Nyårsfesten (Ulvlek)

Om man kollar röstlistan har hon liksom satt spiken i kistan för två goda. Hon har enkelt bara följt med i röstningen
Förlåt, kan köpa det argumentet för LenaH igår, men att säga att jag satt spiken i kistan för två goda när jag röstade näst sist dl2 när klara redan hade klart flest röster? Klaras kista var spikad långt innan jag röstade.
 
Förlåt, kan köpa det argumentet för LenaH igår, men att säga att jag satt spiken i kistan för två goda när jag röstade näst sist dl2 när klara redan hade klart flest röster? Klaras kista var spikad långt innan jag röstade.
Ja men du gjorde det väldigt lätt för dig.
 
Men den kan väl vinna själv, om det skulle vara ledare (nu ulv) + en god utan skydd kvar efter dagdl, så ulven äter den goda? Eller räknar du det som att leken avslutas efter dagdl och goda vinner?
Tack för att du tänker ett steg längre åt mig :) så länge det är en roll som inte har skydd mot käk så kan ju de onda vinna så, absolut
 
Ja men du gjorde det väldigt lätt för dig.
Kanske, men jag tror också jag var den som skrev mest teorier om henne under dagen, så det var ju inte precis så att jag hakade på henne från ingenstans, till skillnad från många andra som skrivit ingenting under dagen eller bara om andra spelar och sedan kom in och röstade på Klara. Men ändå är det jag som gjorde lätt för mig, inte alla andra som följde min teori
 
Nästa gång kanske jag bara ska skriva så lite som möjligt och helst bara röstinlägg, det verkar ju som att man då anses god, medan om man faktiskt försöker teoria och driva leken framåt så blir man misstänkt för att ha röstat på samma människor som alla de som inte skrivit något gör, trots att de motiverar rösterna med samma teori som man själv var med och diskuterade först.
 
Nästa gång kanske jag bara ska skriva så lite som möjligt och helst bara röstinlägg, det verkar ju som att man då anses god, medan om man faktiskt försöker teoria och driva leken framåt så blir man misstänkt för att ha röstat på samma människor som alla de som inte skrivit något gör, trots att de motiverar rösterna med samma teori som man själv var med och diskuterade först.
Nej? Det är ju bättre att du teoriar och ger oss andra bättre möjlighet att veta var vi har dig. Alla kan bli misstänkta för precis vad som helst. Det ingår ju lite i leken.
 
Jag skulle verkligen behöva gå igenom folk, men känner att jag har bristande ork idag. Så jag skriver bara väldigt kort.



Som jag skrivit innan känner jag mig inte säker på någon annan än cirkus egentligen, och jag skriver igen att anledningen för det främst är DL1. Jag kan verkligen inte se att hon som vare sig ulv eller ledarvarg skulle välja att rösta på en ulv med specialförmåga. Vilken annan deltagare som helst hade varit ett bättre val.

Hedinn har jag en bra känsla för, och det beror mycket på att hon kommer med tankar som jag håller med om. Det gör hon, som jag skrivit, även när hon är ond. Men jag misstänker inte henne i nuläget. Hon kan ha vilken roll som helst.

Jag har tidigare inte reagerat på fio och hennes röster på mig. Jag har sett det som tidsbrist och så har det inte varit mer med det, men jag tycker verkligen inte hennes teorier mot mig håller nu när hon börjat skriva mer. Jag blir nästan lite förolämpad att hon tror att jag i egenskap av ulv/ledarvarg skulle välja att offra en ulv med specialförmåga.

Artline är jag osäker på. Till skillnad från cirkus är jag inte säker på att hon är på goda sidan, bara att Karamelldrottningen inte bör ha siat henne (vilket stärks idag eftersom K inte verkar vara på Art alls). Jag har dock inget konkret på Artline.

Generellt har jag inte reagerat på Madalitso, mer än röstningen där hon ”flutit” med. Inga uddaröster, inga förstaröster. Idag är första dagen hon röstar tidigt, och frågan är väl varför hon gör det då. Alibiröst eller för att hon har mer tid? Artline nämner en intressant teori om att Madalitso kan ha försökt rädda Artline igår om de trodde på henne som ledarvarg.

Karamelldrottningen har skrivit rätt mycket genom leken. Jag vet faktiskt inte var jag har henne. Hon har kommit med en, i mitt tycke, vaga teorier. Plockade bort Q och cirkus utan motivering och var sedan på Artline en del, något som skulle kunna ha varit en låtsas sia, men kanske inte. Hon har emellanåt skrivit att hon misstänker någon, och vid ifrågasättande, backat. Jag tycker det är lite anmärkningsvärt.

Det jag reagerat på med Ceta är att hon verkar följa andras teorier en del. Och det kan hon göra för att hon är oerfaren, men också för att hon är ond. Det och det hon skrev idag om att eftersom LenaH är god måste Karamelldrottningen vara det, alltså va, jag fattar inte alls.

Hemlig – förutom igår när hon uttryckte att hon inte vill lägga en avgörande röst har hon egentligen inte skrivit så mycket skumt. Jag förstår fortfarande inte riktigt teorin med att det är fy skam om lägger en avgörande röst efter en teori man tror på. Spontant fick jag ondvibbar av det, men jag vet inte. Hon har i övrigt inte skrivit något annat, och jag höll aldrig med LenaH om att hemlig vid något tillfälle låtsats sia.

Snurrfian vet jag inte heller var jag har. Det är en massa jag inte vet var jag har :p Jag behöver gå igenom henne mer, hon är i alla fall inte mitt huvudfokus idag.
 
DL 1

18:35 Artline röstar på Klara
19:00 cirkus röstar på Elo
19:32 Niyama röstar på Elo
19:40 Ceta röstar på Karamelldrottningen
19:57 Sasse röstar på Elo
20:03 Karamelldrottningen röstar på hemlig
20:11 Snurrfian röstar på Hedinn
21:06 Hedinn röstar på LenaH
21:08 Klara röstar på Niyama
21.12(?) qitis röstar på ceta
21:21 LenaH röstar på Niyama
21.25 fio röstar på sasse
21.28 Elo röstar på niyama
21.29 Hemlig röstar på qitis
21.29 Madalitso röstar på klara

DL 2

20:03 Cirkus röstar på LenaH
20:12 Ceta röstar på Karamelldrottningen
20:59 Klara röstar på LenaH
21:04 Sasse röstar på Klara
21:06 Hedinn röstar på LenaH
21:08 hemlig röstar på Klara
21.15 (?) Qitis röstar på Klara
21: 18 Artline röstar på Klara
21:19 Snurrfian röstar på Klara
21:23 LenaH röstar på Klara
21:23 Madalitso röstar på Klara
21:26 Fio röstar på Sasse

Försenad röst: Karamelldrottningen röstar på Artline


DL 3

10.44 Karamelldrottningen röstar på Artline
16.50 LenaH röstar på Artline
17.16 Sasse röstar på LenaH
18.40 cirkus röstar på LenaH
19:37 Ceta röstar på fio
20.02 hemlig röstar på Artline
21.07 fio röstar på LenaH
21.21 Madalitso röstar på LenaH
21:25 Artline röstar på LenaH
21.27 Snurrfian röstar på fio
21.28 Hedinn röstar på hemlig
Men ffs... färgerna försvinner ju om man kopierar och klistrar in :banghead: Men här är röstlistorna igen i alla fall.
 
Röstlista DL4

17:19 cirkus röstar på fio
17:34 Artline röstar på Madalitso
17.46 Madalitso röstar på fio
18.10 Karamelldrottningen röstar på Ceta
18.17 hemlig röstar på Madalitso
 
Som jag skrivit innan känner jag mig inte säker på någon annan än cirkus egentligen, och jag skriver igen att anledningen för det främst är DL1. Jag kan verkligen inte se att hon som vare sig ulv eller ledarvarg skulle välja att rösta på en ulv med specialförmåga. Vilken annan deltagare som helst hade varit ett bättre val.
Som ledarvarg skulle hon väl inte ha koll på specialförmågorna? Eller? @Idahoe @heffaklumpen kanske kan svara på det. Annars skulle rösten på Elo kunna vara ett sätt att få uppmärksamheten av lyan. Men det känns samtidigt rätt risky. Men jag är alltid lite rädd att anse att Cirkus är god, när jag har gjort det har det oftast visat sig att hon har lurat mig. :cautious:
 
Som ledarvarg skulle hon väl inte ha koll på specialförmågorna? Eller? @Idahoe @heffaklumpen kanske kan svara på det. Annars skulle rösten på Elo kunna vara ett sätt att få uppmärksamheten av lyan. Men det känns samtidigt rätt risky. Men jag är alltid lite rädd att anse att Cirkus är god, när jag har gjort det har det oftast visat sig att hon har lurat mig. :cautious:
LL har redan svarat på detta tidigare i leken att ledarvargen får reda på vem som är fårulv. Jag minns inte exakt var dock, men jag har själv ställt frågan :D
 
Som ledarvarg skulle hon väl inte ha koll på specialförmågorna? Eller? @Idahoe @heffaklumpen kanske kan svara på det. Annars skulle rösten på Elo kunna vara ett sätt att få uppmärksamheten av lyan. Men det känns samtidigt rätt risky. Men jag är alltid lite rädd att anse att Cirkus är god, när jag har gjort det har det oftast visat sig att hon har lurat mig. :cautious:
Ja ledarvargens fick reda på special- rollen i lyan
 
Även om jag tycker det känns lite sådär att rösta på någon som misstänker mig så kommer det bli mitt val idag. Delvis för att jag inte känner igen mig i @fio s resonemang, men även för att jag tänker att goda inte bör splittra sig för mycket - och cirkus är den jag känner mig mest säker på och därför väljer jag att följa hennes röst.

Jag vet vilken roll jag har och fio har helt enkelt fel om mig. Hennes motivering att jag skulle välja att rösta ut och offra en ulv med specialförmåga DL1 för att kunna bli godförklarad senare får mig nästan att baxna. Jag tycker också det är skumt att hon väljer mig som ond och inte cirkus som också är i princip godförklarad. Oavsett om fio inte anser att cirkus är "lika godförklarad" så är cirkus ju samtidigt godförklarad av fio? Lite sten i glashus för min del. Jag förstår helt enkelt inte hennes resonemang och tycker det är skumt att hon verkar vilja få fram mig som ulv/ledarvarg.

Sasse röstar på fio
 
Röstlista DL4

17:19 cirkus röstar på fio
17:34 Artline röstar på Madalitso
17.46 Madalitso röstar på fio
18.10 Karamelldrottningen röstar på Ceta
18.17 hemlig röstar på Madalitso
20.01 Sasse röstar på fio

Fio 3
Madalitso 2
Ceta 1
 
LL har redan svarat på detta tidigare i leken att ledarvargen får reda på vem som är fårulv. Jag minns inte exakt var dock, men jag har själv ställt frågan :D
Måste helt ha missat det, känns som jag läser fram och tillbaka och blir mest bara mer förvirrad :crazy::rofl:
 
Har verkligen inget att gå på och känner mig omotiverad (förlåt) så min röst blir enkel idag.

hemlig röstar på Madalitso

Om man kollar röstlistan har hon liksom satt spiken i kistan för två goda. Hon har enkelt bara följt med i röstningen.
Här tycker jag att Hemlig gör det väldigt lätt för sig, och det sammanlagt med att jag inte tycker att hon har letar på allvar tidigare får mig att fundera på om hon sitter i lyan. Men visst det kan vara ork och tidsbrist som gör att rösten inte blir bättre.
 
Jag läser och läser fram och tillbaka, jag håller med @Sasse om att de goda inte bör sprida sina röster och jag tycker att @fio har känts skum. Visst skulle det kunna vara ett riktigt högt spel från lyan och få Sasse godförklarad genom att rösta ut Elo med specialförmåga men några måste jag hålla åt det godare hållet. Så min goda sida är just nu mig själv, Hedinn och förhoppningsvis Sasse, eventuellt karamell och Cirkus, vilket då med uteslutningsförmåga göra Fio, hemlig, ceta, madde och Artline till ulvar.
Alltså borde vi försöka hålla ihop rösterna och plocka en ulv åt gången och då kan vi lika gärna börja med Fio.
Snurrfian röstar på Fio eftersom hon gör det lätt för sig och vill hellre lägga fokus på att misstänka Sasse än leta vidare och fundera över de som smyger under radar.
 
Röstlista DL4

17:19 cirkus röstar på fio
17:34 Artline röstar på Madalitso
17.46 Madalitso röstar på fio
18.10 Karamelldrottningen röstar på Ceta
18.17 hemlig röstar på Madalitso
20.01 Sasse röstar på fio
20:47 Snurrfian röstar på fio

Fio 4
Madalitso 2
Ceta 1
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 868
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 109
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 332
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 106
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp