Nyårsfesten (Ulvlek)

Fast det är väl just det jag säger i andra inlägget du citerar? Att jag inte tror särskilt på det, men det är inte nog för att jag ska känna att cirkus är garanterat god, för jag vet onda som spelat väldigt vågat förr.

Att jag tog upp potentiell alibiröst från cirkus vara bara för att det diskuterades kring om alla som röstade på elo kunde antas vara goda och mitt inlägg till den debatten var att om där var en ond bland de som röstade på elo så känns det troligare att det var cirkus, som la en tidig förstaröst och sen inte var inne mer, än du som la en vågade tredjeröst, något som avgjorde hennes öde och som brukar granskas ordentligt dl1 om den som lynchas är god.

TL: DR Tror inte någon ond skulle lägga alibiröst på just fårulven, men märkligare saker har hänt och om jag fick reda på att det definitivt var en ond bakom en av rösterna på elo så hade jag gissat på cirkus över dig.

Edit: ändrade där vad jag skrev blev en smiley.
Jag gissar att jag främst reagerade på att du tyckte cirkus röst var mer suspekt än min, att hon skulle kunna lägga en vågad förstaröst men jag skulle inte kunna lägga en vågad tredjeröst :p Men jag fattar såklart din teori i grund.
Det står ju i det du citerade? ;)


Nej, det har du rätt i, på samma sätt som jag inte tror Elo hann uppfatta Klararösten (även om det naturligtvis är möjligt men i ljuset av att vi vet att Niyama var god så skadade den ju inte ulvarnas sak).

Jag tror faktiskt att det inte finns nån "rösthint" från ledarvargen i DL1, det är möjligt att det går att utläsa senare men Elo-rösterna går ju bort, Niyama-rösterna skulle isf vara från tre onda om den teorin skulle stämma (och jag vet ju att den inte gör det) och som du skriver så är mada-Artline - kopplingen rätt chansartad iom madas tidsnöd.

Just nu känns det lite uttömt på de spelare som varit mest aktiva hittills så jag hoppas fler kommer med input under dagen- :)
Fetade: Får man skylla på ringrostighet? :angel:
18:35 Artline röstar på Klara
19:00 cirkus röstar på Elo
19:32 Niyama röstar på Elo
19:40 Ceta röstar på Karamelldrottningen
19:57 Sasse röstar på Elo
20:03 Karamelldrottningen röstar på hemlig
20:11 Snurrfian röstar på Hedinn
21:06 Hedinn röstar på LenaH
21:08 Klara röstar på Niyama
21.12(?) qitis röstar på ceta
21:21 LenaH röstar på Niyama
21.25 fio röstar på sasse
21.28 Elo röstar på niyama
21.29 Hemlig röstar på qitis
21.29 Madalitso röstar på klara

Elo - Ulv i fårakläder
Niyama- Besserwisser

Citera Svara
Rapportera
Reactions:Du
[IMG alt="Klara"]https://www.bukefalos.se/data/avatars/m/131/131511.jpg?1419102056[/IMG]

Klara


Det har du självklart rätt i. Som sagt, jag har inte tänkt klart. Jag vill bara inte utesluta några möjligheter som kan komma och bita mig i ändan senare.

Gilla Citera Svara
Rapportera
[IMG alt="Sasse"]https://www.bukefalos.se/data/avatars/m/1/1295.jpg?1626266925[/IMG]

Sasse


Så din teori är att jag kan vara ledarvarg och har lagt en tredjeröst på ulven Elo i ett relativt tidigt skede Dag 1. Jag får erkänna att det normalt inte är något jag skulle dra mig för, varken som ulv eller annan ond roll. Men det är ju ett riskabelt förfarande med tanke på hur ledarvargens roll ser ut - om denne blir käk dör en annan i lyan. Så att göra som du teoriar om innebär att riskera att två ulvar dör, inte bara en. Enda fördelen är väl att bli godförklarad, men den godförklaring kan ju vara tillfällig eftersom allt kan ändras under lekens gång. Jag skulle i alla fall höja på ögonbrynen om den "godförklarade" sedan aldrig blev uppäten. Vad tänker du kring det?

"Ledarvargen - Ulvarnas ledare känner till vilka ulvarna är, men ulvarna vet inte vem ledaren är. Ledarens uppgift är att hjälpa/skydda ulvarna utan att de vet om det. Men eftersom att ulvarna inte känner till vem deras ledare är så kan de riskera att ta personen en natt. Om ulvarna skulle en natt välja ledaren som mordoffer så blir det motsatt verkan. Ledaren överlever attacken, men får i sin tur välja en av ulvarna som dör i sin plats. Därefter vet ulvarna vem deras ledare är och ledaren ingår nu i pakten och är med och bestämmer vem som ska dö varje natt. Byborna får inte reda på vem ledaren är bara att ulvarna försökt ta sin ledare och vilken ulv som förlorar sitt liv."

Förövrigt är såklart @Hedinn mycket snabbare än mig, igen.


För enkelhetens skull antar jag att vi kan fråga @Idahoe @heffaklumpen om ledarvargen får reda på vem som är fårulven?

Gilla Citera Svara
Rapportera
[IMG alt="Klara"]https://www.bukefalos.se/data/avatars/m/131/131511.jpg?1419102056[/IMG]

Klara


Som sagt, jag behöver hjälp att reda ut mina tankar. :laugh: Det enda jag egentligen kommer fram till är att jag inte vill godförklara vare sig dig eller cirkus för att Elo var ond. Men, jag har heller inte sagt att jag tror ni är onda. Bara att inget utesluter det andra. Som vanligt när jag funderar. :up:

Men ja, era tankar till att en godförklarad Ledarvarg riskerar bli käk har naturligtvis en poäng. Jag hade inte riktigt tänkt så långt.....

Gilla Citera Svara
Rapportera
Reactions:Sasse
Föreg
Nästa

Ta bort textformateringFetFler alternativ…

SmiliesInfoga bildFler alternativ…
ÅngraFler alternativ…
Granska

KursivListaTextfärgGenomstrukenInbäddad spoilerInbäddad kod
Infoga länkCiteraMediaInfoga tabellInfoga horisontell linjeSpoilerKod
ÅngraVäxla BB-kodUtkast


Skriv ditt svar...
Svara

Buke måste seriöst förbättra citeringsfunktionen :laugh:
 
Jag gissar att jag främst reagerade på att du tyckte cirkus röst var mer suspekt än min, att hon skulle kunna lägga en vågad förstaröst men jag skulle inte kunna lägga en vågad tredjeröst :p Men jag fattar såklart din teori i grund.

Fetade: Får man skylla på ringrostighet? :angel:

Buke måste seriöst förbättra citeringsfunktionen :laugh:
Vet inte vad som hände här :o
 
Jag gissar att jag främst reagerade på att du tyckte cirkus röst var mer suspekt än min, att hon skulle kunna lägga en vågad förstaröst men jag skulle inte kunna lägga en vågad tredjeröst :p Men jag fattar såklart din teori i grund.
Jag diskuterar varför det känns osannolikt att du skulle lägga rösten du gjorde som ond här:
Å andra sidan, så varför skulle sasse som ledarvarg lägga en tredjeröst på Elo? Hade det funnits 2 röster på någon annan när hon gjorde det hade jag kunnat tänka mig att hon gjorde det med vetskapen att den dolda rösten kan ändra utfallet samtidigt som det kan hjälpa att godförklara (men då kanske främst om någon annan än Elo hade varit fårulven och redan lagt en röst på Elo som då inte gälldes). Å tredje sidan kommer det ju bara hjälpa godförklara om personen med tre röster lynchas och bevisas vara ond, annars kommer en tredjeröst dl1 garanterat göra folk misstänksamma. Så svårt att förstå vad sasses motivering till tredjerösten skulle vara som ond.
Du hade vad jag kan se inget att vinna på att lägga rösten du gjorde som ond. Cirkus hade ju kunnat hoppas på en alibiröst som ingen hänger på (igen, tror inte cirkus är ond baserat på rösten igår, men utesluter inte att hon kunnat lägga den rösten som ond)
 
Ok nytt försök…

Sneglat lite på de mest intressanta första eller endaröstningarna:

Användare - röstar på
Artline - klara
Ceta - jag
Snurrfian - Hedinn
Hedinn - LenaH
Klara - Niyama
Fio - Sasse
Hemlig - qitis

Så några av dessa borde absolut vara ulvar. Kanske minst tre iaf.
Så dessa ska jag försöka läsa lite mer av och fundera över. Måste begränsa mig själv nämligen på något sätt annars blir det alldeles för utsvävande och tillslut vet jag inte vad jag ska tro på.

Sedan är ju inte dagen slut än så mycket kan ju hända.
 
Ok nytt försök…

Sneglat lite på de mest intressanta första eller endaröstningarna:

Användare - röstar på
Artline - klara
Ceta - jag
Snurrfian - Hedinn
Hedinn - LenaH
Klara - Niyama
Fio - Sasse
Hemlig - qitis

Så några av dessa borde absolut vara ulvar. Kanske minst tre iaf.
Så dessa ska jag försöka läsa lite mer av och fundera över. Måste begränsa mig själv nämligen på något sätt annars blir det alldeles för utsvävande och tillslut vet jag inte vad jag ska tro på.

Sedan är ju inte dagen slut än så mycket kan ju hända.
Hur tänker du när du väljer ut just de här? Och när du säger minst tre ulvar bland dom, tänker du då att alla kvarvarande ulvar lagt första/enda röst (om vi nu går på 5 onda, för då finns det ju bara 3 ulvar och en ledarvarg kvar).
Eller tror du det var mer än 4 ulvar från början?
 
Hur tänker du när du väljer ut just de här? Och när du säger minst tre ulvar bland dom, tänker du då att alla kvarvarande ulvar lagt första/enda röst (om vi nu går på 5 onda, för då finns det ju bara 3 ulvar och en ledarvarg kvar).
Eller tror du det var mer än 4 ulvar från början?
Ja visst ja en försvann ju!

Bra det går nu för mig här 😳
 
Ok nytt försök…

Sneglat lite på de mest intressanta första eller endaröstningarna:

Användare - röstar på
Artline - klara
Ceta - jag
Snurrfian - Hedinn
Hedinn - LenaH
Klara - Niyama
Fio - Sasse
Hemlig - qitis

Så några av dessa borde absolut vara ulvar. Kanske minst tre iaf.
Så dessa ska jag försöka läsa lite mer av och fundera över. Måste begränsa mig själv nämligen på något sätt annars blir det alldeles för utsvävande och tillslut vet jag inte vad jag ska tro på.

Sedan är ju inte dagen slut än så mycket kan ju hända.
@LenaH röstade också på Niyama för kännedom, så @Klara var inte den enda att rösta där. Eller när du nämnde Klara kanske du mer syftade på att hon röstade först?

Tillägg: Nevermind, det står ju "första ELLER endaröstningarna".
 
5 onda från början är ett rimligt och troligt antal. Så 4 st kvar då.

Wow mattesnillet här 💪

Frågan är om det är lättare att försöka luska ut vem som kan vara ledarvargen 🤔
 
Andra röstningen på någon är också intressant och värt att titta lite närmare på.
Endast Madalisto och Lena H som röstade som nr 2
Det är ju ett ganska smart (?) sätt annars att visa för lyan att hallå jag följer er.
Isåfall betyder det att antingen Artline och/eller Klara är onda.
Lena H kanske inte skulle göra en sådan grej? Men kanske Madalisto?
Eller så är jag ute och cyklar och ingen av de två är onda 🤔
 
Ok nytt försök…

Sneglat lite på de mest intressanta första eller endaröstningarna:

Användare - röstar på
Artline - klara
Ceta - jag
Snurrfian - Hedinn
Hedinn - LenaH
Klara - Niyama
Fio - Sasse
Hemlig - qitis

Så några av dessa borde absolut vara ulvar. Kanske minst tre iaf.
Så dessa ska jag försöka läsa lite mer av och fundera över. Måste begränsa mig själv nämligen på något sätt annars blir det alldeles för utsvävande och tillslut vet jag inte vad jag ska tro på.

Sedan är ju inte dagen slut än så mycket kan ju hända.
Jag tror du gör det väldigt enkelt för dig när du tror att alla ulvar lagt första/ensamröster. Min erfarenhet är att det inte alls är säkert att onda röstar så. Eller att goda inte gör det.
 
Ok nytt försök…

Sneglat lite på de mest intressanta första eller endaröstningarna:

Användare - röstar på
Artline - klara
Ceta - jag
Snurrfian - Hedinn
Hedinn - LenaH
Klara - Niyama
Fio - Sasse
Hemlig - qitis

Så några av dessa borde absolut vara ulvar. Kanske minst tre iaf.
Så dessa ska jag försöka läsa lite mer av och fundera över. Måste begränsa mig själv nämligen på något sätt annars blir det alldeles för utsvävande och tillslut vet jag inte vad jag ska tro på.

Sedan är ju inte dagen slut än så mycket kan ju hända.
Är inte min endaröst på Ceta intressant tycker du? Eller varför är inte den med?
 
Nä inte alla men kanske låt säga tre stycken då?
Tja, med tanke på att du har med nio av det 13 som är kvar i spelet så är ju sannolikheten stor att du prickar rätt på i alla fall någon eller några.

Ok nytt försök…

Sneglat lite på de mest intressanta första eller endaröstningarna:

Användare - röstar på
Artline - klara
Ceta - jag
Snurrfian - Hedinn
Hedinn - LenaH
Klara - Niyama
Fio - Sasse
Hemlig - qitis

Så några av dessa borde absolut vara ulvar. Kanske minst tre iaf.
Så dessa ska jag försöka läsa lite mer av och fundera över. Måste begränsa mig själv nämligen på något sätt annars blir det alldeles för utsvävande och tillslut vet jag inte vad jag ska tro på.

Sedan är ju inte dagen slut än så mycket kan ju hända.

Andra röstningen på någon är också intressant och värt att titta lite närmare på.
Endast Madalisto och Lena H som röstade som nr 2
Det är ju ett ganska smart (?) sätt annars att visa för lyan att hallå jag följer er.
Isåfall betyder det att antingen Artline och/eller Klara är onda.
Lena H kanske inte skulle göra en sådan grej? Men kanske Madalisto?
Eller så är jag ute och cyklar och ingen av de två är onda 🤔
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 873
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 128
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 336
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 112
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp