Oj, känns att jag är ringrostig i det här med att leka. Blir yr i skallen redan nu.
Jag blir ju genast lite fundersam kring
@qitis motiv till sin teori om att de hen radat upp (bla jag själv) automatiskt skulle vara ulvar pga att vi nämnt samma typ av dessert som
@karamelldrottningen gillar. En väldigt svag teori, även om det ju naturligtvis är första dagen och man inte har något som helst att gå på. Jag vet ju att hens teori om mig är fel eftersom jag vet min roll. Därför funderar jag på viket syfte hen har med att peka ut oss fyra. Vet hen något? Eller är det bara en slump?
Vid min genomläsning av svaren på den obligatoriska frågan nu reagerade jag ändå på qitis. Min första tanke var ulv i fårakläder med tanke på hur hen formulerade sitt svar (något att bita i, men inget kött. Får äter inte kött), men jag kan inte förstå varför hen i så fall skulle outa sig, ledarvargen känner ju redan till vilka som sitter i lyan så det skulle ju bara vara dumt.
@Artline har också ett svar man skulle kunna reagera på. Så mycket fokus på rödvinssåsen? Törstar hen efter blod månne? En hint till lyan från ledarvargen? Är ju inga andra roller som skulle ha något att vinna på att hinta i detta tidiga läge.
Både
@LenaH och
@Elo vill ha vilt. Kan alla vara ledarvargar och hela leken är ett skämt?
Eller kan det vara så enkelt att svaret på frågan inte har något som helst med rollen i leken att göra?
@Niyama äter vegetariskt. Men samma där, ulven i fårakläder har inget att vinna på att outa sig.
Som sagt, jag blir snurrig! Men egentligen tror jag ju inte att svaren på den obligatoriska frågan har någon som helst relevans för vilken roll man har.