Nyårsfesten (Ulvlek)

Jag vill också gärna veta varför hemlig är så god? @cirkus Förövrigt tror jag hemlig och Mada som onda. Därefter blir det svårare, men Snurr, Ceta och eventuellt K tycker jag har kommit med skumma grejer. Cirkus, Hedinn och Artline tror jag är goda.
Jag tycker att hon leken igenom spelat som en ganska ensam informationslös god. Precis som Karamell. När jag är vid datorn ska jag se om jag hittar citat

Om du tror på Hedinn som god så tror jag att resten av lyan är Snurr och Ceta nu när de råkade käka sin ledare och Mada råkade dö. Skulle rent av gissa att Snurris var utanför lyan från början det vore väl en härlig klassiker?
 
Info från LL:

Jag har valt att i spioninfon endast skriva att ulvarna försökte käka ledarvargen.
Mig veterligen utformades rollen innan det var vanligt med god lya som fick info och kunde skicka vidare till valfri spelare, Så för att försöka behålla någon sorts poäng med rollen och inte direkt avslöja identiteten så har jag valt att göra så.
. Några som har frågat via PM har fått det svaret tidigare i leken, men för undvikande av missförstånd kommer det även här.

Ber om ursäkt om det borde förtydligats redan i trådstarten.
 
Jag tycker att hon leken igenom spelat som en ganska ensam informationslös god. Precis som Karamell. När jag är vid datorn ska jag se om jag hittar citat

Om du tror på Hedinn som god så tror jag att resten av lyan är Snurr och Ceta nu när de råkade käka sin ledare och Mada råkade dö. Skulle rent av gissa att Snurris var utanför lyan från början det vore väl en härlig klassiker?
Varför tror du att Karamell är infolös? Så har inte jag uppfattat det. Visst att hon inte satt på den infon folk ville ha det till, men helt infolös vette tusan? Så tycker jag inte hon spelar i alla fall.

Funderar lite på varför lyan skulle käka Snurrfian, när hon ändå är en av de kvarvarande med misstankar mot sig?
 
Jag tycker att hon leken igenom spelat som en ganska ensam informationslös god. Precis som Karamell. När jag är vid datorn ska jag se om jag hittar citat

Om du tror på Hedinn som god så tror jag att resten av lyan är Snurr och Ceta nu när de råkade käka sin ledare och Mada råkade dö. Skulle rent av gissa att Snurris var utanför lyan från början det vore väl en härlig klassiker?
Jag kan visserligen hålla med om att Karamell kanske inte har haft så mycket info som vissa har velat tillskriva henne men jag upplever att karamell letar ulvar och hemlig snarare misstolkar och vill inte bli granskad. Att du så envist vill ha mig i lyan gör mig fundersam.
 
Jag kan visserligen hålla med om att Karamell kanske inte har haft så mycket info som vissa har velat tillskriva henne men jag upplever att karamell letar ulvar och hemlig snarare misstolkar och vill inte bli granskad. Att du så envist vill ha mig i lyan gör mig fundersam.
Och där har du ju exakt svaret på varför lyan inte käkar mig, att jag lätt blir misstänkte ändå.
 
Varför tror du att Karamell är infolös? Så har inte jag uppfattat det. Visst att hon inte satt på den infon folk ville ha det till, men helt infolös vette tusan? Så tycker jag inte hon spelar i alla fall.

Funderar lite på varför lyan skulle käka Snurrfian, när hon ändå är en av de kvarvarande med misstankar mot sig?

Jag kan visserligen hålla med om att Karamell kanske inte har haft så mycket info som vissa har velat tillskriva henne men jag upplever att karamell letar ulvar och hemlig snarare misstolkar och vill inte bli granskad. Att du så envist vill ha mig i lyan gör mig fundersam.
Infolös eller kanske som Hedinn uttrycker det, inte den infon som folk ville ha det till.

Hedinn - lyan kanske inte har käkat Snurrfian eller vet du något som jag inte vet? Har hon varit så förfärligt misstänkt egentligen? Hon kanske var i lyan redan från början, det är väl mest historiskt med Snurrfian utanför lyan och hur det brukar rocka.

För övrigt så är jag väl inte så envis på att ha nån mer än Ceta som är min huvudmisstänkte i lyan.
@Snurrfian - varför blir du fundersam på mig bara för att jag tänker in dig i lyan? Jag tycker det är ganska ulvigt faktiskt.
 
Alltså jag har ju Sasse som den jag mest vill luta mig på, det kan ju vara åt helsefyr (och då får hon väl skratta hela vägen upp på läktaren) men vi har ju sammantaget en hel del vi håller goda. Slår man ihop vad vi tänkt så blir det Snurrfian och Ceta kvar som gemensamma för vilka vi tror är i lyan.
 
Infolös eller kanske som Hedinn uttrycker det, inte den infon som folk ville ha det till.

Hedinn - lyan kanske inte har käkat Snurrfian eller vet du något som jag inte vet? Har hon varit så förfärligt misstänkt egentligen? Hon kanske var i lyan redan från början, det är väl mest historiskt med Snurrfian utanför lyan och hur det brukar rocka.

För övrigt så är jag väl inte så envis på att ha nån mer än Ceta som är min huvudmisstänkte i lyan.
@Snurrfian - varför blir du fundersam på mig bara för att jag tänker in dig i lyan? Jag tycker det är ganska ulvigt faktiskt.
För att god cirkus borde kunna inse att jag inte är i lyan, det gör att jag sätter dig allt mer i lyan. Just nu har jag, förutom mig själv Hedinn och Karamell som mest troligt goda, sen är det Sasse som jag undrar om hon har lurat upp oss alla på läktaren. Det borde finnas minst en god till och jag hade funderingar på om du skulle kunna vara en av dem men jag vet verkligen inte. Som ulvar har jag ceta och hemlig. Sen är det Artline som jag inte blir klok på, kan vara god, kan vara ulv.
 
Infolös eller kanske som Hedinn uttrycker det, inte den infon som folk ville ha det till.

Hedinn - lyan kanske inte har käkat Snurrfian eller vet du något som jag inte vet? Har hon varit så förfärligt misstänkt egentligen? Hon kanske var i lyan redan från början, det är väl mest historiskt med Snurrfian utanför lyan och hur det brukar rocka.

För övrigt så är jag väl inte så envis på att ha nån mer än Ceta som är min huvudmisstänkte i lyan.
@Snurrfian - varför blir du fundersam på mig bara för att jag tänker in dig i lyan? Jag tycker det är ganska ulvigt faktiskt.
Du skrev ju att Snurrfian sannolikt var ond utanför lyan från början, och vi vet ju att ledarvargen käkades inatt, alltså skulle enligt din teori det varit Snurrfian som käkades?
 
Jag har bristande tid idag, tyvärr. Men de jag tycker är skummast är ju Ceta och hemlig, av anledningar jag skrivit tidigare. @cirkus Vad var dina tankar om Snurrfian? Varför tror du hemlig är god?
 
Lutar åt Snurrfian och Ceta. Mest för att jag inte lyckas placera dom på nån god roll.
Men du skrev ju igår att du precis som Ceta blev fundersam över varför fio röstade på Sasse igår, om du tror att Ceta är i lyan är det väl lite märkligt att haka på hennes spår eftersom hon sannolikt vill vilseleda? Hur tänker du kring det?
Varför skulle jag vara ond? Lita på @cirkus där.
Jag blir, precis som @Ceta lite fundersam över varför fio slängde ur sig ditt namn och det där inlägget när hon visste hon skulle ryka i lynch.

Q trodde på 5 onda. Inte fem i lyan (väl?). Eftersom vi har blivit av med två, Elo och fio, så borde det vara två till i lyan i så fall.
 
Jag har bristande tid idag, tyvärr. Men de jag tycker är skummast är ju Ceta och hemlig, av anledningar jag skrivit tidigare. @cirkus Vad var dina tankar om Snurrfian? Varför tror du hemlig är god?
Jag undrar också varför du tror att hemlig är god, @cirkus ? Vad jag förstått är det baserat enbart på att hon verkat spela "ensam god"? Varför inte "ensam" ond, lika gärna? Ovillig att avgöra och jag kan inte riktigt se ett spår i hennes teorier.
 
Jag såg att jag redan frågat @cirkus detta :laugh: Men citat var du får känslan att hemlig skulle kunna vara god hade jag gärna sett, för jag får inte alls den känslan. Röstningen igår (?) där hon verkar vilja ta avstånd från sin röst när hon vägde över skålen, och idag (?) när hon funderar på om jag kan vara ond baserat på Cetas teori, en deltagare som hemlig tror är ulv, tycker jag är anmärkningsvärt.
 
Jag såg att jag redan frågat @cirkus detta :laugh: Men citat var du får känslan att hemlig skulle kunna vara god hade jag gärna sett, för jag får inte alls den känslan. Röstningen igår (?) där hon verkar vilja ta avstånd från sin röst när hon vägde över skålen, och idag (?) när hon funderar på om jag kan vara ond baserat på Cetas teori, en deltagare som hemlig tror är ulv, tycker jag är anmärkningsvärt.
Igår, sent, skrev jag det. Men om jag går tillbaka så hittar jag inget som tyder på att jag kan hitta en god roll till Ceta.

Jag undrar också varför du tror att hemlig är god, @cirkus ? Vad jag förstått är det baserat enbart på att hon verkat spela "ensam god"? Varför inte "ensam" ond, lika gärna? Ovillig att avgöra och jag kan inte riktigt se ett spår i hennes teorier.
Med tanke på att en ulv rykte i natt så är ju inte den utanför lyan ensam ond längre.
Varför vill du så gärna att jag ska framstå som ond? I så fall blir jag mer misstänkt om du och Snurrfian är i lyan, istället för Ceta.
 
Igår, sent, skrev jag det. Men om jag går tillbaka så hittar jag inget som tyder på att jag kan hitta en god roll till Ceta.


Med tanke på att en ulv rykte i natt så är ju inte den utanför lyan ensam ond längre.
Varför vill du så gärna att jag ska framstå som ond? I så fall blir jag mer misstänkt om du och Snurrfian är i lyan, istället för Ceta.
Jag vill inte att du ska framstå som ond? Jag ser bara inte något som gör dig god, enligt de teorier jag lanserat. Ser betydligt mer som tyder på att Snurrfian är god.

Så igår trodde du inte att Ceta satt i lyan? Det är för mig också anmärkningsvärt, om du först idag började fundera på vilka som faktiskt sitter i lyan, eller bara går efter andras teorier?
 
Det är skitsvårt.

Jag tycker också att det känns som att hemlig är ensam god. Men utesluter inte möjligheten att hon varit ensam ond. Men det gör det märkligt att hon bad om att bli käk.


Jag får känslan av att Hedinn och snurr är på samma sida. Pågrund av hur de har varandra som goda och hur de skriver om karamell.

Men om det innebär att de är goda eller inte vet jag inte.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 865
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 107
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 332
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 105
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp