Nyårsfesten (Ulvlek)

Sen tidigare så har jag sorterat bort dig och @Sasse (baserat på DL1) och efter igår väljer jag nog att lägga @Madalitso åt sidan, pga att jag tycker hon har teoriat med substans och att hennes tankar om @fio överensstämmer med mina (skumma uddaröster, ffa den igår på någon som torde vara rätt godförklarad).
Damned if you do damned if you don't.
Min erfarenhet är att du inte gillar drev när du är god utan pekar på uddaröster som djärvt och mer åt det goda hållet och gärna gör det själv, men när du är ulv vill du peka på en uddaröst som skum och ulvig. Nu är ju iofs fio i min lya ändå men inte just av den anledningen.

Jag tror fortfarande att du ordnade en räddningsaktion av dig själv.

I övrigt så har vi rätt samstämmiga tankar du och jag.

Nu när det visade sig att Klara inte var ulv tycker jag tankarna om @hemlig siande spelare faller iom att hon hade dig som luden utanför som följde den potentiella ulven Klara. Så för mig är hemlig bara vanligt skum
 
Damned if you do damned if you don't.
Min erfarenhet är att du inte gillar drev när du är god utan pekar på uddaröster som djärvt och mer åt det goda hållet och gärna gör det själv, men när du är ulv vill du peka på en uddaröst som skum och ulvig. Nu är ju iofs fio i min lya ändå men inte just av den anledningen.

Jag tror fortfarande att du ordnade en räddningsaktion av dig själv.

I övrigt så har vi rätt samstämmiga tankar du och jag.

Nu när det visade sig att Klara inte var ulv tycker jag tankarna om @hemlig siande spelare faller iom att hon hade dig som luden utanför som följde den potentiella ulven Klara. Så för mig är hemlig bara vanligt skum
Hur menar du att jag ordnat en räddningsaktion av mig själv??
Igår? När jag inte var online?

Edit: fios uddaröst är ju bara av banan, jag tror liksom inte att hon siat Sasse ond. 😉
 
Varför tycker du att det stärker LenaHs aktier?
Tror du inte att hon och Elo försökte att Niyama skulle lynchas istället för Elo i DL1?
Jag själv är tämligen övertygad om det.

Inte minst för att jag fortfarande lever, om jag har rätt i att LenaH är ulv så kan de tro att jag har siat henne och då vågar de inte käka mig pga skydd

Men så klart, jag kan ha fel.
Jag tycker bara inte hon verkar vara den ledarvarg jag teoriat om, dvs ha hintat till ulven Klara (som ju inte var ulv). Med det sagt kan @LenaH ändå ha en ond roll, och då menar jag att hon kan vara både ulv och ledarvarg. Det kan också vara så att hon i egenskap av ulv/ledarvarg har fejkhintat till Klara, för att försöka få upp misstankar om Klara och få ut henne i lynch. De flesta teorier baserades väl på att LenaH och Klara "hittat varandra", men mitt minne kan vara fel.

Det kan också vara så att LenaH i egenskap av ond roll försökte sig på en räddningsaktion Dag 1, men jag vettesjutton om LenaH skulle göra så? Det känns så korkat :D Men kanske för att hon är erfaren och kan prata bort folk efteråt.

Hon kan såklart även ha en god roll och bara spela jäkligt suspekt :p

Jag vet faktiskt inte var jag har henne, det som fick mig att kommentera att hon inte var överst på min misstankelista var pga alla röster på Klara. Ännu ett möjligt scenario är dock såklart att LenaH är ulv och att någon/några försökte sig på att rädda henne. Det går ju att gömma sig bland 7 röster. Så ja, summa summarum är väl att jag ändå tror LenaH kan ha en ond roll pga hur hon själv spelat, och hur röstningarna sett ut. Jag reagerade dock en del på Q igår (som ju sedan visade sig vara god) just för att hon ifrågasatte min röst och sedan rakt av följde den. Jag tyckte det var skumt då och mer skumt än LenaH när jag skrev det inlägg du citerade. Liksom några andra jag nämner som fick röstningen att falla över på Klara.
 
Jag reagerade dock en del på Q igår (som ju sedan visade sig vara god) just för att hon ifrågasatte min röst och sedan rakt av följde den.
Jag måste säga att lyan gjorde mig en tjänst som käkade q (och bra att hon bara var bybo) för jag hade henne i lyan eller som varg och nu blev det färre misstänkta kvar. :p
 
Jag har kvar misstankar mot fio sen igår, men vill se mer av henne idag då hon typ bara varit inne för att rösta.

Sen vet jag inte hur jag känner kring att cirkus så snabbt påstå sig ha hittat hela lyan, med vad jag upplever, inte särskilt mycket teorier bakom vilka hon pekat ut.

Sasse vill jag ha åt det goda hållet och hoppas hon inte lurat mig totalt.

LenaH har jag ingen aning om var jag har henne nu.

Karamells röst på art idag var ju... Intressant. Nu visade sig ju q vara god, men oavsett roll borde hon inte kunna vara helsäker på någons roll två dagar i rad, eller tänker jag fel där?

Hemlig, Hedinn, art och snurr känner jag att jag har typ ingen koll på, hade velat se mer av dem.

Cetas teorier kändes som de haltade rätt rejält igår, men vet inte hur mycket hon spelat? Men hade gärna sett mer därifrån också.

Tror jag fick med alla som är kvar där?
 
Jag måste säga att lyan gjorde mig en tjänst som käkade q (och bra att hon bara var bybo) för jag hade henne i lyan eller som varg och nu blev det färre misstänkta kvar. :p
Jag tyckte hennes tidiga inlägg i leken faktiskt antydde att hon var bybo, hon verkade inte direkt rädd att sticka ut hakan och få igång leken på sin egen bekostnad. Kan ju såklart göras just därför - men vet att jag tänkte tanken när leken börjat i alla fall.
 
Jag tror @cirkus brukar spela så, typ ha en lya klar för sig - tills motsatsen bevisas, typ.
Nja, inte så tidigt väl? Redan igår hade hon väl en lya klar? Jag funderar faktiskt lite på om det är ”försök till att spela som god”, just för att hon brukar sätta ihop en lya, men redan dag 2? Kan vara jag som minns fel, men jag tycker det känns väl tidigt även för cirkus.
 
Nja, inte så tidigt väl? Redan igår hade hon väl en lya klar? Jag funderar faktiskt lite på om det är ”försök till att spela som god”, just för att hon brukar sätta ihop en lya, men redan dag 2? Kan vara jag som minns fel, men jag tycker det känns väl tidigt även för cirkus.
Ja, mitt minne kan det ju vara fel på också. Säkert fem år sedan jag lekte aktivt. Hon kanske inte sätter ihop lyor så snabbt som dag 2, men jag har för mig att hon brukar göra det någon gång under leken och har därför inte reagerat på det. Typ så.
 
DL 1

18:35 Artline röstar på Klara
19:00 cirkus röstar på Elo
19:32 Niyama röstar på Elo
19:40 Ceta röstar på Karamelldrottningen
19:57 Sasse röstar på Elo
20:03 Karamelldrottningen röstar på hemlig
20:11 Snurrfian röstar på Hedinn
21:06 Hedinn röstar på LenaH
21:08 Klara röstar på Niyama
21.12(?) qitis röstar på ceta
21:21 LenaH röstar på Niyama
21.25 fio röstar på sasse
21.28 Elo röstar på niyama
21.29 Hemlig röstar på qitis
21.29 Madalitso röstar på klara

Dl 2

20:03 Cirkus röstar på LenaH
20:12 Ceta röstar på Karamelldrottningen
20:59 Klara röstar på LenaH
21:04 Sasse röstar på Klara
21:06 Hedinn röstar på LenaH
21:08 hemlig röstar på Klara
21.15 (?) Qitis röstar på Klara
21: 18 Artline röstar på Klara
21:19 Snurrfian röstar på Klara
21:23 LenaH röstar på Klara
21:23 Madalitso röstar på Klara
21:26 Fio röstar på Sasse

Försenad röst: Karamelldrottningen röstar på Artline


Tillägg:

Deltagare kvar:
cirkus
LenaH
Artline
fio
hemlig
Ceta
Karamell
Hedinn
Snurrfian
Madalitso
Sasse
 
Nja, inte så tidigt väl? Redan igår hade hon väl en lya klar? Jag funderar faktiskt lite på om det är ”försök till att spela som god”, just för att hon brukar sätta ihop en lya, men redan dag 2? Kan vara jag som minns fel, men jag tycker det känns väl tidigt även för cirkus.

Jag håller med. Jag är förvånad själv. Normalt brukar instinkten bara jaga en ulv i taget men jag tyckte att jag fick ihop det bra . Fast jag vacklar lite när det gäller vissa. Dels så gäller det Art och Mada som ulv och följande ledare, jag tycket nog ändå att Mada rätt tydligt styr i att hon faktiskt hade tidsbrist och då blev det så, hade hon varit ledarvarg borde vinket skett på ett annat sätt så för stunden avskriver jag dom två.

Jag tycker dock att rösten på Art från karamell känns väldigt märkligt motiverad. Nog för att jag hade tankar runt Artline som möjlig ulv med vinkteorin men jag blir skeptisk, med samma tanke som Mada presenterar, hur kan man vara säker två dagar i rad? Det är tekniskt omöjligt. Så med detta sagt seglar Karamell in som trolig medlem i lyan medan Art faktiskt känns mer rimlig som god.

Och igen, Jag kan ha fel.
Nu ska jag på dejt. :D :D återkommer i teoriandet efter den
 
Det tolkade jag fullt som ett skämt.. att @Hedinn pratade om sig själv i tredje person tidigare tycker du inte är lika skumt?
Jag tolkade det inte som ett skämt däremot läser jag snarare in saker som inte ens står. Att det är saker irl som tar tid eller är jobbigt. Eller att det kanske är svårt att spela ond.

Hedins liknande inlägg reagerade jag på tidigare och frågade om det var något som H brukade göra. Inget jag minns att det hör tills Hs vanliga sätt. Därför stack det ut.
 
Jag håller med. Jag är förvånad själv. Normalt brukar instinkten bara jaga en ulv i taget men jag tyckte att jag fick ihop det bra . Fast jag vacklar lite när det gäller vissa. Dels så gäller det Art och Mada som ulv och följande ledare, jag tycket nog ändå att Mada rätt tydligt styr i att hon faktiskt hade tidsbrist och då blev det så, hade hon varit ledarvarg borde vinket skett på ett annat sätt så för stunden avskriver jag dom två.

Jag tycker dock att rösten på Art från karamell känns väldigt märkligt motiverad. Nog för att jag hade tankar runt Artline som möjlig ulv med vinkteorin men jag blir skeptisk, med samma tanke som Mada presenterar, hur kan man vara säker två dagar i rad? Det är tekniskt omöjligt. Så med detta sagt seglar Karamell in som trolig medlem i lyan medan Art faktiskt känns mer rimlig som god.

Och igen, Jag kan ha fel.
Nu ska jag på dejt. :D :D återkommer i teoriandet efter den
Du får nog tänka några varv till här. Bättre att fokusera på en ond i taget.
 
Jag ser att flera ifrågasatt @karamelldrottningen - att hon skulle varit säker två dagar i rad?
Jag är inte så säker på att hon var så säker på q utan att hon sorterade bort henne för att få färre att titta på och att hon egentligen var mer säker på @Artline men hade svårt att få till motiveringen?

Ursäkta kara om jag pratar över huvudet på dig men det är nog min tolkning?
 
Det här tycker jag är lite intressant.
Jag är inte riktigt förtjust i de här strömröstningarna på @Elo Visst kan det vara en ulv men knepiga teorier känns det som om alla för fram så här första dagen. Jag kan ha missat något uppenbart men det känns inte bra, samtidigt behöver det inte betyda att de som röstar på Elo är ulvar. Det är ganska vanligt att vi goda röstar ut varandra till att börja med.
Snurrfian ogillar strömröstningen på Elo dag 1, då Elo fick 3 röster. Men igår, 21:19, la hon en femteröst på Klara…
Jag tänker att det kanske är så att min teori som även @Sasse lanserade om LenaH och Klara stämmer och i såna fall borde det vara Klara som är ulv. Det gör Snurrfian röstar på Klara även om det gör mig lite osäker att Klara röstar på LenaH.
Så trots den uttryckta osäkerheten över att Klara röstade på LenaH, så var strömröstningen ändå okej att delta i då?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 873
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 128
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 335
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 107
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp