Nyårsfesten (Ulvlek)

Kanske. Det jag mest reagerade på var att det kändes lite slött och därför gav mig vibbar av att du kan vara ulv. Tror du får leva med att jag fick den känslan. :D
Tufft, men jag får försöka göra det då :D

Kom på nu att det kunde tolkas som en pik, men menade det verkligen som ett skoj med mitt "får du leva med" :)
 
Nej, jag blir inte mycket klokare just nu. Känner att det är många som för mig flyger under radarn än så länge, jag hoppas det ändras imorgon, om man är kvar i leken då.

Redan i morse, eller egentligen igår kväll, började LenaH att klia för mig. Hennes följsamhet mot mig i sin röst känns bara... fel. Jag kan inte riktigt sätta fingret på varför, men det skaver. Hennes röst på Niyama som följde min kan mycket väl vara ett försök av en ulv att göra en liten räddningsinsats på en kompanjon i lyan. Förhoppningen om att fler skulle haka på och därmed rädda onda Elo som redan hade tre röster på sig. Därför

Klara röstar på LenaH
 
Dl 2

20:03 Cirkus röstar på LenaH
20:12 Ceta röstar på Karamelldrottningen
20:59 Klara röstar på LenaH

LenaH 2
Karamelldrottningen 1
 
DL 1 21:30

18:35 Artline röstar på Klara
19:00 cirkus röstar på Elo
19:32 Niyama röstar på Elo
19:40 Ceta röstar på Karamelldrottningen
19:57 Sasse röstar på Elo
20:03 Karamelldrottningen röstar på hemlig
20:11 Snurrfian röstar på Hedinn
21:06 Hedinn röstar på LenaH
21:08 Klara röstar på Niyama
21.12(?) qitis röstar på ceta
21:21 LenaH röstar på Niyama
21.25 fio röstar på sasse
21.28 Elo röstar på niyama
21.29 Hemlig röstar på qitis
21.29 Madalitso röstar på klara

Elo - Ulv i fårakläder
Niyama- Besserwisser

En ganska långsökt och vild teori, @Klara är den första ulven som röstar, @LenaH är ledarulven och röstar på samma som Klara och det ger Elo chansen att följa. Men det hänger helt och hållet på att LenaH är ledarulven som skrev lyan på näsan igår och de följde hennes säkra käk för att visa att de har förstått.
 
Jag vill säga att jag blev lite orolig igår för att Elo kunde vara god med tre röster på sig hyfsat fort
Såg precis som Klara och LenaH tror jag det var -skriver från minnet nu -är på jobbet ) att det var möjligt att det fanns en ulv /ledarvarg bland de tre sin röstat där.
Vilket jag också skrev om

Därav jag röstade på ceta viken jag reagerade på mycket då jag tyckte hon kidnappade min idé om karamelldrottningen utan att egentligen ha skrivit så mycket om det

Med facit i hand så undrar jag dock mer över just klara och LenaH som båda röstade på Niyama , nu vet vi ju inte om Niyama är ond eller god (än) men noterat är det.

Och LenaH gör väldigt många godförklaringar -det noterar jag också
Här är svaret jag hade redan imorse innan nattDL varför jag inte röstade på Elo
Här är det inlägg från Elo som är orsak till att hon fick röster på sig. Förutom mig håller hon då qitis, Ceta, Niyama och Hedinn som tänkbara onda. Vi vet ju nu att Niyama inte var ond. Frågan är om Elo blandade in några av sina kompisar i lyan i sin teori, eller inte. Jag vet inte om jag någon gång har lekt tillsammans med Elo, så jag har ingen aning om hur hon brukar resonera.

Sedan kom dessa inlägg som skaver lite hos mig.







Vet inte varför. Men det känns som att Q försöker ta avstånd ifrån Elo. För att dom sitter tillsammans i lyan, eller för att Q helt enkelt vill att Elo ska tänka mer själv? Gaahhh!
Jag reagerade på att Elo skrev att jag har rätt om antal ulvar. Kändes följsamt och även misstänkt att hon trodde jag kunde vara ledarvarg möjligen? Och hade jag inte fått tanken att Elo kunde vara god pga tre tidiga röster ( koppling ledarvarg /ulv som jag beskrev redan igår att jag hade i ett eget inlägg med sammanfattning av alla deltagare ) så hade nog min röst också hamnat på Elo
Tog en annan jag trodde kunde vara ulv och som också verkade följsam mot mina tankar och idéer. Dvs ceta
Sitter och börjar skumma igenom leken igen, från i morse och snubblar över det här (se min fetning). Det här inlägget kom precis innan Idahoe avslöjade vem som blivit käkad. Alltså, innerst inne tror ju inte jag att en ond Q skulle göra en sådan tabbe, men det drog till sig min blick i alla fall.
Alltså.:DIngen tabbe.Utan bara ett konstaterande att vi ännu inte vet om Niyama är ond eller god. Eller om någon i leken egentligen
Det vet man om man har info , eller efter uppdatering om personen käkats /lynchats
Klarare så?
Sen detta inlägg där alla ”första röster eller endaröster” granskades, förutom Qitis röst på mig? Och utan att sedan förklara varför.. En ulv som låtsas ha info om Qitis, eller kan det finnas den typen av info i leken än?
Info kan finnas i leken iom att siare1 överlevde natten. Men förklaring väntat jag också på

Funderar på Qitis röst på mig igår. Hon skrev en teori som jag höll med om, men tyckte det var mer misstänkt stt jag röstade efter en teori jag köpte, än att följa sin egen teori. Kan detta vara en tanke från q att alibirösta mot Karamelldrottningen men inte vilja göra det när jag redan röstat på henne? Vet inte om q skulle avskräckas att lägga en andraröst i dl1 dock.
Se svar ovan varför jag röstade på dig
Tycker dock ändå att teorin mot Karamelldrottningen var starkare än den om mig, så förstår inte varför Q vände.
Ännu en gång. Se svar ovan
Är det något jag reagerade på Qs röstande igår är det väl mer att hon som många andra funderar kring niyama och sasse, och sen ändå väljer att rösta någon annanstans utan jättemycket bakgrund till det.
För tredje gången se svar ovan
 
Oj, känns att jag är ringrostig i det här med att leka. Blir yr i skallen redan nu. :laugh:

Jag blir ju genast lite fundersam kring @qitis motiv till sin teori om att de hen radat upp (bla jag själv) automatiskt skulle vara ulvar pga att vi nämnt samma typ av dessert som @karamelldrottningen gillar. En väldigt svag teori, även om det ju naturligtvis är första dagen och man inte har något som helst att gå på. Jag vet ju att hens teori om mig är fel eftersom jag vet min roll. Därför funderar jag på viket syfte hen har med att peka ut oss fyra. Vet hen något? Eller är det bara en slump?

Vid min genomläsning av svaren på den obligatoriska frågan nu reagerade jag ändå på qitis. Min första tanke var ulv i fårakläder med tanke på hur hen formulerade sitt svar (något att bita i, men inget kött. Får äter inte kött), men jag kan inte förstå varför hen i så fall skulle outa sig, ledarvargen känner ju redan till vilka som sitter i lyan så det skulle ju bara vara dumt.

@Artline har också ett svar man skulle kunna reagera på. Så mycket fokus på rödvinssåsen? Törstar hen efter blod månne? En hint till lyan från ledarvargen? Är ju inga andra roller som skulle ha något att vinna på att hinta i detta tidiga läge.

Både @LenaH och @Elo vill ha vilt. Kan alla vara ledarvargar och hela leken är ett skämt? :laugh: Eller kan det vara så enkelt att svaret på frågan inte har något som helst med rollen i leken att göra? :rofl:

@Niyama äter vegetariskt. Men samma där, ulven i fårakläder har inget att vinna på att outa sig.

Som sagt, jag blir snurrig! Men egentligen tror jag ju inte att svaren på den obligatoriska frågan har någon som helst relevans för vilken roll man har.
Detta har jag ju skrivit om redan innan att jag tycker känns rätt vagt. Om Klara är ulv skulle det kunna tolkas som att hon försöker sprida lite misstankar om sig genom att berätta vad som hänt och teoria lite. Detta förstärks av att hon i slutändan skriver att hon inte tror på sina egna teorier.
Både jag och @Ceta hade bara med efterrätter i vårt svar. Det gör den här teorin lite extra konstruerad känner jag. Ingen av oss har utgett oss för att vilja ha vegetarisk mat. Känns som att @Elo antingen inte tänkt riktigt hela vägen i sin teori, eller ansträngt sig för att pussla ihop just fem onda utifrån tanken om att lyan skulle vilja signalera på detta sätt. Speciellt som @Hedinn inte heller var helt vegetarisk i sitt svar. Nej, den här teorin dissar jag.

Problemet är att jag inte vill följa strömmen, det känns inte alls bra att Elo redan fått så pass många röster. Jag brukar alltid helst vilja lägga en ensamröst första dl. Feg som jag är. :laugh:

Än så länge har cirkus, Niyama och Sasse röstat på Elo. Nu tror jag inte att lyan kommer samla sina röster i första dl, speciellt inte som det finns en ond utanför lyan. Frågan är om någon, eller några av dessa är i lyan och ledarvargen signalerar till lyan genom att rösta på samma som någon av de hen vet är ulvar. Det skulle kunna peka på Sasse som ledarulv. Eller Niyama. Men, bara hälften av deltagarna har röstat ännu, så det är ju en supersvag teori verkligen.

Jag funderar vidare.

Det du pekar på här är ju ett klassiskt sätt att försöka visa sig som ledarvarg, att rösta efter den första ulven. Frågan är dock om jag någonsin faktiskt varit med om att någon gjort just så?

Isf är ju @Niyama eller @Sasse mest trolig som du konstaterar (vore bra om jag fick ett skäl att rösta på Sasse! :p) men frågan är vem och beror det på irl-grejer, när man är online eller är alla tre ulvar? :D
Den här kommentaren av LenaH är intressant tycker jag, om hon är ledarvarg. Ovan kommentar är dessutom ett svar till Klaras inlägg ovan. Först påpeka att det är ett klassiskt sätt, och om hon är ledarvarg, sedan rösta efter samma deltagare som Klara, se nedan, med samma teori dessutom.
Jag behöver sova, eller i alla fall lägga mig i sängen.

Om nu ledarvargen skulle hinta till lyan genom att rösta på samma (som @LenaH skriver, gör dom verkligen så? :laugh:) så är det ju Sasse och Niyama som ligger i fokus som ledarvarg och cirkus och Niyama som ulvar i så fall. Jag väljer att lägga min röst på Niyama, dels för att hon enligt min teori ovan är då antingen ulv, eller ledarvarg och dels för att hennes teori för rösten på elo var svagare än Sasses teori.

Klara röstar på Niyama

Jag velar lite mellan @Niyama (enligt samma teori som @Klara ) och @Hedinn som jag tycker pratar mest om lite matvanor för att sen lägga en "safe" röst på mig som sällan blir lynchad i DL1, dessutom med en motivering som indikerar att hon inte läst hela tråden när hon la rösten? Iaf har hon inte läst så noggrant. ;)

Äh, det får bli Niyama, det är en mer riktig teori medan den andra mest grundar sig på känsla.

LenaH röstar på Niyama enligt teorin att ledarvargen följer första ulvs röst och i det här fallet är det Niyama som kan vara antingen ledare eller ulv så oddsen är bäst på henne.
Dessutom minns jag att @Elo åkt tidigt de få lekar hon varit med i förut just för att hon i början av leken teoriat lite -"skumt" så jag tycker att de rösterna är lite enkla även om de var tidiga. :)

Inläggen nedan är en konversation igen. Klara har reagerat på LenaHs "följdröst", men är hon ulv (och eventuellt har fattat att LenaH är ledarvarg) så "måste" hon ju reagera. Det kan se suspekt ut om man annars bara accepterar att någon hänger på ens teori. Det här kan alltså vara ett spel för galleriet. (Nedan)

Oj, känns att jag är ringrostig i det här med att leka. Blir yr i skallen redan nu. :laugh:

Jag blir ju genast lite fundersam kring @qitis motiv till sin teori om att de hen radat upp (bla jag själv) automatiskt skulle vara ulvar pga att vi nämnt samma typ av dessert som @karamelldrottningen gillar. En väldigt svag teori, även om det ju naturligtvis är första dagen och man inte har något som helst att gå på. Jag vet ju att hens teori om mig är fel eftersom jag vet min roll. Därför funderar jag på viket syfte hen har med att peka ut oss fyra. Vet hen något? Eller är det bara en slump?

Vid min genomläsning av svaren på den obligatoriska frågan nu reagerade jag ändå på qitis. Min första tanke var ulv i fårakläder med tanke på hur hen formulerade sitt svar (något att bita i, men inget kött. Får äter inte kött), men jag kan inte förstå varför hen i så fall skulle outa sig, ledarvargen känner ju redan till vilka som sitter i lyan så det skulle ju bara vara dumt.

@Artline har också ett svar man skulle kunna reagera på. Så mycket fokus på rödvinssåsen? Törstar hen efter blod månne? En hint till lyan från ledarvargen? Är ju inga andra roller som skulle ha något att vinna på att hinta i detta tidiga läge.

Både @LenaH och @Elo vill ha vilt. Kan alla vara ledarvargar och hela leken är ett skämt? :laugh: Eller kan det vara så enkelt att svaret på frågan inte har något som helst med rollen i leken att göra? :rofl:

@Niyama äter vegetariskt. Men samma där, ulven i fårakläder har inget att vinna på att outa sig.

Som sagt, jag blir snurrig! Men egentligen tror jag ju inte att svaren på den obligatoriska frågan har någon som helst relevans för vilken roll man har.
Detta har jag ju skrivit om redan innan att jag tycker känns rätt vagt. Om Klara är ulv skulle det kunna tolkas som att hon försöker sprida lite misstankar om sig genom att berätta vad som hänt och teoria lite. Detta förstärks av att hon i slutändan skriver att hon inte tror på sina egna teorier.
 
Både jag och @Ceta hade bara med efterrätter i vårt svar. Det gör den här teorin lite extra konstruerad känner jag. Ingen av oss har utgett oss för att vilja ha vegetarisk mat. Känns som att @Elo antingen inte tänkt riktigt hela vägen i sin teori, eller ansträngt sig för att pussla ihop just fem onda utifrån tanken om att lyan skulle vilja signalera på detta sätt. Speciellt som @Hedinn inte heller var helt vegetarisk i sitt svar. Nej, den här teorin dissar jag.

Problemet är att jag inte vill följa strömmen, det känns inte alls bra att Elo redan fått så pass många röster. Jag brukar alltid helst vilja lägga en ensamröst första dl. Feg som jag är. :laugh:

Än så länge har cirkus, Niyama och Sasse röstat på Elo. Nu tror jag inte att lyan kommer samla sina röster i första dl, speciellt inte som det finns en ond utanför lyan. Frågan är om någon, eller några av dessa är i lyan och ledarvargen signalerar till lyan genom att rösta på samma som någon av de hen vet är ulvar. Det skulle kunna peka på Sasse som ledarulv. Eller Niyama. Men, bara hälften av deltagarna har röstat ännu, så det är ju en supersvag teori verkligen.

Jag funderar vidare.

Det du pekar på här är ju ett klassiskt sätt att försöka visa sig som ledarvarg, att rösta efter den första ulven. Frågan är dock om jag någonsin faktiskt varit med om att någon gjort just så?

Isf är ju @Niyama eller @Sasse mest trolig som du konstaterar (vore bra om jag fick ett skäl att rösta på Sasse! :p) men frågan är vem och beror det på irl-grejer, när man är online eller är alla tre ulvar? :D
Den här kommentaren av LenaH är intressant tycker jag, om hon är ledarvarg. Ovan kommentar är dessutom ett svar till Klaras inlägg ovan. Först påpeka att det är ett klassiskt sätt, och om hon är ledarvarg, sedan rösta efter samma deltagare som Klara.
Jag behöver sova, eller i alla fall lägga mig i sängen.

Om nu ledarvargen skulle hinta till lyan genom att rösta på samma (som @LenaH skriver, gör dom verkligen så? :laugh:) så är det ju Sasse och Niyama som ligger i fokus som ledarvarg och cirkus och Niyama som ulvar i så fall. Jag väljer att lägga min röst på Niyama, dels för att hon enligt min teori ovan är då antingen ulv, eller ledarvarg och dels för att hennes teori för rösten på elo var svagare än Sasses teori.

Klara röstar på Niyama

Jag velar lite mellan @Niyama (enligt samma teori som @Klara ) och @Hedinn som jag tycker pratar mest om lite matvanor för att sen lägga en "safe" röst på mig som sällan blir lynchad i DL1, dessutom med en motivering som indikerar att hon inte läst hela tråden när hon la rösten? Iaf har hon inte läst så noggrant. ;)

Äh, det får bli Niyama, det är en mer riktig teori medan den andra mest grundar sig på känsla.

LenaH röstar på Niyama enligt teorin att ledarvargen följer första ulvs röst och i det här fallet är det Niyama som kan vara antingen ledare eller ulv så oddsen är bäst på henne.
Dessutom minns jag att @Elo åkt tidigt de få lekar hon varit med i förut just för att hon i början av leken teoriat lite -"skumt" så jag tycker att de rösterna är lite enkla även om de var tidiga. :)


Sedan tror jag inte att de har skrivit till varandra mer, bara att Klara svarade på ett inlägg som gällde sig själv och LenaH.

Alltså, detta - att LenaH kan tänkas ha hintat till Klara hur en ledarvarg kan spela, som den ledarvarg jag tror hon är, och att hon sedan gör precis det hon talat om för Klara att en ledarvarg kan göra - dvs följer en röst på, vad jag då tror är, ulven Klara. Eftersom det är viktigare att få ut en ulv så, Sasse röstar på Klara

Jag tror helt enkelt det kan vara ulv + ledarvarg som hittat varandra. Det var en del konversation i början och sedan typ nada efter DL (mer än att Klara reagerat på LenaHs röst/teori)
 
Tänker du då karamell och q i lyan med hedinn som ledarvarg? Eller är det antingen karamell och q eller karamell och hedinn?

Hur tänker du att q passar in då?

Helt ärligt, jag vet inte. Jag ör inte tillräckligt bra på detta för att kunna ta ut en hel lya dag två (oftast är jag helt lost även efter att LL presenterat rollistan :rofl: ) så jag tar den som jag ser som mest misstänkt varje DL.
 
Jag har noll tid nu och har skummat de senaste sidorna, och då jag inte reagerat på nåt specifikt måste jag göra nåt skittrist.

Hedinn röstar på LenaH

Pga att hon kan ha röstat på Niyama för att rädda Elo.
 
Baserat på att jag inte har nåt bättre att gå på och för att jag vill ha chans att kunna ändra om nåt bättre kommer upp:
hemlig röstar på Klara

Jag tror LenaH är ledaren som vinkar frenetiskt och följer Klara i röstningen.
 
Detta har jag ju skrivit om redan innan att jag tycker känns rätt vagt. Om Klara är ulv skulle det kunna tolkas som att hon försöker sprida lite misstankar om sig genom att berätta vad som hänt och teoria lite. Detta förstärks av att hon i slutändan skriver att hon inte tror på sina egna teorier.



Den här kommentaren av LenaH är intressant tycker jag, om hon är ledarvarg. Ovan kommentar är dessutom ett svar till Klaras inlägg ovan. Först påpeka att det är ett klassiskt sätt, och om hon är ledarvarg, sedan rösta efter samma deltagare som Klara, se nedan, med samma teori dessutom.




Inläggen nedan är en konversation igen. Klara har reagerat på LenaHs "följdröst", men är hon ulv (och eventuellt har fattat att LenaH är ledarvarg) så "måste" hon ju reagera. Det kan se suspekt ut om man annars bara accepterar att någon hänger på ens teori. Det här kan alltså vara ett spel för galleriet. (Nedan)


Detta har jag ju skrivit om redan innan att jag tycker känns rätt vagt. Om Klara är ulv skulle det kunna tolkas som att hon försöker sprida lite misstankar om sig genom att berätta vad som hänt och teoria lite. Detta förstärks av att hon i slutändan skriver att hon inte tror på sina egna teorier.
Då då tänker du att klaras andra röst nu på LenaH skulle vara en sorts alibiröst på LenaH (om Lenah skulle bara ledarvarg som ulven Klara fattat är det -allt utifrån ditt resonemang ?)
 
Den här kommentaren av LenaH är intressant tycker jag, om hon är ledarvarg. Ovan kommentar är dessutom ett svar till Klaras inlägg ovan. Först påpeka att det är ett klassiskt sätt, och om hon är ledarvarg, sedan rösta efter samma deltagare som Klara.





Sedan tror jag inte att de har skrivit till varandra mer, bara att Klara svarade på ett inlägg som gällde sig själv och LenaH.

Alltså, detta - att LenaH kan tänkas ha hintat till Klara hur en ledarvarg kan spela, som den ledarvarg jag tror hon är, och att hon sedan gör precis det hon talat om för Klara att en ledarvarg kan göra - dvs följer en röst på, vad jag då tror är, ulven Klara. Eftersom det är viktigare att få ut en ulv så, Sasse röstar på Klara

Jag tror helt enkelt det kan vara ulv + ledarvarg som hittat varandra. Det var en del konversation i början och sedan typ nada efter DL (mer än att Klara reagerat på LenaHs röst/teori)
Detta var mycket intressant! Och känns som en grej LenaH skulle kunna göra som ledarvarg. Har du rätt så är det ju bra att gå efter Klara först, och ta LenaH när man har svårare att hitta ulvar i lyan..
 
Dl 2

20:03 Cirkus röstar på LenaH
20:12 Ceta röstar på Karamelldrottningen
20:59 Klara röstar på LenaH
21:04 Sasse röstar på Klara
21:06 Hedinn röstar på LenaH
21:08 hemlig röstar på Klara

LenaH 3
Klara 2
Karamelldrottningen 1
 
Jag tycker efter att ha läst igenom leken lite mer ordentligt att jag iaf vill syna klara som började rösta på Niyama igår.
Det ÄR starka vibbar av ulv/ledarvarg över klara och LenaH i röstningen igår nu när vi vet att Niyama var god.
Och tycker att en del konversation dem emellan som påpekats av flera är lite lutande åt det hållet också

Är också inne på att ulv ska ut -inte ledarvarg iom vinstvillkoren så väljer därför att lägga rösten på Klara och inte LenaH

Qitis röstar på Klara
 
Då då tänker du att klaras andra röst nu på LenaH skulle vara en sorts alibiröst på LenaH (om Lenah skulle bara ledarvarg som ulven Klara fattat är det -allt utifrån ditt resonemang ?)
Kan faktiskt inte påstå att jag hunnit se den rösten. Det kanske är en alibiröst eller så har jag helfel.

Hur tänker du själv nu när du röstar på Klara?
 
Dl 2

20:03 Cirkus röstar på LenaH
20:12 Ceta röstar på Karamelldrottningen
20:59 Klara röstar på LenaH
21:04 Sasse röstar på Klara
21:06 Hedinn röstar på LenaH
21:08 hemlig röstar på Klara
21.15 (?) Qitis röstar på Klara

LenaH 3
Klara 3
Karamelldrottningen 1
 
Artline röstar på Klara
Dels motivering igår samt att det känns som hon kan vara ulv som vargen Lena följde.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 873
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 128
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 335
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 107
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp