Nyårsfesten (Ulvlek)

Jag brukar försöka fokusera på några i taget. Inte för många i början.
Tror många reagerat på det inte för att du vill ta några i taget, utan för att av alla med första/endaröster var q den enda du uteslöt, vilket får det att verka som det handlar mer om att utesluta q än att börja med några i taget.
 
Tror många reagerat på det inte för att du vill ta några i taget, utan för att av alla med första/endaröster var q den enda du uteslöt, vilket får det att verka som det handlar mer om att utesluta q än att börja med några i taget.
Det stämmer inte. Cirkus var inte heller med på den listan men den reagerade ingen på vilket faktiskt är rätt märkligt så här i efterhand.
 
Cirkus – Det som främst är till cirkus fördel är att hon röstade på Elo, en förstaröst tidigt. Jag ser inte riktigt varför hon som fellow ulv skulle vilja riskera att ulven med specialroll åkte ut DL1. Om hon velat alibirösta hade en annan varit med lämpad. Om inte lyan har valt ett högt spel då, då är ju allt möjligt, men i nuläget känns hon inte jätteond baserat på den rösten enbart.

LenaH – Potentiell ond, pga teorier om att hon, tillsammans med Elo, DL1 försökt sig på en räddningsaktion. Även potentiell ond för att ha försökt skapa misstankar om att Klara skulle vara ulv. Och potentiellt ond främst för hur andra röstade DL2, med t.ex. Artline som tippade över vågskålen till Klara istället för LenaH. Även att hon godförklarade Niyama tydligt innan NattDL (jag håller med Hedinn om att det är onödigt att göra något sådant innan NattDL och dessutom så tidigt) tycker jag ligger henne om fatet.

Artline – Det är svårt att teoria om någon som inte är så aktiv, men det är i alla fall lättare att gå igenom Arts 9 inlägg framför LenaHs 65 typ :p Art har två dagar röstat på Klara, någon vi vet var god. Jag tycker väl inte förstarösten är suspekt öht eftersom hon röstade först och var tvungen att rösta någonstans. Det som kan vara suspekt är hur andra röstade efter, men det var då Madalitso som ”följde” rösten. Dock, eftersom Madalitso hade sådan tidsbrist (typ 15min att läsa igenom leken och rösta, om jag inte minns fel) så tror jag inte det går att säga något om Madas röst och deras eventuella samband. Än mer suspekt tycker jag andrarösten på Klara är, då Artline tippar över vågskålen, från LenaH till Klara. Det är intressant eftersom LenaH spelar så suspekt. Jag tycker det kan vara troligt med två onda här.

fio – Fio har inte heller så många inlägg, men har mig veterligen sagt sig ha tidsbrist. Det gör också att det är svårare att veta var man har henne. Jag har inte alls reagerat på hennes röster på mig, just pga att det är så tydligt att hon har tidsbrist. Dag1 kom hon väl in precis innan DL och Dag2 känns lite same same. Jag får känslan när jag läser hennes inlägg att hon egentligen inte har tid att spela just nu men gör så gott hon kan. Dock noterade jag att hon ska ha mer tid idag så hoppas på mer inlägg och tankar.

Lite är jag inne på cirkus linje, om man ska vara mer emot LenaH, att LenaH verkar ha lite dubbelmoral vad gäller fio’s röstningar. LenaH gillar inte drev, men fio gör ändå fel när hon röstar udda, vilket LenaH själv gjort (har jag för mig att hon skrev) om hon Dag2 inte röstat för att rädda sig själv. Jag bara tycker det är lite kasta sten i glashus. :D LenaHs misstankar om fio gör ju att jag inte misstänker den sistnämnde lika mycket, dock utan att ha gått igenom dennes inlägg när jag skriver detta.

hemlig – Har helt gått under min radar. Har inte heller skrivit så mycket. Jag håller inte med om att hon verkade ”låtsas” ha siat LenaH, vilket f.ö. är ytterligare en sak som talar emot LenaHs godhet, att hon ser något så diffust som misstänkt :p

Ceta – Röstar på Karamelldrottningen två dagar i rad, och båda gånger tidigt tror jag. Eftersom jag själv reagerat lite på K, se nedan, så kan jag inte påstå att jag reagerade på Cetas röst DL1 eller DL2.

Det egentligen enda jag har reagerat på med Ceta är att hon verkar följa andras teorier en del? Jag vet inte hur mycket hon lekt tidigare, min uppfattning är iofs att hon har rätt bristande erfarenhet, och då är det lätt hänt att man hänger på andras teorier, meeeen det är också rätt ulvigt. Svårt att genuint leta onda och komma på egna teorier när man är ond själv liksom, speciellt om man har bristande erfarenhet av att göra det. Hon kommer dock med en del egna tankar också, men ja, jag har reagerat på att hon ”följt” andras teorier (men åtminstone cred till henne att hon kommenterat det själv).

Karamell – K har skrivit lite för mig underliga inlägg, men det är mycket för att hon är så diffus att det är svårt att veta vad hon tycker och tänker. Jag minns inte hur K brukar göra när hon leker, så vet inte heller om det är något jag bör misstänka som ”smygande” att hon är vag i en del av sitt teoriande. Men jag känner spontant att jag vill låta det bero ett tag. Hon har inte gjort något i övrigt som jag reagerat på förutom då, i mitt tycke, vaga teorier. Jag reagerar inte heller på hennes röst på Artline, tycker snarare det är bra att hon lägger en tidig röst för säkerhetsskull. Motiveringen till rösten är det inte så stor skillnad på av hennes tidigare teorier tycker jag, och därför är det inget jag finner mer misstänkt än annat hon skrivit.

Hedinn – Har inte mycket att säga om Hedinn. Hon har lägre aktivitet av förklarliga skäl, men kommer överlag med tankar som jag håller med om. Vilket jag har för mig att hon även gör när hon har onda roller, iofs. Men ingen jag i nuläget reagerar på.

Snurrfian – Har (också) helt gått under min radar. Jag förväxlar henne jätteofta med LenaH också, vilket är udda eftersom det inte ens är samma djurslag på profilbilderna :p Spontant känns det som att vi har lite samma tankar under leken, speciellt då teorin mot Klara, vilket ju iofs visade sig vara fel. Det enda jag i så fall reagerade på vad gäller den är att hon drar upp den som lite av ett ”wild card” (dvs jag tolkar det som att hon inte riktigt tror på idén), men sedan röstar hon där ändå (för att hon ser att andra nappat på idén?). Har inte gått igenom hennes inlägg när jag skrev detta.

Ok, efter att ha skummat lite reagerade jag lite löst på att hon tidigt skrev att hon gillade kött och att allt slinker ner. Det är ju inget konstigt som så, men skulle kunna vara en hint till ulvarna. Skulle kunna.

Och även att hon svarar på en fråga som är ställd till fio. Alltså varför? Jag tycker även teorin att Elo inte haft tid att spela och offrade sig själv så jag och cirkus skulle få alibi är märklig. Jag vet inte.

Madalitso – För att ha varit nära att missa DL1, tycker jag att Madalitso har kommit in fint i leken och har haft bra med teorier och tankar. Röstar på Klara båda gångerna och båda gångerna sent. Jag har redan skrivit att jag inte tror det går att utläsa så mycket om Madas röst DL1 pga tidsbristen från henne, rösten DL2 kan man dock tycka kan vara en lätt röst med tanke på drevet på Klara. Men i övrigt kan jag inte påstå att jag reagerat speciellt på hennes teorier. Jag vet inte heller om jag orkar gå igenom 56 inlägg :p

Jag kommer nog göra så att jag lägger undan Mada för tillfället. Hon tillsammans med hemlig och Hedinn har skrivit absolut ingenting jag reagerat på (om jag går enbart från minnet). Jag väljer att fokusera mer på andra i dagsläget helt enkelt som skrivit mer iögonfallande inlägg.
 
Reagerar på att Ceta direkt skriver att hon tänker som Klara. Kanske en för tydlig hint men lägger det på minnet.


Att hon ville ha något "att bita i", såklart.
Och bara för att tiden rinner iväg och för att det vore ett för tydligt sätt att hinta så kanske hon gör just det.
hemlig röstar på qitis

Det tycker jag med :D
men det finns ju flera i leken. Jag är väldigt fundersam till att Karamell bara la q åt sidan helt plötsligt.
Kan det vara så att lyan fattar att ingen är siad ond iom det inte kommit något sånt klassiskt siad-ulv- inlägg? och då plockar man en och låter den låtsas vara siare (som då ska ha siat q god), kanske för att locka fram den som egentligen är siarlärling1? I så fall tänker jag att q faktiskt kan vara god och då kan karamell vara ulv.

Disclaimer - jag kan ha fel (förutom min första mening)
Jag tycker den här teorin är intressant och har med citatet mest för att jag lättare ska hitta det igen. Q var ju god, och K kan vara ulv utifrån ovan, eller utifrån annat. Jag har reagerat på Ks andra inlägg också, som jag generellt tycker är rätt vaga.
Så, nu har jag läst lite med fokus på vissa personer. Ska läsa om en gång till sen och koncentrera mig på fler. Lägger dock Sasse och Cirkus åt sidan just nu, då ”alla” verkar mer eller mindre överens om dem.

Påstår inte att jag har kommit på allt detta själv, men inspireras alltid av andras teorier när jag spelar :)


Inledningsvis @Hedinn då, reagerar precis som en del andra på hennes val att tala om sig själv i tredje person. Vet inte hur det skulle vara en hint som ledarulv i sig, men i kombination med efterföljande inlägg med @karamelldrottningen så känns det onekligen skumt. Skulle Karamelldrottningen vinka tillbaka så om hon satt i lyan och ville visa att hon förstod, om Hedinn är ulv?

Sen då i kombination med inlägget nedan, där Hedinn är väldigt snabb att hugga på att LenaH godförklarade Niyama. Inte alls säker på vad jag tycker om LenaH, men reagerade på Hedins inlägg.

Sen då, @Snurrfian . Vi var ganska överens igår om våra synpunkter om Karamelldrottningen. Är ju alltid trevligt när någon håller med en, men blir också lite nervös för att det kan vara en teori att få mig att lite på henne?

Sen då @karamelldrottningen som i mina ögon inte blivit mindre misstänkt. Först då en teori om att jag skrev ”Iår” och sedan en BOP. Vet dock att jag lätt hänger upp mig på folk som misstänker mig för att vara ond, så kanske inte ska dra för stora växlar åt detta håll.

Sen detta inlägg där alla ”första röster eller endaröster” granskades, förutom Qitis röst på mig? Och utan att sedan förklara varför.. En ulv som låtsas ha info om Qitis, eller kan det finnas den typen av info i leken än?

Sen funderar även jag på inlägget som gjorde att Elo blev misstänkt. Alla hon listade kan ju inte vara goda, även om vi vet Niyamas roll nu. Måste titta närmare på Klara och Q i nösta genomläsning..
Citatet ovan har jag sparat för att jag här vill påskina vad jag skrivit i min teorier om Ceta. Det fetade. Jag vet inte, jag tycker bara inte det verkar genuint, mer som att hon lägger oss på goda sidan för att andra gjort det, och inte för att hon själv föredragit det så, typ. Vilket förstärks lite av att hon vid något tidigare tillfälle (har inga sparade citat) ifrågasätter varför Sasse/cirkus kan vara goda.
En ganska långsökt och vild teori, @Klara är den första ulven som röstar, @LenaH är ledarulven och röstar på samma som Klara och det ger Elo chansen att följa. Men det hänger helt och hållet på att LenaH är ledarulven som skrev lyan på näsan igår och de följde hennes säkra käk för att visa att de har förstått.
Har med detta citat för att jag reagerade på att det var en "vild teori", dvs inget som hon nödvändigtvis tror själv på?
Jag tänker att det kanske är så att min teori som även @Sasse lanserade om LenaH och Klara stämmer och i såna fall borde det vara Klara som är ulv. Det gör Snurrfian röstar på Klara även om det gör mig lite osäker att Klara röstar på LenaH.
Sedan röstar hon där ändock, efter att ha sett att rösterna på Klara tog fart? Jag vet inte, det är något som skaver.
 
Även potentiell ond för att ha försökt skapa misstankar om att Klara skulle vara ulv. Och potentiellt ond främst för hur andra röstade DL2, med t.ex. Artline som tippade över vågskålen till Klara istället för LenaH.
Kan du ge exempel på hur jag skulle åstadkommit detta?
Det här har kommit upp flera gånger idag och jag har mig veterligen inte yttrat några misstankar om Klara + att jag inte ens var online förrän i slutet av röstningen.
Att någon fick för sig att Klara var ulv och jag ledarvarg endast pga att vi båda två röstade på Niyama DL1 känns lite passé nu dag 3.

Den som drog igång drevet mot Klara var faktiskt du själv. ;)
 
Lite är jag inne på cirkus linje, om man ska vara mer emot LenaH, att LenaH verkar ha lite dubbelmoral vad gäller fio’s röstningar. LenaH gillar inte drev, men fio gör ändå fel när hon röstar udda, vilket LenaH själv gjort (har jag för mig att hon skrev) om hon Dag2 inte röstat för att rädda sig själv. Jag bara tycker det är lite kasta sten i glashus.
Apropå detta är det inte så mycket att det var just en uddaröst som att hon la den på just dig.

Hade hon röstat på tex mig eller vemsomhelst utom dig och @cirkus hade jag inte reagerat.
 
Mina tankar just nu är att jag tror mer på en god Sasse. Trots att hon hade fel om Klara igår. Det gör dock att jag samtidigt vill sätta LenaH som ond, särskilt med tanke på att hon (som Sasse skrev) ville försöka "peka ut mig" som att jag spelade siare. Vilket jag definitivt inte gjorde. En pekning mot en god Klara och en pekning mot mig. Nä, helt klart inga goda vibbar av LenaH.

Cirkus vet jag verkligen inte. Likaså Hedinn och Snurrfian har jag svårt att få kläm på.

Karamelldrottningen vill jag tro åt det goda hållet, särskilt nu med hennes tidiga röst på Artline.

Madalitso
är också med, men jag måste läsa igenom igen på hennes inlägg med.
 
Kan du ge exempel på hur jag skulle åstadkommit detta?
Det här har kommit upp flera gånger idag och jag har mig veterligen inte yttrat några misstankar om Klara + att jag inte ens var online förrän i slutet av röstningen.
Att någon fick för sig att Klara var ulv och jag ledarvarg endast pga att vi båda två röstade på Niyama DL1 känns lite passé nu dag 3.

Den som drog igång drevet mot Klara var faktiskt du själv. ;)
Min teori är att Artline kan vara ulv (med dig) och ha utfört en räddningsaktion, eventuellt med någon annan. Jag har inte sagt att du drog igång en räddningsaktion på dig själv, men det är oavsett uppseendeväckande att Artline tippar över vågskålen. Sådana röster är alltid uppseendeväckande. Det i kombination med annat som hänt, främst annat som du då skrivit, är varför jag helt enkelt tror du kan vara ond.

Förövrigt vad gäller Klara var min teori igår att du var ledarvarg och hade "vinkat" till ulven Klara DL1. Så var det bevisligen inte, men du kan ju ändå i egenskap av ond roll ha "fejkthintat" till Klara för att förvilla och skapa misstankar mot henne. Goda vill hellre ha ut ulvar liksom. Det känns inte som ett ovanligt drag faktiskt. Att du sedan tycker det är passé med sådana teorier får stå för dig.
 
Förövrigt vad gäller Klara var min teori igår att du var ledarvarg och hade "vinkat" till ulven Klara DL1. Så var det bevisligen inte, men du kan ju ändå i egenskap av ond roll ha "fejkthintat" till Klara för att förvilla och skapa misstankar mot henne.
Men alltså - kan jag ha "fejkhintat"? Visa var?
Hade jag inte varit rätt övertygad om att du var god så hade jag verkligen börjat undra vad detta är för märkliga slutsatser?
 
Äh, jag kan lika gärna rösta:

LenaH röstar på Artline för att jag tror precis som @Sasse påpekat tidigare - att @Artline tippade röstningen från mig till Klaras nackdel helt enkelt för att lyan antagligen fortfarande inte listat ut vem ledarvargen är och de är inte helt säkra på att det inte är jag. :p
 
Men alltså - kan jag ha "fejkhintat"? Visa var?
Hade jag inte varit rätt övertygad om att du var god så hade jag verkligen börjat undra vad detta är för märkliga slutsatser?
Det är alltså främst Dag1 när du höll med Klara och röstade efter hennes teori. Vill du att jag citerar?

Edit: Förövrigt gillar jag inte att du röstar på Artline :p Jag känner mig förvirrad.
 
Jag har inte läst igenom leken idag än. Men efter igår så kan jag säga att magkänslan suger.


Jag trodde ulvarna offrade en kollega igår. Att det var därför hon fick många röster

Jag misstänke klara tidigt och såg tyvärr inget igår som tydde på motsatsen. Utan snarare teorier som höll med mig.
 
Det är alltså främst Dag1 när du höll med Klara och röstade efter hennes teori. Vill du att jag citerar?

Edit: Förövrigt gillar jag inte att du röstar på Artline :p Jag känner mig förvirrad.
Nej det vet jag men sure, se det som fejkhint eller se det för vad det var - vi hade resonerat om just det scenariot, det är en helt ok teori för DL1, jag gillar att lägga andraröster framför uddaröster DL1 och jag var lite störd över att Elo fått så många röster redan eftersom Elo åkt ut tidigt just för "skumma" teorier och då varit god. :)

Eller så är jag ledarvarg förstås. :devil:
 
Så jag vet inte om jag ska rösta på Artline för att jag tror hon är ulv med LenaH, eller om jag ska rösta på LenaH för att jag tror hon är ulv med Artline. Dock gör den här röstningen mig misstänksam, både LenaH och Karamelldrottningen röstar på Artline, och båda är några jag misstänker. Eller ok, alla tre är några jag misstänker.

Jag kommer lägga min röst på LenaH före Artline (eller annan) för att jag helt enkelt har mer att gå på här, och för att röstningen hittills gör att jag känner mig olustig.

Mina teorier om LenaH är, och jag sammanfattar;
1. Att hon kan ha försökt förvilla andra deltagare Dag1 att tro att Klara var ulv, genom att hålla med om Klaras teori och rösta utifrån den.
2. Att hon kan ha försökt rädda Elo genom att få ut Niyama DL1.
3. Att hon antyder att hemlig utmålat sig som siare, och siat LenaH som ond. Jag kan inte se något i inläggen LenaH refererat till som tyder på att hemlig låtsats vara siare.
4. För att det ser ut som att "ulven Artline" försökt rädda LenaH DL2.

Så därför, Sasse röstar på LenaH
 
Sasses röst här är faktiskt väldigt intressant. Tror inte att både Sasse och Lena H är i samma lya. För risky i en dl 3 anser jag att om båda är onda att spela så. Nej det verkar långsökt.
Så antingen är Sasse något på spåren angående Lena H. Eller så har Sasse fel gällande Lena. Vet inte vilket än men att de båda skulle vara onda ser inte ut att vara fallet.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 873
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 128
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 335
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 107
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp