Nyårsfesten (Ulvlek)

Kvällens utgång tror jag initierades av goda, det intressanta är vilka som hängde på och styrde lynchen mot Klara istf mot mig för jag tror inte lyan är så säker på att jag inte är vargen. :p
Men eller hur! 7 röster är ju rätt många, det känns som om denna DL kan gömma en eller flera lätta röster.
 
Du får gärna återkomma med röst och motivering i så fall, och såklart även varför du inte längre misstänker Q ;)
Därför att jag tycker inte att Artline gjort så mycket och la en enkel röst dl 1

Q kan som sagt vara god eller ond. Det är väl det som är hela grejen med spelet. Men jag går efter hur och vad folk skriver helt enkelt. Behöver inte vara en specifik detalj. Men kan såklart också vara det vid vissa tillfällen. Den ju längre leken fortskrider blir det som ett pussel förhoppningsvis och man kan lägga ihop delarna till en helhet.
 
Fast jag försökte inte få nån att misstänka Klara, jag var rätt tydlig med att hon inte var min primära kandidat.

Kvällens utgång tror jag initierades av goda, det intressanta är vilka som hängde på och styrde lynchen mot Klara istf mot mig för jag tror inte lyan är så säker på att jag inte är vargen. :p

Nu ska jag läsa igenom och se hur det tog fart.
Jag hänvisade till om Klara haft rätt i sin teori om dig, nu vet jag ju var jag har henne iaf.
 
För att Artline gått under radarn tycker jag. För den första rösten på dl 1.

Q kan vara ond också rent teoretiskt såklart.
Varför art över fio, hedinn, hemlig mfl som också varit rätt anonyma? Var till och med tvungen att gå tillbaks och kolla om hedinn och hemlig röstat, för jag kan inte komma ihåg en enda teori dom haft (samma gäller art och fio)
 
Varför art över fio, hedinn, hemlig mfl som också varit rätt anonyma? Var till och med tvungen att gå tillbaks och kolla om hedinn och hemlig röstat, för jag kan inte komma ihåg en enda teori dom haft (samma gäller art och fio)
Tänkte på fio också men där är det verkligen ingenting knappt att gå på Hedinn och Hemlig är självklart misstänkta.
 
Därför att jag tycker inte att Artline gjort så mycket och la en enkel röst dl 1

Q kan som sagt vara god eller ond. Det är väl det som är hela grejen med spelet. Men jag går efter hur och vad folk skriver helt enkelt. Behöver inte vara en specifik detalj. Men kan såklart också vara det vid vissa tillfällen. Den ju längre leken fortskrider blir det som ett pussel förhoppningsvis och man kan lägga ihop delarna till en helhet.
Då hoppas jag att du kan lägga in vad det var Q skrev som gjorde att du tog bort henne från din misstankelista. Du är väldigt vag.
Man kan ju bli stressad också och bara rösta av farten oavsett som god eller ond.
Ja, jag har inte kommenterat det alls. Men det kan ju likväl gömma sig lätta röster?


Dl 2

20:03 Cirkus röstar på LenaH
20:12 Ceta röstar på Karamelldrottningen
20:59 Klara röstar på LenaH
21:04 Sasse röstar på Klara
21:06 Hedinn röstar på LenaH
21:08 hemlig röstar på Klara
21.15 (?) Qitis röstar på Klara
21: 18 Artline röstar på Klara
21:19 Snurrfian röstar på Klara
21:23 LenaH röstar på Klara
21:23 Madalitso röstar på Klara
21:26 Fio röstar på Sasse

@hemlig är den som lägger upp Klara på en andraröst, och sedan kommer @qitis med en tredjeröst och @Artline tippar över med en fjärderöst. Sedan strömmar det in röster på Klara, och därefter lägger fio en uddaröst.

Jag reagerade som sagt på att Q som ifrågasatte min röst på Klara, för att sedan själv lägga en röst där med ungefär samma motivering. Att Artline tippar över skålen kan ha varit en räddning, men kan också ha varit genuint. Jag behöver oavsett gå igenom alla igen. Det känns som en del är rätt vaga i sitt teoriande och rätt "osynliga". Svårt att få någon känsla då.

Edit: Men vad är det som händer med citeringen :rage: Har ändrat inlägget eftersom röstlistan blev halshuggen av citaten.
 
Dl 2

20:03 Cirkus röstar på LenaH
20:12 Ceta röstar på Karamelldrottningen
20:59 Klara röstar på LenaH
21:04 Sasse röstar på Klara

Då hoppas jag att du kan lägga in vad det var Q skrev som gjorde att du tog bort henne från din misstankelista. Du är väldigt vag.

Ja, jag har inte kommenterat det alls. Men det kan ju likväl gömma sig lätta röster?


21:06 Hedinn röstar på LenaH
21:08 hemlig röstar på Klara
21.15 (?) Qitis röstar på Klara
21: 18 Artline röstar på Klara
21:19 Snurrfian röstar på Klara
21:23 LenaH röstar på Klara
21:23 Madalitso röstar på Klara
21:26 Fio röstar på Sasse

@hemlig är den som lägger upp Klara på en andraröst, och sedan kommer @qitis med en tredjeröst och @Artline tippar över med en fjärderöst. Sedan strömmar det in röster på Klara, och därefter lägger fio en uddaröst.

Jag reagerade som sagt på att Q som ifrågasatte min röst på Klara, för att sedan själv lägga en röst där med ungefär samma motivering. Att Artline tippar över skålen kan ha varit en räddning, men kan också ha varit genuint. Jag behöver oavsett gå igenom alla igen. Det känns som en del är rätt vaga i sitt teoriande och rätt "osynliga". Svårt att få någon känsla då.
Då får du tycka det.
 
Varför mer suspekt?
För att arts röst var en tidig första röst, medans fio kom in sent och röstade på en som troligen är god, går in mer på min fundering om den rösten i det här inlägget:
Tänkte på en sak från röstningen igår:
Känns som väldigt många skrev att de reagerade på att Sasse la en tredjeröst, men röstade i slutändan på någon annan. Ett alternativ hade ju varit att de som gjorde det var onda med Sasse, men det blir en rejäl lya i så fall. Kanske troligare då att Sasse ändå verkade genuin/vettig i sina resonemang så folk inte trodde på henne som ond.

Den som sticker ut då är ju fio som i slutändan blev den enda som röstade på Sasse. Jag vet inte om jag tror på @cirkus teori om att det var för att hon är ulv som hoppades andra skulle hänga på, känns som ett vågat spel när hon röstade 5 minuter innan dl och dom enda som inte röstat än var jag och hemlig som båda kom in i sista minuten. Skulle väl vara för att hon hoppades att vi skulle haka på den lätta rösten på någon som la en tredjeröst då.

Ett alternativ är ju att hon bara behövde en lätt röst pga tidsbrist. Men tänker att det hade ju också kunnat vara ett försök till ett längre spel. Om nu fio är ond, och ser att Niyama fått 2 röster, så hade hon ju kunnat tänka att Elo byter för att rädda sig själv och sen hoppas på att lottningen faller så Niyama åker. Om Niyama hade åkt så hade hon sedan idag kunnat hjälpa Elo försöka framstå som god och istället försöka rikta misstankar mot Sasse som lagt en tredjeröst på "goda" Elo.
 
Jag håller med om att det är ett antal som håller väldigt låg profil

Har lite tankar efter att ha grunnat på en del saker i leken.
Känns som kanske inte @hemlig och @karamelldrottningen är de mest suspekta trots mindre aktivitet. Här går jag mest på känsla och ingen vetskap
Mina ögon riktar sig nog främst mot @Hedinn , @Ceta och @fio. Och fortfarande @LenaH.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 873
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 128
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 335
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 107
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp