Nyårsfesten (Ulvlek)

Jag vet inte om jag tycker det känns så osannolikt, särskilt inte hon om hoppades att inlägget bara skulle bli ett i mängden av de som funderade kring obligatoriska frågan.

Men från dina Inlägg nu verkar det ju snarare som att du tror hon pekat ut all onda plus då dig och niyama? Iom att du säger dig vara skum på hedinn, tänker att klara kan ha tagit chansen igår att slinka med med en udda röst, och att q skulle ha velat alibirösta på karamell men sen röstar på dig för att du röstat där?
Resonemanget om q får du gärna utveckla, för i min värld känns det dumt att som ond revanschrösta på någon som röstat på en av de andra onda? Och när nu elo hade tre röster som inte verkade som de skulle ändras är det ju världens chans att lägga en andra röst som alibi om man vet att resten av lyan kommer rösta någon annanstans? Chansen att två goda skulle våga sig på tredjeröster dl1 annat än för att rädda sig själva känns låg, om än inte omöjlig.

edit: la till ett hon
Fast nej, menar inte att alla jag haft teorier om måste vara onda, jag försöker bara fundera på vilka som kanske skulle kunna vara det.

Gällande att revanschrösta så kan du mycket väl ha rätt. Jag har bara varit ulv i min allra första lek, så har inte lärt mig att se allt ifrån den sidan ännu.
Men ja, nu när du säger det så håller jag med dig om att det inte varit orimligt för Q att fortsätta på sin egen teori även om både hon och Karamelldrottningen är onda. Jag glömde ta med röstlistan i beaktande och att Elo redan fått tre röster.. Tycker dock ändå att teorin mot Karamelldrottningen var starkare än den om mig, så förstår inte varför Q vände.
 
Fast nej, menar inte att alla jag haft teorier om måste vara onda, jag försöker bara fundera på vilka som kanske skulle kunna vara det.

Gällande att revanschrösta så kan du mycket väl ha rätt. Jag har bara varit ulv i min allra första lek, så har inte lärt mig att se allt ifrån den sidan ännu.
Men ja, nu när du säger det så håller jag med dig om att det inte varit orimligt för Q att fortsätta på sin egen teori även om både hon och Karamelldrottningen är onda. Jag glömde ta med röstlistan i beaktande och att Elo redan fått tre röster.. Tycker dock ändå att teorin mot Karamelldrottningen var starkare än den om mig, så förstår inte varför Q vände.
Fast jag vet inte om jag tyckte Qs teori om karamell och efterrätter var särskilt mycket bättre än elos om vegetariskt, så kan förstå att hon inte röstade baserat på den när så mycket mer hade hänt efter?

Är det något jag reagerade på Qs röstande igår är det väl mer att hon som många andra funderar kring niyama och sasse, och sen ändå väljer att rösta någon annanstans utan jättemycket bakgrund till det.
 
Jag är även ikväll bortbjuden och behöver rösta.

Inte vidare välunderbyggd men jag tror att ulvarna jobbade på mot Niyama. Dels det jag skrev i tidigare inlägg men sen väcktes skavet när Lena så säkert satte N som god, teoretiskt rätt men kan också vara slugt, för så skulle inte en ulv göra och sen käka henne

Cirkus röstar på LenaH
 
Förlåt, det är jag som läste slarvigt, jag såg detta:

och missade att meningen fortsatte, samt hade missat att det var du som tog upp teorin först på sidan innan, inte LenaH.

Dock hindrar ju inte det LenaH från att vara en följsam ledarvarg om du är ulv.
Det klart att det inte hindrar någonting, förutom att jag då vet att jag inte är ulv. Men det känns som att du är lite lat i dina teorier och inte läser ordentligt. Jag reagerade samma igår på ditt röstinlägg mot mig, men avfärdade det med att du hade så kort om tid på dig att läsa ikapp. Men "teori" mot vegetarianer och Elos teori skiljde sig rätt mycket, vilket jag också förklarade när jag jag yppade mina tankar om hennes inlägg. Jag stoppade för det första inte in fler vegetarianer i mitt inlägg än det fanns, bara för att få ihop till 5 st. Men, den teorin tror jag helt och hållet vi kan släppa. Det jag reagerar på är att du fortsätter slarvläsa mina inlägg och sedan bygger teorier mot mig. Det får det att klia i nacken på mig och smått misstänka att du är en ulv som bestämt dig för att jag är ett lätt byte. Och om du är ulv måste jag även börja fundera på vart jag har Artline som också lite smått biter sig kvar i mig på ganska vaga grunder. Lyan som diskuterat något? Eller bara en slump?
 
Sen då @karamelldrottningen som i mina ögon inte blivit mindre misstänkt. Först då en teori om att jag skrev ”Iår” och sedan en BOP. Vet dock att jag lätt hänger upp mig på folk som misstänker mig för att vara ond, så kanske inte ska dra för stora växlar åt detta håll.


Sen detta inlägg där alla ”första röster eller endaröster” granskades, förutom Qitis röst på mig? Och utan att sedan förklara varför.. En ulv som låtsas ha info om Qitis, eller kan det finnas den typen av info i leken än?

Behöver lägga en röst nu, och får nog gå på det ovan gällande @karamelldrottningen . Att helt lägga undan Q från sina misstankar, och sen inte förtydliga mer. Därför:

Ceta röstar på Karamelldrottningen

Kan dock tänka mig att ändra mig, om något nytt framkommer!
 
Det klart att det inte hindrar någonting, förutom att jag då vet att jag inte är ulv. Men det känns som att du är lite lat i dina teorier och inte läser ordentligt. Jag reagerade samma igår på ditt röstinlägg mot mig, men avfärdade det med att du hade så kort om tid på dig att läsa ikapp. Men "teori" mot vegetarianer och Elos teori skiljde sig rätt mycket, vilket jag också förklarade när jag jag yppade mina tankar om hennes inlägg. Jag stoppade för det första inte in fler vegetarianer i mitt inlägg än det fanns, bara för att få ihop till 5 st. Men, den teorin tror jag helt och hållet vi kan släppa. Det jag reagerar på är att du fortsätter slarvläsa mina inlägg och sedan bygger teorier mot mig. Det får det att klia i nacken på mig och smått misstänka att du är en ulv som bestämt dig för att jag är ett lätt byte. Och om du är ulv måste jag även börja fundera på vart jag har Artline som också lite smått biter sig kvar i mig på ganska vaga grunder. Lyan som diskuterat något? Eller bara en slump?
Teorin igår var verkligen bara jag som panikläste och tog första bäst jag hittade. Att jag sen läste fel idag var också ett genuint misstag (ber om ursäkt), då jag igen inte haft jättegott om tid, då jag först jobbat, sen nattat barn och nu är upptagen med att spela online med vänner, så har bara halvkoll på leken i pauser. Men även om det bara var LenaH som följde dig och aldrig tvärtom så har inte du gjort något som får mig att känna att jag kan släppa alla misstankar mot dig, men senare under dagen har jag försökt att fundera kring andra spelare och ifrågasätt teorier jag tycker haltar, just för att inte bli fast i dig bara utifrån vad jag skumläste igår, för att fastna så i någon är ofta ett bra sätt att helt missa någons roll.

Du är inte i topp för vem jag funderar på att rösta på idag, men hoppas det ska bli mer aktivitet ikväll, särskilt från folk som inte skrivit under dagen, innan jag bestämmer var jag vill rösta, så att det inte blir att man tycker någon är skum bara för att det råkar vara en av dem som faktiskt skriver.
 
@LenaH Vad tänkte du var syftet med att så tydligt godförklara Niyama igår? Den här risken måste ju ha varit extremt uppenbar?
Jag kan inte låta bli att bli lite fundersam över varför det skulle vara ett så stort problem? Det är samtidigt ganska bra om det är någon god som inte har fattat att Niyama är/var god, varför anta att det är helt okunniga i lyan och enbart vana goda? Samtidigt är jag alltid skeptisk mot @LenaH :cautious:
 
@Klara
Tycker också det är intressant att du säger att jag bitit fast i dig och bara teoriar om dig när jag inte skrivit om dig sen mitt första teoriinlägg i morse, annat än att svara på frågor om sagda inlägg....
 
Behöver lägga en röst nu, och får nog gå på det ovan gällande @karamelldrottningen . Att helt lägga undan Q från sina misstankar, och sen inte förtydliga mer. Därför:

Ceta röstar på Karamelldrottningen

Kan dock tänka mig att ändra mig, om något nytt framkommer!
Har du släppt q som ond nu? Eller tänker du q och karamell tillsammans i lyan?
Hur tänker du då om hedinn som du tog upp som potentiell onding med karamell (förstod aldrig riktigt om du tänkte båda som ulvar eller en som ledarvarg och i så fall vem)?
 
Har du släppt q som ond nu? Eller tänker du q och karamell tillsammans i lyan?
Hur tänker du då om hedinn som du tog upp som potentiell onding med karamell (förstod aldrig riktigt om du tänkte båda som ulvar eller en som ledarvarg och i så fall vem)?
Jag har inte släppt q, men kan ju bara rösta på en i taget, och är mer fundersam på Karamell.
I min teori om Hedinn är hon ledarvargen och Karamell ulv.
 
Jag har inte släppt q, men kan ju bara rösta på en i taget, och är mer fundersam på Karamell.
I min teori om Hedinn är hon ledarvargen och Karamell ulv.
Tänker du då karamell och q i lyan med hedinn som ledarvarg? Eller är det antingen karamell och q eller karamell och hedinn?
 
Inledningsvis @Hedinn då, reagerar precis som en del andra på hennes val att tala om sig själv i tredje person. Vet inte hur det skulle vara en hint som ledarulv i sig, men i kombination med efterföljande inlägg med @karamelldrottningen så känns det onekligen skumt. Skulle Karamelldrottningen vinka tillbaka så om hon satt i lyan och ville visa att hon förstod, om Hedinn är ulv?
Är det verkligen skumt att prata om sig själv i tredjeperson? Alltså jag tänker nog att @Hedinn skrev på det sättet för att det är något hon kan göra IRL. Om det skulle vara en hint och K som ledarvarg fattat den hinten känns det mer som det finns något internt mellan dem. För jag kan inte se vad som ska ha kunnat vara en hint. De andra inläggen du reagerar på är en annan sak dock, men i alla fall jag tycker den här delen är en rätt märklig reaktion från din sida.

Förövrigt känner jag mig mest intresserad av @LenaH och @Klara i denna lynch, medan jag skriver detta inlägg i alla fall utan att ha gått igenom leken närmre. Mycket för att de skrivit en del och även för att jag inte tror att det är helt otänkbart att ledarvargen kan ha försökt vinka till lyan. Att LenaH dessutom tydligt godförklarade Niyama tycker jag spär på idén om att det kan vara något som inte stämmer riktigt. Även vad Klara själv nämner faktiskt om LenaH (som jag såklart inte minns direkt från minnet), men att Klara reagerar på det säger egentligen inget om deras roller, utan det kan lika väl vara ett spel för galleriet.

Ska läsa ikapp lite.
 
@Klara
Tycker också det är intressant att du säger att jag bitit fast i dig och bara teoriar om dig när jag inte skrivit om dig sen mitt första teoriinlägg i morse, annat än att svara på frågor om sagda inlägg....
Bita fast är kanske fel ordval, men när jag går igenom dina inlägg tycker jag ändå du lägger en del tid på att förklara varför du tror att jag är ond. Och det får du självklart göra, om du baserar det på vad som verkligen hänt och inte på missuppfattningar. Att du sedan har fel, det får du stå för själv. :p
 
Bita fast är kanske fel ordval, men när jag går igenom dina inlägg tycker jag ändå du lägger en del tid på att förklara varför du tror att jag är ond. Och det får du självklart göra, om du baserar det på vad som verkligen hänt och inte på missuppfattningar. Att du sedan har fel, det får du stå för själv. :p
Tycker bara det är bra att du poängterade att jag hade missat att det var du som var först med teorin, sen att jag inte nödvändigt vis har dig som god för det får du helt enkelt leva med :D

Sen som sagt, så om vi nu lägger gårdagens röst bakom oss, så teoriar jag om dig i ett inlägg, och att du reagerar så starkt på det känns lite defensivt?
 
Nej jag tog bort dig tillfälligt från min misstänktlista.

Nu är jag på plats inne här och massa notiser!
Lite rörigt i mitt eget huvud. Ber om ursäkt för det! Men gör så gott jag kan. Hade skrivit upp igår lite om alla deltagare. Bara för min egen skull. Se om jag hittar hur jag tänkte
Jag hoppas att du kan förklara närmare vad det är som gör att du tar bort henne från din misstänktlista?
Sen då, @Snurrfian . Vi var ganska överens igår om våra synpunkter om Karamelldrottningen. Är ju alltid trevligt när någon håller med en, men blir också lite nervös för att det kan vara en teori att få mig att lite på henne?
Vet inte om jag håller med dig, snarare att jag tycker att karamelldrottningen reagerade konstigt.
Jag har inte släppt q, men kan ju bara rösta på en i taget, och är mer fundersam på Karamell.
I min teori om Hedinn är hon ledarvargen och Karamell ulv.
Hur tänker du att q passar in då?
 
Tycker bara det är bra att du poängterade att jag hade missat att det var du som var först med teorin, sen att jag inte nödvändigt vis har dig som god för det får du helt enkelt leva med :D

Sen som sagt, så om vi nu lägger gårdagens röst bakom oss, så teoriar jag om dig i ett inlägg, och att du reagerar så starkt på det känns lite defensivt?
Kanske. Det jag mest reagerade på var att det kändes lite slött och därför gav mig vibbar av att du kan vara ulv. Tror du får leva med att jag fick den känslan. :D
 
Jag kan inte låta bli att bli lite fundersam över varför det skulle vara ett så stort problem? Det är samtidigt ganska bra om det är någon god som inte har fattat att Niyama är/var god, varför anta att det är helt okunniga i lyan och enbart vana goda? Samtidigt är jag alltid skeptisk mot @LenaH :cautious:
Fast varför behöver goda fatta det innan natt-DL?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 873
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 128
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 335
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 107
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp