Nyårsfesten (Ulvlek)

Det hade varit himla intressant att få vara en liten insekt och kika i onda lyan just nu hur tankegångarna gick.
”ledsen fio finns inte en chans att vi kan täcka upp dig du ryker”
Ja typ så. Jag och jag kommer rösta på dig. Jag tror att alla i lyan röstade på fio.

Så eftersom jag är förberedd på att dö döden tänker jag avge ett testamente..

Jag tror att lyan består av Mada, Ceta och nån av Snurrfian och Hedinn. Arts tanke om att Mada trodde på att Art var utanför lyan puttar in Mada som nästa ulv som måste dö. Sen tycker ju jag att Ceta var för skum förut idag. Så för mig är frågan vem av Hedinn och Snurr är det sista ulven/ledarvargen

Eller så har jag fel.
 
Och om nu jag lämnar detta jordelivet så blir mitt testamente Ceta, möjligen som ledarulven.
Snurrfian.
Madalisto.
Vill gärna ha en blandning av röda och rosa blommor på begravning tack 🌸🌹
 
Ja typ så. Jag och jag kommer rösta på dig. Jag tror att alla i lyan röstade på fio.

Så eftersom jag är förberedd på att dö döden tänker jag avge ett testamente..

Jag tror att lyan består av Mada, Ceta och nån av Snurrfian och Hedinn. Arts tanke om att Mada trodde på att Art var utanför lyan puttar in Mada som nästa ulv som måste dö. Sen tycker ju jag att Ceta var för skum förut idag. Så för mig är frågan vem av Hedinn och Snurr är det sista ulven/ledarvargen

Eller så har jag fel.

Och om nu jag lämnar detta jordelivet så blir mitt testamente Ceta, möjligen som ledarulven.
Snurrfian.
Madalisto.
Vill gärna ha en blandning av röda och rosa blommor på begravning tack 🌸🌹
Med tanke på att jag vet att ni båda har fel i era testamentet så är jag tveksam till att ni kommer att dö. Min största fundering är varför ni båda helt lägger bort hemlig som bara glider med? Jag kan möjligtvis köpa att Mada och ceta är i lyan men i övrigt är ni fel ute.
 
Med tanke på att jag vet att ni båda har fel i era testamentet så är jag tveksam till att ni kommer att dö. Min största fundering är varför ni båda helt lägger bort hemlig som bara glider med? Jag kan möjligtvis köpa att Mada och ceta är i lyan men i övrigt är ni fel ute.
Jag tänker också hemlig som möjlig ulv/ledarvarg. Det där med att lägga en röst som får vågen att tippa över mot en person och sen direkt efteråt säga att man ogillar det känns fortfarande skumt. Som god vill man ju hellre vara den som lägger en sån röst än att lämna det åt de onda…
 
Med tanke på att jag vet att ni båda har fel i era testamentet så är jag tveksam till att ni kommer att dö. Min största fundering är varför ni båda helt lägger bort hemlig som bara glider med? Jag kan möjligtvis köpa att Mada och ceta är i lyan men i övrigt är ni fel ute.

Det räcker väl med att ta en ulv i taget?
Om vi börjar med Mada och Ceta kan vi ta dig eller Hedinn sen.

Jag minns inte var jag födde tanken på hemlig som icke-ulv, men jag förnimmer den som ganska klar Jag ska leta upp den när jag är något mindre delfinig om jag överlever.
 
Det räcker väl med att ta en ulv i taget?
Om vi börjar med Mada och Ceta kan vi ta dig eller Hedinn sen.

Jag minns inte var jag födde tanken på hemlig som icke-ulv. Jag ska leta upp den när jag är något mindre delfinig om jag överlever.
Gör det, för den vill jag gärna se. Jag är väldigt tveksam till Snurrfian som ond. Kan såklart ha fel, men begriper inte varför hon skulle se mig som trolig god om hon vore det när jag varit misstänkt av såpass många. Vore ju liksom ett enkelt tåg att hoppa på…
 
Gör det, för den vill jag gärna se. Jag är väldigt tveksam till Snurrfian som ond. Kan såklart ha fel, men begriper inte varför hon skulle se mig som trolig god om hon vore det när jag varit misstänkt av såpass många. Vore ju liksom ett enkelt tåg att hoppa på…

Om du tror att Snurris är god så undrar jag vilka du har som onda. Tror du att hon har siat dig?
För jag är rätt så säker på att du eller hon är den sista ulven. Så är det inte hon så är det du.
Och i vanlig ordning .... jag kan ha fel men jag tror fan inte det.

(jag kan har räddat mitt liv för stunden nu)
 
Om du tror att Snurris är god så undrar jag vilka du har som onda. Tror du att hon har siat dig?
För jag är rätt så säker på att du eller hon är den sista ulven. Så är det inte hon så är det du.
Och i vanlig ordning .... jag kan ha fel men jag tror fan inte det.

(jag kan har räddat mitt liv för stunden nu)
Tanken har slagit mig. Det i kombination med Karamellens kommentar om att ingen ”skrikit ut” att jag är ond gör att jag ser det som ett möjligt scenario. Jag fattar inte varför annars.

Jag är med på resonemangen kring Madalitso och Ceta, sen kan jag som jag skrev ovan och röstade enligt igår se hemlig där också.
 
Jag vill också gärna veta varför hemlig är så god? @cirkus Förövrigt tror jag hemlig och Mada som onda. Därefter blir det svårare, men Snurr, Ceta och eventuellt K tycker jag har kommit med skumma grejer. Cirkus, Hedinn och Artline tror jag är goda.
 
Okey det verkar vara kört för mig så det spelar ingen roll var jag röstar. Men glöm inte att ni hörde det från mig först!

fio röstar på Sasse enligt tidigare teorier
Passar på med en fundering innan natten. Tänker på detta inlägg som blev fios sista innan lynch. När fio skrev detta var hon rätt säker på att hon skulle ryka. Varför då skriva ett sådant inlägg om Sasse? I och med att fio visar sig vara ulv så kommer ju ingen lyssna på detta. Men samtidigt, om nu Sasse dragit oss alla vid näsan, så är ju detta inlägg nästan som ännu en försäkran om att hon är god? Vet att det inte stämmer överens med mycket över hur Sasse lekt hittills (och då främst tredje (?) rösten på Elo, men ändå..
 
Tanken har slagit mig. Det i kombination med Karamellens kommentar om att ingen ”skrikit ut” att jag är ond gör att jag ser det som ett möjligt scenario. Jag fattar inte varför annars.

Jag är med på resonemangen kring Madalitso och Ceta, sen kan jag som jag skrev ovan och röstade enligt igår se hemlig där också.
Intressant. Om det stämmer så är troligen hemlig, mada och Ceta de sista ulvarna.

Vore sjukt smidigt om det vore så lätt.
 
Passar på med en fundering innan natten. Tänker på detta inlägg som blev fios sista innan lynch. När fio skrev detta var hon rätt säker på att hon skulle ryka. Varför då skriva ett sådant inlägg om Sasse? I och med att fio visar sig vara ulv så kommer ju ingen lyssna på detta. Men samtidigt, om nu Sasse dragit oss alla vid näsan, så är ju detta inlägg nästan som ännu en försäkran om att hon är god? Vet att det inte stämmer överens med mycket över hur Sasse lekt hittills (och då främst tredje (?) rösten på Elo, men ändå..
För att hon visste att hennes inlägg skulle granskas och det är ett smart val att hålla på den hon varit på hela leken. Mindre risk att goda hittar de som faktiskt är onda liksom.

Jag gillar inte att du verkar försöka så misstankar hos mig. 🤷‍♀️
 
Jag vill också lämna testamente:

Jag har ingen aning alls! Klart!

Men jag tror på min teori att både mada och fio trodde att jag var varg igår och det de försökte rädda mig.

Det innebär också att jag inte tror att karamell är ond eftersom lyan verkar ha trott att hon siat mig. Den teorin grundar jag på mada, fio och ceta.
 
Jag vill också gärna veta varför hemlig är så god? @cirkus Förövrigt tror jag hemlig och Mada som onda. Därefter blir det svårare, men Snurr, Ceta och eventuellt K tycker jag har kommit med skumma grejer. Cirkus, Hedinn och Artline tror jag är goda.
Varför skulle jag vara ond? Lita på @cirkus där.
Jag blir, precis som @Ceta lite fundersam över varför fio slängde ur sig ditt namn och det där inlägget när hon visste hon skulle ryka i lynch.

Q trodde på 5 onda. Inte fem i lyan (väl?). Eftersom vi har blivit av med två, Elo och fio, så borde det vara två till i lyan i så fall.
 
Varför skulle jag vara ond? Lita på @cirkus där.
Jag blir, precis som @Ceta lite fundersam över varför fio slängde ur sig ditt namn och det där inlägget när hon visste hon skulle ryka i lynch.

Q trodde på 5 onda. Inte fem i lyan (väl?). Eftersom vi har blivit av med två, Elo och fio, så borde det vara två till i lyan i så fall.
Jag är säker på att jag teoriat om dig tidigare, men reagerade bl.a. under gårdagen när du efter att du röstade blev ”osäker” när du såg att du tippade vågskålen. Det kändes som att du helst hade velat lägga en mängdröst. Jag känner väl spontant att en god spelare som tror på sin teori som är genuin inte behöver reagera på det sätt du gjorde. Men det kan tänkas att jag ändrar mig, beroende lite på vad cirkus reagerade på gällande dig.

Och vad tänker du om mig då?
 
Jag är säker på att jag teoriat om dig tidigare, men reagerade bl.a. under gårdagen när du efter att du röstade blev ”osäker” när du såg att du tippade vågskålen. Det kändes som att du helst hade velat lägga en mängdröst. Jag känner väl spontant att en god spelare som tror på sin teori som är genuin inte behöver reagera på det sätt du gjorde. Men det kan tänkas att jag ändrar mig, beroende lite på vad cirkus reagerade på gällande dig.

Och vad tänker du om mig då?
Jag har velat ha dig åt goda hållet, för jag tycker du har kommit med konstruktiva inlägg. Men jag vet också att jag blivit lurad förut i lekar. Så det är mest att gå på känsla, helt enkelt.
 
Uppdatering natt 4:

Så var det dags för efterrätten, en vit chokladpannacotta serverad med lemoncurd, färska hallon och myntablad. Till det serveras ett vällagrat sött dessertvin.
Samtalen kring borden handlar främst om folks olika extravaganta dräkter och utklädnader. Många av gästerna har lagt ofantligt mycket tid och stora summor pengar på att bli utsedd till årets bäst klädda på nyårsfesten.
Men en del är beredda att ta till andra metoder för att vinna…

En av ”gästerna” planerar att diskret försöka knuffa till servitörens hand precis när denne böjer sig fram för att hälla upp dessertvinet, i förhoppningen att servitören då ska spilla vinet rätt över bordsgrannen så att hennes vackra klänning förstörs. Hon tajmar det hela noggrant, inte nu, inte riktigt än, -NU! Men Samtidigt som hon försynt puffar till servitörens hand så händer något oväntat. Bordsgrannen, tillika måltavlan, hostar våldsamt till och ”råkar” då knuffa servitören ordentligt så att hela flaskan istället hamnar rätt i knät på den första gästen.
Fall på eget grepp! Med en stor mörk vinfläck på sin ljusa klänning vinner man inga tävlingar för bäst klädda. Röd i ansiktet reser sig den konspirerande (och oinbjudna) gästen hastigt upp och skyndar sig snabbt därifrån. Nåja, hon hann ju i alla fall äta två rätter av en god middag, alltid något…

Madalitso var ulv


DagDL 5 21.30

(
För att förtydliga: ulvarna försökte käka ledarvargen, som alltså nu är i lyan)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 865
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 107
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 332
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 106
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp