Nyårsfesten (Ulvlek)

Kanske? Men å andra sidan börjar det kännas som att alla försökt göra det sen igår utan att någon blivit klokare?
Jag tycker det är intressant i första DL att spana efter ledarvargen för den vill ju inte att den ska bli käk- så på något sätt vill den ju ändå vinka -även om det är diskret
Annars är det egentligen intressantast att hitta ulvar förstås. Men alla onda ska väl ut innan goda kan vinna ?
 
Jag tycker det är intressant i första DL att spana efter ledarvargen för den vill ju inte att den ska bli käk- så på något sätt vill den ju ändå vinka -även om det är diskret
Annars är det egentligen intressantast att hitta ulvar förstås. Men alla onda ska väl ut innan goda kan vinna ?
Rättar mig själv efter att ha gått tillbaka och kollat vinstvillkoren
Vinstvillkor: Onda vinner när de är fler än de goda. Goda vinner när alla ulvar i lyan är döda.
Det är faktiskt inte så viktigt att få ut ledarvargen så länge den inte ingår i lyan.
 
Jag tycker det är intressant i första DL att spana efter ledarvargen för den vill ju inte att den ska bli käk- så på något sätt vill den ju ändå vinka -även om det är diskret
Annars är det egentligen intressantast att hitta ulvar förstås. Men alla onda ska väl ut innan goda kan vinna ?
Ulvarna behöver dö för en god vinst, så det känns rimligast att satsa på att hitta ulvar. Å andra sidan, hittar man ledarvargen kanske en eller flera ulvar hittas.
 
Tänkte på en sak från röstningen igår:
Känns som väldigt många skrev att de reagerade på att Sasse la en tredjeröst, men röstade i slutändan på någon annan. Ett alternativ hade ju varit att de som gjorde det var onda med Sasse, men det blir en rejäl lya i så fall. Kanske troligare då att Sasse ändå verkade genuin/vettig i sina resonemang så folk inte trodde på henne som ond.

Den som sticker ut då är ju fio som i slutändan blev den enda som röstade på Sasse. Jag vet inte om jag tror på @cirkus teori om att det var för att hon är ulv som hoppades andra skulle hänga på, känns som ett vågat spel när hon röstade 5 minuter innan dl och dom enda som inte röstat än var jag och hemlig som båda kom in i sista minuten. Skulle väl vara för att hon hoppades att vi skulle haka på den lätta rösten på någon som la en tredjeröst då.

Ett alternativ är ju att hon bara behövde en lätt röst pga tidsbrist. Men tänker att det hade ju också kunnat vara ett försök till ett längre spel. Om nu fio är ond, och ser att Niyama fått 2 röster, så hade hon ju kunnat tänka att Elo byter för att rädda sig själv och sen hoppas på att lottningen faller så Niyama åker. Om Niyama hade åkt så hade hon sedan idag kunnat hjälpa Elo försöka framstå som god och istället försöka rikta misstankar mot Sasse som lagt en tredjeröst på "goda" Elo.
 
Ulvarna behöver dö för en god vinst, så det känns rimligast att satsa på att hitta ulvar. Å andra sidan, hittar man ledarvargen kanske en eller flera ulvar hittas.
Ja så är det givetvis. Men bättre då att rösta på en trolig ulv än en trolig ledarvarg ( skillnad om ledarvargen hade räknats in i vinstvillkoret )
 
Det är mycket text och det går sådär att tänka just nu.

Jag känner mig fortfarande inne på teorin om att Klara är ulv som klickade med eventuellt varg Lena.

@Madalitso du hade en vred och vände på den teorin. Kom du fram till något? Hänger inte riktigt med i all text.


Även om jag är öppen för Lena som varg så känns det märkligt med teorina om att hon är ond pågrund av Niyama godförklaringen.
 
Det är mycket text och det går sådär att tänka just nu.

Jag känner mig fortfarande inne på teorin om att Klara är ulv som klickade med eventuellt varg Lena.

@Madalitso du hade en vred och vände på den teorin. Kom du fram till något? Hänger inte riktigt med i all text.


Även om jag är öppen för Lena som varg så känns det märkligt med teorina om att hon är ond pågrund av Niyama godförklaringen.
Att Klara/LenaH är mer troliga som en ledarvarg-ulv kombo än någon med sasse, dock inte säkert på varför de då röstar på niyama istället för sasse om de försöker rädda elo, för borde ha varit lättare att få med sig röster mot sasse som la en tredjeröst (även om det ju visade sig att folk hade förtroenden för sasse redan igår, se senaste inlägget)
 
Jag tycker det är jättespännande att det nu fokuseras på att jag "godförklarat" några spelare utifrån vad som skett öppet i leken och tycker att just @Hedinn och @fio och i viss mån @qitis hänger upp sig på sånt som de borde listat ut själva och att det säger litegrann om deras roller eventuellt? :)

Jag vet inte.. Jag tycker väl inte jag har hängt upp mig på det direkt?

Jag har precis vaknat och slötittat igenom leken. Kommer nog tyvärr inte hinna vara så aktiv förrän innan DL då jag måste hinna med hästarna innan jag åker tillbaka till jobbet igen. Jag går av i morgon bitti så sedan har jag mer tid för leken om jag överlevt. Sorry
 
Jag har en liknande känsla ang min förra hund som bodde hos mina föräldrar sista åren. Hon blev hängig när hon närmade sig 13, hon hade varit till veterinär nyligen pga pankreatit som hon levde med sista 5 åren och då hade det gått bra och de trodde att det var samma sak igen. Vi hade kontakt på tfn och det bokades en veterinärtid några dagar bort. Men hon blev sämre fram tills dess. På den bokade tiden kom jag dit och mötte upp dem men jag såg direkt att detta är sista resan. Hon hade fått pyo och det fanns inget att göra. Gud så jag ångrar att jag inte åkte dit tidigare, då hade jag sett att detta är inget att vänta in nån bokad tid för och jag ahde åkt in med henne akut och tagit bort henne. Jag har grämt mig i 5 år och blir alltid lessen och illa berörd av att tänka på det. Den enda trösten är att fram till de sista dagarna hade hon ett väldigt bra liv, men hon hade kunnat få slippa det sista... Efter detta har jag bestämt att jag aldrig mer låter nån annan ansvara för att se när det är dags.

Plockar bara upp den här igen så jag vet vart jag kan hitta den.

DL 1 21:30

18:35 Artline röstar på Klara
19:00 cirkus röstar på Elo
19:32 Niyama röstar på Elo
19:40 Ceta röstar på Karamelldrottningen
19:57 Sasse röstar på Elo
20:03 Karamelldrottningen röstar på hemlig
20:11 Snurrfian röstar på Hedinn
21:06 Hedinn röstar på LenaH
21:08 Klara röstar på Niyama
21.12(?) qitis röstar på ceta
21:21 LenaH röstar på Niyama
21.25 fio röstar på sasse
21.28 Elo röstar på niyama
21.29 Hemlig röstar på qitis
21.29 Madalitso röstar på klara

Elo - Ulv i fårakläder
Niyama- Besserwisser
Håller på att försöka läsa ikapp. Måste erkänna att det går sådär, så många sidor redan.
Mina tankar om röstningen igår är väl spontant att Sasse inte röstar på en kollega så tidigt i DL1. Även om det vore fint alibi.

Niyama vet vi var god.
Cirkus la första rösten på Elo, vilket lika gärna kan vara alibi som en god som lyckas pricka en ond.

Klara och LenaH röstar på goda Niyama.

Måste läsa vidare.

Edit: hade glömt ett inte bakom Sasse
 
Reagerar just nu spontant på att LenaH skriver mycket om hintar som inte bör finnas. Är det hon som hintar själv tro?
I så fall vill jag tro att Klara är ulv och LenaH röstade samma där. Fint för att försöka skydda Elo från att åka också i så fall.

Jamen, snart har jag ju godförklarat alla utom mig själv? :p

Återigen - VARFÖR skulle ulvarna behöva en hint om att Niyama var god?!?!?!?
De fattade väl att inte Niyama var ledarvarg när hon la andra rösten på Elo??

Alltså - ulvar är inte dumma i huvudet och de har till skillnad från goda bara EN deltagare att identifiera. :banghead:

Nej gud, man ser ju hintar både där de finns och inte finns när man sitter i lyan (särskilt där de inte finns när man sitter med @qitis ....:p) men att utesluta dem som spikade igen för den mest värdefulla ulven hade åtminstone jag gjort i första natten. :)

Edit: Utesluta som ledarvarg alltså.

Det står ju i det du citerade? ;)


Nej, det har du rätt i, på samma sätt som jag inte tror Elo hann uppfatta Klararösten (även om det naturligtvis är möjligt men i ljuset av att vi vet att Niyama var god så skadade den ju inte ulvarnas sak).

Jag tror faktiskt att det inte finns nån "rösthint" från ledarvargen i DL1, det är möjligt att det går att utläsa senare men Elo-rösterna går ju bort, Niyama-rösterna skulle isf vara från tre onda om den teorin skulle stämma (och jag vet ju att den inte gör det) och som du skriver så är mada-Artline - kopplingen rätt chansartad iom madas tidsnöd.

Just nu känns det lite uttömt på de spelare som varit mest aktiva hittills så jag hoppas fler kommer med input under dagen- :)
I de citerade inläggen tänker jag att LenaH pratar mycket om hintar och likaså när hon säger att hon typ godförklarat alla utom sig själv. För att hon är luden utanför lyan?
 
Karamelldrottningen har många inlägg, men skriver faktiskt inte så mycket viktigt (som jag ser det) i dom. Och så plötsligt avskriver hon q som ond? Men kan inte förklara varför.
Det känns för mig väldigt konstigt.
 
Har försökt hålla koll i tråden under arbetsdagen, men inte riktigt lyckats. Som vanligt fastar jag vid teorier som andra redan skrivit, men ska ta en titt bakåt nu och sen vad jag kan hitta :)
 
Jag kommer komma in igen strax före DL och kommer ha begränsad möjlighet att
Reagerar just nu spontant på att LenaH skriver mycket om hintar som inte bör finnas. Är det hon som hintar själv tro?
I så fall vill jag tro att Klara är ulv och LenaH röstade samma där. Fint för att försöka skydda Elo från att åka också i så fall.








I de citerade inläggen tänker jag att LenaH pratar mycket om hintar och likaså när hon säger att hon typ godförklarat alla utom sig själv. För att hon är luden utanför lyan?
Testa att sätta inläggen i kontext så ser du att det är ett utbyte av tankar med @Sasse tror jag.

Du gör mig rätt misstänksam när du försöker spalta upp skäl till en teori.

Känns som du försöker framstå som om du siat mig ond men det vet både jag och siare1 att du inte gjort.
 
Jag kommer komma in igen strax före DL och kommer ha begränsad möjlighet att

Testa att sätta inläggen i kontext så ser du att det är ett utbyte av tankar med @Sasse tror jag.

Du gör mig rätt misstänksam när du försöker spalta upp skäl till en teori.

Känns som du försöker framstå som om du siat mig ond men det vet både jag och siare1 att du inte gjort.
Jag försöker verkligen inte framstå som siare på nåt vis. Jag delar mina tankar för att försöka vara delaktig.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 873
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 128
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 336
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 107
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp