Nyårsfesten (Ulvlek)

Jag vet inte.. Jag tycker väl inte jag har hängt upp mig på det direkt?

Jag har precis vaknat och slötittat igenom leken. Kommer nog tyvärr inte hinna vara så aktiv förrän innan DL då jag måste hinna med hästarna innan jag åker tillbaka till jobbet igen. Jag går av i morgon bitti så sedan har jag mer tid för leken om jag överlevt. Sorry

@Madalitso
 
Den som sticker ut då är ju fio som i slutändan blev den enda som röstade på Sasse. Jag vet inte om jag tror på @cirkus teori om att det var för att hon är ulv som hoppades andra skulle hänga på, känns som ett vågat spel när hon röstade 5 minuter innan dl och dom enda som inte röstat än var jag och hemlig som båda kom in i sista minuten. Skulle väl vara för att hon hoppades att vi skulle haka på den lätta rösten på någon som la en tredjeröst då.

Ett alternativ är ju att hon bara behövde en lätt röst pga tidsbrist. Men tänker att det hade ju också kunnat vara ett försök till ett längre spel. Om nu fio är ond, och ser att Niyama fått 2 röster, så hade hon ju kunnat tänka att Elo byter för att rädda sig själv och sen hoppas på att lottningen faller så Niyama åker. Om Niyama hade åkt så hade hon sedan idag kunnat hjälpa Elo försöka framstå som god och istället försöka rikta misstankar mot Sasse som lagt en tredjeröst på "goda" Elo.
Det här - och det faktum att @fio röstade på @Sasse idag också ger mig ganska starka ulvvibbar av fio.
Att inte ta ställning utan smyga med med uddaröster som faktiskt idag känns helt uppåt väggarna?
Känns inte som en god fio.
Alltså.:DIngen tabbe.Utan bara ett konstaterande att vi ännu inte vet om Niyama är ond eller god. Eller om någon i leken egentligen
Det vet man om man har info , eller efter uppdatering om personen käkats /lynchats
Klarare så?
Jag tycker det här ÄR lite skavigt, det verkade som om du visste att Niyama skulle käkas?
Men jag släpper det för stunden.
Jag tycker efter att ha läst igenom leken lite mer ordentligt att jag iaf vill syna klara som började rösta på Niyama igår.
Det ÄR starka vibbar av ulv/ledarvarg över klara och LenaH i röstningen igår nu när vi vet att Niyama var god.
Och tycker att en del konversation dem emellan som påpekats av flera är lite lutande åt det hållet också

Är också inne på att ulv ska ut -inte ledarvarg iom vinstvillkoren så väljer därför att lägga rösten på Klara och inte LenaH

Qitis röstar på Klara
Här kommer en lite styrande röst mot Klara även om @Sasse började.
Artline röstar på Klara
Dels motivering igår samt att det känns som hon kan vara ulv som vargen Lena följde.
Den här är så superenkel att jag blir lite fundersam här också.
 
En till som deltar ovanligt lite (för att bli delfin istället )är @cirkus
Första röst på Elo igår. Första röst på LenaH idag.
Känns väldigt svårplacerad trots att Elo bevisligen var ond.
LenaH vet vi inte vad hon är
 
Ok, Klara själv motiverade rösten på mig (och jag kan köpa den) med att hon som god blev följd av en ulv (jag, i hennes teori) och hon tyckte det var ett tecken på överdriven kroppsbehåring.

Sen lanseras teorin om att Klara är ulv och jag varg av först @Sasse som snabbt blev följd av @hemlig @qitis @Artline @Snurrfian och @Madalitso

Var det ingen av er som reflekterade över varför Klara isf skulle röstat på mig?
Om det nu var så att hon var ulv och jag varg?
 
Ok, Klara själv motiverade rösten på mig (och jag kan köpa den) med att hon som god blev följd av en ulv (jag, i hennes teori) och hon tyckte det var ett tecken på överdriven kroppsbehåring.

Sen lanseras teorin om att Klara är ulv och jag varg av först @Sasse som snabbt blev följd av @hemlig @qitis @Artline @Snurrfian och @Madalitso
Var det ingen av er som reflekterade över varför Klara isf skulle röstat på mig?
Om det nu var så att hon var ulv och jag varg?

Jo jag !
Jag funderade på om hon som ulv kunde tänkas vilja offra ledarvargen om det scenariot skulle stämma som diskuterades. Att klara var ulv och du ledarvarg alltså
 
Ceta har hakat upp sig på mig och röstat samma på båda DL. Ganska vag motivering med att jag skulle vara ledarulven och i kombination att Hedinn då var ulv. Men Hedinn fick ingen röst av Ceta utan jag 🤔
Helt klart misstänkt beteende.
 
Jo jag !
Jag funderade på om hon som ulv kunde tänkas vilja offra ledarvargen om det scenariot skulle stämma som diskuterades. Att klara var ulv och du ledarvarg alltså
Ja det känns som om flertalet ikväll inte tänkte hela vägen utan bara hoppade på ett enkelt tåg.
 
Ok, Klara själv motiverade rösten på mig (och jag kan köpa den) med att hon som god blev följd av en ulv (jag, i hennes teori) och hon tyckte det var ett tecken på överdriven kroppsbehåring.

Sen lanseras teorin om att Klara är ulv och jag varg av först @Sasse som snabbt blev följd av @hemlig @qitis @Artline @Snurrfian och @Madalitso

Var det ingen av er som reflekterade över varför Klara isf skulle röstat på mig?
Om det nu var så att hon var ulv och jag varg?
Jo, men när jag röstade stod det mellan dig och Klara. Jag hade inte fått intrycket av några teorier om att folk hade direkta misstankar mot någon annan så att lägga en ströröst kändes lönlöst.
Och om ni var onda båda var klara den viktigaste att få ut och tänkte att rösten på dig kan ju ha varit ett försök att rädda sig själv för att sedan försöka få teorin att du följt henne just för att lura oss om hennes roll att få fäste.
 
Jo, men när jag röstade stod det mellan dig och Klara. Jag hade inte fått intrycket av några teorier om att folk hade direkta misstankar mot någon annan så att lägga en ströröst kändes lönlöst.
Och om ni var onda båda var klara den viktigaste att få ut och tänkte att rösten på dig kan ju ha varit ett försök att rädda sig själv för att sedan försöka få teorin att du följt henne just för att lura oss om hennes roll att få fäste.
Ja, du var rätt sen och då var det redan rätt långt gånget.

Jag vet att du teoriat rätt mycket om annat idag - var hade du velat lägga rösten annars?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 873
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 128
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 335
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 107
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp