Nyårsfesten (Ulvlek)

Så du tror att det är sannolikt att jag i så fall hade valt den viktigaste ulven?

Tycker litegrann som LenaH att du litegrann försöker framstå som siare, men även @karamelldrottningen har gjort liknande när hon huxflux lägger q åt sidan utan vidare motivering.
Jag tycker det är mer sannolikt med LenaH som ond än dig.
Och nej, jag försöker inte vara siare.
 
Jag tycker det är mer sannolikt med LenaH som ond än dig.
Det tycker jag med :D
men det finns ju flera i leken. Jag är väldigt fundersam till att Karamell bara la q åt sidan helt plötsligt.
Kan det vara så att lyan fattar att ingen är siad ond iom det inte kommit något sånt klassiskt siad-ulv- inlägg? och då plockar man en och låter den låtsas vara siare (som då ska ha siat q god), kanske för att locka fram den som egentligen är siarlärling1? I så fall tänker jag att q faktiskt kan vara god och då kan karamell vara ulv.

Disclaimer - jag kan ha fel (förutom min första mening)
 
Även om jag är öppen för Lena som varg så känns det märkligt med teorina om att hon är ond pågrund av Niyama godförklaringen.
Är det nån som gjort det då?
Jag tycker LenaH har andra kvalifikationer för att vara ulv än godförklaringen av Niyama, ulvarna vet ju vem som är ond och vem som är god. De visste att Elo var ulv och most likely (innan DL) att Niyama inte var deras ledare. Jag tycker inte det är det minsta konstigt att LenaH resonerar om det oavsett hennes roll faktiskt, men det gör henne nödvändigtvis inte ond.
 
Kom på att förutom att siaren vet en god eller ond (om det inte är så oturligt att denne siade Niyama), så ska ju Niyama ha fått skickat en spionrad, så förhoppningsvis vet ängeln vem som är siad och kan titta efter tecken på det.
Så med lite tur så är där två goda som vet roll/sida på en tredje person, och ängeln kan ha hitta siare 1
 
Det tycker jag med :D
men det finns ju flera i leken. Jag är väldigt fundersam till att Karamell bara la q åt sidan helt plötsligt.
Kan det vara så att lyan fattar att ingen är siad ond iom det inte kommit något sånt klassiskt siad-ulv- inlägg? och då plockar man en och låter den låtsas vara siare (som då ska ha siat q god), kanske för att locka fram den som egentligen är siarlärling1? I så fall tänker jag att q faktiskt kan vara god och då kan karamell vara ulv.

Disclaimer - jag kan ha fel (förutom min första mening)
DEt håller jag med om, att det var konstigt att karamell bara släppte q. Det skrev jag tidigare ikväll med.

Q gjorde en sån öppning ("nåt att bita i") att jag tänker att hon troligen inte är ulv eller sitter på en viktig god roll. Eller så är hon just en helt vanlig ulv, villig att offra sig själv. Men det tycker jag ändå känns mindre troligt.
 
Jag vill säga att jag blev lite orolig igår för att Elo kunde vara god med tre röster på sig hyfsat fort
Såg precis som Klara och LenaH tror jag det var -skriver från minnet nu -är på jobbet ) att det var möjligt att det fanns en ulv /ledarvarg bland de tre sin röstat där.
Vilket jag också skrev om

Därav jag röstade på ceta viken jag reagerade på mycket då jag tyckte hon kidnappade min idé om karamelldrottningen utan att egentligen ha skrivit så mycket om det

Med facit i hand så undrar jag dock mer över just klara och LenaH som båda röstade på Niyama , nu vet vi ju inte om Niyama är ond eller god (än) men noterat är det.

Och LenaH gör väldigt många godförklaringar -det noterar jag också
Sitter och börjar skumma igenom leken igen, från i morse och snubblar över det här (se min fetning). Det här inlägget kom precis innan Idahoe avslöjade vem som blivit käkad. Alltså, innerst inne tror ju inte jag att en ond Q skulle göra en sådan tabbe, men det drog till sig min blick i alla fall.
 
Så, nu har jag läst lite med fokus på vissa personer. Ska läsa om en gång till sen och koncentrera mig på fler. Lägger dock Sasse och Cirkus åt sidan just nu, då ”alla” verkar mer eller mindre överens om dem.

Påstår inte att jag har kommit på allt detta själv, men inspireras alltid av andras teorier när jag spelar :)

Inledningsvis @Hedinn då, reagerar precis som en del andra på hennes val att tala om sig själv i tredje person. Vet inte hur det skulle vara en hint som ledarulv i sig, men i kombination med efterföljande inlägg med @karamelldrottningen så känns det onekligen skumt. Skulle Karamelldrottningen vinka tillbaka så om hon satt i lyan och ville visa att hon förstod, om Hedinn är ulv?
Hedinn är inte vegetarian, men pescetarian (äter inte kött, men fisk och skaldjur). Hade varit lite väl ambitiöst att vara det i 10 år för en ulvlek, kan jag tycka. :D

Intressant att du pratar om dig själv i tredje person 😅 Jag vet inte du kanske brukar göra det

“Det händer”… :angel:
Sen då i kombination med inlägget nedan, där Hedinn är väldigt snabb att hugga på att LenaH godförklarade Niyama. Inte alls säker på vad jag tycker om LenaH, men reagerade på Hedins inlägg.

@LenaH Vad tänkte du var syftet med att så tydligt godförklara Niyama igår? Den här risken måste ju ha varit extremt uppenbar?

Sen då, @Snurrfian . Vi var ganska överens igår om våra synpunkter om Karamelldrottningen. Är ju alltid trevligt när någon håller med en, men blir också lite nervös för att det kan vara en teori att få mig att lite på henne?
Du lyfte @cetas inlägg men när det blev ifrågasatt släppte du det direkt. Jo jag såg att taggen gick igenom tillslut, men något märkligt är det med min dator.

Extra intressant blir det när jag läser igenom från början igen och även Elo pratar om i år, vilket var det som @karamelldrottningen sa sig hänga upp sig på. Varför då inte nämna alla som gör det?
Sen då @karamelldrottningen som i mina ögon inte blivit mindre misstänkt. Först då en teori om att jag skrev ”Iår” och sedan en BOP. Vet dock att jag lätt hänger upp mig på folk som misstänker mig för att vara ond, så kanske inte ska dra för stora växlar åt detta håll.
Jag tycker att det är skitsvårt. Ringrostiga hela bunten och ingen är vare sig god eller ond känns det som :crazy:

Går bakvägen istället och istället för att försöka hänga upp mig på andras eventuella snurrigheter.

Väljer att rösta på en person som enligt mig inte bidragit till så mycket (ja det finns fler i tråden).
Hemlig pratar om att de skippade efterrätten för att de var så mätta. Stek gjord på vanliga goda kanske????

Karamelldrottningen röstar på hemlig och förlåt på förhand för gräslig motivering :o

Sen detta inlägg där alla ”första röster eller endaröster” granskades, förutom Qitis röst på mig? Och utan att sedan förklara varför.. En ulv som låtsas ha info om Qitis, eller kan det finnas den typen av info i leken än?

Ok nytt försök…

Sneglat lite på de mest intressanta första eller endaröstningarna:

Användare - röstar på
Artline - klara
Ceta - jag
Snurrfian - Hedinn
Hedinn - LenaH
Klara - Niyama
Fio - Sasse
Hemlig - qitis

Så några av dessa borde absolut vara ulvar. Kanske minst tre iaf.
Så dessa ska jag försöka läsa lite mer av och fundera över. Måste begränsa mig själv nämligen på något sätt annars blir det alldeles för utsvävande och tillslut vet jag inte vad jag ska tro på.

Sen funderar även jag på inlägget som gjorde att Elo blev misstänkt. Alla hon listade kan ju inte vara goda, även om vi vet Niyamas roll nu. Måste titta närmare på Klara och Q i nösta genomläsning..
Ojojoj här har det hänt mycket. Jag skulle haft hur mycket tid som helst att leka idag men verkligheten ville inte riktigt det.

Och jag hade glömt lite hur fort en sådan här lek kan fylla på med inlägg :crazy:

Niyama hoppar på mig som ulv tidigt, med nån teori om att jag valt ren, men både LenaH och Snurrfian har nämnt vilt, resp hjort också. Samt att inte mindre än 8 deltagare nämner kött (i nån form, på nåt sätt) innan hon skriver sitt inlägg.

Det verkar däremot suspekt att flera nämner vegetarisk mat. Närmare bestämt 5 personer. Och jag håller nog med Q om att det nog är 5 ulvar totalt. I så fall är det Q, Klara, Ceta, Niyama och Hedinn som sticker ut. Utifrån det så kan det vara så att lyan lägger några förslag om vegetariska rätter först, och att ledarulven hänger på för att vinka till dem. Då har skulle vi kunna har Niyama eller Hedinn som ledarulv.
 
Sen funderar även jag på inlägget som gjorde att Elo blev misstänkt. Alla hon listade kan ju inte vara goda, även om vi vet Niyamas roll nu. Måste titta närmare på Klara och Q i nösta genomläsning..
Varför skulle inte alla hon listade kunna vara goda? Fanns ju antagligen 10 goda när hon skrev det (iom att vi tänker 5 onda), så är väl tekniskt sett inget som hindrar alla hon listade från att vara goda? Eller är det så att du vet att inte alla 5 var goda för att du är ulv/ledarvarg själv?
 
Varför skulle inte alla hon listade kunna vara goda? Fanns ju antagligen 10 goda när hon skrev det (iom att vi tänker 5 onda), så är väl tekniskt sett inget som hindrar alla hon listade från att vara goda? Eller är det så att du vet att inte alla 5 var goda för att du är ulv/ledarvarg själv?
Jag tänker bara att det känns ganska riskfyllt som ulv att peka ut 5 goda (eller 4goda +ledarvarg om det råkar bli så) ifall man blir lynchad som Elo sen blev. Känns som att man skulle göra det väldigt enkelt för resterande goda i leken att hitta varandra och lyncha alla ulvar. Men visst, det kan ju vara ett fall av ”så skulle en ulv aldrig göra” fint med.
 
Alltså, jag läste igenom snabbt igen och känns jäkligt vågat av Sasse att lägga en tredjeröst dl1, när det bara inkommit 4 röster innan. Å andra sidan känns det osannolikt att en ulv skulle lägga en tredjeröst på kollegan med specialförmåga.

Sen reagerade jag också på att Klara röstade på niyama istället för sasse, med motiveringen att hon tyckte det var konstigt med strömröstningen på Elo och att niyamas motivering var svagare än sasses, trots att sasse var den som kom med tredje röst.

Tänker om det kan vara så att Klara sitter i lyan med Elo och de funderat på sasse som ledarvarg, så Klara lägger röst på niyama, och sen om LenaH är antingen i lyan eller ledarvarg och följer rösten där och på så sätt försöker rädda Elo (vet att räddningsaktioner på ulvar inte är jättevanligt dl1 men tänker det kan ha motiverat det att fårulven var på väg ut).

Å andra sidan, så varför skulle sasse som ledarvarg lägga en tredjeröst på Elo? Hade det funnits 2 röster på någon annan när hon gjorde det hade jag kunnat tänka mig att hon gjorde det med vetskapen att den dolda rösten kan ändra utfallet samtidigt som det kan hjälpa att godförklara (men då kanske främst om någon annan än Elo hade varit fårulven och redan lagt en röst på Elo som då inte gälldes). Å tredje sidan kommer det ju bara hjälpa godförklara om personen med tre röster lynchas och bevisas vara ond, annars kommer en tredjeröst dl1 garanterat göra folk misstänksamma. Så svårt att förstå vad sasses motivering till tredjerösten skulle vara som ond.

Men tycker som sagt Klaras motivering till rösten på niyama haltar lite, och reagerar också på att LenaH sen också röstar där och uttryckligen säger att det är enligt samma teori som Klara. Och Klara hänvisar också till LenaHs tidigare teori till varför hon röstar som hon gör.... Kan det vara så att Klara är ledarvarg som signalerar till LenaH genom att bygga på hennes teori och LenaH sen visar att hon uppfattat hinten, samtidigt som de försöker få misstankar mot folk som röstat på Elo i ett försök att rädda henne? Eller LenaH som ledarvarg som försöker visa sig för Klara genom att så tydligt hänvisa till henne i sin röst? Men då återkommer vi till varför Niyama istället för sasse? Tänker att folk väl ofta reagerar mer på en tredjeröst än en andraröst dl1? Eller tänkte dom att folk skulle rösta på niyama för enligt deras teori kunde hon vara antingen ulv eller ledarvarg, och i båda fallen avslöja en till ond roll (om hon nu hade varit ond).

Om LenaH är ledarvarg, kan då nattens prat om Niyama som god var ett försök att visa för ulvarna att hon är säker att äta, i fall de inte hittat henne som ledarvarg än?
Fast jag följde inte Lenas teori, snarare tvärt om. Jag var först med att lansera teorin om att Niyama skulle kunnat vara Ledarvargen (vilket ju visade sig vara fel) som följde rösten från första ulv som röstade. Lena spånade sedan på samma sak. Det skaver hos mig, som jag skrev i morse, att Lena var så följsam på mina teorier. Jag vet ju min roll, och jag vet att ingen har orsak att försöka signalera till mig på något vis.
 
För kännedom tycker jag också det är lite märkligt av @karamelldrottningen att ta bort Q från sin misstankelista utan att nämna varför, jag hoppas verkligen att en motivering kommer in för det känns behövligt. I övrigt tycker jag K skriver lite som vanligt (?); korta och lite diffusa inlägg (no offense). Och det redan från start. Hon liksom lägger folk som misstänkta eller ej misstänka på känsla utan att kunna gå in på varför. Det tycker jag alltid är skumt, för det blir för vagt för andra att veta var de har en person då. Tänker mig att onda har mer att vinna på att vara sådär vaga (ellee årminstone mer vanligt att de är det) än goda. Men ska läsa mer av henne och andra.
 
Lite fler tankar. Hjärnan börjar dock så smått koka nu, efter lång jobbdag, så ta det för vad det är...

Gällande @Klara då. Är Klara god så förstår jag att det kan kännas svårt att lägga en fjärde röst i dl1, men som ond känns det också lite bra tajmat att skylla en safe uddaröst på att man inte vill följa strömmen.
Både jag och @Ceta hade bara med efterrätter i vårt svar. Det gör den här teorin lite extra konstruerad känner jag. Ingen av oss har utgett oss för att vilja ha vegetarisk mat. Känns som att @Elo antingen inte tänkt riktigt hela vägen i sin teori, eller ansträngt sig för att pussla ihop just fem onda utifrån tanken om att lyan skulle vilja signalera på detta sätt. Speciellt som @Hedinn inte heller var helt vegetarisk i sitt svar. Nej, den här teorin dissar jag.

Problemet är att jag inte vill följa strömmen, det känns inte alls bra att Elo redan fått så pass många röster. Jag brukar alltid helst vilja lägga en ensamröst första dl. Feg som jag är. :laugh:


Väldigt svag teori här, men reagerade redan igår när detta inlägg kom. Det kändes som när man ignorerat en användare, och ser ett svar utan det som de citerar i sitt svar :angel: Men här var det bara ett lite slumpmässigt svar som inte hänvisar till en tidigare diskussion. Vad var det som gjorde att du tyckte det var viktigt att påpeka detta @qitis ?
Fårulven har en dold röst som är den som räknas och den lagda rösten öppet i leken är bara för syns skull så det inte glöms bort
Funderar på Qitis röst på mig igår. Hon skrev en teori som jag höll med om, men tyckte det var mer misstänkt stt jag röstade efter en teori jag köpte, än att följa sin egen teori. Kan detta vara en tanke från q att alibirösta mot Karamelldrottningen men inte vilja göra det när jag redan röstat på henne? Vet inte om q skulle avskräckas att lägga en andraröst i dl1 dock.
Qitis röstar på ceta
kändes som hon tog mina funderingar och röstade utifrån dem utan att komma med egna reflektioner , vilket kan tyda på lat ulv som gör det enkelt för sig
 
Nu är jag på plats inne här och massa notiser!
Lite rörigt i mitt eget huvud. Ber om ursäkt för det! Men gör så gott jag kan. Hade skrivit upp igår lite om alla deltagare. Bara för min egen skull. Se om jag hittar hur jag tänkte
 
Fast jag följde inte Lenas teori, snarare tvärt om. Jag var först med att lansera teorin om att Niyama skulle kunnat vara Ledarvargen (vilket ju visade sig vara fel) som följde rösten från första ulv som röstade. Lena spånade sedan på samma sak. Det skaver hos mig, som jag skrev i morse, att Lena var så följsam på mina teorier. Jag vet ju min roll, och jag vet att ingen har orsak att försöka signalera till mig på något vis.
Förlåt, det är jag som läste slarvigt, jag såg detta:
(som @LenaH skriver,
och missade att meningen fortsatte, samt hade missat att det var du som tog upp teorin först på sidan innan, inte LenaH.

Dock hindrar ju inte det LenaH från att vara en följsam ledarvarg om du är ulv.
 
Vet någon om DL var 20.30 eller 21.30? Jag antar det senare eftersom det fortfarande är rätt dött här :p
 
Jag tänker bara att det känns ganska riskfyllt som ulv att peka ut 5 goda (eller 4goda +ledarvarg om det råkar bli så) ifall man blir lynchad som Elo sen blev. Känns som att man skulle göra det väldigt enkelt för resterande goda i leken att hitta varandra och lyncha alla ulvar. Men visst, det kan ju vara ett fall av ”så skulle en ulv aldrig göra” fint med.
Jag vet inte om jag tycker det känns så osannolikt, särskilt inte hon om hoppades att inlägget bara skulle bli ett i mängden av de som funderade kring obligatoriska frågan.

Men från dina Inlägg nu verkar det ju snarare som att du tror hon pekat ut all onda plus då dig och niyama? Iom att du säger dig vara skum på hedinn, tänker att klara kan ha tagit chansen igår att slinka med med en udda röst, och att q skulle ha velat alibirösta på karamell men sen röstar på dig för att du röstat där?
Resonemanget om q får du gärna utveckla, för i min värld känns det dumt att som ond revanschrösta på någon som röstat på en av de andra onda? Och när nu elo hade tre röster som inte verkade som de skulle ändras är det ju världens chans att lägga en andra röst som alibi om man vet att resten av lyan kommer rösta någon annanstans? Chansen att två goda skulle våga sig på tredjeröster dl1 annat än för att rädda sig själva känns låg, om än inte omöjlig.

edit: la till ett hon
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 873
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 128
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 336
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 107
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp