Nyårsfesten (Ulvlek)

Jag har funderat en del på den, det talar visserligen för en god Sasse, men samtidigt vet vi inte vad som sker bakom kulisserna, kan det vara så att Elo inte kan vara med och ulvarna såg chansen att få sig själva godförklarade, åtminstone Sasse och kanske Cirkus men då faller hela min teori :arghh:
Fast då borde de väl ha bett om en ersättare hellre än att förlora sin enda specialförmåga dl1?
 
Jag tror det var ett smidigt sätt för lyan att få ett drev på en god. Lena kan vara vilket som, ulv eller ledarvarg. Eller god, men jag tror inte det.
Vi får väl se snart om den teorin kan stämma. Hoppas ju du är ond nu för vill inte ha lynchat en god.
 

Då då tänker du att klaras andra röst nu på LenaH skulle vara en sorts alibiröst på LenaH (om Lenah skulle bara ledarvarg som ulven Klara fattat är det -allt utifrån ditt resonemang ?)

Jag tycker efter att ha läst igenom leken lite mer ordentligt att jag iaf vill syna klara som började rösta på Niyama igår.
Det ÄR starka vibbar av ulv/ledarvarg över klara och LenaH i röstningen igår nu när vi vet att Niyama var god.
Och tycker att en del konversation dem emellan som påpekats av flera är lite lutande åt det hållet också

Är också inne på att ulv ska ut -inte ledarvarg iom vinstvillkoren så väljer därför att lägga rösten på Klara och inte LenaH

Qitis röstar på Klara
Det sticker lite i mina ögon att Q först "ifrågasätter" min röst, och sedan röstar på samma, med typ samma teori.
Jag har försökt läsa igenom leken men blir bara helt förvirrad. Jag fattar inte varför Klara får massa röster? Skulle det bara vara enbart genom att LenaH som ledarvarg skulle följa ulven Klaras röst i DL1? Men alltså gör folk fortfarande det? Framförallt skulle verkligen LenaH göra det? För mig känns det mer som en teori som är lanserad av lyan faktiskt. Detta drevet mot Klara känns jäkligt misstänkt anser jag så därför


fio röstar på Sasse som jag tror är en ulv som försöker skapa ett litet drev med den teorin
Jag tycker ju iofs min teori var mer underbyggd än vad som bara hände under DagDL, om det är din egen teori mot mig..
Abstinens? På vilket sätt då :rofl:
Fel ordval :p Ångest ska det vara ;)
 
Jag är som jag skrev tidigare inte så säker på att Klara är ulv men den här röstningen kanske kan bli intressant att analysera i efterhand?
 
Är detta senaste listan?
Dl 2

20:03 Cirkus röstar på LenaH
20:12 Ceta röstar på Karamelldrottningen
20:59 Klara röstar på LenaH
21:04 Sasse röstar på Klara
21:06 Hedinn röstar på LenaH
21:08 hemlig röstar på Klara
21.15 (?) Qitis röstar på Klara
21: 18 Artline röstar på Klara
21:19 Snurrfian röstar på Klara
21:23 LenaH röstar på Klara
21:23 Madalitso röstar på Klara
21:26 Fio röstar på Sasse

LenaH 3
Klara 7
Karamelldrottningen 1
Sasse 1
 
Uppdatering DagDL2

De flesta gästerna ha anlänt till nyårsfesten och minglar för fullt samtidigt som förrätten håller på att göras iordning. Medan gästerna minglar börjar butlerna metodiskt dukar upp förrätten - ugnsgratinerade musslor i vitlök och persilja, bröd och olika fruktfat. En efter en sätter sig gästerna vid bordet och minglandet tystnar.

När den sista gästen sätter sig vid bordet hörs ett högt prutt-liknande ljud. Gästen rodnar i ansiktet samtidigt som de andra gästerna vänder sig mot hen. Vad tusan?! Någon har lagt ett prutt-föremål på hens stol. Men vakterna hör bara det prutt-liknande ljudet och sånt passar definitivt INTE in på denna (fina) nyårsfesten. Personen försöker förklara situationen för vakterna - hen har inte gjort något. Det måste vara någon annan som lagt dit ett föremål som avger ett prutt-ljud på hens stol, men vakterna lyssnar inte utan för bara snabbt bort gästen.

Klara var bybo



NattDL2: imorgon 08.00
 
För att jag tycker att det är intressant att diskutera i och med att jag har funderat på samma sak.

Kan hända, men hur lätt är det att få tag på en ersättare när vi har en god lya?
Tänker att med en specialroll bör de iaf ha försökt innan de bestämde sig för att lyncha henne?
 
Uppdatering DagDL2

De flesta gästerna ha anlänt till nyårsfesten och minglar för fullt samtidigt som förrätten håller på att göras iordning. Medan gästerna minglar börjar butlerna metodiskt dukar upp förrätten - ugnsgratinerade musslor i vitlök och persilja, bröd och olika fruktfat. En efter en sätter sig gästerna vid bordet och minglandet tystnar.

När den sista gästen sätter sig vid bordet hörs ett högt prutt-liknande ljud. Gästen rodnar i ansiktet samtidigt som de andra gästerna vänder sig mot hen. Vad tusan?! Någon har lagt ett prutt-föremål på hens stol. Men vakterna hör bara det prutt-liknande ljudet och sånt passar definitivt INTE in på denna (fina) nyårsfesten. Personen försöker förklara situationen för vakterna - hen har inte gjort något. Det måste vara någon annan som lagt dit ett föremål som avger ett prutt-ljud på hens stol, men vakterna lyssnar inte utan för bara snabbt bort gästen.

Klara var bybo




NattDL2: imorgon 08.00
Skit också då.

Då är ju frågan om LenaH var ond som försökte lura oss till att misstänka Klara, eller om de båda är goda och ulvarna är skitglada över dagens röstning.
 
Tappade bort tiden fullständigt :(
Velade och hade tänkt lägga rösten på Artline men fastnade på motiveringen och sen vet jag inte vart tiden försvann :arghh:
 
Uppdatering DagDL2

De flesta gästerna ha anlänt till nyårsfesten och minglar för fullt samtidigt som förrätten håller på att göras iordning. Medan gästerna minglar börjar butlerna metodiskt dukar upp förrätten - ugnsgratinerade musslor i vitlök och persilja, bröd och olika fruktfat. En efter en sätter sig gästerna vid bordet och minglandet tystnar.

När den sista gästen sätter sig vid bordet hörs ett högt prutt-liknande ljud. Gästen rodnar i ansiktet samtidigt som de andra gästerna vänder sig mot hen. Vad tusan?! Någon har lagt ett prutt-föremål på hens stol. Men vakterna hör bara det prutt-liknande ljudet och sånt passar definitivt INTE in på denna (fina) nyårsfesten. Personen försöker förklara situationen för vakterna - hen har inte gjort något. Det måste vara någon annan som lagt dit ett föremål som avger ett prutt-ljud på hens stol, men vakterna lyssnar inte utan för bara snabbt bort gästen.

Klara var bybo




NattDL2: imorgon 08.00

Får nog läsa om leken tror jag:crazy:
 
Uppdatering DagDL2

De flesta gästerna ha anlänt till nyårsfesten och minglar för fullt samtidigt som förrätten håller på att göras iordning. Medan gästerna minglar börjar butlerna metodiskt dukar upp förrätten - ugnsgratinerade musslor i vitlök och persilja, bröd och olika fruktfat. En efter en sätter sig gästerna vid bordet och minglandet tystnar.

När den sista gästen sätter sig vid bordet hörs ett högt prutt-liknande ljud. Gästen rodnar i ansiktet samtidigt som de andra gästerna vänder sig mot hen. Vad tusan?! Någon har lagt ett prutt-föremål på hens stol. Men vakterna hör bara det prutt-liknande ljudet och sånt passar definitivt INTE in på denna (fina) nyårsfesten. Personen försöker förklara situationen för vakterna - hen har inte gjort något. Det måste vara någon annan som lagt dit ett föremål som avger ett prutt-ljud på hens stol, men vakterna lyssnar inte utan för bara snabbt bort gästen.

Klara var bybo




NattDL2: imorgon 08.00
:laugh: Underbar uppdatering!
 
Skit också då.

Då är ju frågan om LenaH var ond som försökte lura oss till att misstänka Klara, eller om de båda är goda och ulvarna är skitglada över dagens röstning.
Fast jag försökte inte få nån att misstänka Klara, jag var rätt tydlig med att hon inte var min primära kandidat.

Kvällens utgång tror jag initierades av goda, det intressanta är vilka som hängde på och styrde lynchen mot Klara istf mot mig för jag tror inte lyan är så säker på att jag inte är vargen. :p

Nu ska jag läsa igenom och se hur det tog fart.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 873
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 128
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 335
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 107
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp