Nyårsfesten (Ulvlek)

DL 1

18:35 Artline röstar på Klara
19:00 cirkus röstar på Elo
19:32 Niyama röstar på Elo
19:40 Ceta röstar på Karamelldrottningen
19:57 Sasse röstar på Elo
20:03 Karamelldrottningen röstar på hemlig
20:11 Snurrfian röstar på Hedinn
21:06 Hedinn röstar på LenaH
21:08 Klara röstar på Niyama
21.12(?) qitis röstar på ceta
21:21 LenaH röstar på Niyama
21.25 fio röstar på sasse
21.28 Elo röstar på niyama
21.29 Hemlig röstar på qitis
21.29 Madalitso röstar på klara

DL 2

20:03 Cirkus röstar på LenaH
20:12 Ceta röstar på Karamelldrottningen
20:59 Klara röstar på LenaH
21:04 Sasse röstar på Klara
21:06 Hedinn röstar på LenaH
21:08 hemlig röstar på Klara
21.15 (?) Qitis röstar på Klara
21: 18 Artline röstar på Klara
21:19 Snurrfian röstar på Klara
21:23 LenaH röstar på Klara
21:23 Madalitso röstar på Klara
21:26 Fio röstar på Sasse

Försenad röst: Karamelldrottningen röstar på Artline


DL 3

10.44 Karamelldrottningen röstar på Artline
16.50 LenaH röstar på Artline
17.16 Sasse röstar på LenaH
18.40 cirkus röstar på LenaH
19:37 Ceta röstar på fio
20.02 hemlig röstar på Artline
21.07 fio röstar på LenaH
21.21 Madalitso röstar på LenaH
21:25 Artline röstar på LenaH
21.27 Snurrfian röstar på fio
21.28 Hedinn röstar på hemlig
Jag hatar att citaten hamnar i fula jävla rutor Jag minns att jag har kunnat sudda bort så det blir som förut men minns inte hur

Jag undrar varför lyan inte räddade Elo i DL1?
Det fanns två goda röster på Niyama?
Antingen ville de inte röja en ulv eller så fanns det ingen ulv kvar att rösta och en ändring hade stuckit ut för mycket.

DL2 säger ärligt talat inte ett piss. Såvida inte lyan trodde att LenaH eventuellt var deras ledarvarg och därför gick drevet mot Klara, utöver fio och Cetas udda röster Jag tycker möjligen att fios röst sticker ut där å andra sidan är den helt betydelselös och det visste hon, så varför på Sasse som ändå är sannolikt god med sin tredjeröst på Elo - eller så är Sasse ulv och varit galet djärv.

DL3 Jag tror ju inte på Artline som ulv så kanske att rösterna på henne är från åtminstone delar av lyan . Med funderingen att lyan kan ha trott att LenaH var ledare och därför ville de ej ha död på henne. Det ger Karamell och hemlig som möjliga ulvar.

Ja inte fan vet jag - jag verkar ha fel mest hela tiden
 
Jag vet inte om jag någonsin varit med i en lek med god lya, men hur menar du att goda lyan skulle veta vem ängeln är? Ser inte valen ut som t.ex. ”vi skickar info om ditt o datt till Mammas”? Dvs att en deltagare väljs, som goda lyan inte nödvändigtvis vet rollen på?

Edit: Du behöver inte svara. Jag är för trött för att tänka klart. Godnatt :p

De får ju all spion info.
Då vet de att ängeln skyddat sig själv första natten (troligtvis) och alltså är safe att skicka info till. Skickar de då vem siaren siat så kanske, kanske ängeln kan lista ut vem som är siare. Sen om då goda lyan listar ut vem som är siare kan de skicka info om vem ängeln skyddar natt2.
 
Eftersom du inte varit så aktiv idag heller fio (som du lovade ;)) så undrar jag vad du tänker om LenaHs inlägg här? Det är alltså rösten på mig i DL2 som hon tyckte var skum och inte att du lade rent generellt lade en uddaröst.

Jag är hemskt ledsen. Jag hamnade hos grannen på bubbel och sen gick vi vidare till mig 🤷‍♀️
 

Bifogade filer

  • 20220106_203427.jpg
    20220106_203427.jpg
    326,8 KB · Visningar: 16
Och hur tror du att de har listat ut att skicka info till just häxan?
Se mitt svar till Sasse här ovanför. Jag tycker tanken är mycket osannolik.
Det har du i och för sig rätt i. Tänkte om det fanns nån förhäxning som gjorde att de listat ut, men jag vet inte. Känner mig väldigt vilsen i leken.
 
Jag hatar att citaten hamnar i fula jävla rutor Jag minns att jag har kunnat sudda bort så det blir som förut men minns inte hur

Jag undrar varför lyan inte räddade Elo i DL1?
Det fanns två goda röster på Niyama?
Antingen ville de inte röja en ulv eller så fanns det ingen ulv kvar att rösta och en ändring hade stuckit ut för mycket.

DL2 säger ärligt talat inte ett piss. Såvida inte lyan trodde att LenaH eventuellt var deras ledarvarg och därför gick drevet mot Klara, utöver fio och Cetas udda röster Jag tycker möjligen att fios röst sticker ut där å andra sidan är den helt betydelselös och det visste hon, så varför på Sasse som ändå är sannolikt god med sin tredjeröst på Elo - eller så är Sasse ulv och varit galet djärv.

DL3 Jag tror ju inte på Artline som ulv så kanske att rösterna på henne är från åtminstone delar av lyan . Med funderingen att lyan kan ha trott att LenaH var ledare och därför ville de ej ha död på henne. Det ger Karamell och hemlig som möjliga ulvar.

Ja inte fan vet jag - jag verkar ha fel mest hela tiden
Jag ber dig tänka om ett varv till om mig som ulv. Om karamell inte siat Artline utan är ulv som spelar siare så borde jag väl inte lagt en tredje röst på Art ikväll.
 
DL 1

18:35 Artline röstar på Klara
19:00 cirkus röstar på Elo
19:32 Niyama röstar på Elo
19:40 Ceta röstar på Karamelldrottningen
19:57 Sasse röstar på Elo
20:03 Karamelldrottningen röstar på hemlig
20:11 Snurrfian röstar på Hedinn
21:06 Hedinn röstar på LenaH
21:08 Klara röstar på Niyama
21.12(?) qitis röstar på ceta
21:21 LenaH röstar på Niyama
21.25 fio röstar på sasse
21.28 Elo röstar på niyama
21.29 Hemlig röstar på qitis
21.29 Madalitso röstar på klara

DL 2

20:03 Cirkus röstar på LenaH
20:12 Ceta röstar på Karamelldrottningen
20:59 Klara röstar på LenaH
21:04 Sasse röstar på Klara
21:06 Hedinn röstar på LenaH
21:08 hemlig röstar på Klara
21.15 (?) Qitis röstar på Klara
21: 18 Artline röstar på Klara
21:19 Snurrfian röstar på Klara
21:23 LenaH röstar på Klara
21:23 Madalitso röstar på Klara
21:26 Fio röstar på Sasse

Försenad röst: Karamelldrottningen röstar på Artline


DL 3

10.44 Karamelldrottningen röstar på Artline
16.50 LenaH röstar på Artline
17.16 Sasse röstar på LenaH
18.40 cirkus röstar på LenaH
19:37 Ceta röstar på fio
20.02 hemlig röstar på Artline
21.07 fio röstar på LenaH
21.21 Madalitso röstar på LenaH
21:25 Artline röstar på LenaH
21.27 Snurrfian röstar på fio
21.28 Hedinn röstar på hemlig




Fortsätter med mina tankar: fio la upp LenaH så det blev jämt mot art, madalitso fick vågskålen att tippa över.

Deltagare:
1. Niyama
2. cirkus
3. LenaH
4. Artline
5. fio
6. Qitis
7. hemlig
8. Ceta
9. Karamell
10. Hedinn
11. Snurrfian
12. Klara
13. Madalitso
14. Elo
15. Sasse

Vi är tio kvar. Nån (q?) räknade på troligen 5 onda har jag för mig. Det ger tre ulvar i lyan som måste ut för att goda ska kunna vinna. I min lya just nu vill jag ha karamell, artline och madalitso. Mycket för hur Art och Mada la spiken i kistan så Klara och LenaH åkte.Och Karamell om hon nu låtsas ha siat. Mest osäker är jag på karamell av dessa.

Ceta och fio har jag ”glömt bort” känner jag. Var nåt Ceta skrev förut som jag tänkte ond, men nu minns jag inte vad det var.
 
Jag kommer tyvärr inte ha mycket tid idag och imorgon (som flaggats i anmälan) men ska försöka gå in och åtminstone läsa kapp leken under pauser på ridkursen :)


 
I och med att Lena var god, så borde det varit Artline som sista ond, vilket gör Karamelldrottningen god (precis som många av er skriver). Ska försöka se om det går att läsa ut något av det i leken om jag överlever natten.
 
I och med att Lena var god, så borde det varit Artline som sista ond, vilket gör Karamelldrottningen god (precis som många av er skriver). Ska försöka se om det går att läsa ut något av det i leken om jag överlever natten.
Sista ond? De är väl inte bara två ulvar? Eller vilka menar du är onda?
 
uppdatering natt 3:

gästerna fortsätter lugnt att njuta av den goda maten. Servitörerna ser till att hålla glasen fyllda och det är trevlig och uppsluppen stämning trots de missar som varit under kvällen.

Natten var lugn, ingen käkades.

DagDL 21.30
 
I och med att Lena var god, så borde det varit Artline som sista ond, vilket gör Karamelldrottningen god (precis som många av er skriver). Ska försöka se om det går att läsa ut något av det i leken om jag överlever natten.
Gud så ulvigt.
Menar du att du tror att Karamell har siat Art som ulv enbart baserat på att LenaH var god?
Jag är övertygad om att det inte alls är så. Jag är säker på att hela lyan lutat sig tillbaka och låtit de goda lyncha de goda.
 
I och med att Lena var god, så borde det varit Artline som sista ond, vilket gör Karamelldrottningen god (precis som många av er skriver). Ska försöka se om det går att läsa ut något av det i leken om jag överlever natten.
Hur ser du på det faktum att Karamelldrottningen låtsas sia? Som flera verkar fundera på.

Varför skulle karamelldrottningen vara god för att Lena var god?
 
Bra jobbat av ängeln 🙏

Vid det här laget borde en del sitta inne med en del info. Så dags att jag träda fram mer nu!
Jag kommer iaf inte lägga min röst så tidigt idag utan avvakta till i kväll.
Och nej jag har inte låssats sia någon. Det är det andra som fått fel uppfattning om.
 
Varför skulle jag ge en kollega en tredje röst och peta upp denne för lynch, som det såg ut då?
Scenariot var väl inte att Artline var ulv också? Utan att Karamell inte siat Art (jag tolkar det alltså som att Art kan vara god i scenariot?) och du och Karamell skulle kunna sitta i lyan tillsammans?
 
I och med att Lena var god, så borde det varit Artline som sista ond, vilket gör Karamelldrottningen god (precis som många av er skriver). Ska försöka se om det går att läsa ut något av det i leken om jag överlever natten.
Jag förstår inte heller teorin. Varför är K god bara för att LenaH ansåg det? Vad är din teori kring det?

Tillägg: Jag har f.ö. dåligt med tid idag, såvida jag inte kan smyga under jobb ;)
 
Jag funderar på karamell som god, inte för att LenaH trodde det utan för att jag tror att goda lyan tror det. Och tänkte iom det att hon kunde ana något om art som inte vi andra visste, siare eller ej.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 870
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 115
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 332
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 106
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp