Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

När jag läser de första meningarna i din annons tror jag att de är skrivna av någon som skämtar. Dvs inte någon som ät ute efter något seriöst. Jag förstår vad du är ute efter men jag tror inte de meningarna uppfattas så. Dessutom läser många bara första meningarna har jag märkt så de är viktiga att de visar vad man är ute efter. Mitt tips är att skriva om första meningarna. Jag förstår att du vill berätta om bröstet men kag tror inte det ska vara med i annonsen. Jag skulle istället berätta detta i mail om du börjat maila med någon.
Det var bara mina tankar i all välmening.

Jag kanske tänker som tanten, för jag läste det som att hon har självdistans och humor. Däremot kanske hon borde speca lite mer hur mannen skall vara, för det låter som om enbart 10-poängare göre sig besvär. Vad är lång t.ex? 180 eller 190?

Ang. bröstet tycker jag att det framgår bra i förbifarten. Jag hade inte heller velat ta det i samtal eller mail, då inbjuder man ju till frågor om det. Bättre att infon finns i pres. Den som hugger på det betet är korkad, det finns inget i tantens presentation som inbjuder till sexprat, enligt mig. Läser de bara första meningarna i en presentation som börjar som tantens så är man också rätt korkad. Det är ju uppenbart att det är en utlämnande presentation som är skriven på ett glättigt sätt.

Tanten: mitt eventuella ändringsförslag är bara att du kanske skulle sänka de fysiska kraven i texten på mannen. Du kan ändå ha kvar kraven för dig själv, men du kanske skrämmer bort en del som inte ser sig själva som sexiga etc. Du kanske ändå skulle se dem som det.

Jag reggade mig på en sida i veckan, för jag tänkte att jag ska kika på det där alla pratar om. Det går dock inte så bra för mig eftersom jag dissar alla som tar kontakt med mig, just av det skälet att de tagit kontakt med mig :rofl::rofl:

Har inte skrivit någon presentation om mig och ändå är det en del som flörtar och skickar mail. Snacka om att skjuta hej vilt :p:confused:

Ja :) Jag gillar särskilt de som ger komplimanger för utseendet, trots att jag inte lagt ut någon publik bild ;)

En vän med stor vana av olika sorters nätdejting träffade sin nuvarande sambo den vägen. Hon berättade att hon sorterade fram alla hon skulle kunna tänka sig att bli kompis med. Sedan träffade hon tills det klickade. Det tror jag är en mycket mer fruktbar väg.

Fast för mig är "skulle kunna tänka mig att bli kompis med" i runda slängar samma som "skulle kunna tänka mig att dejta", så jag ser inte att det gör någon skillnad. Jag tycker att jag blir kompis med ungefär "samma" som jag blir ihop med, förutom att jag har utrymme för betydligt fler kompisar än partners, och att det inte spelar någon roll vilken sexuell orientering kompisar har.

Om jag skulle leta efter en man att leva med, skulle mitt viktigaste kriterium alla kategorier vara en man som inte ideligen måste framhålla att han är just man. Det sorterar bort en mycket stor majoritet, men jag tror inte att den majoriteten själv inser det. Och jag fattar inte riktigt hur man skulle få fram det önskemålet i en presentation på en dejtingsida. Åtminstone inte på en sida för heteron.

Om jag skulle leta efter en man att leva med, skulle mitt viktigaste kriterium alla kategorier vara en man som inte ideligen måste framhålla att han är just man. Det sorterar bort en mycket stor majoritet, men jag tror inte att den majoriteten själv inser det. Och jag fattar inte riktigt hur man skulle få fram det önskemålet i en presentation på en dejtingsida. Åtminstone inte på en sida för heteron.

Det där vet jag inte om jag riktigt begrep? Den enda jag kan komma på är arbetskamraten som är 60+ och aktiv KD-politiker. Han kör en massa sexistiska och konservativa skämt där han påpekar att han som man är si eller så...

Känner mig lite dum. Kan du utveckla?

Det där vet jag inte om jag riktigt begrep? Den enda jag kan komma på är arbetskamraten som är 60+ och aktiv KD-politiker. Han kör en massa sexistiska och konservativa skämt där han påpekar att han som man är si eller så...

Känner mig lite dum. Kan du utveckla?

Jag är rädd att jag inte kan det särskilt bra. Inte med begriplighet för andra, i alla fall.

Men ett exempel som jag vet att vi båda har erfarenhet av, är de män som ibland dyker upp på buke och skriver "Ja, om ni vill veta hur män ser på saken, så kan jag som man berätta att..."

IRL finns det fler sätt för män att betona att de är män, än det gör på nätet, men det där sammanfattar rätt bra vad jag menar, tycker jag. Och är ett ganska grovt exempel. Det finns män som framhåller att de är män med mer subtila medel än så, även på nätet.

Nu måste jag faktiskt fråga dig en sak som jag har tänkt på Petruska.

Varför har du ett sådant behov av att klaga på män hela tiden, som jag har fattat det så har du väl en manlig partner så du kan ju inte vara emot män helt och hållet?

jag är inte Petruska men..

Det där får du utveckla. Jag begriper inte mycket av det, heller?

tanten - som inte verkar begripa så mycket ikväll

Senast ändrad:

Jag har inget som helst behov av att "klaga på män". Nu besvarade jag en fråga som du ställde, bara.

Genom att relatera mitt, enligt dig, "klagande på män" till den man jag lever med, visar du ju ännu en gång just hur du ser på kön på det sätt som jag försökte beskriva. Som om kön går före individ, liksom. Som om jag därför att jag lever med en man, är på något vis skyldig att uppskatta alla sätt som män kan tänkas uttrycka sin könsroll på.

Min man väljer för övrigt såväl män som kvinnor efter ungefär samma kriterier som jag. Han tänder inte heller på män som måste betona att de är män.

Man måste väl få kritisera fenomen utan att för den sakens skull "vara emot" hela manssläktet?

Jag avgudar min sambo och tycker att han, på alla sätt och vis, är vackrast i världen. En stor anledning till det är att han är så otroligt omacho, feministisk och intelligent. Han skiljer sig från män generellt - och ärligt talat är jag inte så förtjust i män generellt. Män som grupp imponerar helt enkelt inte på mig. Det betyder ju inte att jag inte kan träffa på individer, som råkar vara män, som är väldigt fina.

Man måste väl få kritisera fenomen utan att för den sakens skull "vara emot" hela manssläktet?

Jag avgudar min sambo och tycker att han, på alla sätt och vis, är vackrast i världen. En stor anledning till det är att han är så otroligt omacho, feministisk och intelligent. Han skiljer sig från män generellt - och ärligt talat är jag inte så förtjust i män generellt. Män som grupp imponerar helt enkelt inte på mig. Det betyder ju inte att jag inte kan träffa på individer, som råkar vara män, som är väldigt fina.

Fast så är det väl för alla :o
Hur kan man övht gilla "män som grupp" kvinnor som "grupp" ??

..sen är det väl olika, jag gillar inte feminina män alls

Fast så är det väl för alla :o
Hur kan man övht gilla "män som grupp" kvinnor som "grupp" ??

..sen är det väl olika, jag gillar inte feminina män alls

Jag kan ana vad du menar - efter att ha följt dig på buke så länge. Men det skulle ändå vara intressant att höra vad just du lägger in i begreppet feminin man?

Jag tror nämligen att det kan vara väldigt olika.

Om man ska försöka skriva en sådan presentation, tror jag att du måste klart definiera, för dig själv, vad som är exklusivt manliga egenskaper. Du måste sålla bort de egenskaper som kan vara kvinnliga eller allmän- mänskliga och koka ner det till själva essensen av manlighet. Sen återstår att formulera det i skrift... Och nej, jag skulle inte ens ge mig in i uppgiften :)

Nej, inte jag heller. Speciellt inte eftersom det inte existerar några manliga egenskaprr öht. Det jag ville välja bort skulle ju bsra vara ett beteende som är vanligt bland män.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 590
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 782
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 243
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka