Nyårsfesten (Ulvlek)

Jag tycker också att det känns som att hemlig är ensam god. Men utesluter inte möjligheten att hon varit ensam ond. Men det gör det märkligt att hon bad om att bli käk.
Ja, det var märkligt. Hon har ju också bett om att bli lynchad. Frågan är om hon skriver det för att hon är förvirrad god eller förvillande ond.
 
Jag undrar också varför du tror att hemlig är god, @cirkus ? Vad jag förstått är det baserat enbart på att hon verkat spela "ensam god"? Varför inte "ensam" ond, lika gärna? Ovillig att avgöra och jag kan inte riktigt se ett spår i hennes teorier.

Jag har ffa läst igenom sidan 28-30 och de inlägg där. Jag tycker hennes sätt att inte ha framstått som siare känns genuint, hon ville försöka komma med tankar. Risken med att komma med tankar om en specifik spelare tidigt en speldag är alltid att man ses som siare och har siat en ond. Vill man på riktigt luras så gör man i så fall ett klassiskt siarinlägg om nån som just ÄR ond - annars har man ju skitit i det blå skåpet och jag tror alltså att hemlig är genuin pga detta @Sasse

Sen är on velig och har en smula tidsbrist.
 
Jag har ffa läst igenom sidan 28-30 och de inlägg där. Jag tycker hennes sätt att inte ha framstått som siare känns genuint, hon ville försöka komma med tankar. Risken med att komma med tankar om en specifik spelare tidigt en speldag är alltid att man ses som siare och har siat en ond. Vill man på riktigt luras så gör man i så fall ett klassiskt siarinlägg om nån som just ÄR ond - annars har man ju skitit i det blå skåpet och jag tror alltså att hemlig är genuin pga detta @Sasse

Sen är on velig och har en smula tidsbrist.
Fast man kanske inte vill luras att man är siare, vissa nöjer sig med att luras att man är bybo? Då brukar man vara velig och inte ha koll. Du tycker inte det är märkligt att hon igår hakade på Ceta om att Sasse inte nödvändigtvis är god?

Vad tänker du om mig idag, ser du fortfarande mig som med sannolik i lyan än hemlig?
 
Ja, det var märkligt. Hon har ju också bett om att bli lynchad. Frågan är om hon skriver det för att hon är förvirrad god eller förvillande ond.
En vanlig ulv eller god kan lätt skriva så oavsett roll.

Men en ledarvarg som blir käk stället till det för den onda sidan.
 
Om ni hemlig och Ceta är ond. Varför blev i sådana fall någon av de käk? Det är möjligt att ulvarna ville ha säkert käk.

Teorierna om att snurrfian siat gör det rimligt att hon var käkval. Men då brister min teori om att Hedinn och snurr är på samma sida.
 
Om ni hemlig och Ceta är ond. Varför blev i sådana fall någon av de käk? Det är möjligt att ulvarna ville ha säkert käk.

Teorierna om att snurrfian siat gör det rimligt att hon var käkval. Men då brister min teori om att Hedinn och snurr är på samma sida.
En spekulation är att ceta är ledarvargen och ulvarna trodde att hon var en god med viktig roll som höll sig i bakgrunden. För säg om ceta hade blivit käkad och visat sig vara god när vi är många som har hållit henne som ulv, det hade rört till det i teorierna rejält. Jag skulle även kunna tänka mig att ulvarna så henne som säkert käk, varför skulle ängeln skydda någon som folk tror är ulv?
 
En spekulation är att ceta är ledarvargen och ulvarna trodde att hon var en god med viktig roll som höll sig i bakgrunden. För säg om ceta hade blivit käkad och visat sig vara god när vi är många som har hållit henne som ulv, det hade rört till det i teorierna rejält. Jag skulle även kunna tänka mig att ulvarna så henne som säkert käk, varför skulle ängeln skydda någon som folk tror är ulv?
Rimligt faktiskt.
 
Jag får känslan av att Hedinn och snurr är på samma sida. Pågrund av hur de har varandra som goda och hur de skriver om karamell.

Jag är inte så säker på det jag, samstämmiga kan man vara ändå, jag tror en ulv och en god. Annars blir dom för många i lyan för jag tror inte att de är goda bägge två. I så fall är det Ceta och Sasse i lyan och Sasse tror jag ändå är god pga röstningen dag1 eller så har hon lurats som fan.

Jag kikar lite på sidan 3 och diskussioner om ledaren som försiggår där. Nu vet vi ju att både LenaH och q är goda och hur de dividerar med Snurrfian var nog något jag hade i bakhuvudet när jag tänker henne som ledarvarg (@Hedinn ) förutom själva klassikern i sig.

På sidan 4 kommer hemlig med det första som fick mig att redan då tänka henne som en oviktig god roll. Hon liksom q sticker ut näsan lite, hellre mig än nån annan liksom.

Hur jag än vrider och vänder på kalaset så behöver jag rösta nu (är utbjuden på middag - IGEN) och jag velade mellan Ceta och fio igår. Inget har gjorts för att stärka Cetas aktier i min bok. Ingen av de jag tror är goda har skitit i det blå skåpet och Sasse har samma goda/onda som jag har ned brasklappen hemlig som hon är mer osäker på än vad jag är.

cirkus röstar på Ceta eftersom jag inte lyckas få in henne på en god roll PLUS att nu vet vi att de Elo radade upp dag 1 så är två som vi vet goda, sen är det Hedinn och Ceta, jag tror hon blandade lite i sin låtsas lya just för att hon kommer ju bli granskad efteråt
 
Fast man kanske inte vill luras att man är siare, vissa nöjer sig med att luras att man är bybo? Då brukar man vara velig och inte ha koll. Du tycker inte det är märkligt att hon igår hakade på Ceta om att Sasse inte nödvändigtvis är god?

Vad tänker du om mig idag, ser du fortfarande mig som med sannolik i lyan än hemlig?

Dig skiter jag i så länge :heart
Jag har röstat på Ceta.

Jag tror att du är god enbart för att Sasse som jag tror är god har dig som god. :D pinsamt va.

Jag kan ha fel och då är Sasse och du ulv ihop och har spelat sjukt smart
 
Jag har ffa läst igenom sidan 28-30 och de inlägg där. Jag tycker hennes sätt att inte ha framstått som siare känns genuint, hon ville försöka komma med tankar. Risken med att komma med tankar om en specifik spelare tidigt en speldag är alltid att man ses som siare och har siat en ond. Vill man på riktigt luras så gör man i så fall ett klassiskt siarinlägg om nån som just ÄR ond - annars har man ju skitit i det blå skåpet och jag tror alltså att hemlig är genuin pga detta @Sasse

Sen är on velig och har en smula tidsbrist.
Ja, okej, jag känner nog att jag håller med vad Hedinn skriver nedan. En ond behöver ju inte nödvändigtvis vilja låtsas vara siare, det är ju nästan smartare att låtsas vara bybo i en lek där det finns flera sådana. Förvisso två siare i denna leken men ändå. Jag känner inte att jag vill hålla hemlig som god på dessa grunder enbart, eftersom jag reagerat på annat hon skriver. Samma som Hedinn igen :p
Fast man kanske inte vill luras att man är siare, vissa nöjer sig med att luras att man är bybo? Då brukar man vara velig och inte ha koll. Du tycker inte det är märkligt att hon igår hakade på Ceta om att Sasse inte nödvändigtvis är god?

Vad tänker du om mig idag, ser du fortfarande mig som med sannolik i lyan än hemlig?
 
En vanlig ulv eller god kan lätt skriva så oavsett roll.

Men en ledarvarg som blir käk stället till det för den onda sidan.
Fast ulvarna väljer väl knappast käk efter vem som ber om att bli käkad?

Helt ärligt så slog mig tanken om att de kanske också gjorde det med flit. Madalitso och Ceta var de mest misstänkta efter igår, om nu Ceta också är i lyan så behövde ju ulvarna få in ledarvargen dit för att över huvud taget ha en chans…
 
Fast ulvarna väljer väl knappast käk efter vem som ber om att bli käkad?

Helt ärligt så slog mig tanken om att de kanske också gjorde det med flit. Madalitso och Ceta var de mest misstänkta efter igår, om nu Ceta också är i lyan så behövde ju ulvarna få in ledarvargen dit för att över huvud taget ha en chans…
Nej men man behöver inte uppmuntra dem om man är varg.

Intressant teori.
 
Alltså, är Sasse ulv får hon gärna vinna för min del, det är hon värd i så fall! :D
Håller fullständigt med.
Ser inget som tyder på en ond cirkus, inte bara för att hon håller mig god ;).


Jag vill också lämna testamente:

Jag har ingen aning alls! Klart!

Men jag tror på min teori att både mada och fio trodde att jag var varg igår och det de försökte rädda mig.

Det innebär också att jag inte tror att karamell är ond eftersom lyan verkar ha trott att hon siat mig. Den teorin grundar jag på mada, fio och ceta.
Art har mer än i detta citatet skrivit att det är en svår lek och jag har ingen anledning att misstro henne. Hon är en erfaren deltagare. Visst så la karamelldrottningen en tidig röst där, som jag visserligen reagerade på. Men efter att ha gått igenom en del inlägg igen, både av henne och av fler, så väljer jag att lägga det åt sidan just nu.

Som jag skrivit innan, jag känner mig helt vilse i den här leken (värre än vanligt alltså) och eftersom jag litar på cirkus här jag det än en gång lätt för mig.

hemlig röstar på Ceta
Då jag tror på cirkus och vi måste få ut en ulv idag. Jag reagerade också på att fio slängde ur sig ett sista inlägg om Sasse, vilket Ceta reagerade på. Men jag tror ulven Ceta vill hjälpa till att få oss att vilja rösta där för att vi ska råka lyncha en god. Igen.
 
Jag är ledsen att jag inte kommit med så mycket matnyttigt idag, men jag tänkte rösta. Ceta är den jag känner mig mest säker på och i övrigt vet jag inte riktigt. Cirkus, Hedinn och Artline anser jag fortfarande bör vara goda, resterande är mer oklart.

Sasse röstar på Ceta för att jag tycker att hon flutit med rätt mycket. Utan att ha röstlistorna till hands har jag för mig att hon röstat rätt subtilt, och i övrigt har hon ”lånat” andras teorier genom i princip hela leken. Det tillsammans med det här inlägget,
I och med att Lena var god, så borde det varit Artline som *sista ond, vilket gör Karamelldrottningen god (precis som många av er skriver). Ska försöka se om det går att läsa ut något av det i leken om jag överlever natten.
Som jag inte förstår slutsatsen av, och där Ceta aldrig svarade de som frågade vad hon menade heller mig veterligen. Samt att hon efter att fio lynchades var på mig om att jag borde vara ond pga fios röst/motivering. Allt sammantaget tycker jag är rätt skumt.

* ska tydligen vara ordet ”siats”.
 
Jag är hemma nu och gått igenom sista sidorna nu. Flera verkar rörande överens om att Ceta är ond och jag ser inte heller att jag ändrat min åsikt angående Ceta från gårdagen. Tänker också att är man god vill man kanske få fram det tydligare även om man har fullt upp irl. Svårare om man är ond att hinna/orka göra det.
Sedan finns det en möjlighet att Ceta är siad.
Skulle Ceta mot förmodan vara god så är det någon här som luras rejält!

karamelldrottningen röstar igen på Ceta
 
Artline röster på ceta.
Mest för att hon är den som minst tror är god av alla möjliga ulv kandidater.

Hon har röstat rätt diskret. Är det för att hon har facit?


18:36 röstade jag om hon någon vill lägga in i listan.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 865
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 107
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 332
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 105
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp