Nyårsfesten (Ulvlek)

Jag vet inte om jag ska försöka tänka om om LenaH. Jag känner mig helt vilse, som så ofta :p.
Hade faktiskt tänkt lägga min röst där först, men ändrade mig för tänkte att en ulv i lyan är viktigare få ut än ulven utanför. Nu var ju det inte en ulv vi fick ut dessvärre, så ja....
 
Ja, du var rätt sen och då var det redan rätt långt gånget.

Jag vet att du teoriat rätt mycket om annat idag - var hade du velat lägga rösten annars?
Helt ärligt mest skum på fio, men ingen annan verkade tro något om det så blev osäker, plus att jag inte tycker om att rösta på folk som inte hunnit skriva pga tidsbrist som första val.
 
DL 1 21:30

18:35 Artline röstar på Klara
19:00 cirkus röstar på Elo
19:32 Niyama röstar på Elo
19:40 Ceta röstar på Karamelldrottningen
19:57 Sasse röstar på Elo
20:03 Karamelldrottningen röstar på hemlig
20:11 Snurrfian röstar på Hedinn
21:06 Hedinn röstar på LenaH
21:08 Klara röstar på Niyama
21.12(?) qitis röstar på ceta
21:21 LenaH röstar på Niyama
21.25 fio röstar på sasse
21.28 Elo röstar på niyama
21.29 Hemlig röstar på qitis
21.29 Madalitso röstar på klara

Elo - Ulv i fårakläder
Niyama- Besserwisser

En ganska långsökt och vild teori, @Klara är den första ulven som röstar, @LenaH är ledarulven och röstar på samma som Klara och det ger Elo chansen att följa. Men det hänger helt och hållet på att LenaH är ledarulven som skrev lyan på näsan igår och de följde hennes säkra käk för att visa att de har förstått.

Ok, Klara själv motiverade rösten på mig (och jag kan köpa den) med att hon som god blev följd av en ulv (jag, i hennes teori) och hon tyckte det var ett tecken på överdriven kroppsbehåring.

Sen lanseras teorin om att Klara är ulv och jag varg av först @Sasse som snabbt blev följd av @hemlig @qitis @Artline @Snurrfian och @Madalitso

Var det ingen av er som reflekterade över varför Klara isf skulle röstat på mig?
Om det nu var så att hon var ulv och jag varg?
Om vi ska vara petnoga lanserade @Snurrfian sin teori en hel minut före jag lanserade den. :p Däremot röstade hon ju senare än vad jag gjorde.

Vad gäller Klaras röst på dig kan jag inte påstå att jag hann se den. Det var 4 minuter mellan hennes röst och mitt relativt långa inlägg, så den missades helt enkelt. Jag noterade det först när Q ifrågasatte min röst, men ändrade inte eftersom jag egentligen inte hade någon annan misstanke - förutom du då. Men att rösta på en potentiell ledarvarg var mindre intressant, och Klara hade ju teoretiskt kunnat alibirösta. Jag tror ju inte hon räknade med att få en drös röster på sig, åtminstone känns det inte som att hon varit jättemisstänkt under dagen?
 
Hennes röst idag var inte heller till hennes fördel, men om hon lever imorgon ser jag fram emot att se mer från henne.
 
Helt ärligt mest skum på fio, men ingen annan verkade tro något om det så blev osäker, plus att jag inte tycker om att rösta på folk som inte hunnit skriva pga tidsbrist som första val.
Vad har du reagerat på hos fio? Du kanske skrivit innan, men jag orkar inte gå tillbaka :p
 
Ceta har hakat upp sig på mig och röstat samma på båda DL. Ganska vag motivering med att jag skulle vara ledarulven och i kombination att Hedinn då var ulv. Men Hedinn fick ingen röst av Ceta utan jag 🤔
Helt klart misstänkt beteende.
Tvärt om, du är ulv och Hedinn ledarulv. Och i mina ögon är det viktigare att ta ut ulvarna i lyan.

Förstår att du försöker riktar misstankarna åt annat håll, men köper det inte. Särskilt när du själv påstår att du tänkte rösta på en person av ytterst vaga skäl och inte hinner till DL trots närvaro i tråden under eftermiddagen. Du vill heller inte förklara varför q är god på din lista. Nej, tycker fortfarande ditt beteende är misstänkt, även om jag tycker det börjar bli tråkigt att rösta samma ;)
 
Om vi ska vara petnoga lanserade @Snurrfian sin teori en hel minut före jag lanserade den. :p Däremot röstade hon ju senare än vad jag gjorde.

Vad gäller Klaras röst på dig kan jag inte påstå att jag hann se den. Det var 4 minuter mellan hennes röst och mitt relativt långa inlägg, så den missades helt enkelt. Jag noterade det först när Q ifrågasatte min röst, men ändrade inte eftersom jag egentligen inte hade någon annan misstanke - förutom du då. Men att rösta på en potentiell ledarvarg var mindre intressant, och Klara hade ju teoretiskt kunnat alibirösta. Jag tror ju inte hon räknade med att få en drös röster på sig, åtminstone känns det inte som att hon varit jättemisstänkt under dagen?
Hur tänker du då om mig när nu Klara visade sig vara god?
 
Tvärt om, du är ulv och Hedinn ledarulv. Och i mina ögon är det viktigare att ta ut ulvarna i lyan.

Förstår att du försöker riktar misstankarna åt annat håll, men köper det inte. Särskilt när du själv påstår att du tänkte rösta på en person av ytterst vaga skäl och inte hinner till DL trots närvaro i tråden under eftermiddagen. Du vill heller inte förklara varför q är god på din lista. Nej, tycker fortfarande ditt beteende är misstänkt, även om jag tycker det börjar bli tråkigt att rösta samma ;)
Blir du tvingad av andra att rösta på mig O_o det låter ju nästan så :laugh:
 
Hur tänker du då om mig när nu Klara visade sig vara god?
Det vet jag inte :laugh: Det känns troligt att du inte har den rollen jag teoriat om i alla fall, men du kan såklart ha en ond roll ändå. Däremot känner jag att du inte längre är så misstänkt, inte lika misstänkt som alla de (andra) som röstade på Klara.
 
Tänkte på en sak från röstningen igår:
Känns som väldigt många skrev att de reagerade på att Sasse la en tredjeröst, men röstade i slutändan på någon annan. Ett alternativ hade ju varit att de som gjorde det var onda med Sasse, men det blir en rejäl lya i så fall. Kanske troligare då att Sasse ändå verkade genuin/vettig i sina resonemang så folk inte trodde på henne som ond.

Den som sticker ut då är ju fio som i slutändan blev den enda som röstade på Sasse. Jag vet inte om jag tror på @cirkus teori om att det var för att hon är ulv som hoppades andra skulle hänga på, känns som ett vågat spel när hon röstade 5 minuter innan dl och dom enda som inte röstat än var jag och hemlig som båda kom in i sista minuten. Skulle väl vara för att hon hoppades att vi skulle haka på den lätta rösten på någon som la en tredjeröst då.

Ett alternativ är ju att hon bara behövde en lätt röst pga tidsbrist. Men tänker att det hade ju också kunnat vara ett försök till ett längre spel. Om nu fio är ond, och ser att Niyama fått 2 röster, så hade hon ju kunnat tänka att Elo byter för att rädda sig själv och sen hoppas på att lottningen faller så Niyama åker. Om Niyama hade åkt så hade hon sedan idag kunnat hjälpa Elo försöka framstå som god och istället försöka rikta misstankar mot Sasse som lagt en tredjeröst på "goda" Elo.

Vad har du reagerat på hos fio? Du kanske skrivit innan, men jag orkar inte gå tillbaka :p
 
Meddelande från LL:
På förekommen anledning vill jag bara påminna alla om att det inte är tillåtet att ond- eller godförklara någon utan teori.
Det är bra om ni försöker vara så tydliga som möjligt i era resonemang och teorier om vilka ni misstänker eller inte. Jag tycker att vissa har varit på gränsen till vad som är tillåtet under kvällen gällande detta (jag kom hem nyss, därför har jag inte tagit upp det tidigare under kvällen).

Det blir både enklare och roligare att spela om alla försöker att tänka på det :)
 
Det här - och det faktum att @fio röstade på @Sasse idag också ger mig ganska starka ulvvibbar av fio.
Att inte ta ställning utan smyga med med uddaröster som faktiskt idag känns helt uppåt väggarna?
Känns inte som en god fio.

Varför är det ulvigt att lägga en utmärkande uddaröst när drevet gick på goda Klara? Hade väl varit mkt enklare att hänga på det drevet. Varför sticka ut överhuvudtaget när manegen är krattad för att bara hänga på? Då hade du ju anklagat mig för att vara ulvig för att jag bara hängde på det drevet.
 
En till som deltar ovanligt lite (för att bli delfin istället )är @cirkus
Första röst på Elo igår. Första röst på LenaH idag.
Känns väldigt svårplacerad trots att Elo bevisligen var ond.
LenaH vet vi inte vad hon är
Jag råkar ha blivit med liv utanför bukefalos.
Idag var jag hos en kompis men iom att jag bor nära världens ände så körde jag bil. No dolphins

Jag tror fortfarande att LenaH är ulv enligt min teori i DL1, lyan fick en förstaröst på Niyama (från Klara) som de gärna hade haft ut i lynch istf Elo enligt teori tidigare idag. Egentligen har jag inte ändrat min lyakonstellation sen det inlägget snarast förstärkt den, iom att Klara var god så tror jag att lyan försökte att rädda självaste LenaH. Resten i lyan är då fio (kan finnas några runner ups till henne i de som glatt röstade på Klara idag) och Art med Mada som ledarvarg.

Tack och godnatt. Jag kan ha fel.
 
Jag råkar ha blivit med liv utanför bukefalos.
Idag var jag hos en kompis men iom att jag bor nära världens ände så körde jag bil. No dolphins

Jag tror fortfarande att LenaH är ulv enligt min teori i DL1, lyan fick en förstaröst på Niyama (från Klara) som de gärna hade haft ut i lynch istf Elo enligt teori tidigare idag. Egentligen har jag inte ändrat min lyakonstellation sen det inlägget snarast förstärkt den, iom att Klara var god så tror jag att lyan försökte att rädda självaste LenaH. Resten i lyan är då fio (kan finnas några runner ups till henne i de som glatt röstade på Klara idag) och Art med Mada som ledarvarg.

Tack och godnatt. Jag kan ha fel.
Det sista om att du har fel stämmer igen. Ens om vi ignorera det faktum att jag inte visste att art röstat på klara, så om vi nu låtsas att jag är 1.ledarvargen och 2.hade koll på rösterna dl 1, varför då rösta på klara med Art istället för att rösta på Niyama för att rädda Elo?

Och i gårdagens röstning valde jag mellan klara och LenaH, valde klara för tänkte henne som ulv till LenaHs ledarvarg, men nu blev det ju så att var jag än lagt min röst hade inte spelat någon roll, ens om jag ändrat hade det varit 6-4 till Klara. Hade jag faktiskt varit ond hade jag ju en toppenchans att lägga en alibiröst, men ville istället som god lägga en röst på någon jag faktiskt misstänkte.
 
Uppdatering natt 2:

Ugnsgratinerade musslor må vara en fin och dyr förrätt som kan vara väldigt god, men musslor är mat som måste tillagas exakt rätt för att man inte ska riskera matförgiftning....
Någon verkar ha smusslat ner en dålig mussla på en av gästernas tallrikar, för plötsligt slår någon handen för munnen, reser sig upp så hastigt att stolen välter med ett brak och rusar från bordet i riktning mot toaletterna, där hon sedan får spendera resten av kvällen.


Qitis var bybo



DagDL3 ikväll 21.30
NattDL 3 imorgon 08.00
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 873
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 128
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 335
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 107
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp