Jag brukar försöka fokusera på några i taget. Inte för många i början.Kanske för att du aldrig riktigt svarade på varför du gjorde det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag brukar försöka fokusera på några i taget. Inte för många i början.Kanske för att du aldrig riktigt svarade på varför du gjorde det?
Tror många reagerat på det inte för att du vill ta några i taget, utan för att av alla med första/endaröster var q den enda du uteslöt, vilket får det att verka som det handlar mer om att utesluta q än att börja med några i taget.Jag brukar försöka fokusera på några i taget. Inte för många i början.
Det stämmer inte. Cirkus var inte heller med på den listan men den reagerade ingen på vilket faktiskt är rätt märkligt så här i efterhand.Tror många reagerat på det inte för att du vill ta några i taget, utan för att av alla med första/endaröster var q den enda du uteslöt, vilket får det att verka som det handlar mer om att utesluta q än att börja med några i taget.
Reagerar på att Ceta direkt skriver att hon tänker som Klara. Kanske en för tydlig hint men lägger det på minnet.
Att hon ville ha något "att bita i", såklart.
Och bara för att tiden rinner iväg och för att det vore ett för tydligt sätt att hinta så kanske hon gör just det.
Så hemlig röstar på qitis
Jag tycker den här teorin är intressant och har med citatet mest för att jag lättare ska hitta det igen. Q var ju god, och K kan vara ulv utifrån ovan, eller utifrån annat. Jag har reagerat på Ks andra inlägg också, som jag generellt tycker är rätt vaga.Det tycker jag med
men det finns ju flera i leken. Jag är väldigt fundersam till att Karamell bara la q åt sidan helt plötsligt.
Kan det vara så att lyan fattar att ingen är siad ond iom det inte kommit något sånt klassiskt siad-ulv- inlägg? och då plockar man en och låter den låtsas vara siare (som då ska ha siat q god), kanske för att locka fram den som egentligen är siarlärling1? I så fall tänker jag att q faktiskt kan vara god och då kan karamell vara ulv.
Disclaimer - jag kan ha fel (förutom min första mening)
Citatet ovan har jag sparat för att jag här vill påskina vad jag skrivit i min teorier om Ceta. Det fetade. Jag vet inte, jag tycker bara inte det verkar genuint, mer som att hon lägger oss på goda sidan för att andra gjort det, och inte för att hon själv föredragit det så, typ. Vilket förstärks lite av att hon vid något tidigare tillfälle (har inga sparade citat) ifrågasätter varför Sasse/cirkus kan vara goda.Så, nu har jag läst lite med fokus på vissa personer. Ska läsa om en gång till sen och koncentrera mig på fler. Lägger dock Sasse och Cirkus åt sidan just nu, då ”alla” verkar mer eller mindre överens om dem.
Påstår inte att jag har kommit på allt detta själv, men inspireras alltid av andras teorier när jag spelar
Inledningsvis @Hedinn då, reagerar precis som en del andra på hennes val att tala om sig själv i tredje person. Vet inte hur det skulle vara en hint som ledarulv i sig, men i kombination med efterföljande inlägg med @karamelldrottningen så känns det onekligen skumt. Skulle Karamelldrottningen vinka tillbaka så om hon satt i lyan och ville visa att hon förstod, om Hedinn är ulv?
Sen då i kombination med inlägget nedan, där Hedinn är väldigt snabb att hugga på att LenaH godförklarade Niyama. Inte alls säker på vad jag tycker om LenaH, men reagerade på Hedins inlägg.
Sen då, @Snurrfian . Vi var ganska överens igår om våra synpunkter om Karamelldrottningen. Är ju alltid trevligt när någon håller med en, men blir också lite nervös för att det kan vara en teori att få mig att lite på henne?
Sen då @karamelldrottningen som i mina ögon inte blivit mindre misstänkt. Först då en teori om att jag skrev ”Iår” och sedan en BOP. Vet dock att jag lätt hänger upp mig på folk som misstänker mig för att vara ond, så kanske inte ska dra för stora växlar åt detta håll.
Sen detta inlägg där alla ”första röster eller endaröster” granskades, förutom Qitis röst på mig? Och utan att sedan förklara varför.. En ulv som låtsas ha info om Qitis, eller kan det finnas den typen av info i leken än?
Sen funderar även jag på inlägget som gjorde att Elo blev misstänkt. Alla hon listade kan ju inte vara goda, även om vi vet Niyamas roll nu. Måste titta närmare på Klara och Q i nösta genomläsning..
Har med detta citat för att jag reagerade på att det var en "vild teori", dvs inget som hon nödvändigtvis tror själv på?En ganska långsökt och vild teori, @Klara är den första ulven som röstar, @LenaH är ledarulven och röstar på samma som Klara och det ger Elo chansen att följa. Men det hänger helt och hållet på att LenaH är ledarulven som skrev lyan på näsan igår och de följde hennes säkra käk för att visa att de har förstått.
Sedan röstar hon där ändock, efter att ha sett att rösterna på Klara tog fart? Jag vet inte, det är något som skaver.Jag tänker att det kanske är så att min teori som även @Sasse lanserade om LenaH och Klara stämmer och i såna fall borde det vara Klara som är ulv. Det gör Snurrfian röstar på Klara även om det gör mig lite osäker att Klara röstar på LenaH.
Kan du ge exempel på hur jag skulle åstadkommit detta?Även potentiell ond för att ha försökt skapa misstankar om att Klara skulle vara ulv. Och potentiellt ond främst för hur andra röstade DL2, med t.ex. Artline som tippade över vågskålen till Klara istället för LenaH.
Apropå detta är det inte så mycket att det var just en uddaröst som att hon la den på just dig.Lite är jag inne på cirkus linje, om man ska vara mer emot LenaH, att LenaH verkar ha lite dubbelmoral vad gäller fio’s röstningar. LenaH gillar inte drev, men fio gör ändå fel när hon röstar udda, vilket LenaH själv gjort (har jag för mig att hon skrev) om hon Dag2 inte röstat för att rädda sig själv. Jag bara tycker det är lite kasta sten i glashus.
Min teori är att Artline kan vara ulv (med dig) och ha utfört en räddningsaktion, eventuellt med någon annan. Jag har inte sagt att du drog igång en räddningsaktion på dig själv, men det är oavsett uppseendeväckande att Artline tippar över vågskålen. Sådana röster är alltid uppseendeväckande. Det i kombination med annat som hänt, främst annat som du då skrivit, är varför jag helt enkelt tror du kan vara ond.Kan du ge exempel på hur jag skulle åstadkommit detta?
Det här har kommit upp flera gånger idag och jag har mig veterligen inte yttrat några misstankar om Klara + att jag inte ens var online förrän i slutet av röstningen.
Att någon fick för sig att Klara var ulv och jag ledarvarg endast pga att vi båda två röstade på Niyama DL1 känns lite passé nu dag 3.
Den som drog igång drevet mot Klara var faktiskt du själv.
Men alltså - kan jag ha "fejkhintat"? Visa var?Förövrigt vad gäller Klara var min teori igår att du var ledarvarg och hade "vinkat" till ulven Klara DL1. Så var det bevisligen inte, men du kan ju ändå i egenskap av ond roll ha "fejkthintat" till Klara för att förvilla och skapa misstankar mot henne.
Det är alltså främst Dag1 när du höll med Klara och röstade efter hennes teori. Vill du att jag citerar?Men alltså - kan jag ha "fejkhintat"? Visa var?
Hade jag inte varit rätt övertygad om att du var god så hade jag verkligen börjat undra vad detta är för märkliga slutsatser?
Nej det vet jag men sure, se det som fejkhint eller se det för vad det var - vi hade resonerat om just det scenariot, det är en helt ok teori för DL1, jag gillar att lägga andraröster framför uddaröster DL1 och jag var lite störd över att Elo fått så många röster redan eftersom Elo åkt ut tidigt just för "skumma" teorier och då varit god.Det är alltså främst Dag1 när du höll med Klara och röstade efter hennes teori. Vill du att jag citerar?
Edit: Förövrigt gillar jag inte att du röstar på Artline Jag känner mig förvirrad.