Nyårsfesten (Ulvlek)

Har läst ikapp nu, och blir tyvärr inte klokare för det. Kommer inte hinna leka så mycket imorgon heller :( ridkursen fortsätter då och ikväll har jag besök.

Jag tycker fortfarande Fios sena röst i Dl 2 är skum, och röstar på grund av det, samt för att ändå förbättra oddsen för mig själv:

Ceta röstar på Fio
 
Röstlista DL4

17:19 cirkus röstar på fio
17:34 Artline röstar på Madalitso
17.46 Madalitso röstar på fio
18.10 Karamelldrottningen röstar på Ceta
18.17 hemlig röstar på Madalitso
20.01 Sasse röstar på fio
20:47 Snurrfian röstar på fio
20:55 Ceta röstar på fio

Fio 5
Madalitso 2
Ceta 1
 
Funderar lite på om fio kan vara ledarvargen och ulvarna bestämt sig för att offra henne?

Oavsett tyckte jag ju att hon fört ett skumt resonemang idag, när Sasse är trolig ond för/trots att hon fick ut Elo i DL1. Verkar inte se det som det mest sannolika scenariot, men tror ändå att Sasse är ond, vilket jag inte riktigt får ihop.

Hedinn röstar på fio
 
Röstlista DL4

17:19 cirkus röstar på fio
17:34 Artline röstar på Madalitso
17.46 Madalitso röstar på fio
18.10 Karamelldrottningen röstar på Ceta
18.17 hemlig röstar på Madalitso
20.01 Sasse röstar på fio
20:47 Snurrfian röstar på fio
20:55 Ceta röstar på fio
21:11 Hedinn röstar på fio

Fio 6
Madalitso 2
Ceta 1
 
Okey det verkar vara kört för mig så det spelar ingen roll var jag röstar. Men glöm inte att ni hörde det från mig först!

fio röstar på Sasse enligt tidigare teorier
 
Det känns lite sådär att fio har sex röster på sig.

Jag är god och jag tror att karamell också är det (eftersom jag tror att ulvarna tror att hon var siare).

Hemlig vet jag inte vad jag tror om. Men hon känns ensam. Men hon jag vara ulv/ varg.

Men OM fio och hemlig är onda så har två andra onda röstat där.
 
Det känns lite sådär att fio har sex röster på sig.

Jag är god och jag tror att karamell också är det (eftersom jag tror att ulvarna tror att hon var siare).

Hemlig vet jag inte vad jag tror om. Men hon känns ensam. Men hon jag vara ulv/ varg.

Men OM fio och hemlig är onda så har två andra onda röstat där.
Du tror inte att fio är ond?
 
Jag tror det är möjligt. Men jag blir nojig. Ingen är säkert på någon. Det vore lätt för ulvarna att åtminstone försöka få ut någon god. Eller åtminstone lägga en röst på någon god som är misstänkt
Men vet du att de inte gör det då?

Hälsningar från hemlighuset
 
Nu röstade fio på sasse.

Märkligt. Antigen är fio ond eller så har hon information om sasse. Men jag vet inte om det är rimligt.

Den här leken är skum.
Jag tycker inte rösten är konstig. Om hon är ond, som jag ju tror, varför skulle hon rösta på någon annan i detta läge? Hennes röst kommer ju granskas efteråt.
 
Uppdatering dag 4:

LenaH försöker fortfarande bli av med den brinnande känslan i munnen från chillisåsen. Samtidigt äter resterande gäster upp det sista av varmrätten och efterrätten håller på att göras iordning. En av gästerna har slagit på stort, hen kom till festen i en spiderman-kostym men har nu direkt efter varmrätten smugit sig in på toaletten för att byta om till något mer passande för en bal (Och med större chans att vinna en maskeradtävlingen); en rosaskimrande klänning med rosa-röda paljetter och matchande mask.

När gästen kommer tillbaka till matsalen vänds blickarna en efter en mot hen. Någon kommer närmare för att kolla in paljetterna och ser då mystiska spår… gästen förklarar att hen har katter hemma och pekar på håren på klänningen. Men vänta nu, det ser inte ut som katthår? Och det verkar nästan … som om håren sitter fast i huden på gästen, inte på klänningen?! :eek:
Snabbt tillkallas vakterna - en misstänkt oinbjuden gäst minsann!

fio var ulv

NattDL 4 imorgon 08.00
 
Röstlista DL4

17:19 cirkus röstar på fio
17:34 Artline röstar på Madalitso
17.46 Madalitso röstar på fio
18.10 Karamelldrottningen röstar på Ceta
18.17 hemlig röstar på Madalitso
20.01 Sasse röstar på fio
20:47 Snurrfian röstar på fio
20:55 Ceta röstar på fio
21:11 Hedinn röstar på fio
KL? Fio röstar på Sasse

Fio 6
Madalitso 2
Ceta 1
Sasse 1
 
Röstlista DL4

17:19 cirkus röstar på fio
17:34 Artline röstar på Madalitso
17.46 Madalitso röstar på fio
18.10 Karamelldrottningen röstar på Ceta
18.17 hemlig röstar på Madalitso
20.01 Sasse röstar på fio
20:47 Snurrfian röstar på fio
20:55 Ceta röstar på fio
21:11 Hedinn röstar på fio
KL? Fio röstar på Sasse

Fio 6
Madalitso 2
Ceta 1
Sasse 1

Mycket skönt att fio faktiskt var ulv, jag började fundera på om jag hade blivit helt bortlurad, men å andra sidan så vet jag inte riktigt om röstningen hjälper framöver.:crazy:
 
Det hade varit himla intressant att få vara en liten insekt och kika i onda lyan just nu hur tankegångarna gick.
”ledsen fio finns inte en chans att vi kan täcka upp dig du ryker”
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 865
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 107
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 332
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 106
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp