ingen aning om din roll, och tänkte inte särskilt på att rädda dig igår. Däremot så hade jag misstankar mot LenaH sen tidigare, funderade på om hon var siad ond, och litade mer på Sasse och cirkus än på karamell och Lena i läget vi var i igår,och därför gick rösten mot LenaH istället för mot dig. Och hade jag velat slippa undan att avgöra hade jag röstat på fio som ännu inte hade förklarat sina röster på sasse, men när jag nu hade mer misstankar mot en så la jag hellre en röst som spelade roll än lämnade det till lotten.
Hade jag varit ulv och trott att du var ledarvargen och LenaH god hade jag passat mig från att avgöra och hoppats på lotten eller att en god skulle göra det år mig, hellre än att bli granskad dagen efter.

Kan ju vända på det också, om det var skumt att rösta på dig istället för på LenaH, varför tittar du då inte på Cirkus och Sasse som inledde röstningen på LenaH, eller på fio som la upp henne till röstning mot dig?
 
Förlåt jag inte är så aktiv idag, förutom att jag jobbar så har det blivit att jag hade mindre tid för lek än väntat överlag denna veckan (t.ex. Bestämdes det först onsdag kväll att vi skulle iväg torsdag och sen blev vi borta fler timmar än planerat).

Detta har lett till att det mest känns jobbigt och stressande att leka, och hade det inte varit för att vi är så långt gångna hade jag bett att bli utbytt. Ska dock försöka fullfölja och komma med teorier och tankar.
 
Håller med om att de inläggen är skumma. Finns det fler anledningar till varför Ceta är mer misstänkt än mada?

#640 inlägget av mada i kombination med att jag tror att hon försökte rädd mig igår gör att hon känns mest misstänkt just nu.
Dom är lika misstänkta.
Sen tycker jag att fio är skum också och Snurrfian och Hedinn. Typ.
 
Jag menade på att karamell kanske inte visst något säkert om just art, men visste eller hade aningar om andra som gjorde att när hon pusslande ihop saker blev art kvar som ulv. Tänker att det kan höra ihop med att hon är mindre säker nu, när hon kan ha ny information. Vilket jag redan förklarat i ett senare inlägg?

Jag har ingen aning om din roll, och tänkte inte särskilt på att rädda dig igår. Däremot så hade jag misstankar mot LenaH sen tidigare, funderade på om hon var siad ond, och litade mer på Sasse och cirkus än på karamell och Lena i läget vi var i igår,och därför gick rösten mot LenaH istället för mot dig. Och hade jag velat slippa undan att avgöra hade jag röstat på fio som ännu inte hade förklarat sina röster på sasse, men när jag nu hade mer misstankar mot en så la jag hellre en röst som spelade roll än lämnade det till lotten.
Hade jag varit ulv och trott att du var ledarvargen och LenaH god hade jag passat mig från att avgöra och hoppats på lotten eller att en god skulle göra det år mig, hellre än att bli granskad dagen efter.

Kan ju vända på det också, om det var skumt att rösta på dig istället för på LenaH, varför tittar du då inte på Cirkus och Sasse som inledde röstningen på LenaH, eller på fio som la upp henne till röstning mot dig?
Det finns inte så jätte mycket att gå på. Rösten på Lena i sig tycker jag inte är konstig.


Men den blir intressant om lyan trodde att jag var siad ond.

Cirkus och sasse röstade tidigt på Lena och känns gods pågrund av första lynchen men visst så kan de vara onda.

Men fio är lika intressant som du. Men man måste börja någonstans. Fio gjorde så att det blev lika mellan mig och Lena. Du gjorde att det tippade över.

Jag var även orolig för att häxan hade ställt till det till min nackdel igår. Det är rimligt att även lyan oroade sig för det om de trodde att jag var varg.


Men denna leken är svår.
 
Varför har du mig som ulv? Det är jag inte så vad ska jag göra för att ändra på det?

Jag ska försöka komma med lite mer tankar under dagen.
Jag läste just ditt teoriinlägg och iom att du har flera av de jag har som goda på ulviga sidan så känns du ännu mer ulvig än innan. Så det blev ju inte så bra med din önskan om ändring tänker jag
 
Jag läste just ditt teoriinlägg och iom att du har flera av de jag har som goda på ulviga sidan så känns du ännu mer ulvig än innan. Så det blev ju inte så bra med din önskan om ändring tänker jag

Vilka då? Och hur säker är du på deras godhet?
 
Ber om ursäkt för tidsbrist härifrån med.

@fio - du har aldrig varit med om att lyan sparar på mig just för att de kan få mig lynchad? Pga mitt, ofta, förvirrade sätt.
 
Ber om ursäkt för tidsbrist härifrån med.

@fio - du har aldrig varit med om att lyan sparar på mig just för att de kan få mig lynchad? Pga mitt, ofta, förvirrade sätt.

Nej, du har sällan levt så länge 😁 men jag tycker inte du är lika skum som vanligt i denna leken men det säger nada om din roll.
 
Dessa är kvar

2. cirkus
Var lite tyst i början men verkar ha kommit igång nu med grävande och bra tankar, inte så högt upp på min ulvlista

4. Artline
Jag har alltid så jäkla svårt att kunna tyda henne, hon kan vara vad som helst så alltså ingen aning.

7. hemlig
Hon är alltid skum, det är ju hennes spelstil så hon blir ju ofta utröstad för det även när hon är god så hon kan lika gärna vara god som ulv. Hon har levt ovanligt länge för att vara hemlig i denna leken så bara genom det kan jag tänka mig att hon sitter i lyan.

8. Ceta
Känns lite medglidande och har inte riktigt några egna teorier, känns mest ulvig för mig just nu.

9. Karamell
Är inte sia har hon fått alla att förstå iallafall :D Jag trodde inte det heller men det lutar åt att hon är på den goda sidan , kanske inte en specialroll.

10. Hedinn
Väldigt anonym för att vara på den goda sidan tycker jag, hon brukar vara mkt vassare som god så hon är på min ulvlista just nu iallafall, får se om hon steppar upp lite i diskussionerna så kan jag kanske ändra åsikt.

11. Snurrfian
Känns definitivt ulvig eller möjligtvis ledarvarg ska kolla lite mer på henne och återkomma

13. Madalitso
Började väldigt övertygande med bra diskussioner och frågor även om hon misstänker mig, har svalnat av lite men liksom jag så glömde hon leken igår. Får se vad hon kommer med idag.

15. Sasse
Känns liksom snurris som ulv eller ledarvarg, kanske mest trolig som ulv om det var så att lyan offrade Elo eller så jobbar hon ensam som varg. Hon kan väl vinna ensam som varg eller hur funkar det?

Tror det var alla.
Men alltså, gällande Sasse, tycker du verkligen det mest sannolika är att lyan tyckte det var rimligt att offra Elo dag 1? Det hade ju varit skitenkelt för Sasse att lägga vilken kass röst som helst utan att bli misstänkt och Elo blivit kvar i leken. Och som ledarvarg känns det ju ännu mer osannolikt, skulle jag säga.
 
Men alltså, gällande Sasse, tycker du verkligen det mest sannolika är att lyan tyckte det var rimligt att offra Elo dag 1? Det hade ju varit skitenkelt för Sasse att lägga vilken kass röst som helst utan att bli misstänkt och Elo blivit kvar i leken. Och som ledarvarg känns det ju ännu mer osannolikt, skulle jag säga.

Det får vi väl svar på så småningom, ingenting är osannolikt skulle jag säga!
 
Läste lite om ledarvargen. Om den blir käkad kommer den ingå i lyan då och räknas som ulv? @Idahoe ?
att hjälpa/skydda ulvarna utan att de vet om det. Men eftersom att ulvarna inte känner till vem deras ledare är så kan de riskera att ta personen en natt. Om ulvarna skulle en natt välja ledaren som mordoffer så blir det motsatt verkan. Ledaren överlever attacken, men får i sin tur välja en av ulvarna som dör i sin plats. Därefter vet ulvarna vem deras ledare är och ledaren ingår nu i pakten och är med och bestämmer vem som ska dö varje natt. Byborna får inte reda på vem ledaren är bara att ulvarna försökt ta sin ledare och vilken ulv som förlorar sitt liv
 
Bra att fio kommit igång lite mer nu. Då kanske det börjar hända något.

Tänkte redan nu säga att imorgon är jag på kurs och jobbar sedan kväll så blir inte jättemycket tid till spel då men är med så mycket som möjlighet om jag lever då och fortfarande är kvar i leken.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 869
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 112
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 332
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 106
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp