Nyårsfesten (Ulvlek)

Okej, i ditt inlägg uppfattade jag det som att du tror att hon är ond?

Jag är inte så himla säker som alla andra på att hon är god. Det är ju ett perfekt scenario för att bli godförklarad på, Det är det jag är lite rädd för. Det har ju hänt förut.
 
Jag är inte så himla säker som alla andra på att hon är god. Det är ju ett perfekt scenario för att bli godförklarad på, Det är det jag är lite rädd för. Det har ju hänt förut.
Fast du skrev såhär:
”Sasse
Känns liksom snurris som ulv eller ledarvarg, kanske mest trolig som ulv om det var så att lyan offrade Elo eller så jobbar hon ensam som varg. Hon kan väl vinna ensam som varg eller hur funkar det?”
Det tolkar jag som att du tror på Sasse som ond, inte bara inte utesluter det. Tolkar jag dig fel där alltså, du ser det egentligen som mer sannolikt att hon är god?
 
Fast du skrev såhär:
”Sasse
Känns liksom snurris som ulv eller ledarvarg, kanske mest trolig som ulv om det var så att lyan offrade Elo eller så jobbar hon ensam som varg. Hon kan väl vinna ensam som varg eller hur funkar det?”
Det tolkar jag som att du tror på Sasse som ond, inte bara inte utesluter det. Tolkar jag dig fel där alltså, du ser det egentligen som mer sannolikt att hon är god?

Vet inte vad du vill ha svar på men ja jag har henne mer som ond än god.
 
Ok då kan den alltså inte vinna själv som jag trodde. Tack!
Vinstvillkor: Onda vinner när de är fler än de goda. Goda vinner när alla ulvar i lyan är döda.
Om ledarvargen inte har kommit in i lyan så kan den inte vinna själv om alla ulvar dör. Har den däremot dött och kommit in i lyan Så kan den ju teoretiskt vara ensam ulv kvar och ändå vinna. Men det kanske inte var så du menade?
 
Om ledarvargen inte har kommit in i lyan så kan den inte vinna själv om alla ulvar dör. Har den däremot dött och kommit in i lyan Så kan den ju teoretiskt vara ensam ulv kvar och ändå vinna. Men det kanske inte var så du menade?
Glöm det, jag tänkte fel! Onda kan ju inte vinna på lottning…
@fio
 
Dom är lika misstänkta.
Sen tycker jag att fio är skum också och Snurrfian och Hedinn. Typ.
Varför tycker du Hedinn är skum? För mig är Hedinn rätt så neutral, ingen jag misstänker i nuläget, så därför undrar jag vad du tycker, eller snarare då varför du tycker som du gör? Du är förövrigt den enda personen jag känner mig "säker" på, fortfarande pga din röst DL1 men även för att du försöker vända och vrida på allt, och för att vi någorlunda har samma tankar.

Resten kan vara onda allihop, rent teoretiskt :p
 
Varför tycker du Hedinn är skum? För mig är Hedinn rätt så neutral, ingen jag misstänker i nuläget, så därför undrar jag vad du tycker, eller snarare då varför du tycker som du gör? Du är förövrigt den enda personen jag känner mig "säker" på, fortfarande pga din röst DL1 men även för att du försöker vända och vrida på allt, och för att vi någorlunda har samma tankar.

Resten kan vara onda allihop, rent teoretiskt :p
Hedinn är alltid skum till motsatsen har bevisats, en sån som kan lura upp mig på läktaren. Hon är dock inte överst på skumlistan. Där är nog Ceta och fio. Sen är det ju Snurrfian som inte heller är överst men även där måste motsatsen bevisas.
 
Vilka då? Och hur säker är du på deras godhet?
Vad vill du att jag ska svara på detta?

jag är tillräckligt säker när det gäller några för att inte vilja rösta där idag iallafall.

Sasse skulle förvåna mig massor om hon är ulv, främst pga rösten i DL1. När det gäller hemlig så tycker jag inte att hon lever är tillräckligt för att hon borde vara ulv - så bara det känns ulvigt att du tycker, du är ju själv vid liv. Sen detta att du mest skriver att den och den "känns" si och så är rätt typiskt när man sitter på facit och har svårt att teoria, du brukar kunna bättre än så.
 
Mina röstningar har ju hitintills kommit ur tidsbrist dock tyckte jag ändå Lena betedde sig ulvigt eller vargigt med sitt sätt att resonera angående mina röstningar. Jag är faktiskt inte alls lika säker på att Sasse är god som alla verkar tro, lika lite som jag trodde att karamell hade siat Artline ond som Lena var säker på!

Har väl hänt flera ggr att lyan offrat en ulv. Visserligen var Elo fårulv men varför räddade inte lyan henne då? Dom kanske hade bestämt från början att offra henne om dom hade fått otur med lotten när hon redan fått två röster på sig innan Sasse la sin tredje och Elo la sin tredje på niyama. Jag är ganska allergisk av sådana här nästan godförklaringar bara för att man röstar på ett vis i ett avgörande skede. Det har vi väl alla blivit lurade av.
Varför lyan inte räddade Elo vet inte jag, men det kan ju bero på att de inte ville sticka ut? Jag tycker faktiskt dina teorier om mig är märkliga. (Nu blir väl LenaH glad). Jag ser det som osannolikt att lyan (dvs jag enligt dina teorier) valde att offra en ulv med specialförmågor Dag1.
Dessa är kvar

2. cirkus
Var lite tyst i början men verkar ha kommit igång nu med grävande och bra tankar, inte så högt upp på min ulvlista

4. Artline
Jag har alltid så jäkla svårt att kunna tyda henne, hon kan vara vad som helst så alltså ingen aning.

7. hemlig
Hon är alltid skum, det är ju hennes spelstil så hon blir ju ofta utröstad för det även när hon är god så hon kan lika gärna vara god som ulv. Hon har levt ovanligt länge för att vara hemlig i denna leken så bara genom det kan jag tänka mig att hon sitter i lyan.

8. Ceta
Känns lite medglidande och har inte riktigt några egna teorier, känns mest ulvig för mig just nu.

9. Karamell
Är inte sia har hon fått alla att förstå iallafall :D Jag trodde inte det heller men det lutar åt att hon är på den goda sidan , kanske inte en specialroll.

10. Hedinn
Väldigt anonym för att vara på den goda sidan tycker jag, hon brukar vara mkt vassare som god så hon är på min ulvlista just nu iallafall, får se om hon steppar upp lite i diskussionerna så kan jag kanske ändra åsikt.

11. Snurrfian
Känns definitivt ulvig eller möjligtvis ledarvarg ska kolla lite mer på henne och återkomma

13. Madalitso
Började väldigt övertygande med bra diskussioner och frågor även om hon misstänker mig, har svalnat av lite men liksom jag så glömde hon leken igår. Får se vad hon kommer med idag.

15. Sasse
Känns liksom snurris som ulv eller ledarvarg, kanske mest trolig som ulv om det var så att lyan offrade Elo eller så jobbar hon ensam som varg. Hon kan väl vinna ensam som varg eller hur funkar det?

Tror det var alla.
Nu har du ju fått svar från LL att ledarvargen inte kan vinna ensam, men din teori är ändå att det är sannolikt att jag kan ha den rollen, eller vara ulv, och har röstat ut ulven Elo med specialförmåga?

Hur kommer det sig att du sätter cirkus på goda sidan, som också blivit så gott som godförklarad av "alla", och som har röstat på samma sätt som jag?
 
Hedinn är alltid skum till motsatsen har bevisats, en sån som kan lura upp mig på läktaren. Hon är dock inte överst på skumlistan. Där är nog Ceta och fio. Sen är det ju Snurrfian som inte heller är överst men även där måste motsatsen bevisas.
Ja Hedinn är alltid skitskum men då ingen har skrivit något alarmerande om personen i fråga så misstänker jag att H är åt det goda hållet. För det borde man annars kollat upp med om man hade möjlighet tänker jag. Just på Hedinn alltså.

Ceta kan mycket väl vara ond. Men ursäkta ordvalet nu inte spelat så klockrent vare sig som god eller ond direkt? Eftersom Ceta sticker ut mer och varför skulle Ceta vilja göra det om Ceta var ond 🤔
Magkänslan säger att c är ond men den ska man ju inte gå efter helst kanske. Eller snarare gjorde det väldigt tidigt i leken. Nu vet jag inte.
Också lite farligt om c är god och åker ut idag. Men antingen är c ond eller vanlig bybo. Hur många bybor är det kvar i leken?
 
Hörrni, jag kommer anta delfinstadiet inom kort. Har grannen över på middag och vin. ja ni fattar.

Så jag tänker rösta nu och i skrivande stund velar jag mellan Ceta och fio. Jag får väl bara välja en så

cirkus röstar på fio
dels för att hon sprider misstankar på de jag tror är goda. Dels för att hon inte har så mycket substans mer än ...känns... sen inte minst för att jag tycker hon lagt konstiga röster när hon faktiskt har kunnat avgöra. Jag tror tex att hon inte hellre offrade Elo än la en röst på Niyama i DL1 och på så sätt dra på sig själv onödiga misstankar ihop med Elo som röstat på N.
 
Varför lyan inte räddade Elo vet inte jag, men det kan ju bero på att de inte ville sticka ut? Jag tycker faktiskt dina teorier om mig är märkliga. (Nu blir väl LenaH glad). Jag ser det som osannolikt att lyan (dvs jag enligt dina teorier) valde att offra en ulv med specialförmågor Dag1.

Nu har du ju fått svar från LL att ledarvargen inte kan vinna ensam, men din teori är ändå att det är sannolikt att jag kan ha den rollen, eller vara ulv, och har röstat ut ulven Elo med specialförmåga?

Hur kommer det sig att du sätter cirkus på goda sidan, som också blivit så gott som godförklarad av "alla", och som har röstat på samma sätt som jag?

Jag upplever inte att cirkus blivit godförklarad av alla så som du blivit pga en röst i DL1. Hon la ju dessutom första rösten så inte riktigt samma sak som att spika igen kistan för fårulven och bli godförklarad på kuppen. Perfekt alibi. Jag kan naturligtvis inte vara säker men någon måste sitta i den där lyan.
 
DL 1

18:35 Artline röstar på Klara
19:00 cirkus röstar på Elo
19:32 Niyama röstar på Elo
19:40 Ceta röstar på Karamelldrottningen
19:57 Sasse röstar på Elo
20:03 Karamelldrottningen röstar på hemlig
20:11 Snurrfian röstar på Hedinn
21:06 Hedinn röstar på LenaH
21:08 Klara röstar på Niyama
21.12(?) qitis röstar på ceta
21:21 LenaH röstar på Niyama
21.25 fio röstar på sasse
21.28 Elo röstar på niyama
21.29 Hemlig röstar på qitis
21.29 Madalitso röstar på klara

DL 2

20:03 Cirkus röstar på LenaH
20:12 Ceta röstar på Karamelldrottningen
20:59 Klara röstar på LenaH
21:04 Sasse röstar på Klara
21:06 Hedinn röstar på LenaH
21:08 hemlig röstar på Klara
21.15 (?) Qitis röstar på Klara
21: 18 Artline röstar på Klara
21:19 Snurrfian röstar på Klara
21:23 LenaH röstar på Klara
21:23 Madalitso röstar på Klara
21:26 Fio röstar på Sasse

Försenad röst: Karamelldrottningen röstar på Artline


DL 3

10.44 Karamelldrottningen röstar på Artline
16.50 LenaH röstar på Artline
17.16 Sasse röstar på LenaH
18.40 cirkus röstar på LenaH
19:37 Ceta röstar på fio
20.02 hemlig röstar på Artline
21.07 fio röstar på LenaH
21.21 Madalitso röstar på LenaH
21:25 Artline röstar på LenaH
21.27 Snurrfian röstar på fio
21.28 Hedinn röstar på hemlig



Tittar man på röstningen så har lyan haft fina dagar där goda glatt och villigt röstat ut goda.

Deltagare:
2. cirkus: Jag är inte helt säker på att det är en grävande Cirkus, det är först idag hon har börjat fundera på sior och vilka som kan ha beskydd och det skulle kunna vara en ulv som vill ta reda på om de har träffat på den välsignade eller den ängeln skyddade. Jag undrar fortfarande vad som gjorde att hon satte LenaH som mer ulvig än hemlig. Det känns som om den teorin haltade en hel del.

4. Artline: Smyger med och jag har svårt att placera henne, kan vara god som håller låg profil, kan vara ond som håller låg profil. Jag tror inte att någon har siat henne varken som god eller ond.

5. fio: Börjar komma igång idag efter tidsbrist, svårt att säga om hon är god eller ond, jag håller henne mer åt det onda hållet, mest för att hon har röstat med ganska svaga teorier. Speciellt den om LenaH igår kändes som ett hastverk och min fundering är om hon kanske inte sitter i lyan och blev tillsagd vem hon skulle rösta på.

7. hemlig: Känns inte riktigt som om hon tidigare har velat läsa ordentligt och drar lite för enkla slutsatser och vill inte blir granskad. Det gör mig rätt fundersam.

8. Ceta: Jag har väldigt svårt att veta var jag har ceta, det är liksom inget som jag riktigt hänger upp mig på åt varken det goda eller onda hållet.

9. Karamell: Beteer sig skumt men om jag har tolkat henne rätt så kanske jag inte sätter hennes som den mest troligt onda. Men det skulle även kunna vara en ond som lurar upp mig på läktaren.

10. Hedinn: är den som jag upplever letar, vrider och vänder mest vilket gör att jag sätter henne åt det mer goda hållet

11. Snurrfian

13. Madalitso: Tidsbrist och jag har svårt att veta var jag har henne. Kan vara både ond och god, hon passar liksom in på båda ställena.

15. Sasse: Blev till viss del godförklarad efter första lynchen, jag är fundersam. Det skulle kunna vara ett genidrag från lyans sida.
 
Ledarvargen hamnar bara i lyan som ulv om den blir käkad. Alltså inte vid lynch.
Blir det lynch hamnar den här

34E483A5-F8BE-4C7B-9190-53D68B6BB217.jpeg
 
Hörrni, jag kommer anta delfinstadiet inom kort. Har grannen över på middag och vin. ja ni fattar.

Så jag tänker rösta nu och i skrivande stund velar jag mellan Ceta och fio. Jag får väl bara välja en så

cirkus röstar på fio
dels för att hon sprider misstankar på de jag tror är goda. Dels för att hon inte har så mycket substans mer än ...känns... sen inte minst för att jag tycker hon lagt konstiga röster när hon faktiskt har kunnat avgöra. Jag tror tex att hon inte hellre offrade Elo än la en röst på Niyama i DL1 och på så sätt dra på sig själv onödiga misstankar ihop med Elo som röstat på N.

Du kan nog få låna en stekpanna av @qitis
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 868
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 111
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 332
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 106
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp